Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezin en hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

serat

gezin en hond

Ongelezen bericht door serat »

Wij hebben tot mei vorig jaar een hond(je) gehad. Schat van een beest, helaas hebben we haar moeten laten inslapen :(. Rond die tijd was dochter 9 maanden. Toen woonden we nog op een flat, en ging ik altijd met dochter in buikdrager naar buiten als ik de hond uitliet.

Inmiddels wonen we in een eengezinswoning, dus we hebben al wat meer ruimte en het is makkelijker om naar buiten te gaan hier. We willen allebei op zich wel weer een hond, maar weten nog niet wanneer. Dit jaar komt er een 2e kindje bij in september. Lijkt me heel druk om juist rond die tijd een hond te nemen.

Wanneer is het nou het beste moment om weer voor een hond te kiezen (dan bedoel ik bij welke leeftijd van de kids?). Als ze nog zo klein zijn, of juist als ze wat ouder zijn? En een grote of kleine(re) hond? Mijn voorkeur gaat uit naar de Drentse Patrijs (een wat groter formaat dus), maar heb geen ervaring met dat ras.
Ik ben dus ook wel benieuwd naar jullie honden, wat voor hond heb je en past de hond goed bij het gezin(sleven)?
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Toen onze kinderen werden geboren was onze Joep( Syberische Husky) er nog. We hebben hem in moeten laten slapen toen onze jongste telg 1 was en onze oudste 3,5. Daarna zijn we een paar jaar hondloos ( wat een woord..) geweest, maarja het bloed kruipt waar het niet kan gaan, dus een jaar geleden is Myra bij ons in het gezin gekomen. De kinderen waren toen 3,5 en 6 jaar oud.

Ik was, toen de kinderen nog kleine baby's waren, wel blij dat Joep al een oudere hond was en niet die beweging meer nodig had/wilde hebben, dan toen hij jong was. Met mooi weer was het niet erg om de kinderen in de wandelwagen te leggen en een paar km te gaan lopen, maar met regen....

Nu met myra, kan ik niet anders zeggen dan dat het helemaal geweldig gaat met de kinderen. Vooral met ons meiske(7). Dat is echt 2 handen/poten op één buik.
Afbeelding
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

wil je een pup of een herplaatser?

Als je een wat oudere herplaatser neemt lijkt me dat nu geen probleem, een pup wel, ik denk dat je daar de tijd niet voor hebt als de 2de baby geboren wordt
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
serat

onze voorkeur gaat uit naar een pup dit omdat deze toch in het gezin opgroeit vanaf het begin af aan (ik weet dat er veel werk in gaat zitten).

Met een herplaatser weet je niet echt wat je in huis haalt. Alhoewel onze vorige hond een herplaatser was, en we hebben daar ruim 4 jaar een hoop plezier aan gehad.
Bientje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bientje »

Een pup en kleine kinderen is niet ideaal. Pups zijn in het begin nogal enthousiast happerig en dat is moeilijk in de hand te houden. Nu onze hond een jaar is gaat het goed met de kleinkinderen, daarvoor was het toch een beetje lastig. Aan de ene kant wilden ze spelen met de hond, aan de andere kant was het huilen als de pup ineens opsprong of wat te enthousiast reageerde. Je moet de kinderen en de hond dan voortdurend uit elkaar houden. Dat is voor een bezoekje of kort logeerpartijtje wel te doen, maar iedere dag lijkt mij erg vermoeiend en voor de pup ook weer niet goed.
Laatst gewijzigd door Bientje op 06 feb 2008 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

serat schreef:onze voorkeur gaat uit naar een pup dit omdat deze toch in het gezin opgroeit vanaf het begin af aan (ik weet dat er veel werk in gaat zitten).

Met een herplaatser weet je niet echt wat je in huis haalt. Alhoewel onze vorige hond een herplaatser was, en we hebben daar ruim 4 jaar een hoop plezier aan gehad.
Als je voor een pup gaat zou ik wachten tot de kinderen wat zelfstandiger zijn.

