Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is fout met Dalton....Update blz 5:Hij heeft het weer :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Scooby schreef:Hoi Tamara,

Is het een idee om eens met Dalton naar een holistisch dierenarts te gaan?
Volgende week heb ik een afspraak met een magnetiseur die even gaat 'voelen'.Ik hoop dat hij misschien wat kan zeggen.Ik ga wel even zoeken naar een holistische DA want dat hij nu weer zo vrolijk is en gewoon aankomt heeft me wel goede hoop gegeven samen met dat 'momentje'van zaterdagnacht.
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

DogDalton schreef:Een mriscan zou dan nog kunnen maar is eigenlijk nutteloos voor Dalton omdat als er een tumor zit ze er niks aan kunnen doen en als er niks zit kunnen ze verder ook niks doen.Dus met andere woorden is hij gewoon opgegeven bij de dierenarts :jank: Het klopt gewoon niet met m´n gevoel want ik heb nog zo´n goede hoop en hij lijkt nu ook weer zo op te knappen.Ik snap er echt niks meer van.
De Dierenarts kan toch ook niet met het blote oog zien of er een tumor zit? Dus dat is toch helemaal niet 100% zeker? Niet meteen het ergste denken hoor, misschien heeft het wel een andere oorzaak. Ik hoop een tijdelijk iets.
Ik ga heel hard voor jullie duimen dat hij steeds verder opknapt, sterkte en knuffels voor Dalton!
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

komt hij aan sinds hij cavom heeft?
DogDalton
Zeer actief

Ja hij heeft een dieet nu waar een wandelende tak nog wel vet van wordt :mrgreen:
Hij krijgt Cavom met rodi worst,daar doorheen nog olie en koffiecreamer :N: Hij is nu echt in rap tempo aan het aankomen.Als hij weer netjes op gewicht is dan blijf ik cavom geven en dan waarschijnlijk icm vers ofzo.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

vandaar dat ie weer vrolijk is :mrgreen:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

DogDalton schreef:
Zenda schreef:Had je dit al geprobeerd,

Loop met dalton recht vooruit aan de riem, ga ineens een klein rondje lopen om je eigen as heen zeg maar. Dit moet wel in volle pas gebeuren en niet te langzaam lopen, gaan dalton zijn ogen dan ook weer snel heen en weer?

Heel veel sterkte met Dalton.
Ik ga het morgen even proberen!Als z'n ogen dan wel gaan draaien wat zou het dan eventueel kunnen zijn?
Dat hoor je dan morgenavond van me, ik moet even navragen hoe het heet, maar het heeft te maken met een virus in het hoofd.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Inge O schreef:
DogDalton schreef:Het gaat een stuk beter nu,sinds hij uit die aanval is lijkt het een heel stuk beter te gaan.Hij is weer vrolijk en wil veel spelen,snap er niks meer van :19: Ook lijkt hij aan te komen dus dat is wel een goed teken.
Heb wel de DA gebeld vandaag maar ze zeggen dat er verder niks gedaan kan worden omdat alles al onderzocht is en er verder niks uitgekomen is.Een mriscan zou dan nog kunnen maar is eigenlijk nutteloos voor Dalton omdat als er een tumor zit ze er niks aan kunnen doen en als er niks zit kunnen ze verder ook niks doen.Dus met andere woorden is hij gewoon opgegeven bij de dierenarts :jank: Het klopt gewoon niet met m´n gevoel want ik heb nog zo´n goede hoop en hij lijkt nu ook weer zo op te knappen.Ik snap er echt niks meer van.
Ik wil het nu even laten bezinken want ik zit al de hele middag en avond te huilen omdat ik gewoon niet wil geloven dat dit het einde is.
Ik geef het nog niet op en ga zelf wel verder zoeken!
ik denk echt niet dat dit wil zeggen dat ze hem opgegeven hebben hoor, maar eerder letterlijk wat ze zeggen : als het geen tumor is kunnen we verder ook niks doen (qua verdere onderzoeken dan). dat houdt evengoed ook nog de mogelijkheid in dat hij weer geneest zonder dat je daarom echt te weten komt wat het probleem nu wel was :wink: .
Hier zat ik ook aan te denken, ik geloof dat je de uitspraak van de DA anders moet opvatten.
niet meteen negatief, positief blijven :knuffel1:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

