Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme zwervers in Griekenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Rami schreef:
massam schreef:
ben ik met je eens maar tegelijk komt er dan een denegrerende opmerking in de trant van: ach jou hoef ik niet serieus te nemen, jij hebt vast een fokkershondje (dit zie ik steeds in elk topic over dit onderwerp ik bedoel dus niet speciaal dit topic)

dan voel ik mij ook meteen aangesproken maar ik zeg nooit dat ik het idioot vind.
Dat snap ik, heel goed zelfs. Vandaar dat je mij niet kunt betrappen op dat denigrerende toontje! :wink:
geen idee :19: (en dat meen ik omdat ik eigenlijk alleen lees wat er staat en niet wie het schrijft) maar ik geloof je meteen hoor :mrgreen:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neeltje schreef:[

Gewoon om het heel eenvoudige feit dat ik een rashond wil van pups van af aan.
Mag je gerust willen, maar val mensen er niet op aan als ze er voor kiezen om een hond op te vangen en te adopteren uit het buitenland.
Ik weet overgens niet of jij dat deed hoor, maar er zijn altijd mensen bij die dit veroordelen, en blind zijn voor de argumenten die we er voor hebben.
MAar als je dit vergelijkt met fokkers die fokt om zijn eigen portemonee te spekken, er vervolgens legio mensen zijn die daar hun hond kopen ondanks de omstandigheden waarin de honden verkeren en dit vervolgens ter zijde laat, wie zijn er dan werkelijk fout bezig?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

massam schreef:
Rami schreef:
massam schreef:
ben ik met je eens maar tegelijk komt er dan een denegrerende opmerking in de trant van: ach jou hoef ik niet serieus te nemen, jij hebt vast een fokkershondje (dit zie ik steeds in elk topic over dit onderwerp ik bedoel dus niet speciaal dit topic)

dan voel ik mij ook meteen aangesproken maar ik zeg nooit dat ik het idioot vind.
Dat snap ik, heel goed zelfs. Vandaar dat je mij niet kunt betrappen op dat denigrerende toontje! :wink:
geen idee :19: (en dat meen ik omdat ik eigenlijk alleen lees wat er staat en niet wie het schrijft) maar ik geloof je meteen hoor :mrgreen:
Nou, fijn dat je me gelooft! :mrgreen:
Ik maak me sowieso bozer over het feit dat mensen loze, onzinnige, niet op enige deskundighied of ervaring gebaseerde kreten slaken als het om buitenlandse honden gaat, dan mensen die een verantwoorde keuze maken en dan uitkomen op een rashond.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ben ik het ook alweer mee eens! geldt trouwens voor elk onderwerp. ik heb liever dat iemand weloverwogen voor iets kiest dan vanuit het niets iets besluit.
Afbeelding
iones
Zeer actief

massam schreef:ben ik het ook alweer mee eens! geldt trouwens voor elk onderwerp. ik heb liever dat iemand weloverwogen voor iets kiest dan vanuit het niets iets besluit.
Impulslief besluiten of iets in de kop halen en dat MOET dan gebeuren EN DAT MOET SNEL. Ook zoiets.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

iones schreef:
Neeltje schreef:[

Gewoon om het heel eenvoudige feit dat ik een rashond wil van pups van af aan.
Mag je gerust willen, maar val mensen er niet op aan als ze er voor kiezen om een hond op te vangen en te adopteren uit het buitenland.
Ik weet overgens niet of jij dat deed hoor, maar er zijn altijd mensen bij die dit veroordelen, en blind zijn voor de argumenten die we er voor hebben.
MAar als je dit vergelijkt met fokkers die fokt om zijn eigen portemonee te spekken, er vervolgens legio mensen zijn die daar hun hond kopen ondanks de omstandigheden waarin de honden verkeren en dit vervolgens ter zijde laat, wie zijn er dan werkelijk fout bezig?
Ik heb geen mensen erop aangevallen, alleen gezegd dat ik het er niet mee eens ben,en ik ben het ook niet eens met broodfokkers en mensen die 'rashonden' fokken zonder stamboom en dat soort lui. Als mensen daar een hond willen halen, adviseer ik ze beter naar het asiel te gaan. En als ze 'n rashond willen verwijs ik ze naar de rasvereniging.

