Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zeer harde botten gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

boxersien

zeer harde botten gezocht

Ongelezen bericht door boxersien »

Wie kan mij vertellen wat ik dan het beste kan nemen? Hier hebben we een gek die het huis op aan het eten is (buitenhond) hij begint met het ijzer gelukkig en daar is hij voorlopig nog niet mee klaar :mrgreen: :N:
Gezien dit voor ons, het huis en hem niet leuk is gaan we proberen om eens flink wat kauwmateriaal te vinden. Maar hij is hebberig, gulzig en heeft hele sterke tanden dus wil graag wel echt kauwmateriaal hebben en groot.
Mogen van mij ook botten zijn van koeien, schapen e.d. (weet niet wat wel/niet mag) misschien dat ik hier nog wel aan kan komen via onze keurslager.

Wie weet goede/geschikte botten waar hij wel een poos mee doet?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wellicht een flinke koeienknie. Maar alleen als de hond wel onder geregeld toezicht is, hoor. Anders zal het toch maar gebeuren dat er een stuk afgebeten wordt wat verkeerd naar binnen gaat. :neenee:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

moet het een echt bot zijn?
Anders zou ik de galileo van nylabone adviseren. Is even een investering maar als het goed is doet hij daar lang mee.

groetjes, Yvonne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik geef afentoe een lamskop :mrgreen: zijn ze gauw een tijdje mee zoet :ok:
als wij morgen gourmetten, mogen zij daarop knagen :cheer:
boxersien

yvonne1961 schreef:moet het een echt bot zijn?
Anders zou ik de galileo van nylabone adviseren. Is even een investering maar als het goed is doet hij daar lang mee.

groetjes, Yvonne
ik durf niets meer aan van nylabone. Heb daar mindere ervaringen mee. Zou niet versplinteren enz. maar hier was het zo versplintert in scherpe stukjes. En daar was ik niet blij mee!

Bedankt voor de tips allemaal! Ga eens goed zoeken :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ben je niet bang voor overmatige slijtage van het gebit?
Afbeelding
boxersien

Hutsje schreef:ben je niet bang voor overmatige slijtage van het gebit?
Bang niet, hij is ook ballengek en ja, ik verwacht wel slijtage van het gebit, maar daar ben ik dus niet bang van. Mijn boxer heeft het ook en daar is goed mee samen te leven na wat aanpassingen. Ja, het is natuurlijk niet mijn streven, maar liever slijtage van de tanden door botten en ballen dan dat hij het huis op eet :N: . Het enigste waar hij aan knauwt van het huis is tot nu toe ook het ijzer :denken:

Begrijp me goed: vele malen liever geen slijtage van het gebit, maar als het onvermijdelijk is dan maar van botten :wink:
We zijn trouwens ook druk op zoek naar nog een hond erbij zodat hij een speelkameraad heeft. Dit vergt goed zoekwerk (volwassen herplaatser die bij Bo, Biko en Boris aansluit), maar we blijven bezig.
Zodra die er is dan zullen ze veel aan elkaar hebben hoop ik (bo en boris zijn 7 en 8 jaar en spelen bijna niet meer) en dan zal hij zijn energie daar samen met kwijt kunnen. Nu lopen we veel en spelen we veel met de bal, maar daar heeft hij niet genoeg aan. Hij verveeld zich gewoon in die andere 20 uur
Vanaf 9 januari gaan we ook trainen (gehoorzaamheid) en vanaf maart ook flyballen :ok:

En verder: het is gewoon een jonge hond die nog vanalles uit moet proberen omdat hij dat nooit heeft kunnen doen. Bovendien is hij nog aan het bijkomen van een periode waarin hij het niet gemakkelijk heeft gehad en al die stress komt er ook nog steeds uit, samen met de stress die deze nieuwe situatie weer heeft gegeven. Een Duitse Herder is wat dat betreft heel gevoelig heb ik al gezien :wink:
Gelukkig gaat het met de dag beter en geven we het niet snel op! Het is gewoon een dot van een hond, maar iedere jonge hond sloopt wel wat.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Heeft hij wel geleerd met speelgoed te spelen? Als het verveling is zou je kunnen denken aan een iets leeggelopen leren voetbal, een auto- of fietsband, een flinke flos om lekker aan te schudden, een hele grote kluif van buffelhuid, enfin zo kan je van alles verzinnen om hem te leren zichzelf een beetje te vermaken. Hier (ook herplaatsers) heeft het goed gewerkt tegen slopen.
Afbeelding
boxersien

