C@rmen schreef:Moos schreef:C@rmen schreef:Ik word een beetje vervelend van die jasjes hype..tegenwoordig moet elke kleine hond bij een beetje kou al een jasje aan en dat terwijl we niet eens meer echte winters kennen hier

Die kleine uk van mij loopt maar wat harder als hij het koud krijgt..
En ik word dan weer een beetje moe van die mensen die roepen "dan lopen ze maar wat harder".
Saar loopt gewoon niet meer op een gegeven moment hoor
Die gaat bibberen, staart tussen de poten en wil alleen nog maar naar huis. Nee, da's leuk wandelen
Doe je d'r een jasje aan dan rent ze er vrolijk mee door de modder (dat jasje is soms te goor om aan te pakken als we thuis komen

). Ze heeft er totaal geen last van, en het zal in totaal 5 keer in een jaar ofzo zijn dat het te koud/nat is voor d'r. Die vrieskou van de afgelopen week hoeft ze geen jasje bij aan ook, het is echt als het hard waait, nat is en een graad of 5.
Ik vind het lulliger als ik haar laat bibberen met d'r staart tussen d'r poten omdat het "niet cool is" om een jasje aan te doen
En tuurlijk zijn er ook teveel mensen die hun kleine hondje 'voor de leuk' een jasje aantrekken. Da's ook niet mijn ding.
Jou saar heeft zoals je zelf al zegt het jasje maar 5 keer per jaar aan..ik neem aan dat ze dat ding dus alleen aan krijgt met echt barre weersomstandigheden. Er lopen hier mensen die hun kleine ukkies al wekenlang elke dag een jas aantrekken en dan onder het mom dat de hond het zo koud heeft, volgens mij vinden die mensen stiekem een jasje voor hun kleine hondje gewoon erg leuk

Ja, die mensen bedoel ik dus in mijn laatste zin.
Maar dan nog he? Ik poog sinds Moos ziek is toch (maar weer eens) wat minder snel aannames te hebben. Dat Saar het maar 5 keer per jaar echt nodig heeft zegt niet dat andere jonge honden dus ook max 5 keer per jaar een jasje nodig hebben.
Ik ben ondertussen zo gaar van mensen die denken dat ik mijn luie kleine schoothondje in een wagentje heb zitten. En van mensen die me vandaag afkeurende blikken toewierpen omdat Moos net op de eerste vorstvrije dag met een jasje liep, dat ik ook maar probeer (met nadruk op probeer

) wat minder aannames te hebben.
Dat Moos ziek is ga ik ook niet iedereen aan zijn neus hangen trouwens, dus heel veel mensen zullen na een ontmoeting met ons thuis vertellen "we zagen nou zoiets, een hondje in een wagentje, en er was helemaal niks met hem hoor!".
Terwijl dat dus wel zo is, maar ik na de zoveelste grappig bedoelde opmerking alleen nog maar terug lach en doorloop, en soms zelfs gewoon met die mensen mee-blaat "jaja, hij laat zich rijden, lekker he?".
Ik had van de week iemand die serieus vroeg of dat wagentje mee was zodat ze niet zo vies zouden worden. Nou vraag ik je, over aannames gesproken :N:
Je weet gewoon ook niet altijd hoe het met elke individuele hond zit.
Ook al weet ik ook wel zeker dat een deel puur voor de leuk van de baas een jasje aanheeft hoor