Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De stel je nou dat scenario's..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

De stel je nou dat scenario's..

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik hoop dat ik het in het goede topic plaats, maar zo niet word tie vast versplaatst :wink:
Het gaat iig over honden en is algemeen, vandaar het topic hier..

Kennen jullie ook die stel je voor dat scenario's..
Bijv. ik lees een topic over een hond welke aangereden is, meteen denk ik dan.. Ojee.. dat zou mijn Sammie ook kunnen over komen.. zo goed luistert hij niet als hij (loopse) teven ruikt..
Tja hij loopt wel los op redelijk veilige plekken, maar als je goed kijkt kan je de weg op enkele tientallen meters zien liggen en daar zou hij heen kunnen lopen..
Gevolg is dat Sam dan een aantal wandelingen vast blijft behalve op echt veilige plekken en als ik echt alle tijd en aandacht voor hem heb (dus bijv. het eerste rondje loopt hij dan aan de flexi want ik ben totaal geen ochtend mens, zeker niet als ik nog geen koffie heb gehad, dan kan ik amper recht uit kijken, maar moeten ze wel uit)

Want stel je voor dat....

Ook bijv. de maagtorsies.. hier lees je regelmatig wat over..
Maxi heeft een behoorlijk diepe borstkas (kruising basset/cocker)
Ik durf hem dan iig niet binnen een uur na de maaltijd alleen te laten soms krijg ik weer eens zo'n paniek opleving als ik van huis ben.. zo van stel je voor hij zit daar en krijgt dat en ik ben weg..

Of bijv. met elektrische appartaten.. als ik weg ga doe ik altijd de droger uit en als ik langer dan 30 minuten van huis ben ook de pc..
En ik trek dan ook alle stekkers uit de stopcontacten..
Behalve die van de tv want daar zit radio op en dat vinden ze prettig als ik weg ben..
Maar stel je voor.. straks is er brand als ik weg ben..

Verschrikkelijk die scenario's :N:
Heb zelfs wel eens gedroomt dat Sam onder een auto kwam en ook eens dat hij tussen de spijlen van het balkon door viel (9 hoog :N: )

Het is niet zo dat ik dat altijd heb hoor :mrgreen: (behalve de stekkers dan, die doe ik er altijd uit) maar het is wel eens vervelend..
Helaas kan je niet 24 uur per dag op ze letten om ze voor alles te behoeden.. je moet tenslotte ook slapen en soms zijn honden onvoorspelbaar..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

en als de hemel valt hebben we allemaal een blauwe pet :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het enige waar ik altijd bang voor ben, is brand, als ik er dan niet ben, kunnen ze geen kant op en mijn huis is afgebrand voordat iemand iets kan doen ( althans dat idee heb ik haha)

dus ik neem mijn maatregelen daarvoor. meer kan ik niet doen

als ik verhalen lees of hoor over aangereden honden, schiet het heus wel door mijn hoofd, ow... het zou, het kan...

maar ik ben daar niet teveel mee bezig, net zoals met dat ze ziek worden, dat ze doodgebeten worden, dat ze vergiftigd worden enz enz.

ik weet het allemaal wel, alles kan, ik hoop dat het nooit zo is, maar als ik er echt in me kop mee bezig ga, dan word ik gek, dan kan ik ze beter direct pijnloos laten inslapen ;)
Innuendo
Zeer actief

Hutsje schreef:en als de hemel valt hebben we allemaal een blauwe pet :wink:
Het slaat nergens op die angsten dat weet ik :wink:
Maar af en toe komt er zo'n stel je voor dat stemmetje door... :wink:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als je bij al die dingen stil moet gaan staan, dan heb je geen leven meer volgens mij :19:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

yamie schreef:het enige waar ik altijd bang voor ben, is brand, als ik er dan niet ben, kunnen ze geen kant op en mijn huis is afgebrand voordat iemand iets kan doen ( althans dat idee heb ik haha)

Hier idem dito!
Wat voor maatregelen neem jij daarvoor dan?

Wat me ook wel eens door mijn hoofd schiet als ik met mijn honden bij ons langs de vaart rijd, is hoe te handelen als ik onverhoopt met auto en al te water zou raken. Dat lijkt me dus ook een nachtmerrie.

