Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een eerlijk advies

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

shanty

Ongelezen bericht door shanty »

:ok: Je eigen gevoel volgen is het beste .. je bent op dit moment nog uit de running .. je hebt alle tijd om de hond (herplaatser) rustig aan de situatie te laten wennen ik denk dat het wel goed komt hoor

ook ik werk 32 uur en mijn vriend 40 en om nou te zeggen dat mazzel iets te kort komt nee

Je kan het ook te ver overdrijven vindt ik
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

_Mir_ schreef:Ik ben van mening dat er rassen zijn die veel liever bij afwezigheid van de baas lekker op het erf kunnen lopen en in de tuin kunnen spelen dan binnen in een bench moeten zitten.

Ter info, ik heb al een kat jaren en een alarminstalatie vind ik onzin (zeker in deze regio...). Die komt 's avonds ook niet gezellig bij me liggen... en kan ik ook niet mee wandelen :wink: .

Naast de uren die ik zou werken is de hond verder niet veel alleen. Die zou dan altijd met me meegaan. In het weekend is m'n vriend thuis dus kan ik dan rustig de boodschappen doen en zou de hond niet alleen zijn.

Maar ik kan jullie geruststellen; het idee van een pup heb ik al laten varen. Wel blijf ik kijken naar een geschikte herplaatser.
Mir, je vraagt hier zelf om een eerlijk advies. Ergens geeft dat aan dat je ook wel het idee hebt dat er haken en ogen aan je idee zitten. Jij moet het toch ook met iedereen eens zijn dat de hond een sociaal dier is en behoefte heeft aan sociaal contact, en dat je dat gemis van 4 x 9 uur alleen niet goed kan maken door er de andere dagen wel te zijn. Honden leven in het hier en nu en ze denken niet: oke, ik ben nu 9 uur alleen, maar vanavond heeft het baasje alle tijd voor mij.

Het is al een paar keer geopperd, maar zijn 2 honden dan geen optie?
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

ik begrijp niet wat het probleem is, om een hond (geen pup) zo lang alleen thuis te laten. Hangt er toch vanaf van wat ze nog doet met de hond? Als ik het goed begrijp rij je te paard? Ik kan me voorstellen, dat als je hond twee uurtjes meeloopt, die de dag nadien zich wel op z'n eentje kan bezighouden (euh... slapen). Als 36h teveel is, schiet mij dan maar af, want m'n man werkt 40-50h en ik 60. (we zijn wel zelden op dezelfde moment thuis).

Overigens, 'hond' is een heel breed begrip in deze context. Er moet toch ergens wel een herplaatser zijn die in dit plaatje past.
Joyce
Zeer actief

Lies en co schreef:ik begrijp niet wat het probleem is, om een hond (geen pup) zo lang alleen thuis te laten. Hangt er toch vanaf van wat ze nog doet met de hond? Als ik het goed begrijp rij je te paard? Ik kan me voorstellen, dat als je hond twee uurtjes meeloopt, die de dag nadien zich wel op z'n eentje kan bezighouden (euh... slapen). Als 36h teveel is, schiet mij dan maar af, want m'n man werkt 40-50h en ik 60. (we zijn wel zelden op dezelfde moment thuis).

Overigens, 'hond' is een heel breed begrip in deze context. Er moet toch ergens wel een herplaatser zijn die in dit plaatje past.
Een hond denkt niet op die manier. Hij denkt niet, ik heb gisteren lekker 2 uur gewandeld dus ik kan vandaag wel de hele dag alleen zijn. Hij weet alleen dat hij de hele dag alleen. En dat een hond 50-60 uur alleen kan zijn wil dat nog niet zeggen dat hij die 50-60 uur alleen ook gelukkig is. Bij het nemen van een hond horen bepaalde verantwoordelijkheden en als je die niet wil of kan nemen dan moet je gewoon niet voor een hond kiezen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Joyce schreef: Een hond denkt niet op die manier. Hij denkt niet, ik heb gisteren lekker 2 uur gewandeld dus ik kan vandaag wel de hele dag alleen zijn. Hij weet alleen dat hij de hele dag alleen. En dat een hond 50-60 uur alleen kan zijn wil dat nog niet zeggen dat hij die 50-60 uur alleen ook gelukkig is. Bij het nemen van een hond horen bepaalde verantwoordelijkheden en als je die niet wil of kan nemen dan moet je gewoon niet voor een hond kiezen.
Helemaal mee eens :ok:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

