Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gastgezin zijn,update; wachten op; update; HEIDI IS ER!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

twinkeltje schreef:oops ik zie het al lekker onduidelijk :mrgreen:
Ja eeuhh sorry hoor, ben niet zo handig met kleurtjes etc etc :mrgreen: :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

je linkermuisknop inklikken op je tekst die je wil kleuren dan een kleur kiezen
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:je linkermuisknop inklikken op je tekst die je wil kleuren dan een kleur kiezen
Dank :mrgreen: :ok:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik ben ook opvanggezin en heb momenteel Fuzzie in opvang. Een pup van 4 maanden. Haar moeder was vrij snel geplaatst, die heeft maar 1 week bij mij gezeten en die zit nu op een prima plek. Het plaatsen op zich is best moeilijk, maar als je daarna alleen maar goede berichten krijgt, dan weet je waarvoor je het doet.
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

voor iedereen die gastgezin is en dieren tijdelijk opvangt heb ik diep respekt. Dit wilde ik gewoon effe kwijt
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

nance schreef:Ik ben ook opvanggezin en heb momenteel Fuzzie in opvang. Een pup van 4 maanden. Haar moeder was vrij snel geplaatst, die heeft maar 1 week bij mij gezeten en die zit nu op een prima plek. Het plaatsen op zich is best moeilijk, maar als je daarna alleen maar goede berichten krijgt, dan weet je waarvoor je het doet.
en waarom hebben wij daar nog geen fotootje van mogen zien :mrgreen:
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Okee, de knoop is door gehakt....Ik...nou ja wij uiteraard, gaan gast gezin worden, we gaan het proberen laat ik het zo zeggen, even kijken hoe de kinderen er op reageren als z'n hondje dan weer uiteindelijk herplaatst word...ik DENK van goed, ze snappen goed dat het hondje alleen maar komt logeren, maar het in theorie snappen en in praktijk uitvoeren zit zeker bij kinderen nogal een heel erg groot verschil in :19:

Dus we zullen zien :ok: :ok:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Trici schreef:Okee, de knoop is door gehakt....Ik...nou ja wij uiteraard, gaan gast gezin worden, we gaan het proberen laat ik het zo zeggen, even kijken hoe de kinderen er op reageren als z'n hondje dan weer uiteindelijk herplaatst word...ik DENK van goed, ze snappen goed dat het hondje alleen maar komt logeren, maar het in theorie snappen en in praktijk uitvoeren zit zeker bij kinderen nogal een heel erg groot verschil in :19:

Dus we zullen zien :ok: :ok:
Leuk heel veel succes ermee :ok:
Addy

Succes ermee en vooral je verwachtingen niet te hoog stellen :wink:
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:Succes ermee en vooral je verwachtingen niet te hoog stellen :wink:
Verwachtingen in welke zin bedoel je Addy?
Afbeelding
twinkeltje
moderator

he buuf waneer kan ik puppy s komen knuffen
Afbeelding
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Heel veel succes ermee!

Wij hebben er ook wel eens over zitten denken, maar ik denk niet dat ik het zou kunnen. Ik ga me erg snel hechten aan een dier, dus zou het heel moeilijk worden er weer afscheid van te nemen. Hebben jullie hier helemaal geen moeite mee?
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ik zal me ook zeker gaan hechten aan z'n hondje, ben k van overtuigd, maar ja, je weet van te voren dat het tijdelijk is, Maar inderdaad zoals hier boven aan gegeven; als je dan weet dat z'n hondje (als het goed is) een permanent warm mandje gevonden heeft, liefde, aandacht en goede verzorging krijgt, ja ik geloof zeker dat dat veel goed maakt...

Of het makkelijk word dat afscheid nemen? de tijd zal het leren, maar mezelf kennende geloof k daar nie in :wink:
Afbeelding
Addy

Trici schreef:
Addy schreef:Succes ermee en vooral je verwachtingen niet te hoog stellen :wink:
Dat het hondje nog alles moet leren, vermoedelijk niet zindelijk is, normaal aan de riem moet leren lopen en misschien nog wat verborgen angsten kan hebben voor bijv. mannen, kinderen, verkeer, andere honden :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja, wat is gastgezin. Ik heb wel eens honden opgevangen.
Een kooikerhondje dat al 2 verschillende eigenaars gehad had. Lag niet aan dat hondje! Maar die mensen deugden gewoon niet. IK heb het maar 5 dagen gehad en toen kon ik het via de rasvereniging al geplaatst krijgen op een geweldig adres.
En ik heb een keer een 9 jarige jack russel opgevangen. Het hondje was in het asiel diep ongelukkig geworden, en daar zitten al zoveel jr die al jonger zijn dan hij. Ik heb hem 3 weken gehad, en m.b.v. mijn dierenarts heb ik een goed passend adres voor hem kunnen vinden.

