Volgende week heb ik een afspraak met een magnetiseur die even gaat 'voelen'.Ik hoop dat hij misschien wat kan zeggen.Ik ga wel even zoeken naar een holistische DA want dat hij nu weer zo vrolijk is en gewoon aankomt heeft me wel goede hoop gegeven samen met dat 'momentje'van zaterdagnacht.Scooby schreef:Hoi Tamara,
Is het een idee om eens met Dalton naar een holistisch dierenarts te gaan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het is fout met Dalton....Update blz 5:Hij heeft het weer :(
Moderator: moderatorteam
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
De Dierenarts kan toch ook niet met het blote oog zien of er een tumor zit? Dus dat is toch helemaal niet 100% zeker? Niet meteen het ergste denken hoor, misschien heeft het wel een andere oorzaak. Ik hoop een tijdelijk iets.DogDalton schreef:Een mriscan zou dan nog kunnen maar is eigenlijk nutteloos voor Dalton omdat als er een tumor zit ze er niks aan kunnen doen en als er niks zit kunnen ze verder ook niks doen.Dus met andere woorden is hij gewoon opgegeven bij de dierenartsHet klopt gewoon niet met m´n gevoel want ik heb nog zo´n goede hoop en hij lijkt nu ook weer zo op te knappen.Ik snap er echt niks meer van.
Ik ga heel hard voor jullie duimen dat hij steeds verder opknapt, sterkte en knuffels voor Dalton!

- DogDalton
- Zeer actief
Ja hij heeft een dieet nu waar een wandelende tak nog wel vet van wordt
Hij krijgt Cavom met rodi worst,daar doorheen nog olie en koffiecreamer :N: Hij is nu echt in rap tempo aan het aankomen.Als hij weer netjes op gewicht is dan blijf ik cavom geven en dan waarschijnlijk icm vers ofzo.
Hij krijgt Cavom met rodi worst,daar doorheen nog olie en koffiecreamer :N: Hij is nu echt in rap tempo aan het aankomen.Als hij weer netjes op gewicht is dan blijf ik cavom geven en dan waarschijnlijk icm vers ofzo.

- Zenda
- Zeer actief
Dat hoor je dan morgenavond van me, ik moet even navragen hoe het heet, maar het heeft te maken met een virus in het hoofd.DogDalton schreef:Ik ga het morgen even proberen!Als z'n ogen dan wel gaan draaien wat zou het dan eventueel kunnen zijn?Zenda schreef:Had je dit al geprobeerd,
Loop met dalton recht vooruit aan de riem, ga ineens een klein rondje lopen om je eigen as heen zeg maar. Dit moet wel in volle pas gebeuren en niet te langzaam lopen, gaan dalton zijn ogen dan ook weer snel heen en weer?
Heel veel sterkte met Dalton.
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hier zat ik ook aan te denken, ik geloof dat je de uitspraak van de DA anders moet opvatten.Inge O schreef:ik denk echt niet dat dit wil zeggen dat ze hem opgegeven hebben hoor, maar eerder letterlijk wat ze zeggen : als het geen tumor is kunnen we verder ook niks doen (qua verdere onderzoeken dan). dat houdt evengoed ook nog de mogelijkheid in dat hij weer geneest zonder dat je daarom echt te weten komt wat het probleem nu wel wasDogDalton schreef:Het gaat een stuk beter nu,sinds hij uit die aanval is lijkt het een heel stuk beter te gaan.Hij is weer vrolijk en wil veel spelen,snap er niks meer vanOok lijkt hij aan te komen dus dat is wel een goed teken.
Heb wel de DA gebeld vandaag maar ze zeggen dat er verder niks gedaan kan worden omdat alles al onderzocht is en er verder niks uitgekomen is.Een mriscan zou dan nog kunnen maar is eigenlijk nutteloos voor Dalton omdat als er een tumor zit ze er niks aan kunnen doen en als er niks zit kunnen ze verder ook niks doen.Dus met andere woorden is hij gewoon opgegeven bij de dierenartsHet klopt gewoon niet met m´n gevoel want ik heb nog zo´n goede hoop en hij lijkt nu ook weer zo op te knappen.Ik snap er echt niks meer van.
Ik wil het nu even laten bezinken want ik zit al de hele middag en avond te huilen omdat ik gewoon niet wil geloven dat dit het einde is.