Dat de honden in het buitenland geholpen moeten worden dat klopt, maar ik denk dat dat echt vanuit de eigen bevolking moet komen, 'n gedragsverandering, omdat het denk ik anders dweilen is met een open kraan. Hetzelfde met hulp aan ontwikkelingslanden. Al het geld en de goederen die we er naar toe sturen zal tijdelijk helpen. Maar als er in het land verder niets verandert, zal al onze steun weinig doen.
M@scha
Zeer actief

iones schreef:
massam schreef:ben ik het ook alweer mee eens! geldt trouwens voor elk onderwerp. ik heb liever dat iemand weloverwogen voor iets kiest dan vanuit het niets iets besluit.
Impulslief besluiten of iets in de kop halen en dat MOET dan gebeuren EN DAT MOET SNEL. Ook zoiets.
een beetje zoals ik aan mijn eerste hond kom van LAKO kennels te huissen :N:

na uitvoerig beraad besloten dat er een hond komt en dan op zaterdag ofzo naar huissen karren en uit een curver bak een hond kiezen... (boef wordt volgende week 13 en is alleen wat gevoelig in zijn darmen maar toch...) misschien ook de reden waarom ik enorm verliefd kan worden op een prutsertje van eline's foto's maar toch ga voor mijn eigen onderzoekjes en natrekken van boompjes...
Afbeelding
iones
Zeer actief

Neeltje schreef:Als mensen daar een hond willen halen, adviseer ik ze beter naar het asiel te gaan. :
Waarom?
Neeltje schreef: Dat de honden in het buitenland geholpen moeten worden dat klopt, maar ik denk dat dat echt vanuit de eigen bevolking moet komen, 'n gedragsverandering, omdat het denk ik anders dweilen is met een open kraan. Hetzelfde met hulp aan ontwikkelingslanden. Al het geld en de goederen die we er naar toe sturen zal tijdelijk helpen. Maar als er in hetland verder niets verandert, zal al onze steun weinig doen.
D
Dit houdt in dat er dus GEEN hulp komt en honden er diep in de misere zullen blijven. En dan noem jij jezelf een hondenliefhebber?
Rami
Zeer actief

Neeltje schreef:
Ik heb geen mensen erop aangevallen, alleen gezegd dat ik het er niet mee eens ben,en ik ben het ook niet eens met broodfokkers en mensen die 'rashonden' fokken zonder stamboom en dat soort lui. Als mensen daar een hond willen halen, adviseer ik ze beter naar het asiel te gaan. En als ze 'n rashond willen verwijs ik ze naar de rasvereniging.

Dat de honden in het buitenland geholpen moeten worden dat klopt, maar ik denk dat dat echt vanuit de eigen bevolking moet komen, 'n gedragsverandering, omdat het denk ik anders dweilen is met een open kraan. Hetzelfde met hulp aan ontwikkelingslanden. Al het geld en de goederen die we er naar toe sturen zal tijdelijk helpen. Maar als er in het land verder niets verandert, zal al onze steun weinig doen.
Je gaat dus echt voorbij aan het feit dat je met adoptie of met andere hulp aan die buitenlandse honden juist kunt meewerken/helpen aan die 'gedragsverandering' ter plaatse, zodat er geld overblijft voor voorlichtingsprojecten bijv. op scholen.
Blijven roepen dat mensen het 'ter plekke' maar moeten zien op te lossen, maar verder niet nadenken over hulp en steun waarmee er wel degelijk een verandering in gang kan worden gezet, vind ik erg makkelijk.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ik kan me goed voorstellen dat je een pup zou willen hebben. En dan een rashond uit aan jou bekende bloedlijnen, verantwoord gefokt en grootgebracht. Als ik de pups van Sette of van Bandjii zie moet ik me inhouden om er niet één aan te schaffen. Maar er zitten zoveel honden in het asiel en die hebben zo hard een goed huis nodig. Kijk, dan val ik weer op een asielhond. Overigens halen wij onze honden (en katten, we hebben er vier van de tien uitsluitend omdat ze anders niet plaatsbaar waren) bij voorkeur bij een asiel in België. Waarvan we weten hoe zeer de beheerders (allemaal vrijwilligers) zich met te weinig middelen, in een niet geschikte omgeving, eeuwig bedreigd door een huuropzegging, inzetten voor de vele ongewenste dieren in een armoede gebied van Wallonië. En die het dan toch nog aandurven om honden van bepaalde rassen over te nemen uit een Frans asiel omdat deze daar afgemaakt moeten worden. Ik vind dat zo geweldig dat ik mijn steun probeer te geven door moeilijke gevallen (hond/kat) van ze over te nemen. Aan het opnemen van een hond uit Spanje/Turkije/Griekenland ben ik dus nooit toegekomen, sorry.

