Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid langer dan 3 weken?
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Loopsheid langer dan 3 weken?
Scence is nu al 3 weken loops, maar pas deze week (na de 15e/16e dag) hebben andere reuen intresse in haar en het ziet er nog niet naar uit dat het minder gaat worden. Kan het zijn dat teefjes langer loops zijn dan een week of 3? En kan dat kwaad of zou er wat mis zijn?

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Loopsheid langer dan 3 weken?
15/16 dagen is nog geen drie wekenIanthe schreef:Scence is nu al 3 weken loops, maar pas deze week (na de 15e/16e dag) hebben andere reuen intresse in haar en het ziet er nog niet naar uit dat het minder gaat worden. Kan het zijn dat teefjes langer loops zijn dan een week of 3? En kan dat kwaad of zou er wat mis zijn?
Er zijn teven die pas echt interessant worden voor reuen in de laatste week, soms pas op dag 21. (dat is wel een uitzondering)
Je kunt nooit altijd precies zeggen wanneer een teef interessant is en dat het na 21 dagen klaar is.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Loopsheid langer dan 3 weken?
Ze werd intressant voor reuen rond die dag. Ze is nu 22 dagen loopsranetje schreef:15/16 dagen is nog geen drie wekenIanthe schreef:Scence is nu al 3 weken loops, maar pas deze week (na de 15e/16e dag) hebben andere reuen intresse in haar en het ziet er nog niet naar uit dat het minder gaat worden. Kan het zijn dat teefjes langer loops zijn dan een week of 3? En kan dat kwaad of zou er wat mis zijn?![]()
Er zijn teven die pas echt interessant worden voor reuen in de laatste week, soms pas op dag 21. (dat is wel een uitzondering)
Je kunt nooit altijd precies zeggen wanneer een teef interessant is en dat het na 21 dagen klaar is.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja,en het lijkt niet minder te worden. Mijn vragen zijn eigenlijk vooral in verband met de curus die we volgen, ze heeft nu 3 lessen gemist en ik vraag me af of ik haar dan nog weg ervan zou moeten houden als ze geen bloed meer verliest. In het clubregelement staat eigenlijk dat ze 21 dagen niet mag komen vanaf de eerste dag van de loopsheid. Maar als ze op de 40e dag nog lekker ruikt en ik ga gewoon naar curus, is dat niet erg vervelend voor de reutjesTamara en Bowie schreef:Bowie heeft op dag 40 nog lekker geroken voor reuen terwijl ze toch echt maar 3 weken loops wasVerliest ze nu nog steeds bloed?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als ze geen bloed meer verliest, kan je de achterkant van de hond even wassen met een sopje waar wat groene zeep in zit.Ianthe schreef:Ja,en het lijkt niet minder te worden. Mijn vragen zijn eigenlijk vooral in verband met de curus die we volgen, ze heeft nu 3 lessen gemist en ik vraag me af of ik haar dan nog weg ervan zou moeten houden als ze geen bloed meer verliest. In het clubregelement staat eigenlijk dat ze 21 dagen niet mag komen vanaf de eerste dag van de loopsheid. Maar als ze op de 40e dag nog lekker ruikt en ik ga gewoon naar curus, is dat niet erg vervelend voor de reutjesTamara en Bowie schreef:Bowie heeft op dag 40 nog lekker geroken voor reuen terwijl ze toch echt maar 3 weken loops wasVerliest ze nu nog steeds bloed?
Vlak voor de training eventjes de achterkant sprayen met "reu weg".
Dat is een speciale spray waardoor de eventueel aantrekkelijke geur verdoezeld wordt.
Zo heb ik het indertijd met Rana gedaan.
Dat werkte prima
Als je het idee hebt dat jouw hond erg geinteresseerd is in reuen zou ik even nog een weekje wachten.
Wel erg vervelend om zo veel lessen te missen!
- starfleet
- Erelid
Meer voor de baasjes, maar het is heel gebruikelijk dat teefjes wel mogen komen maar dan met een broekje aan. Ik vind meer dan drie weken missen, wel heel erg veel worden, dan kun je toch ook haast niet meer inhaken.Ianthe schreef:
Ja,en het lijkt niet minder te worden. Mijn vragen zijn eigenlijk vooral in verband met de curus die we volgen, ze heeft nu 3 lessen gemist en ik vraag me af of ik haar dan nog weg ervan zou moeten houden als ze geen bloed meer verliest. In het clubregelement staat eigenlijk dat ze 21 dagen niet mag komen vanaf de eerste dag van de loopsheid. Maar als ze op de 40e dag nog lekker ruikt en ik ga gewoon naar curus, is dat niet erg vervelend voor de reutjes
Anne
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Nou dat lijkt mij wel, dat klinkt niet normaal in ieder geval. Ik zou er beslist even naar laten kijken nu. Bedoel je met nog steeds loops dat ze nog steeds bloed verliest? Dat vind ik dan inderdaad erg lang en zou ik niet vertrouwen.Ianthe schreef:Phoe zeg, ze is nou nogsteeds loops, zullen we toch maar niet naar de DA gaan?
Anne
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt nu alleen zo wisselend, de afgelopen week leek het over te zijn maar vandaag zitten er toch weer vlekjes op de dekens. Het is ook maar heel erg weinig en tijdens cursus gisteren hadden de andere honden er ook geen last van.starfleet schreef:Nou dat lijkt mij wel, dat klinkt niet normaal in ieder geval. Ik zou er beslist even naar laten kijken nu. Bedoel je met nog steeds loops dat ze nog steeds bloed verliest? Dat vind ik dan inderdaad erg lang en zou ik niet vertrouwen.Ianthe schreef:Phoe zeg, ze is nou nogsteeds loops, zullen we toch maar niet naar de DA gaan?
Anne

