Zeg ik dat dan?Felix schreef:Dat in NL de: "Pitbull" niet als ras erkend wordt, wel zoals je het zelf al omschreef, 'pitbullachtige', maar dat maakt het nog niet tot een rasShibby schreef:Een boze Labrador zal meer schade veroorzaken dan een kwispelende Stafford.Felix schreef:Die *ahum* brede kaken van de Labrador, die gaan het al helemaal niet halen bij het setje kaken van de Pitbull of een Stafford, dus die vergelijking gaat al mank
En voor zover mij altijd verteld is, is de: "Pitbull achtige" geen 'echt' ras te noemen, en dan doelen ze erop in de zin van een ras, zoals b.v. de Rottweiler b.v. wel is
De American Pitbull Terrier is in best veel landen een erkend/geregistreerd ras.
Landen die het ras niet erkennen spreken van pitbullachtigen als in alles wat ook maar in de verste verste een beetje op een Pitbull/Stafford lijkt.
Kijk maar naar Nederland. Kruis een Boxer met een Labrador en je hebt honden die makkelijk als pitbullachtigen gezien worden
Mijn Border Collie kruising is ook een pitbullachtige volgens velen.
Dus wat was je punt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbull niet meer in de hand te houden (letterlijk)
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- iones
- Zeer actief
Eigenlijk is het jammer dat dit een pitbull discussie is. Het had ook een andere hond kunnen zijn. En als die zo had gedaan (en ja, dit komt zeer zeker ook bij allerlei andere rassen voor, door onzorgvuldig selecteren van karakters in het fokken, door verkeerde omgang etc), dan was die óók zo beroerd aan zijn einde gebracht.
Waar het mij eigenlijk om gaat, is dat het zo beroerd ging. Ik keur niet goed wat die hond deed, en mogelijk past hij inderdaad niet in de maatschappij. Maar een hond achtervolgen, blijven schieten, blijven aanrijden.... het is zo'n ziekelijke manier!
Het vrat echt aan mij toen ik het zag, want ik hou van honden. EN dus ook van pitbulls, want dat zijn ook honden.
Waar het mij eigenlijk om gaat, is dat het zo beroerd ging. Ik keur niet goed wat die hond deed, en mogelijk past hij inderdaad niet in de maatschappij. Maar een hond achtervolgen, blijven schieten, blijven aanrijden.... het is zo'n ziekelijke manier!
Het vrat echt aan mij toen ik het zag, want ik hou van honden. EN dus ook van pitbulls, want dat zijn ook honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- Aantal honden: 2
Dat (ver)oordelen is o zo gemakkelijk. Iedereen weet het beter. Deze agent komt in een niet alledaagse situatie terecht. Zijn eerst zorg is zijn eigen veiligheid, aan een politie man met een hond aan zijn hand heb je ook niet veel. Ik kan me voor stellen dat hij zelf ook wat de zenuwen heeft…Hij moet uitkijken dat hij zelf niet gebeten wordt, uitkijken dat hij die dame niet raakt..Op de afstand van het eerst schot voldoet een vuistvuurwapen prima. Er is een filmpje te vinden op het www waar een leeuw wordt doodgeschoten met een revolver (geen pistool) en er is een filmpje te vinden waar er met een zwaar kaliber (kogel)jachtgeweer op een leeuw wordt geschoten en die leeuw valt toch de schutter aan. Wat ik hier mee wil zeggen is dat de plek waar je hem raakt belangrijker is dan het kaliber, zeker bij de afstand van het eerst schot. Ik heb lange tijd in een slachthuis gewerkt, en veel geschoten met een schietmasker. Dat is wat anders dan een vuistvuurwapen, in plaats van een kogel komt daar een pin uit maar ook daar mee moet je richten en het dier op de juiste plaats raken. Als je dagelijks een aantal dieren schiet, wordt je daar handig in, ook als je een beweeglijk dier moet schieten. Vroeger (ongeveer 20 jaar geleden) kon je nog met je hond naar het slachthuis als je er van af wilde. Die werden met dat schietmasker geschoten en dan heb je toch minder vuurkracht dan met een gemiddeld vuistvuurwapen.Wil de hond schreef:De verkeerde neerschieten is natuurlijk ook niet de bedoeling hè?
Dat hele filmpje duurt nog niet eens 5 minuten, bekijk het nog eens een keertje en meet het aantal seconden dat die agent stond in te schatten voordat hij tot aktie overging.
Maar goed, laat verder maar hoor, wat jij wil, die agent is een lapzwans.
Er zijn helaas meer van dit soort filmpjes en dan zie je dat die honden niet of nauwelijks reageren als er op geschoten wordt (tot het fatale schot natuurlijk). Deze gaat gelijk op de loop…
- iones
- Zeer actief
Ach arme agent. HIj kon er niets aan doen. Nu moeten we nog medelijden met hem gaan hebben, i.p.v. met de mensen die gebeten zijn en die arme hond die gruwelijk aan zijn einde werd gebracht. Dat beest verkeerde op het laatst WEL in doodsnood!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dus met andere woorden, je zit het weer goed te lullen, het gedrag van de hondiones schreef:Ach arme agent. HIj kon er niets aan doen. Nu moeten we nog medelijden met hem gaan hebben, i.p.v. met de mensen die gebeten zijn en die arme hond die gruwelijk aan zijn einde werd gebracht. Dat beest verkeerde op het laatst WEL in doodsnood!

