Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

PvdD wil nu maatregelen treffen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:heeft die hond ooit wat gedaan dan?
nee,
dat bedoel ik dus :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Poppetje schreef:Ja inderdaad, lijn alle honden aan en het probleem is opgelost?
Ook aangelijnde honden vechten! En kunnen andere hondjes doodbijten.[/
hoe wil je dit laten doen, dan?

Je hebt toch het verstand , om dan de honden uit elkaar te trekken , of überhaupt maar niet bij elkaar te laten komen? :denken:

ik laat mijn hond echt niet door een moordenaar besnuffelen, als ze allebei aan de lijn zitten, hoor !
als jij mij zou tegenkomen met een van mijn honden, zou die jouw hond heel vrolijk kwispelend begroeten (aangelijnd dus he) tot hij een een paar cm van hem verwijderd is... dus hoe kun je nu zien dat hij aangelijnd geen andere honden moet? Ik weet het dus ik hou er rekening mee, maar jij ziet het niet... Overigens kilt hij Bauke niet hoor... maar hij is ook niet lief.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:oh pdb. natuurlijk hoop ik van niet maar zou je maar eens een simulatie van zo'n situatie mee kunnen maken... dan spreek ik je nogeens over bauke ok?

er is niks mis met een hond die hond is meid... wel met mensen die denken dat hin hond een opdraaispeeltje is. :19:
ik snap dit niet

vind je dan dat ik met mijn stelling:
àlle honden móeten aan de lijn ,.... een hond als een opdraaispeeltje vergelijk? :denken:

ik vind gewoon dat ik wèl mijn eigen hond ken:

hij is een "grote macho " reu met een heel klein hartje, ( als het er op aan komt)

Mijn hond gaat echt een straatje om voor een DH , die misschien niet eens wil vechten,...
(zo zei de oppas., toen hij dat echt deed , hij liep over een bruggetje)

hoe verklaar je dat dan? :denken:

( als jij vindt dat àlle honden moordenaars kunen zijn !!!)
maar hij luisterd niet en jij hebt hem niet onder controle.... kan heel gevaarlijk zijn... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Eline* schreef:Dat is een normaal verschijnsel wat ganging up heet. De ene hond is daar gevoeliger voor dan de ander, maar een raar idee is het zeker niet. :19:
gelukkig geef jij wèl toe, dat niet iedre hond hiertoe in staat is :ok:

wat ik dus ook bedoelde

opvoeding en karaktertrekken van de hond, ook de genen, hebben hier een heel groot deel aan.
wat heeft opvoeding met ganging up te maken? weet je weleens wat het is
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:heeft die hond ooit wat gedaan dan?
nee,
dat bedoel ik dus :roll:
moet ik daar op wachten? dat zou oliedom zijn :roll:
ik neem lioever dat risico niet , vooral als het een stevige grote reu is

dus dat geldt ook voor jouw hond, denkt maar niet dat ze elkaar aangelijnd kunnen benaderen :neenee:
ik schat dat beter in dan honden onderling, dat zeg je ook zelf dat het niet goed zal zijn,
dus ik had dit al goed ingeschat :ok:
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Eline* schreef:Dat is een normaal verschijnsel wat ganging up heet. De ene hond is daar gevoeliger voor dan de ander, maar een raar idee is het zeker niet. :19:

wat ik dus ook bedoelde

opvoeding en karaktertrekken van de hond, ook de genen, hebben hier een heel groot deel aan.
ganging up is roedel effect, en een hond die alleen loopt heeft dat niet echt in zich
dus waarom zou hij dan meedoen als ze 10 meter verderop aan het vechten zijn?
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:

wat ik dus ook bedoelde

ganging up is roedel effect, en een hond die alleen loopt heeft dat niet echt in zich
Er zijn zat honden die alleen lopen en zich met een gevecht willen bemoeien hoor.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:moet ik daar op wachten? dat zou oliedom zijn :roll:
ik neem lioever dat risico niet , vooral als het een stevige grote reu is

dus dat geldt ook voor jouw hond, denkt maar niet dat ze elkaar aangelijnd kunnen benaderen :neenee:
ik schat dat beter in dan honden onderling, dat zeg je ook zelf dat het niet goed zal zijn,
dus ik had dit al goed ingeschat :ok:
je moet niks, maar als ik lees:
nee, maar hìj is in overtreding en ik vertrouw het gewoon niet, dat mag toch wel
alleen om die reden vind ik dus belachelijk... die hond doet toch niks? Valt je niet lastig... wat is het probleem dan?
Dat je het niet vertrouwt is weer wat anders dat kan, maar dan kun je toch naar de andere kant van de straat lopen? :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:

wat ik dus ook bedoelde

ik weet zeker dat een van mijn honden zich accuut er mee zou bemoeien idd... dus dat kan zeker, hoef je geen meerdere honden zelf voor te hebben. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

idd malinois. mijn dametje kan niet wachten te gaan zoeken naar de plek waar dat feestje is waar die honden aan het blaffen zijn! al is het maaer om de rest op te stoken :N:
Afbeelding
Pak-de-bal

malinois schreef:ik weet zeker dat een van mijn honden zich accuut er mee zou bemoeien idd... dus dat kan zeker, hoef je geen meerdere honden zelf voor te hebben. :wink:
je hebt zèlf een roedel, malinois, en ik denk dat dan de leider zich erme gaat bemoeien, dan volgen de anderen ook wel
Pak-de-bal

massam schreef:idd malinois. mijn dametje kan niet wachten te gaan zoeken naar de plek waar dat feestje is waar die honden aan het blaffen zijn! al is het maaer om de rest op te stoken :N:
zie je dat het bij niet alle honden zo is?

Bauke trekt zich er ècht niets van aan :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:ik weet zeker dat een van mijn honden zich accuut er mee zou bemoeien idd... dus dat kan zeker, hoef je geen meerdere honden zelf voor te hebben. :wink:
je hebt zèlf een roedel, malinois, en ik denk dat dan de leider zich erme gaat bemoeien, dan volgen de anderen ook wel
ik heb het over 1 van mijn honden, niet over allemaal :wink: dus dat zou inhouden dat ook als die alleen zou zijn, zich meteen alla minuut mee zou gaan doen... alleen of niet alleen... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:idd malinois. mijn dametje kan niet wachten te gaan zoeken naar de plek waar dat feestje is waar die honden aan het blaffen zijn! al is het maaer om de rest op te stoken :N:

maar dat heeft dan toch niks met opvoeding te maken?
Afbeelding
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jinga »

Het zou in ieder geval een deel van de 'oplossing' zijn om honden aan te lijnen waar ze niet los mogen lopen.

Hier in het park is het officieel geen losloopgebied, maar veel honden lopen er toch los. Ook de honden die niet onder appèl staan... Hier irriteer ik me toch wel aan, vooral als blijkt dat sommige eigenaren de hond gewoon in het park laten rondwandelen terwijl ze zelf staan te kletsen, totaal niet opletten en iemand anders (die wellicht geen sociale hond heeft) er dus last van heeft... Daarnaast vind ik het veelal uitermate gevaarlijk, aangezien er bijvoorbeeld een autoweg langs het park loopt, er veel fietsers rijden etc... Je hond hoeft maar net over te rennen en plat issie.... "Doet ie anders nóóit..."

Gelukkig is Jinga (voorlopig, het is en blijft een amstaff natuurlijk) nog heel sociaal en vindt ze alles en iedereen geweldig en interessant en een potentieel speelmaatje, maar je zou maar een niet zo vriendelijke Sharpei met trauma uit het asiel hebben gehaald.... (zoals een wijkgenootje heeft gedaan..)

Daarnaast denk ik dat het misschien een verplichting moet worden om bijvoorbeeld een gedragstest (en dan niet alleen de zogenaamde risicohonden, maar alles..) te doen, een basiskennis te hebben van honden en hun lichaamstaal en minimaal een puppycursus te volgen. Dan hebben mensen vaak meer een idee wat ze nou precies aan de lijn hebben zitten en hoe een hond nu eigenlijk in elkaar zit... Al denk ik ook dat veel mensen er toch onderuit komen, geven gewoon niet aan dat ze een hond hebben... Het zal nooit waterdicht zijn en mensen zullen wat dit betreft nooit op 1 lijn zitten...
Afbeelding
Pak-de-bal

Jinga schreef:Het zou in ieder geval een deel van de 'oplossing' zijn om honden aan te lijnen waar ze niet los mogen lopen.

Hier in het park is het officieel geen losloopgebied, maar veel honden lopen er toch los. Ook de honden die niet onder appèl staan... Hier irriteer ik me toch wel aan, vooral als blijkt dat sommige eigenaren de hond gewoon in het park laten rondwandelen terwijl ze zelf staan te kletsen, totaal niet opletten en iemand anders (die wellicht geen sociale hond heeft) er dus last van heeft... Daarnaast vind ik het veelal uitermate gevaarlijk, aangezien er bijvoorbeeld een autoweg langs het park loopt, er veel fietsers rijden etc... Je hond hoeft maar net over te rennen en plat issie.... "Doet ie anders nóóit..."

Gelukkig is Jinga (voorlopig, het is en blijft een amstaff natuurlijk) nog heel sociaal en vindt ze alles en iedereen geweldig en interessant en een potentieel speelmaatje, maar je zou maar een niet zo vriendelijke Sharpei met trauma uit het asiel hebben gehaald.... (zoals een wijkgenootje heeft gedaan..)