- starfleet
- Erelid
Dat klinkt niet meer naar echt loops. Wel zou ik haar dan een beetje in de gaten houden i.v.m. mogelijke baarmoederonsteking als ze vocht blijft verliezen.Ianthe schreef:
Het lijkt nu alleen zo wisselend, de afgelopen week leek het over te zijn maar vandaag zitten er toch weer vlekjes op de dekens. Het is ook maar heel erg weinig en tijdens cursus gisteren hadden de andere honden er ook geen last van.
Anne
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou er dan ook niet een verandering in gedrag op moeten treden (lusteloos enz.)starfleet schreef:Dat klinkt niet meer naar echt loops. Wel zou ik haar dan een beetje in de gaten houden i.v.m. mogelijke baarmoederonsteking als ze vocht blijft verliezen.Ianthe schreef:
Het lijkt nu alleen zo wisselend, de afgelopen week leek het over te zijn maar vandaag zitten er toch weer vlekjes op de dekens. Het is ook maar heel erg weinig en tijdens cursus gisteren hadden de andere honden er ook geen last van.
Anne

-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Ianthe schreef:
Zou er dan ook niet een verandering in gedrag op moeten treden (lusteloos enz.)
Als ze echt ziek wordt zie je dat wel natuurlijk, maar ik zou die vloeiing in de gaten houden. De kleur en reuk ervan en ook of het niet te lang gaat duren. Een beginnende baarmoederontsteking hoeft verder niet veel klachten te geven bij een hond.
Anne
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Oja, nog even een update, twee van Scencjes zusjes (nestje van 4) zijn tussen de 5 en 7 weken loops geweest zonder verdere problemen. Zou hetdan misschien wel erfelijk kunnen zijn? Als het bij Scence volgende week niet over is of we een verandering in vloeing of gedrag opmerken bellen we direct de DA.

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
7 weken vind ik wel erg veel... Maar lijkt me wel dat het familair aangelegd is want wij hebben het ook alleen maar uit een lijn.Ianthe schreef:Oja, nog even een update, twee van Scencjes zusjes (nestje van 4) zijn tussen de 5 en 7 weken loops geweest zonder verdere problemen. Zou hetdan misschien wel erfelijk kunnen zijn? Als het bij Scence volgende week niet over is of we een verandering in vloeing of gedrag opmerken bellen we direct de DA.
gr Maria