Ik geef het nog niet op en ga zelf wel verder zoeken!.
niet meteen negatief, positief blijven

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk ook dat je het anders moet zien hoorDogDalton schreef:Het gaat een stuk beter nu,sinds hij uit die aanval is lijkt het een heel stuk beter te gaan.Hij is weer vrolijk en wil veel spelen,snap er niks meer vanOok lijkt hij aan te komen dus dat is wel een goed teken.
Heb wel de DA gebeld vandaag maar ze zeggen dat er verder niks gedaan kan worden omdat alles al onderzocht is en er verder niks uitgekomen is.Een mriscan zou dan nog kunnen maar is eigenlijk nutteloos voor Dalton omdat als er een tumor zit ze er niks aan kunnen doen en als er niks zit kunnen ze verder ook niks doen.Dus met andere woorden is hij gewoon opgegeven bij de dierenartsHet klopt gewoon niet met m´n gevoel want ik heb nog zo´n goede hoop en hij lijkt nu ook weer zo op te knappen.Ik snap er echt niks meer van.
Ik wil het nu even laten bezinken want ik zit al de hele middag en avond te huilen omdat ik gewoon niet wil geloven dat dit het einde is.
Ik geef het nog niet op en ga zelf wel verder zoeken!
Het is een beetje hetzelfde als met Kaya, al heeft zij het lang zo erg niet.
De dierenarts kan verder niets doen, bloed is onderzocht, urine is onderzocht. Wat overblijft is een mri- of ct-scan voor áls het een hersentumor zou zijn.
Het kan best iets anders zijn, wat ze niet kunnen vinden en dat hij toch vanzelf op gaat knappen.
Ik hoop het meis!!
- Zenda
- Zeer actief
Zenda schreef:Dat hoor je dan morgenavond van me, ik moet even navragen hoe het heet, maar het heeft te maken met een virus in het hoofd.DogDalton schreef:Ik ga het morgen even proberen!Als z'n ogen dan wel gaan draaien wat zou het dan eventueel kunnen zijn?Zenda schreef:Had je dit al geprobeerd,
Loop met dalton recht vooruit aan de riem, ga ineens een klein rondje lopen om je eigen as heen zeg maar. Dit moet wel in volle pas gebeuren en niet te langzaam lopen, gaan dalton zijn ogen dan ook weer snel heen en weer?
Heel veel sterkte met Dalton.
Nou ik heb het even nagevraagd, maar wat ik dacht is dus een ontsteking aan het evenwichtsorgaan, dit kan volgens mij uitgesloten worden want je hebt het bloed al laten onderzoeken. Mijn vriendin werkt in een dierenpraktijk en ze zij ook nog dat het dit kon zijn: Het komt wel eens voor dat dieren ninstagmus, bewegen ogen, kunnen hebben. Bij grote puppillen denken we vaak aan een hersenbloeding of attac. Met juiste medicatie kan het dier weer beter worden hoor.
Succes.
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
het evenwichtsorgaan zit in het oor toch?,is daar alles goed mee?
en als zijn ogen zo heen en weer gaan zou het dan geen epileptische aanval kunnen zijn?
mijn neefje krijgt ook van die stuiterogen als ie een insult of aanval krijgt.
Niet gelijk het allerergste denken hoor,niet opgeven!
groeten eefje
en als zijn ogen zo heen en weer gaan zou het dan geen epileptische aanval kunnen zijn?
groeten eefje
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als het een epi aanval zou zijn, dan toch een secundaire (vanwege zijn leeftijd).eefje+huig schreef:het evenwichtsorgaan zit in het oor toch?,is daar alles goed mee?
groeten eefje
Dat betekent dat er een achterliggende oorzaak is.
Als die niet te achterhalen is, wordt het lastig.
Sterkte hoor met Dalton
-
Eefje83
- Zeer actief
waarom persee een secundaire? ik dacht dat er ook epi kon onstaan op latere leeftijd die genetisch al vastligt?ranetje schreef:Als het een epi aanval zou zijn, dan toch een secundaire (vanwege zijn leeftijd).eefje+huig schreef:het evenwichtsorgaan zit in het oor toch?,is daar alles goed mee?
groeten eefje
Sterkte hoor met Dalton
(ik weet overigens niet hoe oud hij is)
En ik snap dat het als dit het geval is nog steeds niet te behandelen is als je dan niet weet waar het vandaan komt maar goed.....dan zou je dus weer wel gebaat zijn bij een scan of niet?
