Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe beginnen met rauw voeren?
Moderator: moderatorteam
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat zit er een verschil dan in rauw voeren.
Mike krijgt smuldier en het echte werk, zoals hele stukken pens en zo.
Morgenavond wordt het ook feest, dan krijgt ie kippenekjes, maar welke hoveelheid zouden jullie aanraden voor een hond van 37 kilo?
Sommige soorten vlees is lastig doseren, zoals de runderstrot die ik voor zondag voor Mike in gedachten had, dit omdat deze bevroren in een stuk zit van 1 kilo.
Kvv hebben we in alle soorten in de diepvries liggen van smuldier, die heeft mijn vlees leverancier ook wel in pakjes van 500 gram voor 95 cent, maar zij is me gewoon te duur omdat ik het van hetzelfde merk in pakjes van 400 gram voor maar 49 cent bij de supermarkt kan halen en dat in vijf verschillende smaken.
Ben ik alleen nog wel benieuwd naar de hoeveelheid kvv die jullie aanraden voor Mike (37 kilo zwaar)
Mike krijgt smuldier en het echte werk, zoals hele stukken pens en zo.
Morgenavond wordt het ook feest, dan krijgt ie kippenekjes, maar welke hoveelheid zouden jullie aanraden voor een hond van 37 kilo?
Sommige soorten vlees is lastig doseren, zoals de runderstrot die ik voor zondag voor Mike in gedachten had, dit omdat deze bevroren in een stuk zit van 1 kilo.
Kvv hebben we in alle soorten in de diepvries liggen van smuldier, die heeft mijn vlees leverancier ook wel in pakjes van 500 gram voor 95 cent, maar zij is me gewoon te duur omdat ik het van hetzelfde merk in pakjes van 400 gram voor maar 49 cent bij de supermarkt kan halen en dat in vijf verschillende smaken.
Ben ik alleen nog wel benieuwd naar de hoeveelheid kvv die jullie aanraden voor Mike (37 kilo zwaar)
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Als je voornamelijk kvv voert, kun je misschien beter iets anders er bij geven i.p.v. pens. In kvv zit al heel veel pens/orgaan. Ik zou dan eerder kiezen voor iets als spiervlees. En dan het liefst van een diersoort dat niet in kvv verwerkt is zoals paard of geit.
En over het doseren. Je kunt een strot of luchtpijp of wat dan ook best in porties verdelen. Hier eten ze met zijn twee van een strot, ik hak/snij 'm gewoon doormidden.
Als je dat doet als de strot (of luchtpijp) nog niet helemaal ontdooid is snijdt/hakt 't heel makkelijk. Geef Mike de ene helft en doe de rest terug in de vriezer.
O ja, qua hoeveelheid. Ga voorlopig even uit van 2% per kilo lichaamsgewicht. Dus 37kg / 100 x 2%.
Wordt Mike te dik, dan geef je minder. Vind je 'm te schraal dan geef je wat meer.
En over het doseren. Je kunt een strot of luchtpijp of wat dan ook best in porties verdelen. Hier eten ze met zijn twee van een strot, ik hak/snij 'm gewoon doormidden.
Als je dat doet als de strot (of luchtpijp) nog niet helemaal ontdooid is snijdt/hakt 't heel makkelijk. Geef Mike de ene helft en doe de rest terug in de vriezer.
O ja, qua hoeveelheid. Ga voorlopig even uit van 2% per kilo lichaamsgewicht. Dus 37kg / 100 x 2%.
Wordt Mike te dik, dan geef je minder. Vind je 'm te schraal dan geef je wat meer.
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, daar kom ik ook op uit. Maar... 2% is een gemiddelde. Een van mijn honden wordt echt te dik als ik op 2% zit, hij krijgt dus 1,5.Rory schreef:Oke, in Mike zijn geval dus ongeveer 740 gram per dag?
En als je Mike met zijn 37 kilo te zwaar zou vinden, dan ga je uit van zijn gewenste gewicht en geef je dus 2% per kilo van dat gewenste gewicht.
En gebruik het een beetje als leidraad, voer verder vooral op zicht. Dus geef rustig minder als je 'm te zwaar vindt en meer als je 'm te schraal vindt.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij de C1000, ik geef dat ook wel eens. Maar dat is dan niet de compleet. Die kost meen ik 70 cent. Pens van smuldier kost hier 39 centfenneke schreef:waar koop jij smuldier voor 49 ct
want dan ga ik het ook daar kopen
ik geef amos ook 2 keer per dag smuldier
dus 2 keer of 400 gr of 500 net wat ik heb
Vandaag hebben ze pens/compleet gehad van smuldier, gister hart. Dat omdat die Rodi dus te schraal lijkt en smuldier vetter overkomt.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Het is echt moeilijk te zeggen hoeveel een hond moet hebben. Bram krijgt nu circa 330 gram per dag en valt flink af (dat is ook de bedoeling). Hij is nu ongeveer 13 kilo. Als je dat vertaalt naar Mike, zou hij bijna een kilo per dag moeten hebben. Het hangt er ook vanaf wat voor soort vlees je geeft (mager/vet).Rory schreef:Oke, in Mike zijn geval dus ongeveer 740 gram per dag?

Linda, Izzie en Bram
-
Leane
-
C@rmen
Ik koop de compleet voor 68 cent bij de c1000fenneke schreef:waar koop jij smuldier voor 49 ct
want dan ga ik het ook daar kopen
ik geef amos ook 2 keer per dag smuldier
dus 2 keer of 400 gr of 500 net wat ik heb
Nou was ik gister toevallig bij de sanders en daar hebben ze de compleet voor 45 cent.
Overigens zet ik de heren hier vanaf januari over op een merkloos kvv (samengesteld door de slachterij maar wel de juiste verhoudingen) waar ik 2 euro betaal voor 6 kilo.
Ondertussen krijgt janus (labrador 65-67 cm en 35 kilo) ruim een kilo omdat hij steeds meer gaat afvallen..en hij al schraal is.
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
ik merk dat dit steeds meer gaat gebeuren.!C@rmen schreef:[
Ik koop de compleet voor 68 cent bij de c1000
Nou was ik gister toevallig bij de sanders en daar hebben ze de compleet voor 45 cent.
Overigens zet ik de heren hier vanaf januari over op een merkloos kvv (samengesteld door de slachterij maar wel de juiste verhoudingen) waar ik 2 euro betaal voor 6 kilo.
Ondertussen krijgt janus (labrador 65-67 cm en 35 kilo) ruim een kilo omdat hij steeds meer gaat afvallen..en hij al schraal is.
vraag dan ook even na hoeveel je hiervan moet geven.
Vaak is dit vlees compacter dan de merken kvv.