En verder geníet ik gewoon vooral van mijn honden. :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Brand is mijn grootste angst inderdaad... wij hebben daarom ook een rookmelder op elke verdieping en in elke ruimte die aangesloten is bij de brandweer, of ons alarm nu wel of niet ingeschakeld is.....binnen 1minuut staat de brandweer bij ons op de stoep.... gelukkig is de kazerne heel dicht bij ons :wink:
En verder...tja ik denk ook wel eens wat als.... maarja dat hou je allemaal wel denk dat is een verantwoordings gevoel die je hebt tov je honden...alleen je moet het niet gaan overdrijven en er je leven door laten beinvloeden want das niet gezond he.

Jacqueline
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

LongFields schreef:
yamie schreef:het enige waar ik altijd bang voor ben, is brand, als ik er dan niet ben, kunnen ze geen kant op en mijn huis is afgebrand voordat iemand iets kan doen ( althans dat idee heb ik haha)

Hier idem dito!
Wat voor maatregelen neem jij daarvoor dan?

Wat me ook wel eens door mijn hoofd schiet als ik met mijn honden bij ons langs de vaart rijd, is hoe te handelen als ik onverhoopt met auto en al te water zou raken. Dat lijkt me dus ook een nachtmerrie.

En verder geníet ik gewoon vooral van mijn honden. :wink:
door als ik weg ga, de kachel uit te zetten ( ik heb alleen een gaskachel), de pc, de tv en een sticker op de deur dat er huisdieren zijn, maar goed, dit zijn dingen die ik kan doen, als er bij de buren brand uit breekt, gaat mijn hutje net zo hard mee ben ik bang..

vorige week was ik weg geweest, kwam mijn straat in en ik zag lichten, auto's en dus een brandweer auto, nouhouuuuu toen ging mijn hart een slag over, gelukkig was er in een leegstaande woning hier om de hoek een brandje.

ik probeer er maar niet teveel aan te denken ;)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik denk dat als je overal goed over nadenkt en goed alles in de gaten houdt, dus... "check, check dubble check" ..
dan hoef je zelf niets te vrezen

ongelukken gebeuren ook door ondoordachtzaamheid.
en door "niet vantevoren inschattings-vermogen".

dus bij gezond verstand.. niets te vrezen.

ik laat bv nooit het kleine stukje van een kluif over aan Bauke,
al uit voorzorg voor verstikking..
nou, dat is dus al iets uitgesloten.
Innuendo
Zeer actief

Dat idee heb ik ook :mrgreen: probeer het dan wel te relativeren door te bedenken dat ik in een flat woon, waar brand waarschijnlijk gauw opgemerkt word, waardoor het risico voor de honden kleiner is om bijv. te overlijden aan een brand..
yamie schreef: dus ik neem mijn maatregelen daarvoor. meer kan ik niet doen
Probeer ik ook :wink:
yamie schreef: als ik verhalen lees of hoor over aangereden honden, schiet het heus wel door mijn hoofd, ow... het zou, het kan...

maar ik ben daar niet teveel mee bezig, net zoals met dat ze ziek worden, dat ze doodgebeten worden, dat ze vergiftigd worden enz enz.

ik weet het allemaal wel, alles kan, ik hoop dat het nooit zo is, maar als ik er echt in me kop mee bezig ga, dan word ik gek, dan kan ik ze beter direct pijnloos laten inslapen ;)
Die was ik vergeten, vergiftigd worden :N:
Dat kan ook nog hahaha..

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat ik dit altijd heb hoor... maar soms.. soms dan komt het ineens opzetten..
Niet alles tegelijk, maar per keer een situatie, waarvan ik denk ojeeeeeee.. het zal toch niet..

Wat ik al zei het enige wat ik indd altijd doe is al het elektrische apparatuur uit.. dat vind ik altijd wel eng..
Stel je voor dat er brand komt door bijv. de droger of de pc en de honden opgesloten zitten in de vlammenzee (de katten kunnen door het raam naar buiten)
Ondanks dat mijn vriend brandweerrman is, of misschien wel juist omdat hij brandweerman is let ik er zeer goed op :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Innuendo op 17 feb 2008 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Innuendo
Zeer actief

Felix schreef:Als je bij al die dingen stil moet gaan staan, dan heb je geen leven meer volgens mij :19:
Sta er ook niet altijd bij stil :wink:
Waren verschillende scenario's welke ik wel eens heb bedacht en waardoor ik dacht van ojee.. stel je voor dat...

Bedenk ze in iig (gelukkig) niet tegelijkertijd :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Innuendo op 17 feb 2008 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Innuendo
Zeer actief

jacq1970 schreef:Brand is mijn grootste angst inderdaad... wij hebben daarom ook een rookmelder op elke verdieping en in elke ruimte die aangesloten is bij de brandweer, of ons alarm nu wel of niet ingeschakeld is.....binnen 1minuut staat de brandweer bij ons op de stoep.... gelukkig is de kazerne heel dicht bij ons :wink:
En verder...tja ik denk ook wel eens wat als.... maarja dat hou je allemaal wel denk dat is een verantwoordings gevoel die je hebt tov je honden...alleen je moet het niet gaan overdrijven en er je leven door laten beinvloeden want das niet gezond he.

Jacqueline
Ik neem aan dat ze ook op de stoep staan als je er niet bent? Wel een mooi sysyteem :ok: Wist niet dat particulieren dat ook konden hebben zo'n systeem.
Ik ken het hier in de regio niet, zal mijn vriend is vragen of dat hier ook mogelijk is :ok: Is wel een hele geruststelling...

Enne ik laat absoluut mijn leven er niet door beinvloeden hoor..
Ik ga bijv. ook gewoon weg, maar zal bijvoorbeeld geen botten achterlaten als ik weg ga, maar een veilig speelgoedje bijv. een kong.. Iets wat geen kwaad kan. Ook gaat bijv. Sam als hij 1 keer is weg gelopen en ik ben over de eerste schrik heen na zo'n topic weer gewoon los..
Innuendo
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:ik denk dat als je overal goed over nadenkt en goed alles in de gaten houdt, dus... "check, check dubble check" ..
dan hoef je zelf niets te vrezen

ongelukken gebeuren ook door ondoordachtzaamheid.
en door "niet vantevoren inschattings-vermogen".

dus bij gezond verstand.. niets te vrezen.

ik laat bv nooit het kleine stukje van een kluif over aan Bauke,
al uit voorzorg voor verstikking..
nou, dat is dus al iets uitgesloten.
Het zou ook onwetendheid kunnen zijn..
Ik liet bijv. de droger aan als ik weg ging.. sinds ik heb gelezen dat de droger brandoorzaak nummer 1 is gaat dat ding uit.
Evenals de rest van het elektrische apparatuur (toen ik erover na dacht)
En ik laat de honden enkel achter met veilige snoepjes zoals bijv een kong..
Als je hond sterft uit onzorgvuldigheid lijkt me dat echt verschrikkelijk..
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Brand is hier ook het enigste waar ik bang voor ben. Hier gaat altijd alles uit behalve de computer want die kan niet uit. Hij is kapot en moet eigenlijk weggebracht worden (al een maand) maar steeds weer kan het niet. Gelukkig staat hij in een ruimte met een melder. Verder hebben we een brandmelder op drie belangrijke plaatsen en een alarm dat ook goed werkt. We hebben de brandweer schuin tegenover ons (jammer genoeg!) en boris loopt overdag altijd los door het huis, alleen 's nachts in een bench en dat tussen twee buitendeuren in en dus kunnen we hem snel bereiken als het moet.

Hier ook stickers met huisdier aanwezig en bordjes met Pas op Boxer en ga zo maar door. Overigens weet iedereen in de buurt dat er hier een hond zit dus zal hij zeker niet vergeten worden :mrgreen:
Elsie
Actief

Ongelezen bericht door Elsie »

Ik ken het gevoel wel. Ik had het destijds ook met mijn kinderen. Op het moment dat je de zorg op je neemt voor dieren of kinderen, komt er een soort nieuwe "bezorgdheid" bij. Het enige en beste wat je kunt doen is de leefomgeving zo veilig mogelijk te maken en gewoon altijd alert blijven. Natuurlijk maak je af en toe fouten of vergeet je iets, daar ben je een mens voor. Je moet er ook niet teveel over nadenken wat er allemaal zou kunnen gebeuren, maar ja, je hebt zo van die momenten, vooral als je net iets gelezen of gehoord hebt. Probeer het dan van je af te zetten en ga vooral niet doemdenken. Daar is nog nooit iemand beter van geworden. Overbezorgdheid is niet goed, dat schiet niet op. Dus doen wat je kunt, beter kun je niet. Succes ermee, en niet teveel tobben.
Afbeelding
"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
iones
Zeer actief

Re: De stel je nou dat scenario's..

Ongelezen bericht door iones »

Innuendo schreef: Of bijv. met elektrische appartaten.. als ik weg ga doe ik altijd de droger uit en als ik langer dan 30 minuten van huis ben ook de pc..
En ik trek dan ook alle stekkers uit de stopcontacten..
Behalve die van de tv want daar zit radio op en dat vinden ze prettig als ik weg ben..
Maar stel je voor.. straks is er brand als ik weg ben..
..
brand. Ja, mijn grootste angst. Dat het huis in de fik vliegt als ik weg ben en de honden kunnen er niet uit. Ik laat ook niets aan als ik weg ga.

En dan heb ik nog een stal waar 's nachts de paarden en 1 hond verblijft. Ik zou er het liefst een brandallarm neer willen hangen, maar het allarm moet niet daar af gaan maar in huis. Weet iemand of dat mogelijk is?

OVerigens, bij mijn vroegere hond Polleke heb ik altijd in angst geleefd om haar te verliezen. DAt heb ik met deze honden minder. Maar dan nog.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Voor een maagtorsie ben ik ook wat bang, als ik 1 maaltijd oversla en de volgende wat meer geef blijft altijd die maagtorsie in mijn achterhoofd hangen

gisteren is mijn zus en haar vriend gaan wandelen met de honden en heb ik ook heel de tijd zo een gedacht van, hopelijk maken ze de honden nergens los, en zie ik al vanalles gebeuren, bv kenji die overloopt en omver gereden word of schelsey die plots gaat lopen omdat ze knallen hoort, andere mensen kennen de honden niet zo goed als ik, zelf zie ik al soms op voorhand wat ze van plan zijn, dat was mijn zorg dus gisteren, dat ze de honden toch los zullen laten, terwijl ik gezegt heb dat het niet mag en er iets mee gebeurt, dus was blij dat ze terug waren van de wandeling, doe ik toch nog het liefst zelf

sonja
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Heb af en toe ook wel een beetje last van die doemscenario's maar probeer idd zo voorzichtig mogelijk te zijn en verder lekker te genieten en me dr niet te druk over te maken...
door als ik weg ga, de kachel uit te zetten ( ik heb alleen een gaskachel), de pc, de tv en een sticker op de deur dat er huisdieren zijn, maar goed, dit zijn dingen die ik kan doen, als er bij de buren brand uit breekt, gaat mijn hutje net zo hard mee ben ik bang..
ja zo'n sticker hadden wij bij ons vorige huis ook, maar weet dus niet meer hoe ik eraan gekomen ben :denken: Waar heb jij m vandaan??
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

2 dingen waar ik vaak aan denk

stel er gebeurd wat met mij, wat moet er dan met cas?
niemand in mijn omgeving waarvan ik denk ja, daar zou cas gelukkig kunnen zijn.

en ten tweede inderdaad brand
hele oude woning, 4 studenten, ik kan wel mijn dingen uit doen, maar ik kan niet verwachten dat de rest dat ook netjes doet.
verder heb ik dus iedereen die hier woont de vluchtroute vanaf boven laten zien, waar het raam zit, hoe die open gaat, hoe je het dak dan op klimt.
verder doe ik nooit mijn deuren op slot, ondanks het risico dat er gejat kan worden.
er hangt een bordje op mijn deur van een witte herder (ach lijkt best wat op cas) met hier waak ik, voor het geval de brandweer naar boven komt.

verder maak ik me niet zo druk
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als je weg gaat, kun je vlak daarvoor natuurlijk ook de politie, de ambulance, de brandweer en natuurlijk de dieren ambulance voor je deur neer zetten ... just in case! ;)
iones
Zeer actief

Felix schreef:Als je weg gaat, kun je vlak daarvoor natuurlijk ook de politie, de ambulance, de brandweer en natuurlijk de dieren ambulance voor je deur neer zetten ... just in case! ;)
Aha, dus jij begrijpt die angst niet?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

2 dingen waar ik vaak aan denk

stel er gebeurd wat met mij, wat moet er dan met cas?
niemand in mijn omgeving waarvan ik denk ja, daar zou cas gelukkig kunnen zijn.
Dat heb ik ook wel af en toe.
Mijn vriend is er dan wel maar goed, stel dat we allebei ... inderdaad.
Wat gebeurt er dan met de hondjes, ik heb niets geregeld want ik ken niemand uit mijn naaste omgeving die dat op zich zouden kunnen nemen.
Dat is wel mijn nachtmerrie :jank:

Ik heb soms best wel die 'angsten' ja.
Ik ben sowieso al van nature erg overbezorgd over degene waar ik van hou maar laat dergelijke gedachten niet teveel toe anders kun je inderdaad niet veel meer.
Ik doe mijn aller, aller uiterste best en meer kan ik niet doen :wink:
iones
Zeer actief

Overigens, als ik in de krant lees dat er ergens inbrekers zijn geweest die de huisdieren om zeep hebben geholpen, is dat ook niet echt een geruststellend idee om van huis weg te gaan....
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Oh ja, heel herkenbaar die gedachten. Ik ben vooral bang voor brand en een maagtorsie terwijl ik niet thuis ben.

Toch probeer ik er maar niet teveel bij stil te staan :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik ben nergens bang voor, ik moet er uiteraard niet aan denken maar ik sta er geen moment bij stil dat er enge dingen kunnen gebeuren.
Het enige waar ik wel eens bang voor ben is dat Knoeppie, de straatvreter, iets van straat eet wat vergiftigd is.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Als er 1 voorzichtig is ,dan ben ik het wel.
Als ik weg ga even alles controleren,maar een paar weken geleden had ik zo iets stom gedaan.
Ik wilde kip koken en had dat ook opgezet.
Maar ik had hoofdpijn en mijn schoonmoeder was opgenomen met een hartaanval in het zziekenhuis.
Ik wilde mee op bezoek en moest eigenlijk haasten.
We zijn dus naar het ziekenhuis gegaan en toen we terugkwamen zei fer:
We moeten nog even naar de stad om een cado te kopen.
Maar omdat ik geen zin had zei ik:
ga maar alleen even .
Natuurlijk een beetje bonje maar ik voelde me niet 100%
Maar goed dat ik dat gedaan heb want ik kwam binnen en heel mijn huis was zwart en stond onder de rook.
Ik was ongev 2enhalf uur weggeweest.
Ik zag de honden gewoon niet meer.
Ik kwam in de keuken en bleek het pannetje al helemaal zwart te zijn geblakerd.
Er kwamen al vlammen onder vandaan.
Eerst nat gas uitgezet en toen alle deuren en ramen open en honden in de tuin gegooid.
De rookmelders gingen allemaal af en er was geen hond die kwam kijken.
Diva en shica mankeerden gelukkig niks.maar heb wel voor de zekerheid de da gebeld voor wat ik nog kon doen.
ik moest ze goed in de gaten houden en alles is goed gekomen,maar ik had geen minuut later moeten komen.
pfffftt
Ik had toevallig die dag van een collega een sleutelhanger gekregen met een beschermengeltje erop.
Maar die heeft zijn werk goed gedaan.
Nu ben ik echter nog voorzichtiger geworden,maar ik denk eigenlijk niet zo na wat er evt nog kan gebeuren.
Dan word je gek volgens mij.
Als,als
ja als ik een piemel had gehad was ik een jongetje geweest:
:smile: :smile: :smile: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”