Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke oren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Essy

Dikke oren

Ongelezen bericht door Essy »

Ik voelde vanmiddag aan een van Gijs zijn oren een bobbel, net als bij een bloedoor. Ik heb aan het andere oor gevoeld en daar had hij ook zo'n bobbel. Dus ik dacht shit, twee bloedoren. Hij liep er toen ook vaker mee te schudden.

Net ligt hij rustig op de bank dus ik heb ze eens goed bekeken. Er zijn nu geen twee duidelijke bulten meer maar zijn oren zijn allebei gezwollen alsof er vocht in de flappen zit :eek: Zonder te voelen zie je niets aan. Maar wanneer je er aan voelt voelen ze opgezwollen aan. Overal, de hele flapper zeg maar.
Vanbinnen zijn ze helemaal schoon.

Gisteren hebben ze alledrie vlooiendruppels van het kruidvat gehad. Isis en Joep hun oren zijn gewoon dun.
Wel heeft Gijs minder dan een maand geleden dezelfde vlooiendruppels ook al gehad omdat hij toen zat te krabben.
Ik geef die druppels al jaren en heb nog nooit iets geks gezien (ook geen vlooien overigens).

iemand ooit gezwollen oorflappen gezien bij zijn hond?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Lijkt mij een allergische reactie op de druppels;ik heb het nog nooit gezien(gebruik geen druppels).
Misschien is de samenstelling veranderd?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Toevallig heb ik dat afglopen zomer bij een hond van mezelf meegemaakt, voor het eerst van mijn leven.

Dat kwam door het vanwege onduidelijke oorzaak schudden met de kop.

Ik heb hem toen een paar dagen druppels met een corticoïde aan de binnenkant van de schelpen moeten smeren van de da en daarmee trok het weer heel snel helemaal weg.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als hij nog steeds schudt dan zou ik wel een kopverbandje aanleggen om erger te voorkomen. Smeren met Sanoderm of Hydrocortiderm of iets ander verkoelends, zoals Wil de hond voorstelt, lijkt me ook niet slecht.

Hij moet wel ophouden met klapperen daar wordt het zeker niet beter van.
Essy

Hij klapperde al lang niet meer. Alleen vanmiddag even.
Hij is net onder de douche geweest :mrgreen:
Het enige wat ik kan bedenken is dat het van de vlooiendruppels is gekomen. Ze hebben gisteren alledrie wat kalkoen en een beetje olijfolie door hun voer gehad (normaal doe ik af en toe zonnebloemolie). Verder is het enige wat de oorzaak kan zijn die vlooiendruppels. Hij had ook al een dik oogje, dus heb ik hem net met zijn 75 kilo onder de douche gezet en met een beetje shampoo zijn lijf gewassen zodat in ieder geval die vlooiendruppels er af zijn.
En meneer vond het nog lekker ook, dat douchen :smile: :smile: (anders had ik lichtelijk een probleem gehad).
Hij stond net alweer bij de deur van de doche, dus in elk geval geen douchetrauma :mrgreen:

Hij is lekker drooggewreven en staat nu te eten. Hij mankeert verder niks. Schudt ook niet met zijn kop. Ik hou het goed in de gaten of het dikker wordt. Anders ga ik morgenvroeg naar de DA.
Essy

Gijs had vanochtend nog steeds dikke oren en een warme wat dikkere kop. Ik ben vanmorgen naar de DA geweest. In de wachtkamer zag ik dat hij op zijn kont ook nog een paar dikke 'stippen' had waarin de haartjes helemaal omhoog stonden.

Volgens de DA overduidelijk een allergische reactie. Hij heeft een injectie gehad tegen de zwelling. Zijn oren zijn nu al bijna normaal.

Ik heb het Kruidvat gebeld omdat ik wilde weten wat er in die druppels zat. Het meisje van de klachtenlijn zei dat het homeopatisch was en ze noemde de naam NEEM.
Ik dacht dat dat een firmanaam was en ze zou uitzoeken wat er precies in zat.
Als ik google op NEEM vind ik echter een bepaalde boom waarvan o.a. ook middelen tegen vlooien en luizen worden gemaakt. Het zou allemaal erg onschadelijk zijn.

Nu ik er over nadenk zie ik dat ik zelf ook elke keer een dag of 3 onverklaarbare jeuk en een branderige (hoofd) huid heb gehad, als de honden die druppels hadden gehad. Op dit moment is mijn gezicht helemaal rood en branderig.
Ik heb me heel lang afgevraagd waarom ik dat regelmatig had. Dacht dat het aan shampoo of wasmiddel lag. Not dus :eek:
Elke keer als ik een hond had geknuffeld (ook dagen na de druppels) kreeg ik een branderige jeukende huid.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ja, dat is 1 van Nika's reacties op een steek van een wesp, bij, hommel of van een aantal dazen :wink:
Oor is weleens opgezwollen tot bijna een centimeter dikker dan normaal :N:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”