Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaak poepen van Energique
Moderator: moderatorteam
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Vaak poepen van Energique
Sinds vorige week geef ik Timo en Wieke KVV. Wat mij opvalt is dat ze allebei vaker moeten poepen. Het zijn wel mooi gevormde keuteltjes en het is ook niet veel, maar vooral Wieke moet bij iedere wandeling wel poepen en dat is dan zo'n 4-5 keer op een dag. Ik vraag me af of dit komt omdat ze aan de KVV moeten wennen of ligt het aan de Energique? In mijn veronderstelling moeten ze namelijk juist minder gaan poepen door de KVV.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
Re: Vaak poepen van Energique
minder kan je van 2 verschillende kanten bekijken, in hoeveelheid en regelmaat, q poept ongeveer 3 keer per dag maar heel erg weinig. 3 keutels per keer ofzo.Frenkie schreef: In mijn veronderstelling moeten ze namelijk juist minder gaan poepen door de KVV.
denk dat je daar ook naar moet kijken en daarbij is een week erg kort, de darmen zullen er echt aan moeten wennen.
kijk het een maand aan en beslis dan verder.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
-
ponne
- Zeer actief
- Nikie
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Die van mij gaat van Energique aan de diaree. Tenminste toen hij pup was. Hij kreeg dit waar hij vandaan kwam ben 3 weken hiermee door gegaan en heb toen een keer rodi gevoerd en opeens weer een vast poepje. Ben daarna brokken gaan voeren ging ook prima geen diaree meer. Nu geef ik rodi en smuldier gaat ook beide goed.
-
ponne
- Zeer actief
Had je wel puppie energigue?Nikie schreef:Die van mij gaat van Energique aan de diaree. Tenminste toen hij pup was. Hij kreeg dit waar hij vandaan kwam ben 3 weken hiermee door gegaan en heb toen een keer rodi gevoerd en opeens weer een vast poepje. Ben daarna brokken gaan voeren ging ook prima geen diaree meer. Nu geef ik rodi en smuldier gaat ook beide goed.
- annie laumen
- Zeer actief
- Nikie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jazeker had ik puppy energique. Maar moet zeggen omdat dit een keer niet bij de dierenwinkel te krijgen was moest ik m noodgedwongen ff 2 daagjes voor volwassenen geven. Daar kreeg hij weer een vast poepje op. Maar ik moet ook zeggen dat die van mij dan ook hele gevoelige darmpjes heb. Hoeft maar een diaree virusje in de lucht te hangen en meneer is aan de drap gisteren één dag na prikje bij de DA weer aan de drap. Maar dat is nu gelukkig maar heel zelden. Toen ik nog gewoon brokken gaf had hij er meer last van. Met Energique was het meer malen drap dan vast.ponne schreef:Had je wel puppie energigue?Nikie schreef:Die van mij gaat van Energique aan de diaree. Tenminste toen hij pup was. Hij kreeg dit waar hij vandaan kwam ben 3 weken hiermee door gegaan en heb toen een keer rodi gevoerd en opeens weer een vast poepje. Ben daarna brokken gaan voeren ging ook prima geen diaree meer. Nu geef ik rodi en smuldier gaat ook beide goed.
- Marlenejjj
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
Eerst kreeg Willem brokken, toen heb ik hem even op Carnibest gezet. Nu eet biuj Energique. Met de brokken poepte hij zo'n 5 keer op een wandeling van 1,5 uur. Met Carnibest 1 of 2 keer op een dag. Met Energique werd dat weer iets meer (4 keer). Komt waarschijnlijk omdat er iets meer granen in zitten.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem
'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Energique heeft ook een variant zonder granen, Nr. 4 die krijgt Mack hier ook!Marlenejjj schreef:Eerst kreeg Willem brokken, toen heb ik hem even op Carnibest gezet. Nu eet biuj Energique. Met de brokken poepte hij zo'n 5 keer op een wandeling van 1,5 uur. Met Carnibest 1 of 2 keer op een dag. Met Energique werd dat weer iets meer (4 keer). Komt waarschijnlijk omdat er iets meer granen in zitten.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Inderdaad. Verder geeft bot (al dan niet gemalen) ook altijd meer volume. En zowel in Energique als in Carnibest, Bibi, Duck en Bandit worden gemalen botten verwerkt.Marlenejjj schreef:Komt waarschijnlijk omdat er iets meer granen in zitten.
Andere kvv's zoals Smuldier, Rodi en AHV bevatten een kunstmatige calciumbron en geven ook vaak minder (of slappere) ontlasting.