Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teckels en ander laag gespuis

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

teckels en ander laag gespuis

Ongelezen bericht door kawa2 »

ik had een vraagje
gisteren was ik bij de dieren winkel
en daar kwam iemand binnen met ene kortharige teckel
en die had een truitje aan
maar dat was niet voor de sier dat was puur en alleen voor de koud

nou was ik aan het denken
dan swiebertje onder izjn buikje ook niet vele haar heeft
en of ik hem ook een truitje aan moet doen met het wandelen

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik denk dat als je hondje buiten voldoende in beweging blijft dat het niet noodzakelijk is om hem een trui aan te doen :wink: Maar als je je daar zelf prettiger bij voelt, waarom niet? :mrgreen:
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

je maar is het als er sneeuw ligt
niet koud voor ze
want dan slepen ze konstant met hun borstkas door de sneeuw heeen
is dat niet erg ?????
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Over het algemeen kan je toch wel aan je hond zien of hij het prettig vind of niet?
Zolang het geen urenlange wandelingen door diepe sneeuw zijn en zolang je lekker in beweging blijft kan ik me niet voorstellen dat het ongezond is.
Dus als je hond niet vooruit te branden is en van ellende het liefst meteen terug naar huis gaat dan is een truitje misschien een goed idee.
Maar als hij nog net zo monter door de struiken jaagt en op iederen bevroren plas wil rollen dan is dat truitje niet nodig.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Bij een teckeltje ligt dat misschien idd wat anders, mijn herder is ook kortharig maar die sleept idd niet met zijn buik over de grond. Maar een trui word dan toch ook nat(en zwaar)? Denk dat je dan beter zonder trui met m naar buiten kunt gaan :wink: Wij hebben vroeger ook een teckel gehad, en die heeft nooit een trui aan gehad en is ook nooit ziek geworden van de kou :wink: Maar is wel :ok: dat je over zulke dingen na denkt!
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Beetle heeft geen truitje maar wel een jasje.
Een regenjas met fleece vulling voor de warmte.

Ik merk dat Beetle echt last heeft van de koud en het liefst na het poepen en plassen direct door naar huis wilt, hij loopt echt te bibberen van de koud gewoon. Maar met jasje gaat het een stuk beter, dan wilt hij niet meer naar binnen.. Maar ik wel :mrgreen:
Afbeelding

Made by Spriet
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

ik heb hier wel jasjes maar dat is niet voor het uitlaten.

ik gebruik ze alleen als we een wedstrijd hebben en dan de hele dag in de kou zitten.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

ik zou gewoon naar de hond zelf kijken, je merkt snel genoeg of ze het te koud hebben.
ik merk aan teun dat hij het met dit weer juist heel goed doet, hij vindt het heerlijk. die loopt ook zo hard door het bos te racen en te spelen die krijgt het vanzelf wel warm :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn ruwhaartekkel heeft het nooit koud, mijn vorige ook niet.
Wel droog ik haar bij thuiskomst goed af en er liggen overal dekentjes en handdoeken waar ze onder gaat liggen als ze daar behoefte aan heeft :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Sanne heeft het met dit weer dus ook absoluut niet behaagelijk buiten. Ik merk het aan alles aan dr, ze vind het gewoon echt niet prettig, vooral de "gewone" wandelingen over straat... Nu had ik nog een warm jasje liggen van Lizzy (maar 1 x aan gehad) en die heeft ze nu aan. Maar alleen 's ochtends vroeg en 's avonds. Ze vind het duidelijk veel prettiger! Als we in januari gaan starten met gehoorzaamheidscursus krijgt ze m ook aan! Ik zou zeggen kijk naar wat je hondje aangeeft...
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier is het bij het wandelen geen enkel probleem, hoe het met trainen gaat zullen we nog zien, ik neem morgen voor de zekerheid gewoon een jasje mee voor Scence.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ze bibberen hebben ze het koud en dan kan je een jasje aan doen.
Bibberen ze niet en lopen ze vrolijk mee dan lijkt me een jasje ook overbodig.

Saar is een bibberkont maar juist niet met dit weer hoor. Alleen met natte kou en veel wind. Niet met vrieskou (en bijna geen wind).
Als ze bibbert krijgt ze haar jasje aan :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hier geen jasjes.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

ik heb vorig jaar voor dick een jasje gekocht maar hij wil niet meer lopen als hij het aanheeft :smile: (hij denkt vast: ik wil hierin niet gezien worden :wink: )

heb het 2weken geleden eens bij dunya aangedaan, want die is lager dan dick (dus dichter bij de grond) en ze vond het wel lekker, ze liep vrolijk verder. dus als ik het heel koud vind (zoals hele koude wind) dan krijgt ze het aan. maar anders ook niet.

dunya kan af en toe (savonds laat bij het laatse rondje) wel een helemaal met haar rug krom staan, dat is (naar mijn idee) wel van de kou, maar dat is even vlug plassen en terug naar binnen, dus geen jas aan dan.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Als swiebertje bibbert dan zou ik hem een jasje aan doen, een waterdichte/afstotende zodat de jas/trui geen water opslurpt. Er zijn zelfs waterdichte overalls, zodat het hele lichaam lekker droog en warm blijft. Wanneer hij het niet koud lijkt te hebben en hij in beweging blijft, is het niet perse nodig, als je hem maar goed afdroogt als je uitgewandeld bent.

