Hutsje schreef:ben je niet bang voor overmatige slijtage van het gebit?
Bang niet, hij is ook ballengek en ja, ik verwacht wel slijtage van het gebit, maar daar ben ik dus niet bang van. Mijn boxer heeft het ook en daar is goed mee samen te leven na wat aanpassingen. Ja, het is natuurlijk niet mijn streven, maar liever slijtage van de tanden door botten en ballen dan dat hij het huis op eet :N: . Het enigste waar hij aan knauwt van het huis is tot nu toe ook het ijzer
Begrijp me goed: vele malen liever geen slijtage van het gebit, maar als het onvermijdelijk is dan maar van botten
We zijn trouwens ook druk op zoek naar nog een hond erbij zodat hij een speelkameraad heeft. Dit vergt goed zoekwerk (volwassen herplaatser die bij Bo, Biko en Boris aansluit), maar we blijven bezig.
Zodra die er is dan zullen ze veel aan elkaar hebben hoop ik (bo en boris zijn 7 en 8 jaar en spelen bijna niet meer) en dan zal hij zijn energie daar samen met kwijt kunnen. Nu lopen we veel en spelen we veel met de bal, maar daar heeft hij niet genoeg aan. Hij verveeld zich gewoon in die andere 20 uur
Vanaf 9 januari gaan we ook trainen (gehoorzaamheid) en vanaf maart ook flyballen
En verder: het is gewoon een jonge hond die nog vanalles uit moet proberen omdat hij dat nooit heeft kunnen doen. Bovendien is hij nog aan het bijkomen van een periode waarin hij het niet gemakkelijk heeft gehad en al die stress komt er ook nog steeds uit, samen met de stress die deze nieuwe situatie weer heeft gegeven. Een Duitse Herder is wat dat betreft heel gevoelig heb ik al gezien
Gelukkig gaat het met de dag beter en geven we het niet snel op! Het is gewoon een dot van een hond, maar iedere jonge hond sloopt wel wat.