Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luna

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Luna

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik weet niet of ik hier goed zit..

Maar zoals sommige wel weten hebben wij een zieke pup gehad en die terug gebracht naar de eigenaren..

Nu was ik even op marktplaats aan het kijken en nu staat ze er weer tussen :boos:
http://link.marktplaats.nl/149853866

Toen wij met haar bij de DA kwamen was ze er bar slecht aan toe en zou het ons zeker een jaar kosten om haar in elk geval gezond te krijgen en dan nog afgezien van haar uiterlijke conditie..
En nu staat ze gewoon weer te koop..

Sorry maar ik moest dit echt even kwijt en kan er dan ook met mijn kop niet bij dat deze mensen dat maar gewoon kunnen flikken en dus de volgende onwetende koper ermee opzadelen :boos:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Tja, ik heb er wat moeite mee om een zieke pup terug te brengen :roll:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik ook...
Ik heb er toen ik het eerder las niet veel over willen zeggen, ik kan jullie redenen niet goed inschatten natuurlijk. En ik weet dat het best wijd verspreid is dat je een pup terug kunt brengen. Ik zelf had haar never nooit niet teruggebracht.

Maar om er nu verbaasd over te zijn dat ze weer op marktplaats staat?
Wat had je dan verwacht?
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Miss_Liz
Zeer actief

Madelief schreef:Ik ook...
Ik heb er toen ik het eerder las niet veel over willen zeggen, ik kan jullie redenen niet goed inschatten natuurlijk. En ik weet dat het best wijd verspreid is dat je een pup terug kunt brengen. Ik zelf had haar never nooit niet teruggebracht.

Wat had je dan verwacht?
Na ons gesprek met dhr van nistelrooi die ons belooft heeft er persoonlijk op toe te zien dat zij weer er bovenop zou komen en ervoor zou zorgen dat zij niet weer binnen een paar maand te koop zou staan...En nu staat ze alsnog na 1 maand te koop.. :boos:
Ik kan er gewoon met me kop niet bij dat ze dit kunnen doen..

Waarom wij haar terug hebben gebracht is omdat wij ons belazerd voelde en die mensen dus ook goed wouden laten weten dat wij dit niet accepteren..
Daarbij kwam ook dat mijn kat gevaar liep voor een aantal dingen die zij had..Dus die moest ik wel beschermen ik haar met heeeeeeel veel tranen en pijn afgegeven..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hoe lullig het ook klinkt, als je al een zieke pup van een " fokker" meekrijgt hoe goed denk je dan dat hij/zij met de dieren omgaat...?
Hoe " goed" je het ook bedoelde het is wel een beetje naief.

Maar tis wel lullig voor het pupje allemaal.

Jacqueline
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Luna

Ongelezen bericht door malinois »

Wietse&Gerda schreef:Ik weet niet of ik hier goed zit..

Maar zoals sommige wel weten hebben wij een zieke pup gehad en die terug gebracht naar de eigenaren..

Nu was ik even op marktplaats aan het kijken en nu staat ze er weer tussen :boos:
http://link.marktplaats.nl/149853866

Toen wij met haar bij de DA kwamen was ze er bar slecht aan toe en zou het ons zeker een jaar kosten om haar in elk geval gezond te krijgen en dan nog afgezien van haar uiterlijke conditie..
En nu staat ze gewoon weer te koop..

Sorry maar ik moest dit echt even kwijt en kan er dan ook met mijn kop niet bij dat deze mensen dat maar gewoon kunnen flikken en dus de volgende onwetende koper ermee opzadelen :boos:
tja dit had ik je vantevoren wel kunnen vertellen :roll: :19: kijk er niet van op in ieder geval.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wietse&Gerda schreef:
Na ons gesprek met dhr van nistelrooi die ons belooft heeft er persoonlijk op toe te zien dat zij weer er bovenop zou komen en ervoor zou zorgen dat zij niet weer binnen een paar maand te koop zou staan...En nu staat ze alsnog na 1 maand te koop.. :boos:
Weet je wat ik niet begrijp?
Dat jij die man na alles nog op zijn woord gelooft.
Ik vind dat naief.