Wandor en Yindra hebben het met dit weer wel koud, wandor alleen buiten, maar yindra ook binnen. Buiten hebben ze een (gevoerde en waterafstotende) jas en yindra heeft binnen een fleece overall aan (wanneer ze bibbert).
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik word een beetje vervelend van die jasjes hype..tegenwoordig moet elke kleine hond bij een beetje kou al een jasje aan en dat terwijl we niet eens meer echte winters kennen hier :wink: Die kleine uk van mij loopt maar wat harder als hij het koud krijgt..
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

C@rmen schreef:Ik word een beetje vervelend van die jasjes hype..tegenwoordig moet elke kleine hond bij een beetje kou al een jasje aan en dat terwijl we niet eens meer echte winters kennen hier :wink: Die kleine uk van mij loopt maar wat harder als hij het koud krijgt..
Of dat bij elke kleine hond het geval is durf ik te betwijfelen hoor. :wink:
En soms heeft een klein hondje het gewoon koud...of een oudere hond die het soms gewoon nodig heeft.
Of mensen moeten het de hondjes aantrekken puur en alleen om de fun....dat is ook niet mijn stiel.
Moos
Zeer actief

C@rmen schreef:Ik word een beetje vervelend van die jasjes hype..tegenwoordig moet elke kleine hond bij een beetje kou al een jasje aan en dat terwijl we niet eens meer echte winters kennen hier :wink: Die kleine uk van mij loopt maar wat harder als hij het koud krijgt..
En ik word dan weer een beetje moe van die mensen die roepen "dan lopen ze maar wat harder". :wink:
Saar loopt gewoon niet meer op een gegeven moment hoor :19:
Die gaat bibberen, staart tussen de poten en wil alleen nog maar naar huis. Nee, da's leuk wandelen :roll:
Doe je d'r een jasje aan dan rent ze er vrolijk mee door de modder (dat jasje is soms te goor om aan te pakken als we thuis komen :mrgreen: ). Ze heeft er totaal geen last van, en het zal in totaal 5 keer in een jaar ofzo zijn dat het te koud/nat is voor d'r. Die vrieskou van de afgelopen week hoeft ze geen jasje bij aan ook, het is echt als het hard waait, nat is en een graad of 5.
Ik vind het lulliger als ik haar laat bibberen met d'r staart tussen d'r poten omdat het "niet cool is" om een jasje aan te doen :19:

En tuurlijk zijn er ook teveel mensen die hun kleine hondje 'voor de leuk' een jasje aantrekken. Da's ook niet mijn ding.
Afbeelding
C@rmen

Marie-José schreef:
Of dat bij elke kleine hond het geval is durf ik te betwijfelen hoor. :wink:
En soms heeft een klein hondje het gewoon koud...of een oudere hond die het soms gewoon nodig heeft.
Of mensen moeten het de hondjes aantrekken puur en alleen om de fun....dat is ook niet mijn stiel.
Het zal ook idd vast niet bij elke kleine hond zo zijn maar kom ze de laatste weken wel heel erg vaak tegen.. gewone lekkere energieke ren en vlieg jackrussels bijvoorbeeld die dan een jasje aanhebben omdat ze het volgens de eigenaar zo koud hebben. Een normale gezonde hond ( geen oudjes of hele jonkies) krijgt het naar mijn idee niet zomaar erg koud tijdens een flinke wandeling :19:
C@rmen

Moos schreef:
En ik word dan weer een beetje moe van die mensen die roepen "dan lopen ze maar wat harder". :wink:
Die gaat bibberen, staart tussen de poten en wil alleen nog maar naar huis. Nee, da's leuk wandelen :roll:
Doe je d'r een jasje aan dan rent ze er vrolijk mee door de modder (dat jasje is soms te goor om aan te pakken als we thuis komen :mrgreen: ). Ze heeft er totaal geen last van, en het zal in totaal 5 keer in een jaar ofzo zijn dat het te koud/nat is voor d'r. Die vrieskou van de afgelopen week hoeft ze geen jasje bij aan ook, het is echt als het hard waait, nat is en een graad of 5.
Ik vind het lulliger als ik haar laat bibberen met d'r staart tussen d'r poten omdat het "niet cool is" om een jasje aan te doen :19:

En tuurlijk zijn er ook teveel mensen die hun kleine hondje 'voor de leuk' een jasje aantrekken. Da's ook niet mijn ding.
Jou saar heeft zoals je zelf al zegt het jasje maar 5 keer per jaar aan..ik neem aan dat ze dat ding dus alleen aan krijgt met echt barre weersomstandigheden. Er lopen hier mensen die hun kleine ukkies al wekenlang elke dag een jas aantrekken en dan onder het mom dat de hond het zo koud heeft, volgens mij vinden die mensen stiekem een jasje voor hun kleine hondje gewoon erg leuk :roll:
Moos
Zeer actief

