Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

furminator,vachtminator

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Daan

furminator,vachtminator

Ongelezen bericht door Daan »

Diesel gaat nu 3 keer per jaar naar de trimmer.
eigenlijk zou 4 keer niet eens een overbodige luxe zijn.
Hij heeft een bloedhekel aan kammen etc door mij. Wat ik uiteraard wel doe. Bij de trimster ondergaat hij het gelaten, het fohnen bij haar vindt hij echt heerlijk.
Is zo'n furminator een werkelijke oplossing, of moet ik mij gewoon neerleggen bij het feit dat prof's gedaan krijgen wat ik niet gedaan krijg.
En dan maar 3 a 4 keer per jaar..
Jeannette-Mexx
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jeannette-Mexx »

Ik vrees dat je je er bij neer moet leggen dat hij naar de trimsalon blijft gaan. De trimsalon is voor hem een vreemde omgeving en is hij in vreemde handen dus daar geeft hij zich makkelijker over aan de situatie. Het is een beetje zoals bij kleine kinderen, vreemde ogen dwingen. De furminator zal ik zelf nooit aanraden voor thuis gebruik want als het niet vakkundig gebruikt wordt kun je er een hoop schade mee aanrichten.
Afbeelding
Maria67
Actief

Re: furminator,vachtminator

Ongelezen bericht door Maria67 »

Daan schreef:Diesel gaat nu 3 keer per jaar naar de trimmer.
eigenlijk zou 4 keer niet eens een overbodige luxe zijn.
Hij heeft een bloedhekel aan kammen etc door mij. Wat ik uiteraard wel doe. Bij de trimster ondergaat hij het gelaten, het fohnen bij haar vindt hij echt heerlijk.
Is zo'n furminator een werkelijke oplossing, of moet ik mij gewoon neerleggen bij het feit dat prof's gedaan krijgen wat ik niet gedaan krijg.
En dan maar 3 a 4 keer per jaar..
Mischien een domme vraag :19: maar wat is een furminator ?
Daan

Jeannette-Mexx schreef:Ik vrees dat je je er bij neer moet leggen dat hij naar de trimsalon blijft gaan. De trimsalon is voor hem een vreemde omgeving en is hij in vreemde handen dus daar geeft hij zich makkelijker over aan de situatie. Het is een beetje zoals bij kleine kinderen, vreemde ogen dwingen. De furminator zal ik zelf nooit aanraden voor thuis gebruik want als het niet vakkundig gebruikt wordt kun je er een hoop schade mee aanrichten.
Dat dacht ik al, op dat demo-filmpje ziet het er zo eenvoudig uit.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

De kwaliteit van de nieuwe Furminator's is niet meer wat het is geweest, voor het verharen zou je zelf een Trimm-Ex van Easy Groom aan kunnen schaffen. Die zijn kwalitatief veel beter!!!
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik vind het helemaal niets, een Furminator.
Buiten dat het ding bij onjuist gebruik schade kan toebrengen, vind ik het gewoon een onding, ik gebruik 'm ook echt nooit.
En dan ook nog die prijs...
Daan

hercujess schreef:De kwaliteit van de nieuwe Furminator's is niet meer wat het is geweest, voor het verharen zou je zelf een Trimm-Ex van Easy Groom aan kunnen schaffen. Die zijn kwalitatief veel beter!!!
Maar is dat voor mij met een hond die in mijn handen echt tegenstribbelt , en bij de trimster op de tafel alles toelaat, ook een handige aankoop?

Ik gebruik nu een herderhark, voor het ergste, en de rest laat ik aan de prof over.

Ik heb telkens het idee dat wat ik ook ga aanschaffen , het toch producten zijn voor profs.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

hercujess schreef:De kwaliteit van de nieuwe Furminator's is niet meer wat het is geweest, voor het verharen zou je zelf een Trimm-Ex van Easy Groom aan kunnen schaffen. Die zijn kwalitatief veel beter!!!
Goh vertel, wat is het verschil met "vroegah"?
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Angelique25 schreef:
Goh vertel, wat is het verschil met "vroegah"?
De tandjes laten sneller los en de kwaliteit is minder. Nu goedkoop made in China...
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

De Furminator gebruik ik zelden, meestal gebruik ik de coat-king en een kam waarvan de tanden zeer kort op elkaar staan. De coat-king gebruik ik dan voor het grove werk en de kam om te controleren of er genoeg uit is gehaald. Ik gebruik de Furminator alleen waar de coat-king weer te grof voor is. Daarbij heb ik het idee dat de Furminator soms snijd in de vacht wat dus al helemaal niet de bedoeling is.
Carnivora
Actief

Ongelezen bericht door Carnivora »

Wat is het grote verschil tussen een furminator en een herderhark?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”