Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kam voor vacht Samojeed

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
Aantal honden: 2

Kam voor vacht Samojeed

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Waarmee kam je je Samojeed? Dus met een dubbele vacht?
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Een kam lijkt me niet afdoende...

Ik zou een goede borstel nemen met kromme pennen en voor de ruiperiodes een Furminator...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Een furminator vind ik erg duur en de werking vind ik echt niet beter dan een herderharkje. Ik heb een herder met een enorme ondervacht en het herderharkje van 4,95 werkt perfect :wink:
Afbeelding
hercujess

alm@ schreef:Een furminator vind ik erg duur en de werking vind ik echt niet beter dan een herderharkje. Ik heb een herder met een enorme ondervacht en het herderharkje van 4,95 werkt perfect :wink:
Bij Trim.nl kun je de goedkopere versie krijgen en die is beduidend goedkoper; de Vachtminator.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

hercujess schreef:
alm@ schreef:Een furminator vind ik erg duur en de werking vind ik echt niet beter dan een herderharkje. Ik heb een herder met een enorme ondervacht en het herderharkje van 4,95 werkt perfect :wink:
Bij Trim.nl kun je de goedkopere versie krijgen en die is beduidend goedkoper; de Vachtminator.
Ik ken de furminator, ik heb hem een tijdje geleend van iemand. Maar wat ik al schreef: een herderharkje werkt net zo goed.
Nu ben ik natuurlijk niet bekend met de vacht van een Samojeed, dat laat ik over aan de vakvrouw :wink:
Afbeelding
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

alm@ schreef:
hercujess schreef:
Ik ken de furminator, ik heb hem een tijdje geleend van iemand. Maar wat ik al schreef: een herderharkje werkt net zo goed.
Nu ben ik natuurlijk niet bekend met de vacht van een Samojeed, dat laat ik over aan de vakvrouw :wink:
Ik heb m ook gehad, voor mn katten, maar meteen weer doorverkocht. Ik vond het echt een onding. Deed helemaal niks, eigenlijk (zowel op kort als lang haar). :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hercujess

alm@ schreef:
hercujess schreef:
Eigenlijk is de techniek belangrijker dan het gereedschap. Je moet zo'n vacht in lagen kammen/borstelen. Haar omhoog duwen en dan onderaan beginnen en dan telkens een laagje erbij vanaf de haarinplant. Dus niet zoals bij mensen een beetje bovenop aaien...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”