Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV en drinken
Moderator: moderatorteam
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
KVV en drinken
Even een vraagje; Sam van mij staat volledig op KVV, heeft uiteraard de hele dag vers water tot beschikking, nu 'het probleem' ;
De hele dag kijkt hij niet naar zijn water om; hooguit na de lange wandeling wil hij 3 slokken drinken of zo maar dat was het dan; maar als hij s avonds gegeten heeft slurpt hij in een keer de bak helemaal leeg na het eten...
Moet ik hier iets aan/mee doen, is dit zorgwekkend of kan ik het gewoon zo laten?
De hele dag kijkt hij niet naar zijn water om; hooguit na de lange wandeling wil hij 3 slokken drinken of zo maar dat was het dan; maar als hij s avonds gegeten heeft slurpt hij in een keer de bak helemaal leeg na het eten...
Moet ik hier iets aan/mee doen, is dit zorgwekkend of kan ik het gewoon zo laten?

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Met KVV gaan honden veel minder drinken, het vlees bevat veel meer vocht dan brokken
Mijn honden drinken ook alleen na een wandeling of smorgens als ze wakker worden.
Mijn honden drinken ook alleen na een wandeling of smorgens als ze wakker worden.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Escan doet het ook. Drinkt de hele dag bijna niks alleen 's avonds na het eten dan gaat de bak leeg. Geen idee waar het van komt. Ben gisteren naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse enting en controle en hij is door de dierenarts zo gezond als een vis verklaard (voor zover dat kan dan). Maak me er verder ook niet zo'n zorgen om maar heb geen idee waar het van komt.
- annie laumen
- Zeer actief
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hij heeft in het begin inderdaad op brokken gestaan; maar of hij daarna veel dronk?? k moet t antwoord schuldig blijven k weet het niet meer; dat is al ruim een jaar terug namelijkRenske schreef:Bij gewenning sluit ik mij ook aan.Liesbeth schreef:Misschien een soort gewenning geworden? Wat doet hij als je de waterbak voor/tijdens het eten weghaald en hem na een uur ofzo terugzet?
Kreeg hij eerst 's avonds zijn brokken en dronk hij daarna veel?
Wat hij doet als ik het weg haal weet ik niet; ga ik eens proberen
Edit; verder is ie super levendig en gezond; vacht glimt, uur balletjes halen in het park is geen probleem etc etc

-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
*edit* sorry niet goed gelezen. Idd een tic of gewennig lijkt mij het meest logisch
Laatst gewijzigd door Ianthe op 21 feb 2008 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.

- Liesbeth
- Zeer actief
wendy71 schreef:Vrij normaal verschijnsel voor honden die KVV of rauw eten.![]()
Die van mij drinken ook zeer weinig op rauw, dat was met brokken wel anders.![]()
Ik zou me er geen zorgen over maken als ie tenminste voor de rest gezond en levendig is.
Het gaat er bij de hond van TS om dat die ná het eten (kvv) juist ineens heel veel drinkt.Hier drinken ze ook maar weinig, ook Attis drinkt nu al veel minder sinds hij hier kwam.
Weinig drinken icm kvv is heel normaal, maar het leegslobberen van een bak water na de maaltijd, imho, niet echt .
Vandaar mijn idee van een gewenning/tik
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik reageerde op TS(Trici) en niet op Ianthe met Attis.Liesbeth schreef:wendy71 schreef:Vrij normaal verschijnsel voor honden die KVV of rauw eten.![]()
Die van mij drinken ook zeer weinig op rauw, dat was met brokken wel anders.![]()
Ik zou me er geen zorgen over maken als ie tenminste voor de rest gezond en levendig is.Het gaat er bij de hond van TS om dat die ná het eten (kvv) juist ineens heel veel drinkt.Hier drinken ze ook maar weinig, ook Attis drinkt nu al veel minder sinds hij hier kwam.
Weinig drinken icm kvv is heel normaal, maar het leegslobberen van een bak water na de maaltijd, imho, niet echt .
Vandaar mijn idee van een gewenning/tik.
Maar ik sluit gewenning idd niet uit.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik had jullie beiden gequote omdat jullie dezelfde soort reaktie gaven en niet in zijn gegaan op het vele drinken van Sam na het etenwendy71 schreef:Ik reageerde op TS(Trici) en niet op Ianthe met Attis.Liesbeth schreef:wendy71 schreef:Vrij normaal verschijnsel voor honden die KVV of rauw eten.![]()
Ik zou me er geen zorgen over maken als ie tenminste voor de rest gezond en levendig is.Het gaat er bij de hond van TS om dat die ná het eten (kvv) juist ineens heel veel drinkt.Hier drinken ze ook maar weinig, ook Attis drinkt nu al veel minder sinds hij hier kwam.
Maar ik sluit gewenning idd niet uit.
Niet dat ik dacht dat jij op Ianthe had gereageerd, want dat kan niet eens daar zij later dan jij haar bericht plaatste
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Sorry niet goed gelezen, ik dacht dat de hond van TS gewoon weinig dronkLiesbeth schreef:Ik had jullie beiden gequote omdat jullie dezelfde soort reaktie gaven en niet in zijn gegaan op het vele drinken van Sam na het etenwendy71 schreef:Ik reageerde op TS(Trici) en niet op Ianthe met Attis.Liesbeth schreef:wendy71 schreef:Vrij normaal verschijnsel voor honden die KVV of rauw eten.![]()
Maar ik sluit gewenning idd niet uit..
Niet dat ik dacht dat jij op Ianthe had gereageerd, want dat kan niet eens daar zij later dan jij haar bericht plaatste.

- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Luuk neemt (met dit weer) 2 á 3x per dag een paar lebbers water. Ik zal het eens opmeten, maar ik denk dat hij nog niet aan 100ml komt.Trici schreef:Nja wat s veel en wat s weinig drinken? die ene bak water s dus het enige wat ie over een hele dag drinkt...
Is dat veel of is dat weinig? k heb geen idee wat de gemiddelde hond drinkt/behoort te drinken op KVV eigenlijk....
-
naomi
- Vaste gebruiker
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou vandaag voor het eerst zijn water weg gehaald toen hij te eten kreeg; en hij was wel ff op zoek; maar eigenlijk na 2 a 3 minuten gaf hij het al op en ging slapen waarop ik zn bak water met expres wat meer geluid terug heb gezet; meneer keek op, legde zn kop weer neer en ging verder slapen...neem aan dat als het echt dorst was geweest hij alsnog was komen drinken???
k begin aardig te geloven in jullie 'theorie' van gewenning eigenlijk....
k begin aardig te geloven in jullie 'theorie' van gewenning eigenlijk....

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer: