Het gaat iig over honden en is algemeen, vandaar het topic hier..
Kennen jullie ook die stel je voor dat scenario's..
Bijv. ik lees een topic over een hond welke aangereden is, meteen denk ik dan.. Ojee.. dat zou mijn Sammie ook kunnen over komen.. zo goed luistert hij niet als hij (loopse) teven ruikt..
Tja hij loopt wel los op redelijk veilige plekken, maar als je goed kijkt kan je de weg op enkele tientallen meters zien liggen en daar zou hij heen kunnen lopen..
Gevolg is dat Sam dan een aantal wandelingen vast blijft behalve op echt veilige plekken en als ik echt alle tijd en aandacht voor hem heb (dus bijv. het eerste rondje loopt hij dan aan de flexi want ik ben totaal geen ochtend mens, zeker niet als ik nog geen koffie heb gehad, dan kan ik amper recht uit kijken, maar moeten ze wel uit)
Want stel je voor dat....
Ook bijv. de maagtorsies.. hier lees je regelmatig wat over..
Maxi heeft een behoorlijk diepe borstkas (kruising basset/cocker)
Ik durf hem dan iig niet binnen een uur na de maaltijd alleen te laten soms krijg ik weer eens zo'n paniek opleving als ik van huis ben.. zo van stel je voor hij zit daar en krijgt dat en ik ben weg..
Of bijv. met elektrische appartaten.. als ik weg ga doe ik altijd de droger uit en als ik langer dan 30 minuten van huis ben ook de pc..
En ik trek dan ook alle stekkers uit de stopcontacten..
Behalve die van de tv want daar zit radio op en dat vinden ze prettig als ik weg ben..
Maar stel je voor.. straks is er brand als ik weg ben..
Verschrikkelijk die scenario's :N:
Heb zelfs wel eens gedroomt dat Sam onder een auto kwam en ook eens dat hij tussen de spijlen van het balkon door viel (9 hoog :N: )
Het is niet zo dat ik dat altijd heb hoor

Helaas kan je niet 24 uur per dag op ze letten om ze voor alles te behoeden.. je moet tenslotte ook slapen en soms zijn honden onvoorspelbaar..