Gijs had vanochtend nog steeds dikke oren en een warme wat dikkere kop. Ik ben vanmorgen naar de DA geweest. In de wachtkamer zag ik dat hij op zijn kont ook nog een paar dikke 'stippen' had waarin de haartjes helemaal omhoog stonden.
Volgens de DA overduidelijk een allergische reactie. Hij heeft een injectie gehad tegen de zwelling. Zijn oren zijn nu al bijna normaal.
Ik heb het Kruidvat gebeld omdat ik wilde weten wat er in die druppels zat. Het meisje van de klachtenlijn zei dat het homeopatisch was en ze noemde de naam NEEM.
Ik dacht dat dat een firmanaam was en ze zou uitzoeken wat er precies in zat.
Als ik google op NEEM vind ik echter een bepaalde boom waarvan o.a. ook middelen tegen vlooien en luizen worden gemaakt. Het zou allemaal erg onschadelijk zijn.
Nu ik er over nadenk zie ik dat ik zelf ook elke keer een dag of 3 onverklaarbare jeuk en een branderige (hoofd) huid heb gehad, als de honden die druppels hadden gehad. Op dit moment is mijn gezicht helemaal rood en branderig.
Ik heb me heel lang afgevraagd waarom ik dat regelmatig had. Dacht dat het aan shampoo of wasmiddel lag. Not dus
Elke keer als ik een hond had geknuffeld (ook dagen na de druppels) kreeg ik een branderige jeukende huid.