Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
furminator,vachtminator
Moderator: moderatorteam
-
Daan
furminator,vachtminator
Diesel gaat nu 3 keer per jaar naar de trimmer.
eigenlijk zou 4 keer niet eens een overbodige luxe zijn.
Hij heeft een bloedhekel aan kammen etc door mij. Wat ik uiteraard wel doe. Bij de trimster ondergaat hij het gelaten, het fohnen bij haar vindt hij echt heerlijk.
Is zo'n furminator een werkelijke oplossing, of moet ik mij gewoon neerleggen bij het feit dat prof's gedaan krijgen wat ik niet gedaan krijg.
En dan maar 3 a 4 keer per jaar..
Hij heeft een bloedhekel aan kammen etc door mij. Wat ik uiteraard wel doe. Bij de trimster ondergaat hij het gelaten, het fohnen bij haar vindt hij echt heerlijk.
Is zo'n furminator een werkelijke oplossing, of moet ik mij gewoon neerleggen bij het feit dat prof's gedaan krijgen wat ik niet gedaan krijg.
-
Jeannette-Mexx
- Vaste gebruiker
Ik vrees dat je je er bij neer moet leggen dat hij naar de trimsalon blijft gaan. De trimsalon is voor hem een vreemde omgeving en is hij in vreemde handen dus daar geeft hij zich makkelijker over aan de situatie. Het is een beetje zoals bij kleine kinderen, vreemde ogen dwingen. De furminator zal ik zelf nooit aanraden voor thuis gebruik want als het niet vakkundig gebruikt wordt kun je er een hoop schade mee aanrichten.

- Maria67
- Actief
Re: furminator,vachtminator
Mischien een domme vraagDaan schreef:Diesel gaat nu 3 keer per jaar naar de trimmer.
-
Daan
Dat dacht ik al, op dat demo-filmpje ziet het er zo eenvoudig uit.Jeannette-Mexx schreef:Ik vrees dat je je er bij neer moet leggen dat hij naar de trimsalon blijft gaan. De trimsalon is voor hem een vreemde omgeving en is hij in vreemde handen dus daar geeft hij zich makkelijker over aan de situatie. Het is een beetje zoals bij kleine kinderen, vreemde ogen dwingen. De furminator zal ik zelf nooit aanraden voor thuis gebruik want als het niet vakkundig gebruikt wordt kun je er een hoop schade mee aanrichten.
-
hercujess
-
Suuz
- Zeer actief
-
Daan
Maar is dat voor mij met een hond die in mijn handen echt tegenstribbelt , en bij de trimster op de tafel alles toelaat, ook een handige aankoop?hercujess schreef:De kwaliteit van de nieuwe Furminator's is niet meer wat het is geweest, voor het verharen zou je zelf een Trimm-Ex van Easy Groom aan kunnen schaffen. Die zijn kwalitatief veel beter!!!
Ik gebruik nu een herderhark, voor het ergste, en de rest laat ik aan de prof over.
Ik heb telkens het idee dat wat ik ook ga aanschaffen , het toch producten zijn voor profs.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
hercujess
De tandjes laten sneller los en de kwaliteit is minder. Nu goedkoop made in China...Angelique25 schreef:Goh vertel, wat is het verschil met "vroegah"?hercujess schreef:De kwaliteit van de nieuwe Furminator's is niet meer wat het is geweest, voor het verharen zou je zelf een Trimm-Ex van Easy Groom aan kunnen schaffen. Die zijn kwalitatief veel beter!!!
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
De Furminator gebruik ik zelden, meestal gebruik ik de coat-king en een kam waarvan de tanden zeer kort op elkaar staan. De coat-king gebruik ik dan voor het grove werk en de kam om te controleren of er genoeg uit is gehaald. Ik gebruik de Furminator alleen waar de coat-king weer te grof voor is. Daarbij heb ik het idee dat de Furminator soms snijd in de vacht wat dus al helemaal niet de bedoeling is.