Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaak poepen van Energique

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Vaak poepen van Energique

Ongelezen bericht door Frenkie »

Sinds vorige week geef ik Timo en Wieke KVV. Wat mij opvalt is dat ze allebei vaker moeten poepen. Het zijn wel mooi gevormde keuteltjes en het is ook niet veel, maar vooral Wieke moet bij iedere wandeling wel poepen en dat is dan zo'n 4-5 keer op een dag. Ik vraag me af of dit komt omdat ze aan de KVV moeten wennen of ligt het aan de Energique? In mijn veronderstelling moeten ze namelijk juist minder gaan poepen door de KVV.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Het kan dat Energique niet de kvv voor jou honden is. Ameno lust het niet dus ik voer carnibest.

Maar een weekje is wel nog kort dus ik zou het nog een paar weken aankijken, op zich is het goed voer.
:pop:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Re: Vaak poepen van Energique

Ongelezen bericht door laura23 »

Frenkie schreef: In mijn veronderstelling moeten ze namelijk juist minder gaan poepen door de KVV.
minder kan je van 2 verschillende kanten bekijken, in hoeveelheid en regelmaat, q poept ongeveer 3 keer per dag maar heel erg weinig. 3 keutels per keer ofzo.

denk dat je daar ook naar moet kijken en daarbij is een week erg kort, de darmen zullen er echt aan moeten wennen.

kijk het een maand aan en beslis dan verder.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

mijn welsh springer poepte ook vaker van energique, nu voor ik bibi en poept hij gewoon 2x per dag. mijn andere hond doet het wel prima op energique.
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Mijn ervaring is juist dat ze minder(hoeveelheid) poepen van Energique.
Zou het inderdaad nog even afwachten. :wink:
Nikie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nikie »

Die van mij gaat van Energique aan de diaree. Tenminste toen hij pup was. Hij kreeg dit waar hij vandaan kwam ben 3 weken hiermee door gegaan en heb toen een keer rodi gevoerd en opeens weer een vast poepje. Ben daarna brokken gaan voeren ging ook prima geen diaree meer. Nu geef ik rodi en smuldier gaat ook beide goed.
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Nikie schreef:Die van mij gaat van Energique aan de diaree. Tenminste toen hij pup was. Hij kreeg dit waar hij vandaan kwam ben 3 weken hiermee door gegaan en heb toen een keer rodi gevoerd en opeens weer een vast poepje. Ben daarna brokken gaan voeren ging ook prima geen diaree meer. Nu geef ik rodi en smuldier gaat ook beide goed.
Had je wel puppie energigue?
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

kvv moeten ze een tijdje aan wennen
dit is net zoals bij de brokken
als je gaat veranderen
daar moeten ze ook aan wennen
heeft ook iets met ontgiften te maken

annie laumen
Nikie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nikie »

ponne schreef:
Nikie schreef:Die van mij gaat van Energique aan de diaree. Tenminste toen hij pup was. Hij kreeg dit waar hij vandaan kwam ben 3 weken hiermee door gegaan en heb toen een keer rodi gevoerd en opeens weer een vast poepje. Ben daarna brokken gaan voeren ging ook prima geen diaree meer. Nu geef ik rodi en smuldier gaat ook beide goed.
Had je wel puppie energigue?
Jazeker had ik puppy energique. Maar moet zeggen omdat dit een keer niet bij de dierenwinkel te krijgen was moest ik m noodgedwongen ff 2 daagjes voor volwassenen geven. Daar kreeg hij weer een vast poepje op. Maar ik moet ook zeggen dat die van mij dan ook hele gevoelige darmpjes heb. Hoeft maar een diaree virusje in de lucht te hangen en meneer is aan de drap gisteren één dag na prikje bij de DA weer aan de drap. Maar dat is nu gelukkig maar heel zelden. Toen ik nog gewoon brokken gaf had hij er meer last van. Met Energique was het meer malen drap dan vast.
Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Eerst kreeg Willem brokken, toen heb ik hem even op Carnibest gezet. Nu eet biuj Energique. Met de brokken poepte hij zo'n 5 keer op een wandeling van 1,5 uur. Met Carnibest 1 of 2 keer op een dag. Met Energique werd dat weer iets meer (4 keer). Komt waarschijnlijk omdat er iets meer granen in zitten.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Marlenejjj schreef:Eerst kreeg Willem brokken, toen heb ik hem even op Carnibest gezet. Nu eet biuj Energique. Met de brokken poepte hij zo'n 5 keer op een wandeling van 1,5 uur. Met Carnibest 1 of 2 keer op een dag. Met Energique werd dat weer iets meer (4 keer). Komt waarschijnlijk omdat er iets meer granen in zitten.
Energique heeft ook een variant zonder granen, Nr. 4 die krijgt Mack hier ook! :wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Marlenejjj schreef:Komt waarschijnlijk omdat er iets meer granen in zitten.
Inderdaad. Verder geeft bot (al dan niet gemalen) ook altijd meer volume. En zowel in Energique als in Carnibest, Bibi, Duck en Bandit worden gemalen botten verwerkt.
Andere kvv's zoals Smuldier, Rodi en AHV bevatten een kunstmatige calciumbron en geven ook vaak minder (of slappere) ontlasting.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”