Verder heb ik er ook moeite mee om een zieke pup weer "terug in te leveren".
Het is geen defect koffieapparaat. :roll:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

En wat had je dan gedacht? Dat de stumper een lang en gelukkig leven zou krijgen bij de "fokker"? Ik vind dit glashard hoor.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wat had ze dan? (misschien heb ik iets gemist?)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Wietse&Gerda schreef:Waarom wij haar terug hebben gebracht is omdat wij ons belazerd voelde en die mensen dus ook goed wouden laten weten dat wij dit niet accepteren..
Daarbij kwam ook dat mijn kat gevaar liep voor een aantal dingen die zij had..Dus die moest ik wel beschermen ik haar met heeeeeeel veel tranen en pijn afgegeven..
En welke enge ziektes had ze dan wel dat katten dat kunnen krijgen :denken:
Je hebt allereerst zelf de stommiteit uitgehaald om een doodzieke pup te nemen, neem dan ook de verantwoordelijkheid ervoor :19:
Je hebt het arme beestje gewoon ingeruild en nu heb je een grote plaat omdat de fokker het beest plaatst, wat had je dan gedacht van zo'n fokker :roll:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

als ik zo bekijk, had je haar dus al een paar maanden, en dan nog terugbrengen? had je er dan bepaalde verwachtingen van, wilde je ermee werken en dat kon nu niet, wat had ze prs
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Rataplan schreef:Wat had ze dan? (misschien heb ik iets gemist?)
Uit het voorstel bericht lees ik:

beginnende kennelhoest
infectie aan buik en keel
wormen
en schurft

Geen idee in hoeverre in een maand tijd deze ziekteverschijnselen kunnen verbeteren, maar volgens mij kom je een heel eind.

En ik ben trouwens echt niet verbaasd dat een fokker die een zieke pup verkoopt, deze ook weer op MP terugzet. Moet eerlijk zeggen dat ik zelfs nog verbaasd ben dat ie nog een maand gewacht heeft....

Ik begreep trouwens uit dat zelfde voorstel bericht dat TS de pup geen weken gehad heeft, hoor...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind het wat hypocriet om de fokker te verwijten dat hij een nieuw huis zoekt voor die pup terwijl je haar gewoon zelf had moeten houden. Dat vind ik althans, ik heb daar niet echt begrip voor dat je zo'n beestje hebt teruggebracht omdat het niet aan je eisen voldeed. Wat als deze hond ziek wordt of een afwijking blijkt te hebben, is hij dan ook niet meer leuk, gaat hij dan ook weer terug?

Je hoeft je verder niet te verdedigen voor het terugbrengen van die pup, daar gaat het mij niet om, maar je verontwaardiging w.b. die fokker slaat nergens op als je bekijkt dat jij zelf degene bent geweest die Luna terugbracht. Had je gedacht dat de fokker haar liefdevol op zou nemen? Ik kan er moeilijk tegen dat je over dat hondje praat, foto's plaatst e.d. maar wel haar gewoon hebt terug gebracht. Dat noem ik geen houden van, dan moet je niet net doen alsof Luna ook maar iets voor jullie betekend heeft, daar maak ik me boos om.

Anne
Miss_Liz
Zeer actief

Riboet schreef:
Rataplan schreef:Wat had ze dan? (misschien heb ik iets gemist?)
Uit het voorstel bericht lees ik:

beginnende kennelhoest
wormen
en schurft

Geen idee in hoeverre in een maand tijd deze ziekteverschijnselen kunnen verbeteren, maar volgens mij kom je een heel eind.

En ik ben trouwens echt niet verbaasd dat een fokker die een zieke pup verkoopt, deze ook weer op MP terugzet. Moet eerlijk zeggen dat ik zelfs nog verbaasd ben dat ie nog een maand gewacht heeft....

Ik begreep trouwens uit dat zelfde voorstel bericht dat TS de pup geen weken gehad heeft, hoor...
idd wij hebben Luna maar 3 dagen gehad..

En over dat het hypocriet is of niet..
Er zijn redenen voor helaas heeft iedereen die weleens..