Wel heb ik in mijn omgeving wat verhalen gehoord over een kleine "stichting" die (hele) jonge pups uit Griekenland hier in de omgeving "aan een goed tehuis hielp". Of het gewoon malafide of een uit de hand gelopen ondersteuning was weet ik niet, maar de nieuwe eigenaren moesten een behoorlijk adoptiebedrag neertellen, voor zieke en ondervoede pups, die vaak jonger waren dan aangegeven bij de adoptie.
Deze pups vertoonde eigenlijk alle kenmerken van "broodfok". De dierenartsen uit de buurt hebben er nog voor gewaarschuwd. Het afgelopen jaar heb ik echter van deze stichting niets meer gehoord.
En natuurlijk zullen er wel vaker mensen zich op deze lucratieve "handel" van knappe jonge hondjes met een leuk verhaaltje uit één of ander buitenlands asiel storten. Maar dat zijn toch echt wel de uitzonderingen. En daarmee wil ik zeker de goede buitenlandse stichtingen als Aai en Podenco in Nood niet van dit soort malafide praktijken beschuldigen.

Misschien is het wat om een sticky met de links van alle serieuze stichtingen te maken :denken:
iones
Zeer actief

Rami schreef:
Je gaat dus echt voorbij aan het feit dat je met adoptie of met andere hulp aan die buitenlandse honden juist kunt meewerken/helpen aan die 'gedragsverandering' ter plaatse, zodat er geld overblijft voor voorlichtingsprojecten bijv. op scholen.
Blijven roepen dat mensen het 'ter plekke' maar moeten zien op te lossen, maar verder niet nadenken over hulp en steun waarmee er wel degelijk een verandering in gang kan worden gezet, vind ik erg makkelijk.
Ik zou het nog sterker willen doorvoeren: Blijven roepen dat mensen het 'ter plekke' maar moeten zien op te lossen, terwijl je weet dat die lui dat niet uit zichzelf zullen doen, met de gevolgen voor de honden, dat is ronduit onverschillig! En dus gebrek aan liefde voor de honden.
iones
Zeer actief

Ennath schreef: Of het gewoon malafide of een uit de hand gelopen ondersteuning was weet ik niet, maar de nieuwe eigenaren moesten een behoorlijk adoptiebedrag neertellen, voor zieke en ondervoede pups, die vaak jonger waren dan aangegeven bij de adoptie.
:
Wat is een behoorlijk bedrag? En daar zit dan dus de vliegreis bij in, het vaccineren en mogelijk voorafgaand een genezingsproces m.b.v. dierenarts, dus ook weer kosten.