Myra is ook een herplaatser, vondeling dus totaal geen achtergrond informatie, maar ze is gewelig met de kinderen.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

ik ben het er niet mee eens wat de meeste zeggen. het is juist goed op een pup bij een kleine te doen want dan leert de pup ook zn plaats.

bij een volwassen hond is mijn ervaring kan het eerder verkeerd gaan dan bij een pup.

als je een volwassen hond hebt en dan kinderen krijgt zal de hond meer aandacht vragen en als de hond die niet genoeg krijgt, hangt uiteraard van het karakter af, zal de hond eerder jaloers worden.
in jullie situatie gezien zal ik er persoonlijk even mee wachten.

hou atijd in je achterhoofd: de nieuwe hond is niet je oude dus altijd anders

gr wietse
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

serat schreef:onze voorkeur gaat uit naar een pup dit omdat deze toch in het gezin opgroeit vanaf het begin af aan (ik weet dat er veel werk in gaat zitten).

dan denk ik dat het vestandiger is om te wachten tot je kids wat ouder zijn, een beetje zelfstandiger. Dan kun je de tijd vrijmaken om ook een pup op te voeden
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Wietse&Gerda schreef:ik ben het er niet mee eens wat de meeste zeggen. het is juist goed op een pup bij een kleine te doen want dan leert de pup ook zn plaats.
Welke plaats moet de pup leren dan tov de baby?

@ TS ik zou zeker niet voor een pup en een baby tegelijk gaan. Denk dat je het al druk genoeg hebt met een 2e kindje erbij en dat je daar eerst erg aan zou moeten wennen. Als er dan ook nog eens een pupje bij loopt ben ik bang dat dat echt niet te doen is.
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Hallo Serat,
natuurlijk is een drent een mooie hond die ook als erg lief en kindvriendelijk te boek staat, maar vergis je niet in dit ras.
Ze hebben zeker de eerste 2 jaar een hele goeie consequente opvoeding nodig, ze hebben heel veel energie en moeten zeker meerdere keren per dag goed los kunnen rennen om hun energie kwijt te raken en zijn zeker niet de makkelijkste honden de eerste 2 jaar., ik zou het je afraden om nu al voor een drent te gaan omdat je een klein kind hebt en de tweede op komst is.
Een baby opvoeden kost veel tijd maar het opvoeden van een drent of andere pup ook, hoe wil je dit combineren ?
Verder wil ik je wijzen op het drenten forum, hier kun je veel lezen over de ervaringen van drenteneigenaren om een beetje een beeld te krijgen van wat ik bedoel.
Natuurlijk wil ik je niet afraden om voor een drentenpup te gaan maar ik zou er nog wel even mee wachten, geniet van je kraamtijd en je jonge kinderen en gebruik deze tijd om je te verdiepen in het ras.
Groetjes van een drentenliefhebber.
www.drentschepatrijs.messageboard.nl
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tsja, ik vind het heel erg afhankelijk van je karakter en hoe makkelijk of moeilijk je van jezelf bent.
Ben je relaxed of snel in de stress....
Toen ik mijn 1ste kind kreeg had ik een Mastiff van 6 jaar die een uitgesproken hekel had aan kinderen en namen we er een Jack Russel bij toen ik 5 maanden zwanger was. Die was dus 6 mnd oud toen mijn 1e zoon werd geboren. Toen mijn 2e zoontje 2 jaar oud was kwam er een Bullmastiff pup bij. Dus 3 honden en 2 kleine kinderen, geen enkel probleem. Nu moet ik wel zeggen dat ik dus nooit ergens van in de stress raak.
Ik had een overbuurvrouw bv die net haar eerste baby had. Zij werkte niet had verder geen levende ziel in huis en raakte al in de stress als ze mij met kids en honden zag vertrekken; ondertussen uitroepend " En dan werk je ook nog, waar haal je de tijd vandaan?!" Ik heb haar maar niet verteld dat er thuis ook nog 3 katten, 1 konijn, 6 kippen en 2 eenden rondliepen :N: .
Maar wat ik al zei, als je in de stress schiet omdat je kind kruipt en haren op zijn kleren krijgt, of beter nog in zijn knuistjes en vervolgens in ziijn mond, dan zou ik er niet aan beginnen. Als je huis een blinkende toonzaal moet zijn omdat je anders ongelukkig wordt....niet aan beginnen. Maar ben je lekker makkelijk en in staat om de boel de boel te laten....geen probleem.
Daar komt bij ,opvoeden van baby's kost veel tijd?? Baby's kosten helemaal geen tijd, die slapen, huilen en eten alleen maar(en poepen natuurlijk :mrgreen: ). Zelfs als je er eentje hebt die je kunt scharen onder de huilbaby's. (Dat was die 2e van mij ook, de eerste 3 maand alleen maar gehuild :jank:) Dan huilen ze met of zonder hond even hard, het is maar net hoe je er mee om gaat.......