_Mir_ schreef:Ik ben van mening dat er rassen zijn die veel liever bij afwezigheid van de baas lekker op het erf kunnen lopen en in de tuin kunnen spelen dan binnen in een bench moeten zitten.
Wat een rare vergelijking!
Ik denk dat een hond ook liever urenlang in z'n eentje buiten loopt, dan urenlang te worden mishandeld :roll:
Tsja, het kan altijd slechter.

Je kan jouw eventuele toekomstige hond beter vergelijken met een hond die overdag vooral bij z'n gezin/roedel zit, bij de warme kachel als het koud is en op de kouwe keukenvloer als het warm is: die niet het grootste deel van de dag alleen is.
En hoe valt de vergelijking dan uit?

Ik zeg niet dat je geen hond kunt nemen hoor, ik vind dit alleen een rare vergelijking, in de categorie "u reed te hard" "jawel, maar hij reed nóg harder" :roll:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik ben de eerste die zou zeggen dat je geen hond moet nemen als je zo lang van huis bent. Maar... in dit geval zeg ik dat niet. Een hond die lekker hele dagen buiten kan zijn, hoe vaak komt dat nog voor. Dat vind ik al een heel ander uitgangspunt dan een hond hele dagen binnen of, erger nog, in de bench. Mits je een hond zoekt waarvan je weet dat het bij hem past om lekker rond te struinen zonder een maatje te missen, zou ik zeggen: veel succes!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Anna*Poncho schreef:Ik ben de eerste die zou zeggen dat je geen hond moet nemen als je zo lang van huis bent. Maar... in dit geval zeg ik dat niet. Een hond die lekker hele dagen buiten kan zijn, hoe vaak komt dat nog voor. Dat vind ik al een heel ander uitgangspunt dan een hond hele dagen binnen of, erger nog, in de bench. Mits je een hond zoekt waarvan je weet dat het bij hem past om lekker rond te struinen zonder een maatje te missen, zou ik zeggen: veel succes!
Ja maar wat is eigenlijk het verschil? Of een hond nu vier dagen lang negen uur achter elkaar alleen buiten zit of alleen binnen zit. Het gaat er om dat de meeste honden in hun eentje, verstoken van contacten met honden en mensen, wegkwijnen.
Mijn honden kunnen dag en nacht naar buiten (erf + binnentuin). Maar als ik binnen ben (in kantoor, keuken whatever) zijn zij negen van de tien keer ook binnen. Natuurlijk is het fijn als een hond lekker buiten kan zijn, maar dat is toch wat anders dan dat hij of zij vier dagen in de week negen uur achter elkaar in zijn uppie buiten moet zijn?
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Joyce schreef:Hij denkt niet, ik heb gisteren lekker 2 uur gewandeld dus ik kan vandaag wel de hele dag alleen zijn.
Nee, maar als hij twee uur gelopen heeft naast een paard, dan zal hij wel moe zijn (of 't is een superhond).
Ik denk dat een hond ook liever urenlang in z'n eentje buiten loopt, dan urenlang te worden mishandeld
zo'n honden bestaan ook, honden die liever een hele dag buiten rennen en spelen en 's avonds lekker bij z'n baasje kroelen, dan in spanje in een asiel te zitten. Maar da's een andere discussie. Dat 'buiten zitten' kan je ook heel fijn maken voor de hond, door eten te verstoppen of wat aanpassingen in je tuin zodat hij kan spelen.

