Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid langer dan 3 weken?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Loopsheid langer dan 3 weken?

Ongelezen bericht door Ianthe »

Scence is nu al 3 weken loops, maar pas deze week (na de 15e/16e dag) hebben andere reuen intresse in haar en het ziet er nog niet naar uit dat het minder gaat worden. Kan het zijn dat teefjes langer loops zijn dan een week of 3? En kan dat kwaad of zou er wat mis zijn?
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie heeft 4 weken bloed verloren en rook nog langer lekker bij de heren.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Loopsheid langer dan 3 weken?

Ongelezen bericht door ranetje »

Ianthe schreef:Scence is nu al 3 weken loops, maar pas deze week (na de 15e/16e dag) hebben andere reuen intresse in haar en het ziet er nog niet naar uit dat het minder gaat worden. Kan het zijn dat teefjes langer loops zijn dan een week of 3? En kan dat kwaad of zou er wat mis zijn?
15/16 dagen is nog geen drie weken :wink:
Er zijn teven die pas echt interessant worden voor reuen in de laatste week, soms pas op dag 21. (dat is wel een uitzondering)

Je kunt nooit altijd precies zeggen wanneer een teef interessant is en dat het na 21 dagen klaar is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Re: Loopsheid langer dan 3 weken?

ranetje schreef:
Ianthe schreef:Scence is nu al 3 weken loops, maar pas deze week (na de 15e/16e dag) hebben andere reuen intresse in haar en het ziet er nog niet naar uit dat het minder gaat worden. Kan het zijn dat teefjes langer loops zijn dan een week of 3? En kan dat kwaad of zou er wat mis zijn?
15/16 dagen is nog geen drie weken :wink:
Er zijn teven die pas echt interessant worden voor reuen in de laatste week, soms pas op dag 21. (dat is wel een uitzondering)

Je kunt nooit altijd precies zeggen wanneer een teef interessant is en dat het na 21 dagen klaar is.
Ze werd intressant voor reuen rond die dag. Ze is nu 22 dagen loops :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie heeft op dag 40 nog lekker geroken voor reuen terwijl ze toch echt maar 3 weken loops was :wink: Verliest ze nu nog steeds bloed?
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Bowie heeft op dag 40 nog lekker geroken voor reuen terwijl ze toch echt maar 3 weken loops was :wink: Verliest ze nu nog steeds bloed?
Ja,en het lijkt niet minder te worden. Mijn vragen zijn eigenlijk vooral in verband met de curus die we volgen, ze heeft nu 3 lessen gemist en ik vraag me af of ik haar dan nog weg ervan zou moeten houden als ze geen bloed meer verliest. In het clubregelement staat eigenlijk dat ze 21 dagen niet mag komen vanaf de eerste dag van de loopsheid. Maar als ze op de 40e dag nog lekker ruikt en ik ga gewoon naar curus, is dat niet erg vervelend voor de reutjes :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ianthe schreef:
Tamara en Bowie schreef:Bowie heeft op dag 40 nog lekker geroken voor reuen terwijl ze toch echt maar 3 weken loops was :wink: Verliest ze nu nog steeds bloed?
Ja,en het lijkt niet minder te worden. Mijn vragen zijn eigenlijk vooral in verband met de curus die we volgen, ze heeft nu 3 lessen gemist en ik vraag me af of ik haar dan nog weg ervan zou moeten houden als ze geen bloed meer verliest. In het clubregelement staat eigenlijk dat ze 21 dagen niet mag komen vanaf de eerste dag van de loopsheid. Maar als ze op de 40e dag nog lekker ruikt en ik ga gewoon naar curus, is dat niet erg vervelend voor de reutjes :wink:
Als ze geen bloed meer verliest, kan je de achterkant van de hond even wassen met een sopje waar wat groene zeep in zit.
Vlak voor de training eventjes de achterkant sprayen met "reu weg".
Dat is een speciale spray waardoor de eventueel aantrekkelijke geur verdoezeld wordt.
Zo heb ik het indertijd met Rana gedaan.
Dat werkte prima :ok:

Als je het idee hebt dat jouw hond erg geinteresseerd is in reuen zou ik even nog een weekje wachten.
Wel erg vervelend om zo veel lessen te missen!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ianthe schreef:
Meer voor de baasjes, maar het is heel gebruikelijk dat teefjes wel mogen komen maar dan met een broekje aan. Ik vind meer dan drie weken missen, wel heel erg veel worden, dan kun je toch ook haast niet meer inhaken.