En dat die agent mischien een twijfelende houding had ... Mjha .. wat moet die man doen, een Uzi uit z'n auto pakken alles wat leeft om hem heen, neer maaien !?

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Dat zie ik nergens staan hoorFelix schreef:Dus met andere woorden, je zit het weer goed te lullen, het gedrag van de hondiones schreef:Ach arme agent. HIj kon er niets aan doen. Nu moeten we nog medelijden met hem gaan hebben, i.p.v. met de mensen die gebeten zijn en die arme hond die gruwelijk aan zijn einde werd gebracht. Dat beest verkeerde op het laatst WEL in doodsnood!![]()

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Actief
Weetje...Als ik een van die gebeten mensen zou zijn, zou het mij (op dat moment)geen drol kunnen schelen hoe ze dat beest afmaken...Als tie maar weg is. Politiemensen (het woord zegt het al) zijn echt maar gewone mensen..Niet (zo gewoon) als jij natuurlijk, jij had het veel beter opgelost…toch?iones schreef:Ach arme agent. HIj kon er niets aan doen. Nu moeten we nog medelijden met hem gaan hebben, i.p.v. met de mensen die gebeten zijn en die arme hond die gruwelijk aan zijn einde werd gebracht. Dat beest verkeerde op het laatst WEL in doodsnood!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
tuurlijk,de beste stuurlui staan aan wal,dat weet jevisaton schreef:Weetje...Als ik een van die gebeten mensen zou zijn, zou het mij (op dat moment)geen drol kunnen schelen hoe ze dat beest afmaken...Als tie maar weg is. Politiemensen (het woord zegt het al) zijn echt maar gewone mensen..Niet (zo gewoon) als jij natuurlijk, jij had het veel beter opgelost…toch?iones schreef:Ach arme agent. HIj kon er niets aan doen. Nu moeten we nog medelijden met hem gaan hebben, i.p.v. met de mensen die gebeten zijn en die arme hond die gruwelijk aan zijn einde werd gebracht. Dat beest verkeerde op het laatst WEL in doodsnood!