Volgens deze discussie zou iedereen met een full-time job geen hond mogen? Dan zullen er bijna geen honden meer zijn. Die zijn heus niet allemaal doodongelukkig.
Anna*

Rami schreef:
Anna*Poncho schreef:Ik ben de eerste die zou zeggen dat je geen hond moet nemen als je zo lang van huis bent. Maar... in dit geval zeg ik dat niet. Een hond die lekker hele dagen buiten kan zijn, hoe vaak komt dat nog voor. Dat vind ik al een heel ander uitgangspunt dan een hond hele dagen binnen of, erger nog, in de bench. Mits je een hond zoekt waarvan je weet dat het bij hem past om lekker rond te struinen zonder een maatje te missen, zou ik zeggen: veel succes!
Ja maar wat is eigenlijk het verschil? Of een hond nu vier dagen lang negen uur achter elkaar alleen buiten zit of alleen binnen zit. Het gaat er om dat de meeste honden in hun eentje, verstoken van contacten met honden en mensen, wegkwijnen.
Mijn honden kunnen dag en nacht naar buiten (erf + binnentuin). Maar als ik binnen ben (in kantoor, keuken whatever) zijn zij negen van de tien keer ook binnen. Natuurlijk is het fijn als een hond lekker buiten kan zijn, maar dat is toch wat anders dan dat hij of zij vier dagen in de week negen uur achter elkaar in zijn uppie buiten moet zijn?
Als ik naar mijn eigen hondjes kijk: als het mooi weer is, zouden die er geen problemen mee hebben om een hele dag achtereen te liggen bakken :wink:

Natuurlijk is het niet alle dagen mooi weer. Maar als ik weer naar mijn eigen (mensenminnende) hondjes kijk, die vinden het heerlijk om rond te struinen in een tuin, kunnen ze ook uren achtereen. En ik weet niet hoe het erf eruitziet, maar ik neem aan dat er wel een hek of zoiets is waar ze doorheen kunnen kijken. Er zijn genoeg honden die het in de gaten houden van wat er langskomt, als hobby hebben. De dagen dat ze niet alleen zijn, hebben ze dan afwisseling in de vorm van aandacht van de baas, wandelingen e.d. waar ze dan overdag weer van kunnen uitrusten.

Natuurlijk moet de hond wel een schuilmogelijkheid hebben. Maar als je een geschikte hond vindt (een die zich dus goed zelf kan vermaken, het fijn vindt om buiten te zijn, e.d.), en die dan ook nog tussendoor wat aandacht van de buren krijgt, zie ik het probleem niet.

Een hond binnen heeft een veel beperkter, onnatuurlijker leven, vind ik. Buiten kunnen zijn is voor veel honden net zo'n belangrijke factor als aandacht van mensen en eten. Zelf zie ik liever een hond die op een groot terrein los kan lopen dan een hond die hele dagen binnen zit te vervelen met een baas die niets met hem onderneemt. Maar goed, dan komen we weer op het 'het kan altijd slechter-scenario', en daar is al het een en ander over gezegd :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Anna*Poncho schreef:
Als ik naar mijn eigen hondjes kijk: als het mooi weer is, zouden die er geen problemen mee hebben om een hele dag achtereen te liggen bakken :wink:

Natuurlijk is het niet alle dagen mooi weer. Maar als ik weer naar mijn eigen (mensenminnende) hondjes kijk, die vinden het heerlijk om rond te struinen in een tuin, kunnen ze ook uren achtereen. En ik weet niet hoe het erf eruitziet, maar ik neem aan dat er wel een hek of zoiets is waar ze doorheen kunnen kijken. Er zijn genoeg honden die het in de gaten houden van wat er langskomt, als hobby hebben. De dagen dat ze niet alleen zijn, hebben ze dan afwisseling in de vorm van aandacht van de baas, wandelingen e.d. waar ze dan overdag weer van kunnen uitrusten.