Daarnaast denk ik dat het misschien een verplichting moet worden om bijvoorbeeld een gedragstest (en dan niet alleen de zogenaamde risicohonden, maar alles..) te doen, een basiskennis te hebben van honden en hun lichaamstaal en minimaal een puppycursus te volgen. Dan hebben mensen vaak meer een idee wat ze nou precies aan de lijn hebben zitten en hoe een hond nu eigenlijk in elkaar zit... Al denk ik ook dat veel mensen er toch onderuit komen, geven gewoon niet aan dat ze een hond hebben... Het zal nooit waterdicht zijn en mensen zullen wat dit betreft nooit op 1 lijn zitten...
juist , ...goed geschreven :ok:

alleen denk ik niet dat je mensen naar een cursus kan sturen zonder dat het wettelijk verplicht is,
maar aanlijnen is dus wèl wettelijk verplicht en laten de goeden onder ons een goed voorbeeld geven ! :ok:
en anderen er op wijzen dat ze hun hond moeten aanlijnen in gebieden waar het moet
verbeter de werled en begin bij jezelf !
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:maar aanlijnen is dus wèl wettelijk verplicht en laten de goeden onder ons een goed voorbeeld geven ! :ok:
Pak de Bal, hoe krijg je het je strotje uit, je douwt ouwe mannetjes in de struiken, laat Baukje achter paarden aanhollen :19:
Neem een grote bezem en veeg eerst eens je eigen stoepje schoon :wink:
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:

nee, en dàn komen we weer terug naar waar we waren:
het ligt aan het soort hond.
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jinga »

Pak-de-bal schreef:
juist , ...goed geschreven :ok: Dank je, dank je :wink:

alleen denk ik niet dat je mensen naar een cursus kan sturen zonder dat het wettelijk verplicht is,
En dan nog zullen er zat mensen zijn die gewoon niet gaan, ontkennen dat ze een hond hebben etc etc... De controle hiervan zal weer veel geld kosten en dat zal de overheid er niet voor overhebben, vermoed ik...

maar aanlijnen is dus wèl wettelijk verplicht en laten de goeden onder ons een goed voorbeeld geven ! :ok:
en anderen er op wijzen dat ze hun hond moeten aanlijnen in gebieden waar het moet
verbeter de werled en begin bij jezelf ! Vind ik ook, er moet iemand zijn die het goede voorbeeld geeft toch. Laat ik het dan maar zijn hahhahaha, nee in mijn geval is het ook gewoon eigen belang. Heb graag m'n hond in de buurt, juist omdat ik niet weet hoe andere honden zouden kunnen reageren. Daarnaast zou ik het mezelf nóóit vergeven als ze onder een auto zou komen...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jinga schreef:Het zou in ieder geval een deel van de 'oplossing' zijn om honden aan te lijnen waar ze niet los mogen lopen.
dan kom ik dus met mijn loopse teef straks weer in het losloopgebied uit :19: nu loop ik met haar in de bossen waar het officieel niet mag nl. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:

maar dat zei je eerst niet:
mijn hond heeft een lief karakter en is niet IN STAAT om zijn soortgenoot doelloos en zonder een reden gewoon te vermoorden.
Hij is daar niet voor opgeleid en opgevoed
Afbeelding
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef: zie je dat het bij niet alle honden zo is?

mijn hond heeft een lief karakter en is niet IN STAAT om zijn soortgenoot doelloos en zonder een reden gewoon te vermoorden.
opgevoed in de vorm van roedel effect, omdat hij de enige thuis is.
honden voeden ook elkaar op
Pak-de-bal

malinois schreef:
dan kom ik dus met mijn loopse teef straks weer in het losloopgebied uit :19: nu loop ik met haar in de bossen waar het officieel niet mag nl. :wink:
moet ze dan altijd los?? :denken:

honden vinden het echt niet erg om in loopstijd even aan de lijn te moeten, hoor
het is maar een hondenleven

en in de wet staat niet:
voor loopse teven gelden deze regels niet :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef: maar dat heeft dan toch niks met opvoeding te maken?
zeker voeden honden elkaar op, maar dat heeft er toch niets mee te maken dat als ik met 1 hond op stap ben, en hij hoort/ziet ergens een stel knokkende honden dat hij er zich gezellig mee gaat bemoeien als ik hem zn gang zou laten gaan? Op dat moment is hij alleen, zonder 'bescherming' van zn roedel...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
moet ze dan altijd los?? :denken:

honden vinden het echt niet erg om in loopstijd even aan de lijn te moeten, hoor
het is maar een hondenleven

en in de wet staat niet:
voor loopse teven gelden deze regels niet :smile:
die wet zal me echt een worst zijn, je wordt doodgegooit met regeltjes daarom hebben nieuwe regeltjes ook zo weinig nut als ze niet nageleeft EN gecontroleerd worden... en ja, dan betaal ik liever een boete dan dat ik mijn hond 3 weken aangelijnd hou.