DogDalton schreef:Het gaat een stuk beter nu,sinds hij uit die aanval is lijkt het een heel stuk beter te gaan.Hij is weer vrolijk en wil veel spelen,snap er niks meer van :19: Ook lijkt hij aan te komen dus dat is wel een goed teken.
Heb wel de DA gebeld vandaag maar ze zeggen dat er verder niks gedaan kan worden omdat alles al onderzocht is en er verder niks uitgekomen is.Een mriscan zou dan nog kunnen maar is eigenlijk nutteloos voor Dalton omdat als er een tumor zit ze er niks aan kunnen doen en als er niks zit kunnen ze verder ook niks doen.Dus met andere woorden is hij gewoon opgegeven bij de dierenarts :jank: Het klopt gewoon niet met m´n gevoel want ik heb nog zo´n goede hoop en hij lijkt nu ook weer zo op te knappen.Ik snap er echt niks meer van.
Ik wil het nu even laten bezinken want ik zit al de hele middag en avond te huilen omdat ik gewoon niet wil geloven dat dit het einde is.
Ik geef het nog niet op en ga zelf wel verder zoeken!
Ik denk ook dat je het anders moet zien hoor :wink:

Het is een beetje hetzelfde als met Kaya, al heeft zij het lang zo erg niet.
De dierenarts kan verder niets doen, bloed is onderzocht, urine is onderzocht. Wat overblijft is een mri- of ct-scan voor áls het een hersentumor zou zijn.

Het kan best iets anders zijn, wat ze niet kunnen vinden en dat hij toch vanzelf op gaat knappen.

Ik hoop het meis!! :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Zenda schreef:
DogDalton schreef:
Zenda schreef:Had je dit al geprobeerd,

Loop met dalton recht vooruit aan de riem, ga ineens een klein rondje lopen om je eigen as heen zeg maar. Dit moet wel in volle pas gebeuren en niet te langzaam lopen, gaan dalton zijn ogen dan ook weer snel heen en weer?

Heel veel sterkte met Dalton.
Ik ga het morgen even proberen!Als z'n ogen dan wel gaan draaien wat zou het dan eventueel kunnen zijn?
Dat hoor je dan morgenavond van me, ik moet even navragen hoe het heet, maar het heeft te maken met een virus in het hoofd.

Nou ik heb het even nagevraagd, maar wat ik dacht is dus een ontsteking aan het evenwichtsorgaan, dit kan volgens mij uitgesloten worden want je hebt het bloed al laten onderzoeken. Mijn vriendin werkt in een dierenpraktijk en ze zij ook nog dat het dit kon zijn: Het komt wel eens voor dat dieren ninstagmus, bewegen ogen, kunnen hebben. Bij grote puppillen denken we vaak aan een hersenbloeding of attac. Met juiste medicatie kan het dier weer beter worden hoor.

Succes.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Hoe is het nu met Dalton?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

het evenwichtsorgaan zit in het oor toch?,is daar alles goed mee?
en als zijn ogen zo heen en weer gaan zou het dan geen epileptische aanval kunnen zijn?
mijn neefje krijgt ook van die stuiterogen als ie een insult of aanval krijgt.
Niet gelijk het allerergste denken hoor,niet opgeven!

groeten eefje
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

eefje+huig schreef:het evenwichtsorgaan zit in het oor toch?,is daar alles goed mee?
en als zijn ogen zo heen en weer gaan zou het dan geen epileptische aanval kunnen zijn?

groeten eefje
Als het een epi aanval zou zijn, dan toch een secundaire (vanwege zijn leeftijd).
Dat betekent dat er een achterliggende oorzaak is.
Als die niet te achterhalen is, wordt het lastig. :(:

Sterkte hoor met Dalton :knuffel1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eefje83
Zeer actief

ranetje schreef:
eefje+huig schreef:het evenwichtsorgaan zit in het oor toch?,is daar alles goed mee?

groeten eefje
Als het een epi aanval zou zijn, dan toch een secundaire (vanwege zijn leeftijd).

waarom persee een secundaire? ik dacht dat er ook epi kon onstaan op latere leeftijd die genetisch al vastligt?
(ik weet overigens niet hoe oud hij is)
En ik snap dat het als dit het geval is nog steeds niet te behandelen is als je dan niet weet waar het vandaan komt maar goed.....dan zou je dus weer wel gebaat zijn bij een scan of niet?
Ik wil geen verwarring brengen maar denk even hardop.

sterkte met Dalton.
ranetje
Zeer actief

eefje+huig schreef:
ranetje schreef:

groeten eefje

waarom persee een secundaire? ik dacht dat er ook epi kon onstaan op latere leeftijd die genetisch al vastligt?
(ik weet overigens niet hoe oud hij is)
En ik snap dat het als dit het geval is nog steeds niet te behandelen is als je dan niet weet waar het vandaan komt maar goed.....dan zou je dus weer wel gebaat zijn bij een scan of niet?
Ik wil geen verwarring brengen maar denk even hardop.

sterkte met Dalton.
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat Dalton ouder is dan 5 jaar?
Primaire epi uit zich tussen 1,5 en hooguit 5 jaar.
Als er naderhand toevallen ontstaan en de achterliggende oorzaak wordt niet opgespoord wordt het bij gebrek aan beter wel primaire epi genoemd en ook als zodanig behandeld.
Maar je zou dan moeten spreken van secundaire epi.
Een scan zou misschien duidelijkheid kunnen geven ja.
Net zoals een zeer uitgebreid bloedonderzoek en een neurologisch onderzoek.
Als daar niets uit komt wordt er meestal behandeld alsof het primaire epi is.

Dit is een uitleg voor jou Eefje :wink:
Of Dalton epi heeft of niet weet ik dus absoluut niet.
Ik zeg het er maar even bij eveneens om verwarring te voorkomen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Eefje83
Zeer actief

dank je wel voor je uitleg :ok: ik wist het idd van epi dat het meestal tot uiting komt(in de erfelijke vorm) na het 3e jaar en dan voor het 5e jaar,ik wist niet dat het dan vrijwel uitgesloten is (erfelijke vorm)als het later dan het 5e jaar naar buiten komt.
nou ja ik weet het ook niet,ik hoop gewoon dat ze er snel achter zijn waar dit vandaan komt,dan weet je iig iets,alles beter dan niets weten.
DogDalton
Zeer actief

Dalton wordt 5 op 30 december.
het lijkt echt een stuk beter te gaan,hij is weer wat ´vetjes´ :mrgreen: aan het kweken op z´n billen en taille dus dat is wel fijn.Hij lijkt verder ook nergens meer last van te hebben en ik hoop dat dat zo blijft en ik nog lang van m´n mannetje kan genieten :wink:
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

DogDalton schreef:Dalton wordt 5 op 30 december.
het lijkt echt een stuk beter te gaan,hij is weer wat ´vetjes´ :mrgreen: aan het kweken op z´n billen en taille dus dat is wel fijn.Hij lijkt verder ook nergens meer last van te hebben en ik hoop dat dat zo blijft en ik nog lang van m´n mannetje kan genieten :wink:
en dat laatste hopen wij allemaal met je mee natuurlijk,daar duim ik ook voor :ok:
ranetje
Zeer actief

Ik wens van harte met jou dat je nog lang van hem zal genieten :ok:
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Heel fijn voor jullie :ok: Geniet ze :wink:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Fijn om te lezen, Tamara! Hopelijk blijft deze stijgende lijn zich zo voortzetten en knapt Dalton weer helemaal op! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”