Dus: Ken U zelf !! :ok: En neem dan een besluit.
Gr. Aniek

Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Nou Budkes, hier kan ik het helemaal mee eens zijn....

Tijdens mijn zwangerschappen en babies altijd honden gehad, en meer dan 1. Ook met huilbaby goed te doen.

Zoek niet naar een ras dat goed bij een gezin past [ want welk ras is een typische gezinshond?] maar een ras dat goed bij jezelf past.
Dus ga naar shows en praat met de fokkers en eigenaren, kijk naar de honden en maak een besluit.

Een pup en een baby gaat prima samen, zeker ook omdat je al een kind hebt en dus weet wat het wil zeggen om een baby te verzorgen.

Dus doe gewoon wat eigen gevoel je ingeeft en probeer het niet teveel te rationaliseren....want dan kom je er nooit niet uit.....er zijn nl altijd wel voors en tegens :wink:
Afbeelding

So Sweet :I:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Of er speciaal gezinshonden zijn, nee
Maar als je zorgt voor een klein kind en een baby en je neemt een hond die veel de ruimte moet hebben om rond te hollen en die je het een en ander moet bieden aan "hersengymnastiek" omdat het beest anders nogal drakerig wordt kan je een probleem hebben/krijgen.
Dus kies de hond die bij jou past, maar ook bij de leefomstandigheden van dit moment. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Mijn ervaring is dat een pup en een baby juist prima gaan (net als Truusje en Budkes dus). Miep (kruising Drent) kwam toen ik 7 maanden zwanger was. Dat was wel weer handig, want tegen de tijd dat de baby wordt geboren, weet de pup al iets. Bovendien hoeft een pup nog geen uren naar buiten, dus dat is prima te doen. En de baby doet toch nog niet veel. Kruipt niet waar het niet gaan mag...:wink: Tegen de tijd dat de baby dat wel gaat doen, is de hond ook al weer wat groter en kun je hem makkelijker bijsturen.

Jenna is net in ons huis gekomen (nu bijna 4 maanden) en ik vind het met een kind van 3,5 nogal tegenvallen. Mijn dochter is honden gewend, dus zit er niet steeds bovenop, maar wil toch het hondje toedekken, kammen, etc, wat Jenna dus geen aanrader vindt. Dus inderdaad de hele tijd uit elkaar houden. Tot een jaar of 2-2,5 is het volgens mij prima te doen. Het kindje heeft nog niet echt een eigen mening (of soms wel, maar ja, jammer voor zo'n kleintje dan) en als je kind makkelijk in de wandelwagen mee kan, is er geen enkel probleem. Mijn dochter wil ook wel graag mee naar buiten en zeker als het nog geen hele stukken zijn, is dat prima te doen (ook als het regent, gewoon regenpak en laarzen aan, vindt ze prachtig).

2 kinderen is misschien wel weer lastig. Daar heb ik geen ervaring mee. Maar misschien kun je daar juist je voordeel uit halen. Jongste kind voeden, oudste kind lekkere dingen aan de pup laten geven (heel dicht bij jou in de buurt). Tegen de tijd dat je echt lange wandelingen moet gaan maken met de hond (vanaf een jaar gaat dat wel beginnen), dan is het handig als de oudste wel op school zit... :wink:

Succes met je beslissing.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als je op korte termijn een hond wilt, kun je beter kiezen voor een volwassen hond. Een pup is immers een baby die veel tijd en energie kost. MAar een baby ook. En die krijg je binnenkort een. Dat zijn 2 babies die veel aandacht willen. Is niet te doen.