Natuurlijk moet de hond wel een schuilmogelijkheid hebben. Maar als je een geschikte hond vindt (een die zich dus goed zelf kan vermaken, het fijn vindt om buiten te zijn, e.d.), en die dan ook nog tussendoor wat aandacht van de buren krijgt, zie ik het probleem niet.

Een hond binnen heeft een veel beperkter, onnatuurlijker leven, vind ik. Buiten kunnen zijn is voor veel honden net zo'n belangrijke factor als aandacht van mensen en eten. Zelf zie ik liever een hond die op een groot terrein los kan lopen dan een hond die hele dagen binnen zit te vervelen met een baas die niets met hem onderneemt. Maar goed, dan komen we weer op het 'het kan altijd slechter-scenario', en daar is al het een en ander over gezegd :wink:
Duidelijk op zich maar... ik kijk ook naar mijn eigen honden. Die hebben dus een redelijk groot erf en een 'wilde' binnentuin, met struiken, bomen. Ze kunnen er graven, in de zon of in de schaduw liggen. We hebben een half open schuur waar ze droog kunnen liggen (er staan ook manden) en er is een poort die ze (inderdaad) graag bewaken. En toch... als ik (of mijn vriend) niet iets buiten doen, zijn mijn honden binnen. Ze zijn daar waar 'leven in de brouwerij' is, en dat is dus in de werkplaats of in het kantoor of in het woonhuis.
Misschien zijn zij uitzonderingen op de regel? :wink:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

er zijn vast genoeg honden die het niet erg vinden lang alleen te zijn. als je er een treft zoals de mijne die onzeker is en erg op mij gericht, die is gewoon niet gelukkig als ie steeds alleen is, ook niet buiten.
ik heb een tijdje 4 dagen gewerkt en dacht dat mijn hondje zich wel zou vermaken op de 8 hectare bos waar ik toen woonde... alleen zijn had ik netjes opgebouwd en er was een huisgenoot zodat hij nooit echt alleen was. maar nee, hij ging of bij de deur liggen wachten tot ik terug kwam of erger nog, de weg op om mij te zoeken. uiteindelijk moest hij toch 8-9 uur per dag binnen zitten en sloopte daar alles uit frustratie (niet zo gek ook).

lijkt mij dus inderdaad geen gek idee of een herplaatser zoeken waarvan je weet dat ie alleen kan zijn en graag buiten is.
Anna*

Rami schreef:Duidelijk op zich maar... ik kijk ook naar mijn eigen honden. Die hebben dus een redelijk groot erf en een 'wilde' binnentuin, met struiken, bomen. Ze kunnen er graven, in de zon of in de schaduw liggen. We hebben een half open schuur waar ze droog kunnen liggen (er staan ook manden) en er is een poort die ze (inderdaad) graag bewaken. En toch... als ik (of mijn vriend) niet iets buiten doen, zijn mijn honden binnen. Ze zijn daar waar 'leven in de brouwerij' is, en dat is dus in de werkplaats of in het kantoor of in het woonhuis.
Misschien zijn zij uitzonderingen op de regel? :wink:
Ik moet bekennen dat mijn hondjes toch meestal ook wel in mijn buurt zijn hoor, maar ja, die keus hebben ze. Ik werk vanuit huis, ze gaan overal mee naartoe, zijn kortom overal waar ik ben, en dat struinen doen ze dan toevallig toch wel in mijn nabijheid (al is het wel een echte hobby van ze, vooral om blokjes door de vogels gevallen brood op te sporen, dus het ging mij om het idee).

Maar zowel jouw honden als de mijne hebben de keus. Ik denk ook wel dat de meeste honden, zeker indien van jongs af aan gewend, dan het liefst in de buurt van de baas vertoeven.

Toch ken ik ook echte 'eigenheimers', die het leuk vinden om wat met de baas te doen maar niet per se altijd in zijn buurt hoeven te zijn of een maatje nodig hebben. Of dat nu het karakter is of omdat ze nooit de keus hebben gehad om altijd in de buurt van de baas te kunnen zijn... het kan misschien allebei.