Over het eerste: nee, ze kan niet aangelijnd 3 weken lang uit,
A. dan klimt ze tegen de muren omhoog omdat ze haar energie niet kwijt kan.
B. dan poept en plast ze niet want dat doet ze niet aangelijnd omdat ze het niet gewend is (ja uiteindelijk zal ze vast wel wat gaan doen na een paar dagen maar dat vind ik dus zielig :19: )

Hoe weet jij of honden dat niet erg vinden? De mijne zijn nl. dus wel erg ongelukkig als ze maar een paar dagen aangelijnd uit moeten door een blessure oid... :19:
Ze zijn het niet gewend, en hebben het nooit gedaan... al die jaren al niet (in haar geval al 6,5 jaar).
Zelfs toen ze zwanger was en bij de fokker lag (die haar dus eigelijk liever aangelijnd uitliet, A. omdat het niet haar eigen hond was, B. omdat ze wel in een onbekende omgeving was) die heeft haar uiteindelijk na 2 dagen maar snel los uitgelaten want was niet te doen aangelijnd :19:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

het leuke aan zo'n topic is dat me in in alle meningen kan vinden, echt helemaal goed, en morgen, net als gisteren en overmorgen mijn honden loslaat waar het niet mag, maar wel goed kan.
Ze mogen hier officieel nergens los, want hertjes en nijntjes.

Ik ben een zeer ongehoorzame burger als het gaat om loslopende honden.
Die geen overlast veroorzaken.

En na al die jaren op dit forum met al die mensen die hysterisch roepen dat ik mijn honden aan de lijn moet laten lopen, lopen mijn honden nog altijd heerlijk los.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef: maar dat heeft dan toch niks met opvoeding te maken?
een hond is in principe een roedel dier, om het fenomeen ganging up te "leren" hoeft een hond niet in een roedel te leven, dat kan er instinctief al inzitten, en dat maakt een hond géén abnormale hond.

PdB je bedoelt het misschien allemaal wel oke, maar heb je nu echt niet in de gaten dat je praat vanuit een ervaring en dingen die jij weet en die ook als "het is zo" ziet"

jou kennis is echt echt echt te beperkt om bepaalde uitspraken te doen, dat is niet erg, alleen wat ik bij jou merk, is dat je op geen enkele manier bij wil leren en iets aan wilt nemen, jij hebt je idee en dat is het, zo is het, en jij wil graag dat andere dat overnemen, ik denk dat het erg goed is, als jijzelf eens begint om dingen van andere aan te nemen.

en ik weet al ong. wat voor antwoord hier op komt ( als er een antwoord komt) bespaar je die moeite, want in discussie of nog een keer iets uitleggen met/tegen jou ga ik niet ;)
Ann Everaert
Actief

Ongelezen bericht door Ann Everaert »

Hey ...pak de bal ....ben jij toevallig iemand die aan politiek doet ? Ik vind het ook niet zo correct dat geen enkele hond zou mogen los laten omdat het nu al verschillende malen is gebeurd ! Zouden sommige baasjes dan niet beter eens in therapie moeten gaan hoe ze hun hond moeten opvoeden ...ook mensen die er niets van kennis van hebben nemen een hond en behandelen hem als een schotelvod of dweil die
alleen maar straffen en nooit belonen of hun bezatten en de hond geen eten geven en alleen maar slaan omdat de hond gewoon maar eens verroerdt ! Sorry ....een examen afleggen , laat me niet lachen ....sommige mensen zijn gewoon niet geschikt als baas en zouden eens een ct-scan van hun hersenen moeten laten nemen eer ze een hond aan schaffen ....haha ! Grtjs Ann
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Ann Everaert schreef:..sommige mensen zijn gewoon niet geschikt als baas en zouden eens een ct-scan van hun hersenen moeten laten nemen eer ze een hond aan schaffen ....haha ! Grtjs Ann
Neem aan dat bovenstaande cynisch is bedoeld :denken: :19:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Pak-de-bal

Ann Everaert schreef:Hey ...pak de bal ....ben jij toevallig iemand die aan politiek doet ? Ik vind het ook niet zo correct dat geen enkele hond zou mogen los laten omdat het nu al verschillende malen is gebeurd !
je snapt het niet, meid, maar het màg gewoon niet, van de wet ! :neenee:

daar gaat het om, en ik heb die wet niet zelf gemaakt .

Maar je bènt gewoon in overtreding, en dáar gaat het hier om
niet dat ik iedreen moet laten scannen of zo iets raars :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”