Dan wachten totdat de jongste 3 is, of een volwassen hond nemen. Maar goed, dit is mijn mening.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

drent.lover schreef: Ze hebben zeker de eerste 2 jaar een hele goeie consequente opvoeding nodig, ze hebben heel veel energie en moeten zeker meerdere keren per dag goed los kunnen rennen om hun energie kwijt te raken en zijn zeker niet de makkelijkste honden de eerste 2 jaar.,
Hier ben ik het wel mee eens. Jenna (zwarte russische terrier) is eens stuk makkelijker in de omgang, dan Miep was de eerste 2 jaar. Zo'n bulk energie is soms moeilijk in toom te houden.... Maar het is mij ook gelukt. Ik heb een blije hond en ik moet eerlijk bekennen.....vooral in de hormonale periodes ben ik niet al te relaxed.. :N:

Misschien toch een ander type hond, wat iets minder adhd is :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

iones schreef:Als je op korte termijn een hond wilt, kun je beter kiezen voor een volwassen hond. Een pup is immers een baby die veel tijd en energie kost. MAar een baby ook. En die krijg je binnenkort een.
Dat is ook mijn idee, maar TS wil een pup en geen volwassen hond..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
serat

Bedankt voor alle reacties. Heel verhelderend moet ik zeggen! Tja, het liefste wil ik echt een pup, en in het ras heb ik me nog niet heel goed verdiept dus dat is een vereiste nummer 1 uiteraard voor we uberhaupt een beslissing nemen. Op zich ben ik een makkelijk persoon die zich niet druk maakt om haren of een beetje rommel. Dus wat dat betreft zou het wel te combineren zijn.

Maar de opvoeding, zindelijk maken, wandelingen, cursussen, en ondertussen nog wennen aan een nieuwe baby in het gezin, ik denk dat we er (spijtig maar wel waar) toch maar even vanaf moeten zien. Zeker aangezien mijn man en ik in de (nabije?) toekomst ook een 3e kindje wensen en ik nog geen andere werktijden heb (die kan ik pas veranderen als oudste naar school gaat).

Wel heel erg bedankt nogmaals ik ben met beide benen op de grond gezet. Hoe graag ik ook weer een hond zou willen (echt heel graag!). We doen er nu even verstandig aan te wachten. Tot we uit de kleine kinderen zijn en de oudste in ieder geval op school zit.
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

verstandige beslissing ! :ok:
Ik had mijn flatcoated ook toen mijn jongste net kroop....zou het niemand aanraden.Het was een tropentijd, maargoed, we zijn erdoorheen.... :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb zelf gekozen voor pup toen de kinderen wat groter waren. Ik moet er niet aan denken een baby te hebben en tegelijk een pup op te voeden. Ik vind ook dat een jonge hond toch vaak wat te kort komt bij kleine kinderen. De kinderen gaan toch voor en in de praktijk zie ik pup regelmatig in de bench zitten en het met een kort rondje doen door de week.

Een pup past zich aan aan de situatie en zal gemakkelijk wennen aan kinderen als de kinderen er al zijn, je hebt dan geen toestanden van hond wennen aan een baby of leren aandacht te delen.

Alles kan en wordt gedaan, maar ik vind het veel gemakkelijker een pup te nemen als je daar alle tijd voor hebt en de kinderen ook mee kunnen wandelen zonder dat je daar heel erg op hoeft te letten. Een pup en een huilbaby lijkt mij dodelijk vermoeiend, niets voor mij.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wietse&Gerda schreef:ik ben het er niet mee eens wat de meeste zeggen. het is juist goed op een pup bij een kleine te doen want dan leert de pup ook zn plaats.

gr wietse

Het is allebei nogal wat werk, een pup en een baby. Allebei tegelijk is helemaal vermoeiend. Je zit net je baby te voeden en pup wil naar buiten om al eens iets te noemen.