Maar goed ik heb vanmorgen Dhr van Nistelrooy een mailtje gestuurd(hij is niet de fokker zelf hij is de eigenaar van de reu)
Daarna heb ik ook de dierenbescherming een mailtje gestuurd..

En de collega van mijn vriend aangezien hij hele goeie contacten heeft met bepaalde mensen(doet er niet toe wie) en ervoor kan zorgen dat deze mensen dus alle beesten kwijtraken die ze dan ook maar bezitten..
Miss_Liz
Zeer actief

starfleet schreef:Ik vind het wat hypocriet om de fokker te verwijten dat hij een nieuw huis zoekt voor die pup terwijl je haar gewoon zelf had moeten houden. Dat vind ik althans, ik heb daar niet echt begrip voor dat je zo'n beestje hebt teruggebracht omdat het niet aan je eisen voldeed. Wat als deze hond ziek wordt of een afwijking blijkt te hebben, is hij dan ook niet meer leuk, gaat hij dan ook weer terug?

Je hoeft je verder niet te verdedigen voor het terugbrengen van die pup, daar gaat het mij niet om, maar je verontwaardiging w.b. die fokker slaat nergens op als je bekijkt dat jij zelf degene bent geweest die Luna terugbracht. Had je gedacht dat de fokker haar liefdevol op zou nemen? Ik kan er moeilijk tegen dat je over dat hondje praat, foto's plaatst e.d. maar wel haar gewoon hebt terug gebracht. Dat noem ik geen houden van, dan moet je niet net doen alsof Luna ook maar iets voor jullie betekend heeft, daar maak ik me boos om.

Anne
Waar ik me boos om kan maken is dat anderen hier op het forum altijd maar beter weten wat iemand voor zijn/haar huisdier voelt..

Hmm
Ben jij erbij geweest hoe ik met haar omging?
Ben jij erbij geweest toen ik met haar naar de DA ging?
Ben jij erbij geweest hoe ik in die 3 dagen 24 uur per dag met haar bezig ben geweest?
Ben jij erbij geweest toen ik haar kreeg?
Ben jij erbij geweest toen ik haar terug bracht?
Ben jij erbij geweest hoe ik me na die tijd heb gevoeld?

*Aangepast door Moderator. Hoofdletters staan voor schreeuwen en daar houden wij hier niet van*
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

starfleet schreef:Ik vind het wat hypocriet om de fokker te verwijten dat hij een nieuw huis zoekt voor die pup terwijl je haar gewoon zelf had moeten houden. Dat vind ik althans, ik heb daar niet echt begrip voor dat je zo'n beestje hebt teruggebracht omdat het niet aan je eisen voldeed. Wat als deze hond ziek wordt of een afwijking blijkt te hebben, is hij dan ook niet meer leuk, gaat hij dan ook weer terug?

Anne
Hier sluit ik me bij aan :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wietse&Gerda schreef:

Anne
Waar ik me boos om kan maken is dat anderen hier op het forum altijd maar beter weten wat iemand voor zijn/haar huisdier voelt..

Hmm
Ben jij erbij geweest hoe ik met haar omging?
Ben jij erbij geweest toen ik met haar naar de DA ging?
Ben jij erbij geweest hoe ik in die 3 dagen 24 uur per dag met haar bezig ben geweest?
Ben jij erbij geweest toen ik haar kreeg?
Ben jij erbij geweest toen ik haar terug bracht?
Ben jij erbij geweest hoe ik me na die tijd heb gevoeld?

*Aangepast door Moderator. Hoofdletters staan voor schreeuwen en daar houden wij hier niet van*
Nee wij waren er ook niet bij toen je haar terug bracht het ontbreken van gevoel is een familietrekje begrijp ik overigens hieruit :roll:
Oh ja en hoofdletters staat voor schreeuwen
Miss_Liz
Zeer actief

en dat bedoel ik maar weer weer word er opnieuw gesproken over gevoelens waar jullie niks vanaf weten.

ga toch eens een keer voor jezelf spreken dan andermans gevoelens in te vullen..

nee het is geen familie trekje
wij houden allemaal van huisdieren op 2 mensen na in mijn gehele familie..

dat zijn mijn zus en oma verder hebben wij ons hart echt wel op de goeie plek zitten alleen ja op jullie manier dan weer niet..

het komt erbij nu op neer dat iedereen hetzelfde gevoel als jou/jullie moet hebben anders ben je geen dierenliefhebber en hoor je er dus niet bij..

*Aangepast door Moderator. Hoofdletters staan voor schreeuwen en daar houden wij hier niet van *
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Tja, gevoel...... :19: nogal subjectief he. Je kunt ook moeilijk oordelen over ons gevoel denk ik. in ieder geval over mijn gevoel. En ik moet zeggen, ik krijg hier ook een vervelend gevoel van.

En dan heb ik het eigenlijk niet eens over het terugbrengen van de pup hoewel ik dat ook een afschuiven van verantwoordelijkheid vind.
Maar als je zegt: jullie weten niet dat ik 24 uur bij haar heb gezeten en hoe je haar hebt gehaald dan heb je gelijk. Maar jij weet dat wel en in mijn ogen was het al helemaal verkeerd dat je het pupje dus hebt meegenomen. Omdan nu via je "goede" contacten te zorgen dat die man zijn dieren kwijt raakt vind ik belachelijk. Niet dat een broodfokker ze kwijt raakt hoor. dat vind ik alleen maar goed. Maar wel om die redenen die je nu aangeeft. namelijk omdat hij zich niet aan zijn afspraak houdt met jou. Ik had de reden een stuk beter gevonden als je daar was gaan kijken naar de pup en daarop al actie had ondernomen. niet nadat je daar zelf notabene een pup koopt.
Miss_Liz
Zeer actief

flamme schreef:Tja, gevoel...... :19: nogal subjectief he. Je kunt ook moeilijk oordelen over ons gevoel denk ik. in ieder geval over mijn gevoel. En ik moet zeggen, ik krijg hier ook een vervelend gevoel van.

En dan heb ik het eigenlijk niet eens over het terugbrengen van de pup hoewel ik dat ook een afschuiven van verantwoordelijkheid vind.
Maar als je zegt: jullie weten niet dat ik 24 uur bij haar heb gezeten en hoe je haar hebt gehaald dan heb je gelijk. Maar jij weet dat wel en in mijn ogen was het al helemaal verkeerd dat je het pupje dus hebt meegenomen. Omdan nu via je "goede" contacten te zorgen dat die man zijn dieren kwijt raakt vind ik belachelijk. Niet dat een broodfokker ze kwijt raakt hoor. dat vind ik alleen maar goed. Maar wel om die redenen die je nu aangeeft. namelijk omdat hij zich niet aan zijn afspraak houdt met jou. Ik had de reden een stuk beter gevonden als je daar was gaan kijken naar de pup en daarop al actie had ondernomen. niet nadat je daar zelf notabene een pup koopt.
Het gaat mij niet om Dhr van Nistelrooy dat is de eigenaar van de reu die man kan er niks aan doen..
Het gaat mij om de eigenaren van de teef zoals ik nu dus ook van de Dhr van Nistelrooy heb gehoord is het niet de eerste keer dat deze mensen dit dus flikken en hij is het overduidelijk met mij eens dat deze mensen moeten stoppen..
Goh eindelijk wel iemand die het dus met ONS eens is..
Dat ik haar heb meegenomen was wel verkeerd ja maar toen wist ik nog niet dat zij dus ernstig ziek was..
Rataplan
Zeer actief

Wietse&Gerda schreef:
flamme schreef:Tja, gevoel...... :19: nogal subjectief he. Je kunt ook moeilijk oordelen over ons gevoel denk ik. in ieder geval over mijn gevoel. En ik moet zeggen, ik krijg hier ook een vervelend gevoel van.