tis gewoon treurig dat dit soort dingen voor komen en de enige die daar schuldig aan is,is de eigenaar,die had erop moeten letten dat de hond niet zo door zou draaien dat ie ging bijten.
Als een eigenaar daar niet op let of op voorbereid is had ie gewoon niet aan zo'n hond moeten beginnen.
Hij/zij brengt door zo'n hond te hebben iedereen in een vervelende situatie,hond in doodsnood,gebeten persoon met pijn en angst en een agent die zijn wapen moet trekken.
Zou gewoon helemaal niet nodig moeten zijn........
- iones
- Zeer actief
Waar staat dat? Heb ik nergens gezegd. Je verdraait mijn woorden niet eens, erger dan dat, je beweert dingen die ik helemaal niet gezegd heb.Felix schreef: Dus met andere woorden, je zit het weer goed te lullen, het gedrag van de hond![]()
Misschien, als ik een opleiding tot politieagent had gehad en ik had ook een vuurwapen gehad. Dan had ik wel ingegrepen en niet een half uur staan wachten en toezien hoe die man en die vrouw toegetakeld worden door die hond, om vervolgens die hond stapje voor stapje uit te roeien.visaton schreef:Weetje...Als ik een van die gebeten mensen zou zijn, zou het mij (op dat moment)geen drol kunnen schelen hoe ze dat beest afmaken...Als tie maar weg is. Politiemensen (het woord zegt het al) zijn echt maar gewone mensen..Niet (zo gewoon) als jij natuurlijk, jij had het veel beter opgelost…toch?
Zoals ik al zei: pistool tegen schedel planten en in een keer dood schieten. KOm op nou, wordt er soms niet getraind op calamiteiten op de politieschool?
En zou gaat het nu altijd! De eigenaar is nooit ergens te bekennen, en gaat altijd vrijuit! Anderen zijn altijd de dupe, incl. de hond en die draait er ook voor op.eefje+huig schreef: en de enige die daar schuldig aan is,is de eigenaar,die had erop moeten letten dat de hond niet zo door zou draaien dat ie ging bijten.
Als een eigenaar daar niet op let of op voorbereid is had ie gewoon niet aan zo'n hond moeten beginnen.
Hij/zij brengt door zo'n hond te hebben iedereen in een vervelende situatie,hond in doodsnood,gebeten persoon met pijn en angst en een agent die zijn wapen moet trekken.
Zou gewoon helemaal niet nodig moeten zijn........
-
- Actief
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Natuurlijk wordt er getraind op calamiteiten, maar al wordt nog zo geprobeerd om een training zo realistisch mogelijk te maken, de werkelijkheid is altijd anders. Ik heb veel varkens geschoten met een schietmasker. Je moet dan dat dier benaderen (vindt hij al niet leuk) het wapen richten op de juiste plek en een paar mm boven die plek de trekker (ligt aan het type schietmasker)overhalen. Ik was daar vrij handig in, het richten en schieten moet in een paar seconden gebeuren. Ik heb dat geleerd door ervaring, je kan dat niet leren uit een boek..ook niet op de politieacademieiones schreef:Misschien, als ik een opleiding tot politieagent had gehad en ik had ook een vuurwapen gehad. Dan had ik wel ingegrepen en niet een half uur staan wachten en toezien hoe die man en die vrouw toegetakeld worden door die hond, om vervolgens die hond stapje voor stapje uit te roeien.visaton schreef:Weetje...Als ik een van die gebeten mensen zou zijn, zou het mij (op dat moment)geen drol kunnen schelen hoe ze dat beest afmaken...Als tie maar weg is. Politiemensen (het woord zegt het al) zijn echt maar gewone mensen..Niet (zo gewoon) als jij natuurlijk, jij had het veel beter opgelost…toch?
Zoals ik al zei: pistool tegen schedel planten en in een keer dood schieten. KOm op nou, wordt er soms niet getraind op calamiteiten op de politieschool?
- *Linda*
- Zeer actief
Ik verbaas me er niets over dat jij, met de geestelijke berperkingen waarmee je door het leven moet, deze opmerkingen plaatst. Toch zou het ieder geval wel fijn zijn, als jij in dit soort gevallen gewoon lekker je muil zou houden.Felix schreef:Ja, dat het zulke lieve hondjes zijn, dat bleek wel uit het filmpje!*Linda* schreef:Ik heb niet eens gekeken...Als ik de reacties zo lees, draait mijn maag alweer om. Ik weet uit eigen ervaring hoe vreselijk lief en blij deze honden zijn. Wat een hond moet hebben meegemaakt, om zo te eindigen, daar wil ik niet eens aan denken. Arm dier.
- *Linda*
- Zeer actief
Gezellig he. Ik weet hoe je beperking schrijft, Nanna. Je hoeft mij daar niet op te wijzen. Ooit van tikfoutjes gehoord? Komt door blind-typen, dan heb je dat wel eens. Als je trouwens zoveel waarde hecht aan gezelligheid, waarom kom je je hiermee bemoeien dan? Draagt ook niet echt bij aan de door jou zo gewaardeerde gezelligheid.Nanna schreef:Wat een gezellig antwoord*Linda* schreef:Ik verbaas me er niets over dat jij, met de geestelijke berperkingen waarmee je door het leven moet, deze opmerkingen plaatst. Toch zou het ieder geval wel fijn zijn, als jij in dit soort gevallen gewoon lekker je muil zou houden.Felix schreef:Ja, dat het zulke lieve hondjes zijn, dat bleek wel uit het filmpje!*Linda* schreef:Ik heb niet eens gekeken...Als ik de reacties zo lees, draait mijn maag alweer om. Ik weet uit eigen ervaring hoe vreselijk lief en blij deze honden zijn. Wat een hond moet hebben meegemaakt, om zo te eindigen, daar wil ik niet eens aan denken. Arm dier.![]()
Over geestelijke berperkingen gesproken (het is trouwens BEperking)![]()
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mischien zou je eens wat minder 'blind' kunnen gaan typen, en je dan meer gaan richten, op wat je typed. Dat komt nogal kwetsend over, niet zo zeer naar mij persoonlijk, maar wel naar mensen die wel degelijk op dit foum o.a. 'zitten' en over een beperking beschikken*Linda* schreef:Gezellig he. Ik weet hoe je beperking schrijft, Nanna. Je hoeft mij daar niet op te wijzen. Ooit van tikfoutjes gehoord? Komt door blind-typen, dan heb je dat wel eens. Als je trouwens zoveel waarde hecht aan gezelligheid, waarom kom je je hiermee bemoeien dan? Draagt ook niet echt bij aan de door jou zo gewaardeerde gezelligheid.Nanna schreef:Wat een gezellig antwoord*Linda* schreef:Ik verbaas me er niets over dat jij, met de geestelijke berperkingen waarmee je door het leven moet, deze opmerkingen plaatst. Toch zou het ieder geval wel fijn zijn, als jij in dit soort gevallen gewoon lekker je muil zou houden.Felix schreef: Ja, dat het zulke lieve hondjes zijn, dat bleek wel uit het filmpje!![]()