alm@ schreef:Heeft hij wel geleerd met speelgoed te spelen? Als het verveling is zou je kunnen denken aan een iets leeggelopen leren voetbal, een auto- of fietsband, een flinke flos om lekker aan te schudden, een hele grote kluif van buffelhuid, enfin zo kan je van alles verzinnen om hem te leren zichzelf een beetje te vermaken. Hier (ook herplaatsers) heeft het goed gewerkt tegen slopen.
Ja, hij speelt goed met speelgoed, maar niet veel als wij er niet zijn. Zijn we erbij dan loopt hij idd met een leeggelopen bal en een tennisbal te sjouwen. Flos heeft hij ook, maar daar kijkt hij niet naar om. De tuinslang daarentegen weer wel (ach, die leeft toch al niet meer en we weten nu dat we er geen nieuwe moeten hangen :mrgreen: gezien de oppashond het ook doet)
We gaan niet voor niets ook flyballen zodra de cursussen beginnen.
We gaan er vast wel uit komen. Na de kerst eerst eens buffelhuid en daarna zien we wel even verder. Heb nu ook nog een farmfood kluif liggen dus deze dagen komen we wel even door. Wat extra aandacht kan ook de komende 2 weken en daarna is het trainen erbij :cheer:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Koeienbotten zijn erg hard.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

gekookte paardenbotten zijn keihard.
ik kreeg ze vaker maar hoef ze niet meer, zijn te hard voor birka's tandjes.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Hutsje
Zeer actief

gekookte botten zijn zéér gevaarlijk omdat die splinteren.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

puk schreef:gekookte paardenbotten zijn keihard.
Gekookte botten zijn juist erg gevaarlijk, omdat bot door verhitting keihard wordt en daardoor kan gaan splinteren.
Hutsje
Zeer actief

vond je 1 keer niet genoeg? :denken: :wink:
Afbeelding
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Ik geef mijn honden altijd en alleen maar gekookte botten, wel dragende botten (vb: knieschijf)...en die splinteren nooit :idea: ...nee, zelfs bij DD-en niet... :wink:
Gekookte botten verteren zelfs makkelijker dan rauwe botten... :cheer:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Cocochanel schreef:
Ik geef mijn honden altijd en alleen maar gekookte botten, wel dragende botten (vb: knieschijf)...en die splinteren nooit :idea: ...nee, zelfs bij DD-en niet... :wink:
Gekookte botten verteren zelfs makkelijker dan rauwe botten... :cheer:
Dat je gekookte recreatiebotten geeft, moet je zelf weten, maar gekookte botten verteren absoluut niet makkelijker dan rauwe botten. Je geeft hiermee zeer foute en verkeerde informatie.
Indien je informatie hebt waaruit het tegendeel blijkt, dan lees ik dat graag. Maar ik geloof nooit dat je daar wetenschappelijke informatie over hebt. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

Hutsje schreef:gekookte botten zijn zéér gevaarlijk omdat die splinteren.
:19: ook paardebotten , want birka kreeg er nooit wat vanaf en doet er dus ook niks mee, ook asta lukte het niet om er een stukje vanaf te krijgen. ik geef ze niet meer ivm met de tandjes.
mijn buurvrouw geeft ze wel nog aan haar honden maar ook daar wordt er alleeen maar aangeknaagt , opgegeten krijgen die honden ze ook niet.

botten van de dierenwinkel worden hier ook niet meer gekocht, ivm slechte vertering.

birka krijgt alleen de kong voor te knagen , rauwe botten wil ze niet. :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Grote gekookte botten zijn idd keihard, juist daarom geef je ze niet. :wink: Want als er dan toch een stuk afgeknaagd wordt, kan het spijsverteringsgestel van de hond met zo'n stuk gekookt bot niet goed omgaan. Gevolg: verstopping of een perforatie. Daarbij kan een hond zelfs zijn kiezen zelfs breken als het echt om keiharde botten gaat.

Ik zou dus ten alle tijden rauwe botten geven en eerlijk gezegd toch liever niet de dragende botten (poten) van grote grazers zoals koeien. Ik vind ze echt te hard. Ik zou dan ook eerder kiezen voor een lamskop o.i.d.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”