Er schijnen inderdaad malafide "stichtingen" te zijn die goedbedoelende mensen om de tuin leiden, ten koste van de honden. MAar er zijn ook stichtingen die goed werk doen, en die zijn nodig.
Neeltje

Rami schreef:
Neeltje schreef:

Wat ik al eerder schreef, ik steun andere door mij uitgezochte doelen.
iones
Zeer actief

Neeltje schreef: Wat ik al eerder schreef, ik steun andere door mij uitgezochte doelen.
Dat doen we allemaal. En allemaal hebben we onze redenen ervoor.
Neeltje

iones schreef:
Neeltje schreef: Wat ik al eerder schreef, ik steun andere door mij uitgezochte doelen.
Dat doen we allemaal. En allemaal hebben we onze redenen ervoor.
Ja, en dat is toch prima?
iones
Zeer actief

Neeltje schreef:
Ja, en dat is toch prima?
Ja, zolang we maar geen verantwoording ervoor hoeven af te leggen omdat mensen ons doel veroordelen. :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Neeltje schreef: Ik heb geen mensen erop aangevallen, alleen gezegd dat ik het er niet mee eens ben,en ik ben het ook niet eens met broodfokkers en mensen die 'rashonden' fokken zonder stamboom en dat soort lui. Als mensen daar een hond willen halen, adviseer ik ze beter naar het asiel te gaan. En als ze 'n rashond willen verwijs ik ze naar de rasvereniging.

Neeltje schreef: Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Deze vraag stel je en blijkbaar specifiek voor mensen die een herplaatser kiezen ivp een rashondenpup. Waarom voel je jezelf dan niet aangesproken door je eigen uitspraak? Ik vind het namelijk wel degelijk een veroordeling. Verder denk ik echt dat je de plank misslaat als je roept dat onze hulp er niet toe doet. Kortzichtig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rami
Zeer actief

Neeltje schreef:
En ik heb al eerder gezegd dat 't een ieders goed recht is om welke goed dierendoel dan ook te steunen. Maar dat geeft jou echt het 'recht' (en zo schrijf je het zelf) niet om mensen te veroordelen die óók buitenlandse honden steunen.
Maar goed, ik vind het geen discussie zo met jou. Wat ik ook aan je vraag of zeg, het komt niet over, blijkbaar. :wink:
Afbeelding
Neeltje

Rami schreef:
Neeltje schreef:
En ik heb al eerder gezegd dat 't een ieders goed recht is om welke goed dierendoel dan ook te steunen. Maar dat geeft jou echt het 'recht' (en zo schrijf je het zelf) niet om mensen te veroordelen die óók buitenlandse honden steunen.
Maar goed, ik vind het geen discussie zo met jou. Wat ik ook aan je vraag of zeg, het komt niet over, blijkbaar. :wink:
Ik veroordeel ook geen mensen die dat doen, dat moeten ze zelf weten.

Ik mag het toch ergens niet mee eens zijn?? En dan kun jij zeggen en hier neer zetten wat jij wilt waar jij achter staat, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan persé van mening moet veranderen.
iones
Zeer actief

Neeltje schreef:
Ik mag het toch ergens niet mee eens zijn?? En dan kun jij zeggen en hier neer zetten wat jij wilt waar jij achter staat, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan persé van mening moet veranderen.
Jouw argumenten voldoen echter niet voor ons. Om de al eerder genoemde redenen. En daar hebben we nog geen reactie op gekregen. Ik vind jou hard en onverschillig omdat je vindt dat de honden in het buitenland genadeloos in de steek moeten gelaten worden door ons. Want je weet dat de mensen aldaar niet bereid zijn om iets aan de situatie te verbeteren voor de honden.
Jouw argumenten zijn niet steekhoudend.
Rami
Zeer actief

Neeltje schreef:

Je veroordeelt mensen wel! :wink:
En van mij hoef je echt niet van mening te veranderen hoor. Het is alleen zo enorm jammer dat jij jouw mening niet hebt gevormd op basis van kennis en/of ervaring maar het hier wel poneert alsof je de waarheid in pacht hebt.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

iones schreef:
Ennath schreef: Of het gewoon malafide of een uit de hand gelopen ondersteuning was weet ik niet, maar de nieuwe eigenaren moesten een behoorlijk adoptiebedrag neertellen, voor zieke en ondervoede pups, die vaak jonger waren dan aangegeven bij de adoptie.
:
Wat is een behoorlijk bedrag? En daar zit dan dus de vliegreis bij in, het vaccineren en mogelijk voorafgaand een genezingsproces m.b.v. dierenarts, dus ook weer kosten.

Er schijnen inderdaad malafide "stichtingen" te zijn die goedbedoelende mensen om de tuin leiden, ten koste van de honden. MAar er zijn ook stichtingen die goed werk doen, en die zijn nodig.
Citeer je de rest ook even :wink:
Ik had het over "een stichting" (die blijkbaar niet veel uitgaf aan vaccinatie en dierenarts kosten) en gaf daarbij aan dat dit toch echt wel de uitzonderingen zijn.
En daarmee wil ik zeker de goede buitenlandse stichtingen als Aai en Podenco in Nood niet van dit soort malafide praktijken beschuldigen.
Maar helaas komt het dus voor dat mensen onder het mom van "hulp aan buitenlandse honden" een slaatje uit de mensen proberen te slaan.
En dat is niet behulpzaam voor de steun aan de serieuze stichtingen. :19:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

iones schreef:
Roelfien schreef:Maar goed, op al mijn reacties op de veronderstellingen over parasieten, ziekten, raar gedrag etc heb ik nog steeds geen antwoord.
Staat het er wellicht raar, zijn mijn vragen onbegrijpelijk, moet ik het anders stellen?
Parasieten zijn er om om zeep te helpen. Sokkie had ook hartworm toen ze hier kwam. DAar hebben we stronghold voor gebruikt.
Die stichting had haar nooit ziek op moeten sturen. Is fout geweest van de stichting. Niet van ons. Ik ging er vanuit dat ze gezond zou zijn, en gevaccineerd. Dat was de afspraak.

Alleen gezonde honden moet je op reis sturen naar een koud en noordelijk land. En dan is er niets aan de hand. Als de mensen er bewust voor kiezen om een hond met een behandelbare ziekte te kiezen (zoals leishmaniose), dan is er verder denk ik nog niet veel gevaar.
Belangrijk is dat een hond vrij is van teken als hij hierheen komt.

Verder komen veel ziektes toch deze kant op vanwege het opwarmen van het klimaat. Zo hebben we er tegenwoordig blauwtong bij, maar ook vanuit de paardenwereld horen we al alarmerende kreten zoals West nile virus en de spaanse griep. Heeft met import van lusitano's en andalusiers niets te maken. Maar met het oprukken van virussen deze kant op omdat we bijna geen winters meer kennen.
Ik vind het hebben van ziekten inderdaad een andere discussie dan het overbrengen van ziekten. En ook een moeilijke discussie trouwens, want tegenwoordig wordt er gelukkig, voor mijn gevoel, meer op gelet of de honden leismaniose of ehrlichia positief zijn. Maar dat is wel anders geweest. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Neeltje

Rami schreef:
Neeltje schreef:

En van mij hoef je echt niet van mening te veranderen hoor. Het is alleen zo enorm jammer dat jij jouw mening niet hebt gevormd op basis van kennis en/of ervaring maar het hier wel poneert alsof je de waarheid in pacht hebt.
Waar beweer ik de waarheid in pacht te hebben? Ik geef alleen mijn eigen mening weer en hoe je het ook draait of keert ik blijf daar bij.
Roelfien
Zeer actief

Neeltje schreef:
Rami schreef:
Neeltje schreef:

Waar beweer ik de waarheid in pacht te hebben? Ik geef alleen mijn eigen mening weer en hoe je het ook draait of keert ik blijf daar bij.
Dat is toch raar? Aan een discussie meedoen met een stelling die je niet kan onderbouwen met argumenten (want het gaat niet eens om dat je argumenten hebt die verschillen van die van ons, maar je hebt gewoon geen argumenten) en dan hou je toch vast aan je mening ondanks de argumenten van een ander, die je ook niet kan weerleggen.
Dan kom je op mij over als een drammerig kind wat haar gelijk wil krijgen of als iemand die gewoon weet dat dit wel weer lekker veel paginaatjes gaat opleveren als je gewoon klakkeloos dingen roept waar serieuze mensen wel op reageren.