C@rmen schreef:
Moos schreef:

Jou saar heeft zoals je zelf al zegt het jasje maar 5 keer per jaar aan..ik neem aan dat ze dat ding dus alleen aan krijgt met echt barre weersomstandigheden. Er lopen hier mensen die hun kleine ukkies al wekenlang elke dag een jas aantrekken en dan onder het mom dat de hond het zo koud heeft, volgens mij vinden die mensen stiekem een jasje voor hun kleine hondje gewoon erg leuk :roll:
Ja, die mensen bedoel ik dus in mijn laatste zin.
Maar dan nog he? Ik poog sinds Moos ziek is toch (maar weer eens) wat minder snel aannames te hebben. Dat Saar het maar 5 keer per jaar echt nodig heeft zegt niet dat andere jonge honden dus ook max 5 keer per jaar een jasje nodig hebben. :wink:
Ik ben ondertussen zo gaar van mensen die denken dat ik mijn luie kleine schoothondje in een wagentje heb zitten. En van mensen die me vandaag afkeurende blikken toewierpen omdat Moos net op de eerste vorstvrije dag met een jasje liep, dat ik ook maar probeer (met nadruk op probeer :mrgreen: :wink: ) wat minder aannames te hebben.
Dat Moos ziek is ga ik ook niet iedereen aan zijn neus hangen trouwens, dus heel veel mensen zullen na een ontmoeting met ons thuis vertellen "we zagen nou zoiets, een hondje in een wagentje, en er was helemaal niks met hem hoor!".
Terwijl dat dus wel zo is, maar ik na de zoveelste grappig bedoelde opmerking alleen nog maar terug lach en doorloop, en soms zelfs gewoon met die mensen mee-blaat "jaja, hij laat zich rijden, lekker he?".
Ik had van de week iemand die serieus vroeg of dat wagentje mee was zodat ze niet zo vies zouden worden. Nou vraag ik je, over aannames gesproken :N: :mrgreen:

Je weet gewoon ook niet altijd hoe het met elke individuele hond zit.
Ook al weet ik ook wel zeker dat een deel puur voor de leuk van de baas een jasje aanheeft hoor :wink:
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Mijn hondje loopt dus al wekenlang met een jasje aan. Ze heeft het nodig. Maar moet ik dat bij iedereen die ik tegenkom vertellen? Voor hun eigen gemoedsrust.
Wel merk ik dat ze van sneeuw minder heeft dan van regen en wind.

Maar als het hondje het niet vervelend vind...waarom zou je het dan niet doen?

Wat moos ook al zei, mensen hebben te snel een oordeel klaar over andere mensen. Ik voel me niet verplicht overal te vertellen waarom ik haar wel een jasje aan trek. Dan maar een paar schuine gezichten.

Met het honden van top tot teen aankleden heb ik ook niet zoveel.
Maar aan de buitenkant en zonder toelichting kan je niet altijd zeggen dat het niet nodig is.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Als je merkt dat je hond het echt niet leuk vind buiten of de hele tijd loopt te bibberen is een jasje een prima idee toch ?! En dat is echt niet alleen weggelegd voor de kleine hondjes hoor ! Hier in de buurt liep altijd een man met een stafford en die had bij regenweer een stoere wax jas aan. Staffies hebben maar een heel dun vachtje en een hekel aan regen, die hond was al een jaartje ouder dus had hij gekozen voor een "regenjas". Lijkt me een prima oplossing. Ons vorige hondje, een maltezertje had in de winter als het heel nat weer was ook wel eens een jasje aan. Met sneeuw ook want dat bleef in de vacht hangen en dan was ze heel snel doorweekt en erg koud ! Ze hebben immers geen ondervacht dus ze werd erg snel nat. Vandaar het jasje.
Dus kijk gewoon naar je hond. De ene hond heeft het bijna nooit koud en de ander heel snel. Meestal hebben ze er niet zo snel last van als ze lekker in beweging zijn maar er zijn immers uitzonderingen !!
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Nina loopt als het echt vriest (dus bij een laatste avondronde buiten) wel met een dekentje om, het is een paardendekentje, maar dan dus in het heel klein.
Ideaal want het hoeft niet vervelend over haar hoofd. Het sluit aan de voorkant en aan haar buik.
Buik is dan dus nog wel wat open

Afbeelding
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Petra68
Actief
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Ongelezen bericht door Petra68 »

Ik heb niet alles gelezen maar ik doe mijn hondje ook geen jasje aan en als het te koud is dan wandelen we niet zo lang, het is wel belangrijk om in beweging te zijn en niet te veel stilstaan.
Als het hondje het zat is dan hebben ze geen zin meer, en willen ze ook niet verder lopen.

Mijn hondje is echt een koukleum dus korte wandelingen.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik doe mijn hond ook geen jasje aan, maar kan me voorstellen als de hond het koud heeft dat je dat wel doet, waarom ook niet ze zijn er toch voor
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”