En omdat TS aangaf een herplaatser te kiezen, kan ze heel gericht op zoek gaan naar een hond waarvan bekend is dat ie de eigenschappen heeft die zij zoekt.

Ik zat er verder nog aan te denken dat het dan wel heel belangrijk is dat er 's avonds veel met de hond wordt gedaan zodat ie overdag lekker moe is en niet overloopt van de energie. Ik weet wel dat de enkele keer dat mijn hondjes eens lang moeten thuisblijven (max. 5 uur), het de wereld scheelt als ik de vorige dag extra veel met ze heb gedaan. Dan talen ze er niet eens naar mee te gaan en zijn ze duidelijk heel tevreden met hun luie positie. Waardoor ik er veel minder moeite mee heb dat ze wat langer alleen moeten blijven.

En als de hond dan ook nog eens op het erf genoeg te doen heeft (waken, de boel in de gaten houden, naar stukjes voer zoeken, luieren, in de zon liggen, de buurvrouw die even dag komt zeggen als afleiding), vind ik dat voor een hond waar verder genoeg mee wordt gedaan, best een 'rijk' leven.
Lies en co
Zeer actief

Rami schreef: Misschien zijn zij uitzonderingen op de regel? :wink:
Neen hoor, die van mij zijn net hetzelfde. Maar we hebben evengoed al opvangers gehad die buiten op hun kont zaten, terwijl ze de weiden rond onze tuin bestudeerden. En die we dan 's avonds laat nog moesten gaan binnenroepen, want hij zou er z'n bed nog bij opgemaakt hebben ook.

Ik zou m'n eigen honden nooit buiten zetten een hele dag, maar er zijn er die dit wel kunnen pruimen.
Joyce
Zeer actief

Lies en co schreef:
Joyce schreef:Hij denkt niet, ik heb gisteren lekker 2 uur gewandeld dus ik kan vandaag wel de hele dag alleen zijn.
Nee, maar als hij twee uur gelopen heeft naast een paard, dan zal hij wel moe zijn (of 't is een superhond).
Ik denk dat een hond ook liever urenlang in z'n eentje buiten loopt, dan urenlang te worden mishandeld
zo'n honden bestaan ook, honden die liever een hele dag buiten rennen en spelen en 's avonds lekker bij z'n baasje kroelen, dan in spanje in een asiel te zitten. Maar da's een andere discussie. Dat 'buiten zitten' kan je ook heel fijn maken voor de hond, door eten te verstoppen of wat aanpassingen in je tuin zodat hij kan spelen.

Volgens deze discussie zou iedereen met een full-time job geen hond mogen? Dan zullen er bijna geen honden meer zijn. Die zijn heus niet allemaal doodongelukkig.
Ik denk dat honden die het gewend zijn makkelijk 2 uur kunnen lopen. Daarnaast zullen ze best moe zijn, maar niet zo moe dat ze 9 uur achter elkaar zullen slapen zonder het idee te hebben dat ze alleen zijn.

Ik weet ook zeker dat Addy geen enkele asielhond uit Spanje in Nederland zal plaatsen bij iemand die aangeeft deze hond daarop 9 uur per dag alleen te laten zijn en al helemaal als alleen ook echt alleen betekent, dus zonder andere honden. Nogmaals, honden zijn sociale dieren en hebben behoefte aan sociaal contact. Volgens mij zou je als mens ook helemaal gestoord worden als je 9 uur per dag totaal niemand tegen zou komen om mee te communiceren en vergeet daarnaast ook niet de 8 uur dat je slaapt. Per dag zit de hond dus 17 uur alleen, dat is 70% van de dag. En je maakt mij niet wijs dat de overige 7 uur exclusief voor de hond zijn.