Anne
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Phoe zeg, ze is nou nogsteeds loops, zullen we toch maar niet naar de DA gaan?
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ianthe schreef:Phoe zeg, ze is nou nogsteeds loops, zullen we toch maar niet naar de DA gaan?
Dat word wel erg lang....
starfleet
Erelid

Ianthe schreef:Phoe zeg, ze is nou nogsteeds loops, zullen we toch maar niet naar de DA gaan?
Nou dat lijkt mij wel, dat klinkt niet normaal in ieder geval. Ik zou er beslist even naar laten kijken nu. Bedoel je met nog steeds loops dat ze nog steeds bloed verliest? Dat vind ik dan inderdaad erg lang en zou ik niet vertrouwen.

Anne
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Nou dat lijkt mij wel, dat klinkt niet normaal in ieder geval. Ik zou er beslist even naar laten kijken nu. Bedoel je met nog steeds loops dat ze nog steeds bloed verliest? Dat vind ik dan inderdaad erg lang en zou ik niet vertrouwen.

Anne
Het lijkt nu alleen zo wisselend, de afgelopen week leek het over te zijn maar vandaag zitten er toch weer vlekjes op de dekens. Het is ook maar heel erg weinig en tijdens cursus gisteren hadden de andere honden er ook geen last van.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ianthe schreef:
Het lijkt nu alleen zo wisselend, de afgelopen week leek het over te zijn maar vandaag zitten er toch weer vlekjes op de dekens. Het is ook maar heel erg weinig en tijdens cursus gisteren hadden de andere honden er ook geen last van.
Dat klinkt niet meer naar echt loops. Wel zou ik haar dan een beetje in de gaten houden i.v.m. mogelijke baarmoederonsteking als ze vocht blijft verliezen.

Anne
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Ianthe schreef:
Dat klinkt niet meer naar echt loops. Wel zou ik haar dan een beetje in de gaten houden i.v.m. mogelijke baarmoederonsteking als ze vocht blijft verliezen.

Anne
Zou er dan ook niet een verandering in gedrag op moeten treden (lusteloos enz.)
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Oh en ik denk er pas net aan maar kan dit er verband mee houden dat Scence nu heel erg veel gaat rijden op allerlei dingen o.a. op haar speeltjes en op Xena (die dit toelaat) :N:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ianthe schreef:
Zou er dan ook niet een verandering in gedrag op moeten treden (lusteloos enz.)

Als ze echt ziek wordt zie je dat wel natuurlijk, maar ik zou die vloeiing in de gaten houden. De kleur en reuk ervan en ook of het niet te lang gaat duren. Een beginnende baarmoederontsteking hoeft verder niet veel klachten te geven bij een hond.

Anne
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ik heb hier twee teefje moeder en dochter respectievelijk 4 weken en 4,5 week loops. Zonder problemen.

gr. Maria
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Oja, nog even een update, twee van Scencjes zusjes (nestje van 4) zijn tussen de 5 en 7 weken loops geweest zonder verdere problemen. Zou hetdan misschien wel erfelijk kunnen zijn? Als het bij Scence volgende week niet over is of we een verandering in vloeing of gedrag opmerken bellen we direct de DA.
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ianthe schreef:Oja, nog even een update, twee van Scencjes zusjes (nestje van 4) zijn tussen de 5 en 7 weken loops geweest zonder verdere problemen. Zou hetdan misschien wel erfelijk kunnen zijn? Als het bij Scence volgende week niet over is of we een verandering in vloeing of gedrag opmerken bellen we direct de DA.
7 weken vind ik wel erg veel... Maar lijkt me wel dat het familair aangelegd is want wij hebben het ook alleen maar uit een lijn.

gr Maria
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”