Het gaat mij niet om Dhr van Nistelrooy dat is de eigenaar van de reu die man kan er niks aan doen..
Het gaat mij om de eigenaren van de teef zoals ik nu dus ook van de Dhr van Nistelrooy heb gehoord is het niet de eerste keer dat deze mensen dit dus flikken en hij is het overduidelijk met mij eens dat deze mensen moeten stoppen..
Dat ik haar heb meegenomen was wel verkeerd ja maar toen wist ik nog niet dat zij dus ernstig ziek was..
Nogmaals wat had jouw pup dan?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Miss_Liz
Zeer actief

een buik vol wormen en dan ook echt vol..
schurft niet meer op de vacht maar er diep ingetrokken dus is niet van een week of 2 maar van maanden
beginnende kennelhoest
infectie aan buik en luchtwegen
Rataplan
Zeer actief

Wietse&Gerda schreef:een buik vol wormen en dan ook echt vol..
schurft niet meer op de vacht maar er diep ingetrokken dus is niet van een week of 2 maar van maanden
beginnende kennelhoest
infectie aan buik en luchtwegen
Moi ik heb ze wel eens erger gezien en die kwamen er ook allemaal bovenop :19: Waarom koos je dan ervoor om hem terug te brengen naar mensen waar je geen vertrouwen in hebt in plaats bijvoorbeeld een asiel die het dier er weer bovenop kon helpen?
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Wietse&Gerda schreef:

Zijn reu heeft wel dat teefje gedekt toch?
Mijn reu heeft ook 2 x een teef gedekt. Maar toen wist ik wel wat voor een fokkers het waren. ik vind wat dat betrefd dat de reu-eigenaar wel degelijk een grote verantwoordelijkheid heeft.
Overigens goed dat je nu inziet dat je daar de pup dus niet had moeten halen. ik hoop dan ook dat je in de toekomst ver blijft van dergerlijke fokkers. Dan heeft al deze ellende nog een klein beetje nut gehad :19:
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Als je voor een pup gaat dan weet je toch dat een hond in zijn eerste levensjaar een vermogen kost aan dierenarts kosten (ik voor mezelf even invullend waarom een hondje met vrij simpel op te lossen probleempjes niet kan blijven).
Ik sluit me daarom ook volledig aan bij de reactie van Anne.

Als het hondje zoveel voor je betekende had je het niet terug gebracht naar een "fokker" die pups verkoopt met buiken vol wormen en schurft. Ik vind het alles behalve raar dat ze nu weer op MP staat.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Moeilijk. Houd je de pup, dan heeft de 'fokker' wat ie wilde. Breng je hem terug, dan wordt ie met zijn daden geconfronteerd... en hoop je dat ie misschien minder zin heeft door te gaan met fokken.

Hard en zielig voor de hond, maar precies hetzelfde als een zielige en zieke broodfokkerspup niet kopen omdat je daarmee de hele handel in stand helpt houden.

Overigens weet ik niet wat ik gedaan zou hebben met de zieke hond, ik denk wel gehouden. Maar het verhaal heeft twee kanten...
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Wietse&Gerda schreef:

Als die Dhr. van Nistelrooy dat al zo goed wist, waarom laat hij zijn reu dat teefje dekken dan :denken:
Afbeelding

So Sweet :I:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

zou het niet zijn, dat ze nu ècht is opgeknapt?

Waarom hebben jullie haar niet gehouden? :denken:

er staan zoveel gegevns bij, zelfs nummers van de ouders , en de reden waarom ze wat groei-achterstand had.

dus ik snap het niet van jullie, geen geld of geen zin?
Pak-de-bal

Wietse&Gerda schreef:
Madelief schreef:Ik ook...

Wat had je dan verwacht?
Ik kan er gewoon met me kop niet bij dat ze dit kunnen doen..

Waarom wij haar terug hebben gebracht is omdat wij ons belazerd voelde en die mensen dus ook goed wouden laten weten dat wij dit niet accepteren..
dat snap ik wel van die kat , maar ja, je neemt wel een hond in huis, zelfs een gezonde hond kàn weer ziek worden ,
met gevaar voor je kat.
:19:

en als "belazerd voelde" dè reden was, is dat een rare reden, vind ik :roll:
Pak-de-bal

Riboet schreef:Uit het voorstel bericht lees ik:

beginnende kennelhoest
wormen
en schurft
pfff , mijn Bauke had toen ik hem ophaalde:

oormijt