Ik ben het wel met je eens dat een oudere hond soms "jaloers" kan worden, of gewoon helemaal nerveus wordt van een baby in huis, maar allebei tegelijk :N:

Anne
serat

ik heb toch nog een vraag...

sommigen van jullie denken dat een herplaatser mogelijk beter bij onze situatie zou passen ivm de tijd die je bij een pup moet steken in het opvoeden, zindelijk maken, leren om een paar uurtjes alleen te zijn enz...

Maar in een herplaatser moet je toch ook tijd steken. Uiteraard kunnen we op zoek gaan naar een hond die geen al te moeilijk verleden heeft (mits we dus voor een herplaatser zouden gaan), en die dingen al kan (lees: zindelijk zijn, paar uurtjes alleen, al een redelijke opvoeding genoten) maar tijd moet je er altijd in steken. Het blijft druk als je een nieuwe hond in je gezin erbij hebt. Bovendien moet je maar afwachten of hond en baasjes bij elkaar passen. (uiteraard maak je een zo goed en verantwoordelijk mogelijke keus bij het kiezen van een hond, maar je weet het nooit zeker)

Maar goed, waar wil ik naar toe? Zou een herplaatser uiteindelijk beter bij onze gezinssituatie passen en wanneer? Dit jaar? (ruim voor ons 2e kindje er is of juist erna, tijdens mijn verlof nog bijv, dan heb ik alle tijd voor de hond een paar maanden lang voor ik weer aan het werk ga) of toch als de kids ouder zijn?
Bovendien, nu werk ik 3 hele dagen (wel in de plaats waar ik woon), mijn werktijden zijn pas aan te passen als mijn dochtertje (nu 1,5) naar school gaat.

We zijn er nog lang niet uit in ieder geval. We willen erg graag een hond, als een herplaatser beter bij onze gezinssituatie past kiezen we daarvoor, maar het moet wel een goed overwogen keus zijn.

Graag jullie eerlijke reacties!
iones
Zeer actief

serat schreef: Maar in een herplaatser moet je toch ook tijd steken.
Ja, maar je hoeft hem niet continu in het oog te houden zoals je dat bij babies of puppies moet doen.
serat schreef: Uiteraard kunnen we op zoek gaan naar een hond die geen al te moeilijk verleden heeft (mits we dus voor een herplaatser zouden gaan), en die dingen al kan (lees: zindelijk zijn, paar uurtjes alleen, al een redelijke opvoeding genoten) maar tijd moet je er altijd in steken.
Dit is inherent aan het hebben van een hond. Dus wat het is probleem? Je moet natuurlijk wel bereid zijn om er tijd in te steken. Een hond telt wel mee in het gezin, hij is niet iets dat er maar bij hangt (wat in veel gezinnen wel het geval is maar niet juist). WAarom wil je eigenlijk een hond als je deze vragen stelt?
serat schreef: Het blijft druk als je een nieuwe hond in je gezin erbij hebt. Bovendien moet je maar afwachten of hond en baasjes bij elkaar passen. (uiteraard maak je een zo goed en verantwoordelijk mogelijke keus bij het kiezen van een hond, maar je weet het nooit zeker)
Ook bij een pup is dit de vraag. WAnt ook die kan zich ontwikkelen tot een hond die niet in het gezin past. Het voordeel bij een volwassen dier is echter dat die zich al ontwikkeld heeft. Daar heb je al een beeld van. Maar.... degene die de hond aan jou kwijt wil moet dan wel eerlijk zijn en een correct beeld schetsen van de hond. HOe dan ook, het probleem draait altijd weer uit bij de mens...
serat schreef: Maar goed, waar wil ik naar toe? Zou een herplaatser uiteindelijk beter bij onze gezinssituatie passen en wanneer? Dit jaar? (ruim voor ons 2e kindje er is of juist erna, tijdens mijn verlof nog bijv, dan heb ik alle tijd voor de hond een paar maanden lang voor ik weer aan het werk ga) of toch als de kids ouder zijn?
Of het ruim voor jullie 2e kindje is of ruim er na, dat maakt toch niet zoveel uit? MAar je moet de hond wel laten wennen. Niet te veel veranderingen in korte tijd laten ondergaan.
serat schreef: Bovendien, nu werk ik 3 hele dagen (wel in de plaats waar ik woon), mijn werktijden zijn pas aan te passen als mijn dochtertje (nu 1,5) naar school gaat.
Dit kan wel een nadeel zijn, tenzij je daar een oplossing voor weet.
serat schreef: We zijn er nog lang niet uit in ieder geval. We willen erg graag een hond, als een herplaatser beter bij onze gezinssituatie past kiezen we daarvoor, maar het moet wel een goed overwogen keus zijn.
Voor wat je werk betreft vind ik het hebben van een pup of een volwassen hond/herplaatser hetzelfde probleem: hoe ga je het oplossen als je 3 dagen werkt?
IN ieder geval kun je een pup niet drie hele dagen thuis laten. Een herplaatser wel, maar pas als hij gewend is. Dus wachten op verlof lijkt me hoe dan ook het beste.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
serat