Daarnaast zegt niemand dat je geen hond mag hebben als je full-time werkt, alleen dat je ervoor moet zorgen dat je hond niet full-time alleen zit. Dat kan door een oppas, een hondenuitlaatservice, tussen de middag de hond uitlaten en/of een hondenmaatje. Mogelijkheden genoeg dus om het leven van je hond zo aangenaam mogelijk te maken, ook al werk je dan fulltime. Ik zou me in ieder geval zelf doodongelukkig en schuldig voelen als mijn hond 9 uur per dag, 4 dagen in de week helemaal alleen zou moeten zitten, of dat nu in een bench, een woonkamer of een grote tuin is. Het maakt de eenzaamheid niet minder.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Joyce schreef: Ik denk dat honden die het gewend zijn makkelijk 2 uur kunnen lopen. Daarnaast zullen ze best moe zijn, maar niet zo moe dat ze 9 uur achter elkaar zullen slapen zonder het idee te hebben dat ze alleen zijn.

Ik weet ook zeker dat Addy geen enkele asielhond uit Spanje in Nederland zal plaatsen bij iemand die aangeeft deze hond daarop 9 uur per dag alleen te laten zijn en al helemaal als alleen ook echt alleen betekent, dus zonder andere honden. Nogmaals, honden zijn sociale dieren en hebben behoefte aan sociaal contact. Volgens mij zou je als mens ook helemaal gestoord worden als je 9 uur per dag totaal niemand tegen zou komen om mee te communiceren en vergeet daarnaast ook niet de 8 uur dat je slaapt. Per dag zit de hond dus 17 uur alleen, dat is 70% van de dag. En je maakt mij niet wijs dat de overige 7 uur exclusief voor de hond zijn.

Daarnaast zegt niemand dat je geen hond mag hebben als je full-time werkt, alleen dat je ervoor moet zorgen dat je hond niet full-time alleen zit. Dat kan door een oppas, een hondenuitlaatservice, tussen de middag de hond uitlaten en/of een hondenmaatje. Mogelijkheden genoeg dus om het leven van je hond zo aangenaam mogelijk te maken, ook al werk je dan fulltime. Ik zou me in ieder geval zelf doodongelukkig en schuldig voelen als mijn hond 9 uur per dag, 4 dagen in de week helemaal alleen zou moeten zitten, of dat nu in een bench, een woonkamer of een grote tuin is. Het maakt de eenzaamheid niet minder.
Amen! helemaal mee eens! :ok:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Joyce schreef: Ik weet ook zeker dat Addy geen enkele asielhond uit Spanje in Nederland zal plaatsen bij iemand die aangeeft deze hond daarop 9 uur per dag alleen te laten zijn en al helemaal als alleen ook echt alleen betekent, dus zonder andere honden
Nee inderdaad want dan is dat spaanse hondje beter af in een spaans asiel met soortgenoten die hij de hele dag om zich heen heeft en dan maar een minder volle buik :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Lies en co schreef:
ik weet niet of fritz een superhond is, maar daar draait hij echt zijn poot niet voor om. en we doen zelfs wedstrijdjes wie het hardst kan.
daarna heeft hij nog net als voor die tijd de zin en de energie om met me mee te gaan, en ik hoef hem echt niet de hele dag daarna alleen (ook niet in het gezelschap van de andere honden) alleen te laten want dat trekt hij niet. :19: . een paar uur wel.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

dus binnen zitten = bench? :denken: . wat een vreemde denkwijze heb jij :19: .