Ik heb ook nog een tijdje 2 zieke kittens opgevangen. Ik heb zelf geen katten, hou ook niet van katten en mijn vriend al helemaal niet, maar deze hadden echt hulp nodig. Ik heb ze meegenomen en op een warmhoudmatje in een konijnenhok gelegd en ben er mee naar de dierenarts geweest. Toen ze beter waren kon ik ze plaatsen op een adres waar ze al meerdere katten hadden dus die hebben het nu ook goed.

En ik heb een keer voor een stichting honden opgevangen, maar ik ben toen te open geweest, te eerlijk. Dit werd tegen mij gebruikt en ik heb het niet af kunnen ronden. Maar achteraf zijn de honden i.p.v. naar weer een tussenadres naar een opvang gegaan die ze gehouden heeft. Ik was daar erg opgelucht over. Ik heb veel van die ervaring geleerd (over hoe je je moet opstellen op internet), maar niet op een positieve manier.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

een kennis van mij is opvanggezin bij http://www.snth.nl

Ze vangt dus wel eens dieren op die herplaatst moeten worden, maar binnenkort krijgt ze 2 cavaliers die in de opvang moeten omdat hun baasje een tijdje in het ziekenhuis zal zijn.
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Trici schreef:
Dat het hondje nog alles moet leren, vermoedelijk niet zindelijk is, normaal aan de riem moet leren lopen en misschien nog wat verborgen angsten kan hebben voor bijv. mannen, kinderen, verkeer, andere honden :wink:
aaah op die manier, nee wat dat betreft verwachtingen nul, en ik merk/zie wel wat er komt, kan het alleen maar mee vallen en nooit tegen vallen heb ik altijd geleerd :wink:
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Nou inmiddels zijn we in afwachting van ons eerste opvangertje...word een teefje van ongeveer een jaar, k vind het leuk, spannend, eng, eigenlijk vind ik het van alles een beetje....Ondertussen praten we er ook veel met de kinderen over, om ze aan het idee te laten wennen en vooral in te prenten dat het hondje alleen maar komt logeren en dus niet blijft....

Heidi, zo heet het hondje komt 30 Maart dus we hebben nog 2 weken te gaan en hier is alvast een fotootje....

Afbeelding
Afbeelding
Addy

Wat een dotje :ok: En mocht je tegen die tijd advies nodig hebben, meer dan voldoende mensen hier die ook regelmatig opvangen en je graag helpen :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Wat een dotje zeg!!! Veel plezier alvast en succes met herplaatsen!
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat een plaatje zeg... wat fijn dat ze haar nieuwe leventje bij jullie mag starten ik hoop dat alles goed gaat :ok:
Ik wacht met spanning op de eerste verhalen hoe het gaat.

Jacqueline
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Nou ze is errrr :cheer: :cheer: Vanmorgen ben ik haar op gaan halen; we zijn nu pak en beet 2 uurtjes thuis....

tot zo ver gaat alles okee, de kennismaking met Sam verliep soepeltjes gelukkig....ze is heeeel enthousiast; springt tegen alles en iedereen op om maar geknuffeld te worden; hoe meer hoe liever :mrgreen:
Ze jat ALLES wat los en vast zit; de kattenbak heeft geen inhoud meer :s
en mn vaatdoekje had ze ook zo van t aanrecht gejat.... :19:
Dat beloofd wat :mrgreen:
Verder is ze wel verschrikkelijk lief; heel enthousiast dus; heel onderdanig; als je naar dr kijkt ligt ze al zn beetje op dr rug :roll:

Heeft (logisch ook) nog geen rust in dr kont, verder een paar dagen even aan kijken maar voor nu klaag ik zeker niet :neenee: :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat is dat een leuk hondje zeg! En ze ziet er ook allert uit! Een geluk dat het nu voorjaar is, dan kun je straks meer tijd met haar buiten spenderen en spelen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
twinkeltje
moderator

ben benieuwt als ze tot rust gekomen is hoe ze dan is
succes :ok:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ahhh wat een kanjer.......heel veel plezier met haar.
Kan het niet zijn dat ze van enthousiasme dingen pakt. Joy deed dat ook, en later deed ze dat steeds met een speeltje. Steeds als er iemand binnen kwam moest ze eerst haar speeltje zoeken :smile:. Bied haar anders een speeltje aan.
heel veel plezier met deze kanjer :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Wat een leukerd...mag ik je vragen via welke stichting je nu deze dame opvangt?
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

opvang

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Goed van je :ok:

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat en hoe je het vindt! Hou ons op de hoogte!

groetjes, Ingrid
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”