Ik wil geen verwarring brengen maar denk even hardop.
sterkte met Dalton.
- ranetje
- Zeer actief
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat Dalton ouder is dan 5 jaar?eefje+huig schreef:waarom persee een secundaire? ik dacht dat er ook epi kon onstaan op latere leeftijd die genetisch al vastligt?ranetje schreef:Als het een epi aanval zou zijn, dan toch een secundaire (vanwege zijn leeftijd).eefje+huig schreef:het evenwichtsorgaan zit in het oor toch?,is daar alles goed mee?
groeten eefje
Sterkte hoor met Dalton
(ik weet overigens niet hoe oud hij is)
En ik snap dat het als dit het geval is nog steeds niet te behandelen is als je dan niet weet waar het vandaan komt maar goed.....dan zou je dus weer wel gebaat zijn bij een scan of niet?
Ik wil geen verwarring brengen maar denk even hardop.
sterkte met Dalton.
Primaire epi uit zich tussen 1,5 en hooguit 5 jaar.
Als er naderhand toevallen ontstaan en de achterliggende oorzaak wordt niet opgespoord wordt het bij gebrek aan beter wel primaire epi genoemd en ook als zodanig behandeld.
Maar je zou dan moeten spreken van secundaire epi.
Een scan zou misschien duidelijkheid kunnen geven ja.
Net zoals een zeer uitgebreid bloedonderzoek en een neurologisch onderzoek.
Als daar niets uit komt wordt er meestal behandeld alsof het primaire epi is.
Dit is een uitleg voor jou Eefje
Of Dalton epi heeft of niet weet ik dus absoluut niet.
Ik zeg het er maar even bij eveneens om verwarring te voorkomen
-
Eefje83
- Zeer actief
dank je wel voor je uitleg
ik wist het idd van epi dat het meestal tot uiting komt(in de erfelijke vorm) na het 3e jaar en dan voor het 5e jaar,ik wist niet dat het dan vrijwel uitgesloten is (erfelijke vorm)als het later dan het 5e jaar naar buiten komt.
nou ja ik weet het ook niet,ik hoop gewoon dat ze er snel achter zijn waar dit vandaan komt,dan weet je iig iets,alles beter dan niets weten.
nou ja ik weet het ook niet,ik hoop gewoon dat ze er snel achter zijn waar dit vandaan komt,dan weet je iig iets,alles beter dan niets weten.
- DogDalton
- Zeer actief
Dalton wordt 5 op 30 december.
het lijkt echt een stuk beter te gaan,hij is weer wat ´vetjes´
aan het kweken op z´n billen en taille dus dat is wel fijn.Hij lijkt verder ook nergens meer last van te hebben en ik hoop dat dat zo blijft en ik nog lang van m´n mannetje kan genieten 
het lijkt echt een stuk beter te gaan,hij is weer wat ´vetjes´

-
Eefje83
- Zeer actief
en dat laatste hopen wij allemaal met je mee natuurlijk,daar duim ik ook voorDogDalton schreef:Dalton wordt 5 op 30 december.
het lijkt echt een stuk beter te gaan,hij is weer wat ´vetjes´aan het kweken op z´n billen en taille dus dat is wel fijn.Hij lijkt verder ook nergens meer last van te hebben en ik hoop dat dat zo blijft en ik nog lang van m´n mannetje kan genieten
- ranetje
- Zeer actief
Ik wens van harte met jou dat je nog lang van hem zal genietenDogDalton schreef:Dalton wordt 5 op 30 december.
het lijkt echt een stuk beter te gaan,hij is weer wat ´vetjes´aan het kweken op z´n billen en taille dus dat is wel fijn.Hij lijkt verder ook nergens meer last van te hebben en ik hoop dat dat zo blijft en ik nog lang van m´n mannetje kan genieten
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Heel fijn voor jullieDogDalton schreef:Dalton wordt 5 op 30 december.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Fijn om te lezen, Tamara! Hopelijk blijft deze stijgende lijn zich zo voortzetten en knapt Dalton weer helemaal op! 
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'