Denk daar maar eens overna!

- *Linda*
- Zeer actief
O gut, voel je je aangesproken Felix? Gaan we nu ineens de sociaalvoelende man uithangen? Hypocriet mannetje.Felix schreef:Mischien zou je eens wat minder 'blind' kunnen gaan typen, en je dan meer gaan richten, op wat je typed. Dat komt nogal kwetsend over, niet zo zeer naar mij persoonlijk, maar wel naar mensen die wel degelijk op dit foum o.a. 'zitten' en over een beperking beschikken*Linda* schreef:Gezellig he. Ik weet hoe je beperking schrijft, Nanna. Je hoeft mij daar niet op te wijzen. Ooit van tikfoutjes gehoord? Komt door blind-typen, dan heb je dat wel eens. Als je trouwens zoveel waarde hecht aan gezelligheid, waarom kom je je hiermee bemoeien dan? Draagt ook niet echt bij aan de door jou zo gewaardeerde gezelligheid.Nanna schreef:Wat een gezellig antwoord*Linda* schreef: Ik verbaas me er niets over dat jij, met de geestelijke berperkingen waarmee je door het leven moet, deze opmerkingen plaatst. Toch zou het ieder geval wel fijn zijn, als jij in dit soort gevallen gewoon lekker je muil zou houden.![]()
Denk daar maar eens overna!
Ik heb in mijn gehele forumtijd nog nooit zoveel rotzooi neergezet als jij in die korte tijd dat je hier rondhangt. Nooit heb je iets zinnings te melden, altijd maar zuigen en sarren. Ik probeer het al tijden te negeren, door mezelf voor te houden dat je vast erg ongelukkig bent, maar vandaag dus even niet.
- *Linda*
- Zeer actief
Prima Nanna. Ik had niet anders verwacht van zo'n kortzichtig, burgerlijk huisvrouwtjeNanna schreef:Ik kom mij ermee bemoeien omdat het een FORUM is.*Linda* schreef: Gezellig he. Ik weet hoe je beperking schrijft, Nanna. Je hoeft mij daar niet op te wijzen. Ooit van tikfoutjes gehoord? Komt door blind-typen, dan heb je dat wel eens. Als je trouwens zoveel waarde hecht aan gezelligheid, waarom kom je je hiermee bemoeien dan? Draagt ook niet echt bij aan de door jou zo gewaardeerde gezelligheid.
Het advies "jij mot gewoon je muil houwen" lijkt mij afkomstig van een typisch pitbull asofiguur met een enorme grote slaaibek, dus bij deze ga jij bij mij in de negeerstand![]()
Ik wens mij niet met dat soort volk te encannaileren.