ik heb 4 honden, ben de hele dag thuis (op boodschappen doen en paardrijden (wat ik niet dagelijks doe) ed na) en ik heb 4 honden die zichzelf prima kunnen vermaken. wij hebben een boerderij met een kleine hectare grond dus de honden hebben echt ruimte zat. toch zijn ze ALTIJD bij mij in de buurt, weer of geen weer. dus als ik met pokkeweer buiten ben zijn zij dat ook en als ik met een lekker zonnetje binnen ben zijn zij dat ook. om geen andere reden dan dat ze bij mij willen zijn. ik zou ze dus ook nooit 4 keer 9 uur alleen zalten, en het is veel meer dan alleen je werk uren want je hebt ook nog je reistijd, boodschappentijd, verjaardag hier, toestandje daar, etc. en dan 's nachts ook nog alleen zitten, nee, dan blijft er bar weinig over.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 18 feb 2008 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Er zijn altijd honden die het veel slechter hebben, maar ik snap niet dat dat een argument zou zijn om je hond 4 dagen 9 uur alleen te laten. Ik vind het gewoon te vaak te lang.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 18 feb 2008 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Anna*

En toch hadden wij vroeger een DH (van pup af aan gehad) die dat roedelgevoel niet had. Hij lag altijd in z'n eentje, in de gang, weg van zijn mensen. Hij ging alleen uit zijn dak als ie mee naar buiten mocht, en daar ging hij het liefst zijn eigen gang.

Deze hond was vele malen gelukkiger geweest als ie hele dagen buiten had kunnen zijn, denk ik, ook zonder roedel (hij trok ook niet naar andere honden).

Maar ja, het zal natuulijk wel lastig worden om precies zo'n hond te vinden, ook al zoek je een herplaatser :19:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind 4 keer 9 uur te lang. Als ik in die situatie kwam zou ik overwegen mijn honden te herplaatsen, laat staan dat je ze in die situatie aanschaft. Maar goed, het nemen van een hond bij fulltime werken zal altijd een punt van discussie blijven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
_Mir_
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door _Mir_ »

:N:

Ik vraag inderdaad naar jullie eerlijke mening en lees ze ook allemaal aandachtig door.

Ik weet nog niet hoe mijn werkuren zullen gaat uitpakken, ben nog druk aan het solliciteren...

We hadden eerder een hond en die was overdag "alleen" als mijn moeder nachtdienst had en overdag sliep. Dit ging ook prima en de hond leed daar absoluut niet onder. Vandaar dat ik denk dat het best goed moet gaan, als je een ras/kruising herplaatser neemt die al eerder buiten geleefd heeft en goed alleen kan blijven. Er is overdag genoeg te zien en 's avond genoeg te doen.

We hebben een erf dat aan drie kanten vrij ligt, aan de andere kant is liggen de voor en achtertuin van de buren. Uitzicht genoeg en er rijden de hele dag traktoren, auto's en fietsers voorbij. De buurvrouw loopt minstens 1 keer per dag naar voren om de post uit de brievenbus te halen en komt een paar keer per dag langs om de kinderen naar school te brengen en op te halen.
We zijn nu bezig met het maken van de voortuin, 10 bij 30 meter met een lekker lang/groot stuk grasveld en hebben over de volledige lengte van het erf (60 meter) een bossingel van 3 meter breed. Daarbij zou de hond natuurlijk een lekker groot hok krijgen waar hij in kan liggen.
'S nacht mag de hond binnen slapen als hij dat wil en kan dan 's morgens lekker het erf op. Als ik 's avonds thuiskom is alle aandacht voor de hond, hij mag dan ook lekker mee naar binnen en ik zou na het eten lekker gaan fietsen naar me paard, of met de auto erheen en lekker het bos in! Ook wil ik 1 keer in de week naar cursus. Verjaardagje hier en toestandje daar is prima, maar dan gaat de hond mee als dat op een dag valt dat hij al alleen geweest is en anders niet.

