Bij mij in de buurt woont een vrouw met dochter die een JR hebben. Beestje is über-enthousiast, hyperactief, en niet zindelijk. Dus vinden zij (ipv hem zindelijk te maken) het handig om em de hele dag in de bench te stoppen

Uit principe weiger ik andermans hond uit te laten als die persoon er zelf simpelweeg te lui voor is... Maar van de andere kant, als ik het ook niet doe, doet helemaal niemand het...
Ik heb vandaag aan de oma van t gezin (de rest was niet thuis) gevraagd of zij wil vragen of ze het goed vinden als ik hem bijvoorbeeld 3x in de week meeneem op een lange wandeling met Abby. Kan dat beestje eindelijk uitrauzen, en heeftie bovendien ook eens contact met soortgenootjes.
Vanavond of morgen krijg ik waarschijnlijk antwoord.
Ik twijfel nu alweer of ik hier echt goed aan doe... Hij zit daar maar weg te kwijnen, en weet ik veel wat voor gestoord gedrag te ontwikkelen. Maar als ik em nou af en toe meeneem op een wandeling, en em vervolgens weer in zn bench laat zitten...

Maar em daar laten zitten KAN ik gewoon niet!
Als die vrouw weigert, wil ik graag uitzoeken wat ik er dan aan kan doen... Ik vind dat een JR toch echt minstens 1 keer per week een hele grote wandeling moet maken hoor...
Hebben jullie tips, suggesties, advies, reacties?
Ik sta ervoor open, zowel positief als negatief.