-
- Zeer actief
Het verschil tussen jou en mij is, is dat ik weet waar ik over praat, ken ik van vele hierzo niet zeggenShibby schreef: Altijd makkelijk om vanaf de zijkant commentaar te geven.
Siert je echt!
Je bedoelde met dat dikgedrukte toch jezelf he?

en dus om even antwoord op je stomme vraag te geven.. nee sorrie, slaat niet op mezelf..

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
whaha jij heb echt verstand van wapens*Jessy schreef: Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Doorgaans gebruikt de politie de zogenaamde: "Stop kogel" (9mm Para (Bellum)), en die staat nou net niet bekend om zijn uitstekende penetratie vermogenLydia schreef:whaha jij heb echt verstand van wapens*Jessy schreef: Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...enig idee wat een 9mm kan aanrichten :N:

Dus dat je met een 9mm niet door een schedel heen komt van 3cm afstand, dat is op zich niet raar te noemen, de kogel zal eerder afketsen (richocheren), en dat is iets wat je al helemaal niet wilt in deze

-
- Vaste gebruiker
Is dat een retorische vraag? Of kwam je gewoon even de helft lezen en dan gezellig meppen?Lydia schreef:whaha jij heb echt verstand van wapens*Jessy schreef: Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...enig idee wat een 9mm kan aanrichten :N:

Dan lees ik liever de (goed onderbouwde) stukken van visaton eerlijk gezegd...
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry

-
- Vaste gebruiker
Klopt. Zo'n kogel is ontworpen om te 'mushroom'-en (da's trouwens geen Nederlands...) en niet te diep te penetreren. Wel zo praktisch, dat het projectiel blijft hangen in het doel en er niet doorheen schiet.Felix schreef: Doorgaans gebruikt de politie de zogenaamde: "Stop kogel" (9mm Para (Bellum)), en die staat nou net niet bekend om zijn uitstekende penetratie vermogen
Dus dat je met een 9mm niet door een schedel heen komt van 3cm afstand, dat is op zich niet raar te noemen, de kogel zal eerder afketsen (richocheren), en dat is iets wat je al helemaal niet wilt in deze
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo'n 'stop-kogel' wordt voornamelijk gebruikt in b.v. Nederland, om de 'dader' om het maar even zo te noemen, te stoppen (het woorde zegt het al) en niet om hem of haar het licht uit de ogen te knallen, als je dat zou willen dan zou oom-agent met de platte pet over 'vol-mantel' patronen moeten beschiken (ook wel full metal jacket genaamd .. jaja, naar die bekende vietnam film), en dat is nou net niet wat je wilt als oom agent*Jessy schreef:Klopt. Zo'n kogel is ontworpen om te 'mushroom'-en (da's trouwens geen Nederlands...) en niet te diep te penetreren. Wel zo praktisch, dat het projectiel blijft hangen in het doel en er niet doorheen schiet.Felix schreef: Doorgaans gebruikt de politie de zogenaamde: "Stop kogel" (9mm Para (Bellum)), en die staat nou net niet bekend om zijn uitstekende penetratie vermogen