Zo van: het kan me niet schelen wat je zegt en of je gelijk hebt, ik vind lekker toch wat ik vind. :19:
Roelfien
Zeer actief

massam schreef:is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen? :19:

ik veroordeel niemand hoor. lees mijn eerdere bericht in dit topic, maar ik krijg het gevoel dat er mensen zijn die het een misdaad vinden dat ik per sé een hond wil hebben uit door mij geselecteerde of in ieder geval goedgekeurde ouders...

dat kan natuurlijk een herplaatser zijn maar gezien mijn honden thuis zal dat om een warm welkom te bevorderen waarschijnlijk een pup zijn.
Nee joh, zeker niet erg.
Net zo goed als dat het niet erg is dat iemand een buitenlandertje of een hollands asielhondje of een herplaatser bij een particulier vandaan neemt.
Het zijn allemaal keuzes die iedereen maakt omdat het bij je past.

Maar er zijn hier mensen in deze topic die een keuze beoordelen als zijnde slecht en daar geen argumenten voor hebben anders dan: daarom. :mrgreen:
Neeltje

Roelfien schreef:
Neeltje schreef:
Rami schreef:
Neeltje schreef:

Dat is toch raar? Aan een discussie meedoen met een stelling die je niet kan onderbouwen met argumenten (want het gaat niet eens om dat je argumenten hebt die verschillen van die van ons, maar je hebt gewoon geen argumenten) en dan hou je toch vast aan je mening ondanks de argumenten van een ander, die je ook niet kan weerleggen.
Dan kom je op mij over als een drammerig kind wat haar gelijk wil krijgen of als iemand die gewoon weet dat dit wel weer lekker veel paginaatjes gaat opleveren als je gewoon klakkeloos dingen roept waar serieuze mensen wel op reageren.

Zo van: het kan me niet schelen wat je zegt en of je gelijk hebt, ik vind lekker toch wat ik vind. :19:
Ja en jij vindt wat jij vindt, jij vindt ook dat je gelijk hebt, niet?
Waarom val je Massam niet aan omdat zij ook rashonden heeft en zelfs nog wel fokt?

Kun je je tijd ook niet beter besteden aan mensen die je misschien wel kunt overhalen, in plaats aan iemand die dat dus echt niet doet? En die ook echt niet van plan is je verder nog wat voor reden dan ook te geven. En om even jouw taalgebruik te quoten, je komt bij mij ook behoorlijk drammerig over.
Rami
Zeer actief

Roelfien schreef:

En zo is het! :ok: Ik heb idd geen zin meer om me uit de tent te laten lokken door Neeltje. Ik vind een discussie prima, ook als 'ie af en toe op het scherpst van de snede wordt gevoerd, maar dat onbeargumenteerde 'gedram', daar ben ik ook wel klaar mee! :wink:
Afbeelding
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

