Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV en drinken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Trici
Zeer actief
Contacteer:

KVV en drinken

Ongelezen bericht door Trici »

Even een vraagje; Sam van mij staat volledig op KVV, heeft uiteraard de hele dag vers water tot beschikking, nu 'het probleem' ;

De hele dag kijkt hij niet naar zijn water om; hooguit na de lange wandeling wil hij 3 slokken drinken of zo maar dat was het dan; maar als hij s avonds gegeten heeft slurpt hij in een keer de bak helemaal leeg na het eten...
Moet ik hier iets aan/mee doen, is dit zorgwekkend of kan ik het gewoon zo laten?
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Met KVV gaan honden veel minder drinken, het vlees bevat veel meer vocht dan brokken :wink:
Mijn honden drinken ook alleen na een wandeling of smorgens als ze wakker worden.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Trici
Zeer actief
Contacteer:

ja dit wist ik inderdaad, maar het kan dus geen kwaad dat dan na het eten de bak wel in een keer leeg gaat??? (op dan de 3 slokken na die hij s middags na de lange wandeling op heeft)

Dat duidt nergens op of zo?? (piet muts ik, ik weet het :19: )
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik weet het niet, maar vind het wel vreemd. Mijn honden staan ook op KVV en drinken echt heel erg weinig, en zeker niet in 1 keer de waterbak leeg. Ik zou me dus ook afvragen waar dit door zou komen.
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Yèti drinkt amper wat sinds ze KVV eet. Ze gaat alleen flink tanken als ze net op een kauwbot heeft liggen kauwen.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Sam drinkt dus de rest van de dag ook weinig tot niks; hooguit een slok of 3 na de lange wandeling, maar meer echt niet; niet als ie wakker word; na de laatste ronde niet meer; behalve dus nadat ie gegeten heeft :19:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Misschien een soort gewenning geworden? Wat doet hij als je de waterbak voor/tijdens het eten weghaald en hem na een uur ofzo terugzet?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Escan doet het ook. Drinkt de hele dag bijna niks alleen 's avonds na het eten dan gaat de bak leeg. Geen idee waar het van komt. Ben gisteren naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse enting en controle en hij is door de dierenarts zo gezond als een vis verklaard (voor zover dat kan dan). Maak me er verder ook niet zo'n zorgen om maar heb geen idee waar het van komt.
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

sinds astrid natuurlijk rauw eet met af en toe kvv
staat de waterbak er voor de show
heel af en toe na een wandeling en als het warm weer is
wil ze nog wel eens wat drinken
in kvv en rauw zit al veel vocht

annie laumen
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Mijn honden staan ook op rauw, en drinken eigenlijk alleen als we terug komen van het uitlaten.
Trici
Zeer actief
Contacteer:

joline schreef:Mijn honden staan ook op rauw, en drinken eigenlijk alleen als we terug komen van het uitlaten.
Sam dus niet na t uitlaten, een keer van de 4x uitlaten maar; de lange ronde....
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Vrij normaal verschijnsel voor honden die KVV of rauw eten. :wink:
Die van mij drinken ook zeer weinig op rauw, dat was met brokken wel anders. :mrgreen:
Ik zou me er geen zorgen over maken als ie tenminste voor de rest gezond en levendig is.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Liesbeth schreef:Misschien een soort gewenning geworden? Wat doet hij als je de waterbak voor/tijdens het eten weghaald en hem na een uur ofzo terugzet?
Bij gewenning sluit ik mij ook aan.
Kreeg hij eerst 's avonds zijn brokken en dronk hij daarna veel?
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Renske schreef:
Liesbeth schreef:Misschien een soort gewenning geworden? Wat doet hij als je de waterbak voor/tijdens het eten weghaald en hem na een uur ofzo terugzet?
Bij gewenning sluit ik mij ook aan.
Kreeg hij eerst 's avonds zijn brokken en dronk hij daarna veel?
Ja hij heeft in het begin inderdaad op brokken gestaan; maar of hij daarna veel dronk?? k moet t antwoord schuldig blijven k weet het niet meer; dat is al ruim een jaar terug namelijk :denken:

Wat hij doet als ik het weg haal weet ik niet; ga ik eens proberen :ok:

Edit; verder is ie super levendig en gezond; vacht glimt, uur balletjes halen in het park is geen probleem etc etc :wink:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

*edit* sorry niet goed gelezen. Idd een tic of gewennig lijkt mij het meest logisch
Laatst gewijzigd door Ianthe op 21 feb 2008 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

wendy71 schreef:Vrij normaal verschijnsel voor honden die KVV of rauw eten. :wink:
Die van mij drinken ook zeer weinig op rauw, dat was met brokken wel anders. :mrgreen:
Ik zou me er geen zorgen over maken als ie tenminste voor de rest gezond en levendig is.
Hier drinken ze ook maar weinig, ook Attis drinkt nu al veel minder sinds hij hier kwam.
Het gaat er bij de hond van TS om dat die ná het eten (kvv) juist ineens heel veel drinkt.
Weinig drinken icm kvv is heel normaal, maar het leegslobberen van een bak water na de maaltijd, imho, niet echt .
Vandaar mijn idee van een gewenning/tik :19: .

wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
wendy71 schreef:Vrij normaal verschijnsel voor honden die KVV of rauw eten. :wink:
Hier drinken ze ook maar weinig, ook Attis drinkt nu al veel minder sinds hij hier kwam.
Het gaat er bij de hond van TS om dat die ná het eten (kvv) juist ineens heel veel drinkt.
Weinig drinken icm kvv is heel normaal, maar het leegslobberen van een bak water na de maaltijd, imho, niet echt .
Ik reageerde op TS(Trici) en niet op Ianthe met Attis. :wink:
Maar ik sluit gewenning idd niet uit. :wink:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

wendy71 schreef:
Liesbeth schreef:
Ik had jullie beiden gequote omdat jullie dezelfde soort reaktie gaven en niet in zijn gegaan op het vele drinken van Sam na het eten :wink: .
Niet dat ik dacht dat jij op Ianthe had gereageerd, want dat kan niet eens daar zij later dan jij haar bericht plaatste :19: .

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Liesbeth schreef:
wendy71 schreef:
Liesbeth schreef:
Ik had jullie beiden gequote omdat jullie dezelfde soort reaktie gaven en niet in zijn gegaan op het vele drinken van Sam na het eten :wink: .
Niet dat ik dacht dat jij op Ianthe had gereageerd, want dat kan niet eens daar zij later dan jij haar bericht plaatste :19: .
Sorry niet goed gelezen, ik dacht dat de hond van TS gewoon weinig dronk :mrgreen:
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Nja wat s veel en wat s weinig drinken? die ene bak water s dus het enige wat ie over een hele dag drinkt...

Is dat veel of is dat weinig? k heb geen idee wat de gemiddelde hond drinkt/behoort te drinken op KVV eigenlijk.... :19:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Trici schreef:Nja wat s veel en wat s weinig drinken? die ene bak water s dus het enige wat ie over een hele dag drinkt...

Is dat veel of is dat weinig? k heb geen idee wat de gemiddelde hond drinkt/behoort te drinken op KVV eigenlijk.... :19:
Luuk neemt (met dit weer) 2 á 3x per dag een paar lebbers water. Ik zal het eens opmeten, maar ik denk dat hij nog niet aan 100ml komt.

naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Mijn hondje drinkt op kvv zeer weinig.
Maar hier eigenlijk ook direct na het eten.
Heb ook wel eens gehoort dat de hond dan nog honger had ,en op die manier zijn maag vulde.
Als ik meer eten geef kan ik haar rollen . :cheer:
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Nou vandaag voor het eerst zijn water weg gehaald toen hij te eten kreeg; en hij was wel ff op zoek; maar eigenlijk na 2 a 3 minuten gaf hij het al op en ging slapen waarop ik zn bak water met expres wat meer geluid terug heb gezet; meneer keek op, legde zn kop weer neer en ging verder slapen...neem aan dat als het echt dorst was geweest hij alsnog was komen drinken??? :19:

k begin aardig te geloven in jullie 'theorie' van gewenning eigenlijk.... :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Ja, je hebt gelijk Liesbeth, ik had het e.e.a. nog eens nagelezen en ja hoor. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”