Voorlopig wachten we nog even tot het allemaal wat meer op orde is en ik werk heb en dus weet waar ik aan toe ben. Jullie hebben mij echt wel aan het denken gezet dus ik wacht gewoon nog even tot ik de situatie beter kan overzien.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Eline* schreef:Ik vind 4 keer 9 uur te lang. Als ik in die situatie kwam zou ik overwegen mijn honden te herplaatsen, laat staan dat je ze in die situatie aanschaft. Maar goed, het nemen van een hond bij fulltime werken zal altijd een punt van discussie blijven.
Mee eens. Zeker al omdat je naast die werktijd ook nog je reistijd, nachtrust en andere bezigheden hebt waarvoor je ook al niet bij de honden kan zijn. Ook al neem je een herplaatser, dan nog moet je er tijd in steken. Herplaatsers hebben ook een verleden en daar moet je rekening mee houden. Dat moet je zeker niet onderschatten! Net zoals het feit dat je hond en met je paard en met kinderen (van de buren) overweg moet kunnen. Kies dan voor 2 honden (hebben ze elkaar tenminste nog) of geen enkele hond en een roedel waakganzen. Honden zijn nog altijd roedeldieren, dus die hebben veel behoefte aan gezelschap. En niet aan een eenzame opsluiting op een heel groot erf voor het grootste deel van de week.
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

en dan moet je je ook afvragen of je hond er altijd wat aan heeft om mee te kunnen als jij naar je paard gaat. zeker in de winter als het koud is en vroeg donker ga ik ervan uit dat je niet elke keer een bosrit gaat maken. jouw aandacht gaat naar je paard en waar blijft de hond in de tussentijd?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

_Mir_ schreef:We hadden eerder een hond en die was overdag "alleen" als mijn moeder nachtdienst had en overdag sliep. Dit ging ook prima en de hond leed daar absoluut niet onder.
Die hond was niet alleen. Je moeder was immers in huis.
Niet onaardig bedoeld, maar ik geloof niet dat jij veel snapt van honden :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Anna*

Goed te horen dat je openstaat voor wat hier wordt gezegd. Zo te lezen gaan jullie niet over één nacht ijs. Ik wens jullie veel succes, ik heb er wel vertrouwen in dat jullie doen wat goed is voor de hond.
_Mir_
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door _Mir_ »

bekkie schreef:en dan moet je je ook afvragen of je hond er altijd wat aan heeft om mee te kunnen als jij naar je paard gaat. zeker in de winter als het koud is en vroeg donker ga ik ervan uit dat je niet elke keer een bosrit gaat maken. jouw aandacht gaat naar je paard en waar blijft de hond in de tussentijd?
Mee dus, zoals ik al zovaak heb gezegt...

En zoals ik al zovaak gezegt heb, ik heb ervaring met een herplaatser, een zeer dominante reu, dus weet ook wel wat opvoeding is en waar een hondenschool voor dient.
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

bekkie schreef:en dan moet je je ook afvragen of je hond er altijd wat aan heeft om mee te kunnen als jij naar je paard gaat. zeker in de winter als het koud is en vroeg donker ga ik ervan uit dat je niet elke keer een bosrit gaat maken. jouw aandacht gaat naar je paard en waar blijft de hond in de tussentijd?
Als dit het geval zou zijn, zouden heel veel mensen die hun hond meenemen naar het werk een probleem hebben. Neem aan dat die ook niet de hele dag aandacht geven aan de hond maar aan hun werk, tenminste zo zou het wel moeten zijn.

Mijn moeder heeft haar honden ook altijd meegenomen naar onze paarden en die vermaakte zichzelf wel.
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

Poppetje schreef:
Als dit het geval zou zijn, zouden heel veel mensen die hun hond meenemen naar het werk een probleem hebben. Neem aan dat die ook niet de hele dag aandacht geven aan de hond maar aan hun werk, tenminste zo zou het wel moeten zijn.

Mijn moeder heeft haar honden ook altijd meegenomen naar onze paarden en die vermaakte zichzelf wel.
het ging mij erom dat je hond als hij een hele dag alleen is geweest ook een beetje aandacht nodig heeft. op stal is wel leuk voor de hond maar als jij in de bak aan rijden bent wat doe je dan met de hond????

ik had het over hobby naast werk en niet over je hond meenemen naar je werk. en meerdere honden hebben elkaar maar de vraag ging over 1 hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”