Bedankt voor je reactie!

Uiteraard kost een hond tijd daar zie ik ook niet tegen op! Ik wou alleen weten of er veel verschil zit tussen een herplaatser en een pup qua tijd (voornamelijk de eerste maanden). maar dat antwoord heb je me nu gegeven!

Wat betreft de dagen dat ik werk, daar nemen we een hondenuitlaatservice voor.
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Nou ik vind het al super knap als je drie dagen kan werken, voor twee (in de toekomst wellicht drie) kinderen kan zorgen en een huishouden kunt runnen..
Een pup erbij lijkt me vreselijk druk.

Een herplaatser waar je genoeg van weet, die al kinderen gewent is, zou misschien beter passen.
Ik weet niet hoe druk je het nu hebt, maar misschien is het voor jezelf en de eventuele rust die je nu nog hebt wel beter om het plan hond een paar jaartjes uit te stellen.
En misschien ben je wel iemand die er geen enkele moeite mee heeft om dat te combineren, dan kun je prima voor een herplaatser gaan. Ennn dan wil ik graaaggg weten hoe je dat allemaal kan, misschien ben ik wel gewoon een luiaard hoor :mrgreen: :wink:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
iones
Zeer actief

Of je veel energie in een hond wil steken hangt ook een beetje aan je instelling af. Als je maar gek genoeg bent van een hond, dan voel je dat niet als "investeren", maar dan doe je dat gewoon, dan gaat het in een moeite door.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Biko schreef:Nou ik vind het al super knap als je drie dagen kan werken, voor twee (in de toekomst wellicht drie) kinderen kan zorgen en een huishouden kunt runnen..

Een herplaatser waar je genoeg van weet, die al kinderen gewent is, zou misschien beter passen.
Ik weet niet hoe druk je het nu hebt, maar misschien is het voor jezelf en de eventuele rust die je nu nog hebt wel beter om het plan hond een paar jaartjes uit te stellen.
En misschien ben je wel iemand die er geen enkele moeite mee heeft om dat te combineren, dan kun je prima voor een herplaatser gaan. Ennn dan wil ik graaaggg weten hoe je dat allemaal kan, misschien ben ik wel gewoon een luiaard hoor :mrgreen: :wink:
Ik snap dat gedoe over werken+kids+honden nooit. Ik heb 2 kinderen, 3 honden en werk 30 uur per week. Geen centje pijn.
Het enige wat volgens mij wel telt is dat je gewoon heeeeelemaal hondengek moet zijn. Voor mij is alles wat met de honden te maken heeft gewoon geen opgave maar ontspanning....

Ook toen de kids (1 voor 1 :wink: ) geboren werden had ik al eerst 2 en daarna onafgebroken 3 honden, dus honden uitlaten, kids mee. En als manlief 's avonds thuis was dan gingen de honden mee voor langere cq uitgebreide exclusieve aandacht en uiteraard voor de training.