Overigens de bijstands eenheden van de politie, marchaussee en het Korps mariniers die schieten niet met stopkogels

Bij de laatste gaat dus gewoon het kaarsje voor je branden als die langs komen

-
- Zeer actief
niemand zegt dat je me moet lezen*Jessy schreef:Is dat een retorische vraag? Of kwam je gewoon even de helft lezen en dan gezellig meppen?Lydia schreef:whaha jij heb echt verstand van wapens*Jessy schreef: Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...enig idee wat een 9mm kan aanrichten :N:
![]()

-
- Zeer actief
ik weet wat de politie gebruiktFelix schreef:Doorgaans gebruikt de politie de zogenaamde: "Stop kogel" (9mm Para (Bellum)), en die staat nou net niet bekend om zijn uitstekende penetratie vermogenLydia schreef:whaha jij heb echt verstand van wapens*Jessy schreef: Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...enig idee wat een 9mm kan aanrichten :N:

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook de "gewone" 9mm zal op zo'n korte afstand eerder geneigd te zijn om af te ketsen dan te gaan penetrerenLydia schreef:ik weet wat de politie gebruiktFelix schreef:Doorgaans gebruikt de politie de zogenaamde: "Stop kogel" (9mm Para (Bellum)), en die staat nou net niet bekend om zijn uitstekende penetratie vermogenLydia schreef:whaha jij heb echt verstand van wapens*Jessy schreef: Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...enig idee wat een 9mm kan aanrichten :N:
Dus dat je met een 9mm niet door een schedel heen komt van 3cm afstand, dat is op zich niet raar te noemen, de kogel zal eerder afketsen (richocheren), en dat is iets wat je al helemaal niet wilt in dezeik heb ut ook niet over een "stop patronen" maar over gewone 9mm

-
- Vaste gebruiker
Da's nou een waarheid als een koeLydia schreef:niemand zegt dat je me moet lezen*Jessy schreef:Is dat een retorische vraag? Of kwam je gewoon even de helft lezen en dan gezellig meppen?Lydia schreef:whaha jij heb echt verstand van wapens*Jessy schreef: Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...enig idee wat een 9mm kan aanrichten :N:
![]()

Jij bent behoorlijk ad rem, zo op de zondagmiddag!

- Chione
- Zeer actief
En jij plaatst met regelmaat geen punten, je weet wel, de .Nanna schreef:Wat een gezellig antwoord*Linda* schreef:Ik verbaas me er niets over dat jij, met de geestelijke berperkingen waarmee je door het leven moet, deze opmerkingen plaatst. Toch zou het ieder geval wel fijn zijn, als jij in dit soort gevallen gewoon lekker je muil zou houden.Felix schreef:Ja, dat het zulke lieve hondjes zijn, dat bleek wel uit het filmpje!*Linda* schreef:Ik heb niet eens gekeken...Als ik de reacties zo lees, draait mijn maag alweer om. Ik weet uit eigen ervaring hoe vreselijk lief en blij deze honden zijn. Wat een hond moet hebben meegemaakt, om zo te eindigen, daar wil ik niet eens aan denken. Arm dier.![]()
Beetje zwak, dat aldoor afgeven op schrijf/ tikfouten.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- iones
- Zeer actief
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Tik fouten siert de mens, het geeft alleen maar aan dat je menselijk bent!Chione schreef:En jij plaatst met regelmaat geen punten, je weet wel, de .Nanna schreef:Wat een gezellig antwoord*Linda* schreef:Ik verbaas me er niets over dat jij, met de geestelijke berperkingen waarmee je door het leven moet, deze opmerkingen plaatst. Toch zou het ieder geval wel fijn zijn, als jij in dit soort gevallen gewoon lekker je muil zou houden.Felix schreef: Ja, dat het zulke lieve hondjes zijn, dat bleek wel uit het filmpje!![]()
Beetje zwak, dat aldoor afgeven op schrijf/ tikfouten.