Ik vind dit een hele rare discussie. Aan degene die er tegen zijn om honden uit het buitenland te halen: Iedereen die besluit een hond te nemen, is selectief bezig. Men houdt rekening met karakter, grootte, leeftijd, enz. Stel nou dat je het hondje hebt gevonden die je zocht, maar uit het buitenland komt? Zou je zo'n hond dan niet nemen, puur omdat hij uit het buitenland komt? Ik snap echt niet wat het probleem is. Hebben die honden in het buitenland dan niet evenveel recht op een goed thuis dan de honden in Nederland?
Jullie vinden dat iedere hond in Nederland die in het asiel zit, zo snel mogelijk een nieuw thuis horen te krijgen. De honden in het buitenland dan niet? Zoals al werd gezegd, dierenliefde hoort geen grenzen te kennen. En dit hoeft niet gelijk te zijn dat je de honden naar Nederland haalt. De Nederlandse stichtingen die zich inzetten voor dieren in het buitenland, doen meer dingen daar. Maar als ik het goed begrijp zijn jullie wel bereid om hulp te bieden voor dieren in Nederland, maar buitenlandse dieren is de verantwoording van het buitenland. Alsof het het probleem is van die dieren dat ze toevallig daar geboren zijn. Het komt op mij een beetje over: "Lang leve Nederland. De rest van de wereld kan stikken."
Ik weet dat ik het een beetje overdrijf, maar hier komt het in feite wel op neer.
Pak-de-bal schreef:Ik ben er ook op tegen , om die honden dàn maar hier naartoe te halen, dat lost echt niets op,
wel ergenisssen , omdat sommige honden hier
dan weer in asiels terecht kunnen komen , door impulsief gedrag van mensen.
En door geen honden meer uit het buitenland te halen, houdt dat impulsieve gedrag op? Het probleem zit niet in de dieren, maar in de mensen. Waar ook ter wereld. Maar dat betekend niet dat die dieren dan maar gewoon aan hun lot overgelaten moeten worden.
Daarbij is het nog niet eens zo dat deze honden naar het asiel gaan als het niet meer werkt. Wij hebben sinds een week een pup uit Portugal, ook gebracht naar Nederland via een stichting. Deze stichting is ontzettend selectief als het gaat om het plaatsen van dieren. Daarbij is het contract waterdicht d.m.v. wetboekregels. Wanneer het niet werkt, of wanneer het dier verwaarloosd wordt, gaat het dier terug naar de stichting en niet naar het asiel. Er is verplichte castratie/sterilisatie, zodat er niet gefokt kan worden met deze honden. Officeel hebben we de hond ook in bruikleen, de stichting blijft eigenaar.
Deze stichtingen weten dus echt wel wat ze doen, en hebben enkel het beste voor met dieren. Dus mijn vraag, wáárom vinden jullie dit verkeerd? Bovendien zet deze stichting zich in voor verwaarloosde dieren in binnen -en buitenland.

Álle dieren horen liefde te krijgen en een goed thuis, ongeacht waar ze vandaan komen of waar ze geplaatst worden.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Neeltje schreef:
*Linda* schreef:
goud schreef:
*Linda* schreef: En jij gaat je volgende hond uit het asiel halen? Of gewoon weer bij de fokker en laat je "alle honden die hier zitten en ook een mooi huisje verdienen", zoals je het zelf zo mooi zegt, gewoon maar zitten. Ik denk, ik weet wel zeker dat jij gewoon weer een pup gaat halen. Je hebt dus in deze absolúút geen recht van spreken.
Wat geeft jou het recht om zo te spreken. We leven in een vrij land en iedereen is vrij om een hond of pup aan te schaffen waar HIJ / ZIJ dat wil.
Daar heeft een ander niet over te oordelen. Ik zal ook geen hond uit een asiel halen.
Maggie.
Dat moet je zelf weten. Maar Neeltje stelt dat ze het er niet mee eens is omdat hier in Nederland genoeg asielhonden zitten. Als ze daar zo mee zit, zou ze zélf een hond uit het asiel moeten nemen. Maar nee hoor, die laat ze zelf ook lekker zitten. De pot verwijt de ketel noem ik dat. Laten we het eens omdraaien: waarom neemt ze zélf een rashond van een fokker terwijl de nederlandse asielen (zoals ze zelf zegt) vol zitten met honden die op een warm huisje wachten? Dus men mag WEL een fokkershond nemen, maar GEEN buitenlandse hond omdat de nederlandse asielen zo vol zitten. Kom op zeg, hoe hypocriet ben je dan?
Als je een van m'n eerdere berichten zou hebben gelezen, had je kunnen lezen dat ik 3 katten uit het asiel heb.
En? Je hond komt toch bij de fokker vandaan?En je gaat toch weer een pup halen bij een fokker? Dan moet je niet zo hypocriet lopen doen over nederlandse asielhonden en dat deze volgens jou blijven zitten door toedoen van mensen die een hond uit het buitenland adopteren. Dát is mijn punt. Je laat de nederlandse asielhonden namelijk zélf net zo hard zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”