Toen de kids kleiner waren en ik nog 20 uur in de week werkte had ik ook nog wel tijd om gemiddeld zo'n 8 uur in de week bezig te zijn met lesgeven en aanverwante zaken op de plaatselijke KC.

Het enige waar je tegen moet kunnen is dat je nooooooit meer alleen bent. Want alle tijd die je niet aan je werk besteed, besteed ben je dus in gezelschap van kids en/of honden :wink: altijd !

Oh ja en wat ik al eerder aangaf, je moet er tegen kunnen dat je huis niet altijd spik en span is (of meer gaan werken en een werkster nemen haha), en je moet flexibel, zijn heel erg flexibel.
Want als je zelf een heel gestructureerd leven nodig hebt :neenee: niet aan beginnen.

Weet je ik zie gewoon zelf absoluut het probleem niet :19: . Mijn honden draaien gewoon mee in mijn gezin, en mijn gezin draait gewoon met mijn honden mee. :ok: Zo bijzonder is een hond nou ook weer niet......
Gr. Aniek

Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Budkes schreef:
Biko schreef:Nou ik vind het al super knap als je drie dagen kan werken, voor twee (in de toekomst wellicht drie) kinderen kan zorgen en een huishouden kunt runnen..

Ik snap dat gedoe over werken+kids+honden nooit. Ik heb 2 kinderen, 3 honden en werk 30 uur per week. Geen centje pijn.
Het enige wat volgens mij wel telt is dat je gewoon heeeeelemaal hondengek moet zijn. Voor mij is alles wat met de honden te maken heeft gewoon geen opgave maar ontspanning....

Ook toen de kids (1 voor 1 :wink: ) geboren werden had ik al eerst 2 en daarna onafgebroken 3 honden, dus honden uitlaten, kids mee. En als manlief 's avonds thuis was dan gingen de honden mee voor langere cq uitgebreide exclusieve aandacht en uiteraard voor de training.

Toen de kids kleiner waren en ik nog 20 uur in de week werkte had ik ook nog wel tijd om gemiddeld zo'n 8 uur in de week bezig te zijn met lesgeven en aanverwante zaken op de plaatselijke KC.

Het enige waar je tegen moet kunnen is dat je nooooooit meer alleen bent. Want alle tijd die je niet aan je werk besteed, besteed ben je dus in gezelschap van kids en/of honden :wink: altijd !

Oh ja en wat ik al eerder aangaf, je moet er tegen kunnen dat je huis niet altijd spik en span is (of meer gaan werken en een werkster nemen haha), en je moet flexibel, zijn heel erg flexibel.
Want als je zelf een heel gestructureerd leven nodig hebt :neenee: niet aan beginnen.
Weet je ik zie gewoon zelf absoluut het probleem niet :19: . Mijn honden draaien gewoon mee in mijn gezin, en mijn gezin draait gewoon met mijn honden mee. :ok: Zo bijzonder is een hond nou ook weer niet......
Dat zal bij mij het probleem zijn ;)
Ik vind het toch knap, het lijkt me een heel geregel en gedoe. Je moet dan denk ik niet alleen idolaat van je honden zijn, maar ook van je kinderen (en dat is misschien logisch) en je werk. Het is misschien ook maar wat je gewent bent.
Toch moet het een hele hoop energie kosten en waar blijft dan de tijd die je ook in jezelf zou moeten stoppen?
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Biko schreef:Toch moet het een hele hoop energie kosten en waar blijft dan de tijd die je ook in jezelf zou moeten stoppen?
Het lekker bezig zijn met je honden is de zo noodzakelijke tijd voor jezelf :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Budkes
Zeer actief

ranetje schreef:
Biko schreef:Toch moet het een hele hoop energie kosten en waar blijft dan de tijd die je ook in jezelf zou moeten stoppen?
Het lekker bezig zijn met je honden is de zo noodzakelijke tijd voor jezelf :wink:
Pcies :wink:
En zoals Biko reeds zei, ik ben ook idolaat van mijn honden én van mijn kinderen én van mijn werk, ik werk dan ook nog eens met honden dus ik ben een héél erg gelukkig en relaxed mens.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”