Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Protection Training with Kobo and Alvaro (met foto's)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jeanet Stehouwer schreef:Nogmaals, ik ken genoeg honden die burgerbijten en gewoon in een gezin leven.

het zijn geen ongeleide projectielen!! het gaat op commando. dus zomaar bijten, onee...

En geloof mij maar, als ik zeg dat er heel veel DC zijn die wegrennen,
er word heel veel op uiterlijk gefokt.

Arne uit Duitsland (een beetje DC kenner weet over wie ik het heb)
is een wereldwijd bekende DC trainer,
Hij heeft mij persoonlijk verteld dat hij overal honden getest heeft, en de goeie waren op 1 hand te tellen.
Oke, Ze hebben hun uiterlijk mee, maar ik wil een hond die als het nodig is, zijn mannetje staat...
en tja in die situaties, heeft diegene geen bijtmouwtje aan :smile:

That`s all.
Ik vind je gestoord :roll:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik vind niet dat je zulke rassen moet aanmoedigen om te waken/verdedigen, da's iets wat er al duizenden jaren inzit.

En zo zijn ze al indrukwekkend genoeg.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Addy

johan1969 schreef:Ik vind niet dat je zulke rassen moet aanmoedigen om te waken/verdedigen, da's iets wat er al duizenden jaren inzit.

En zo zijn ze al indrukwekkend genoeg.
Precies en als het straks een keer goed fout gaat zijn de honden de dupe maar daar schijnt die zgn stoere tante niet mee te zitten :devil:
Snoekbaarzz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Snoekbaarzz »

Ik weet het niet precies, maar dit lijkt me gewoon verboden wapenbezit. En zolang die hond netjes naast je loopt is dat geen probleem, maar op het moment dat hij daadwerkelijk iemand aanvalt op jouw commando, kon dat wel eens lelijk uitpakken voor jou. Tenminste, dat schat ik zo in. En dat zou ik ook meer dan terecht vinden, het is het recht in eigen hand nemen.
Ik weet het niet precies maar dit lijkt me gewoon zelfverdediging. Als iemand zich normaal gedraagt is er niets aan de hand. Een goede hond maakt onderscheid en handelt naar propotie. Dus wel dreigen en zichtbaar maken bij bijvoorbeeld schreeuwen maar nog niet bijten. Ik weet zeker dat als ik geduwd, geschopt of geslagen zou zijn dat diegenen
gegrepen zouden zijn.

Bij molossers is er inderdaad meer risico dat ze zelfstandig aan de slag gaan. En het lossen is inderdaad moeilijker. Maar ik ben het Jeanet eens: een ongetrainde hond grijpt ook in en dan is het waarschijnlijk moeilijker om te corrigeren.

Maar vandaar mijn instemming met de stelling dat geen enkele hond 100% te vertrouwen is.

Ik heb wel enige ervaring en zelfs met uitmuntend getrainde honden van oa. defensie en politie is lossen wel eens een probleem. Vooral in het 'echie' en als er een stevig gevecht aan vooraf gegaan is.

Weet je hoeveel collega-agenten er jaarlijks gebeten worden omdat de hond enigszins is doorgedraaid. Ook bij defensie komt het voor dat een hond ineens een collega grijpt.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Waarom geef je die training zelf?En niet op een daarvoor bestemde school.?Wie verbeterdt jou dan,als je het verkeerd aanpakt?
En wat verstaat die voor jou bekende d h trainer uit duitsland,onder èèn goeie?Wat moet die dan kunnen?
Vele vraagjes hè :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Inge noemde het ook al.
Ik zat daar ook later aan te denken.
Een commando geven zonder dat je daartoe bevoegt bent mág toch gewoon niet. Dus je hangt gewoon áls je hond iemand toetakeld, en jij gaf het commando.

Ik vind africhting en alles eromheen prachtig, absoluut.
Maar ik denk dat je als burger met een huishond zéker te ver kunt gaan.

Wij spelen ook wel eens met het pak met Spike, maar dan is het hem toch echt alleen om het pak te doen. Hij gaat staan janken als hij het pak ziet, niet mijn arm, gelukkig :wink:

Ik hoop dat ze hier ook hun mannetje staan áls er iets op zou doen.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

gotcha schreef:Waarom geef je die training zelf?En niet op een daarvoor bestemde school.?Wie verbeterdt jou dan,als je het verkeerd aanpakt?
En wat verstaat die voor jou bekende d h trainer uit duitsland,onder èèn goeie?Wat moet die dan kunnen?
Vele vraagjes hè :mrgreen:
hmmm heb jij wel goed gelezen?
geef ik de training zelf? :denken: wist ik nog niet :mrgreen:
ik ben er juist heel op tegen om zelf te prutsen.

maar waar gaat het over, ik wil niet stoer zijn met mijn hond, waar halen sommige het vandaan, waarom zou ik?
voordat je sommige dingen hier op het forum zet over mij, moet je minstens een bakkie bij me gedaan hebben en mijn honden hebben gezien....

dus iedereen die denkt over mij te kunnen oordelen,kom een bakkie doen, thee mag ook, laat ik ze alle 5 los :mrgreen: heel gezellig
dus kom vooral langs!en dan mogen jullie verder praten/schrijven.
Dogo Canario Kennel Devito
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Addy schreef:
Jeanet Stehouwer schreef:Nogmaals, ik ken genoeg honden die burgerbijten en gewoon in een gezin leven.

het zijn geen ongeleide projectielen!! het gaat op commando. dus zomaar bijten, onee...

Hij heeft mij persoonlijk verteld dat hij overal honden getest heeft, en de goeie waren op 1 hand te tellen.
Oke, Ze hebben hun uiterlijk mee, maar ik wil een hond die als het nodig is, zijn mannetje staat...

That`s all.
Kom je snel langs voor een bakkie?
praten we even verder :wink:

dus ik verwacht van degene die zich zo druk maken over dit onderwerp, vandaag een belletje voor een afspraak... kijk er nu al naar uit!
gotcha
Zeer actief

Re: Protection Training with Kobo and Alvaro (met foto's)

Jeanet Stehouwer schreef:Hallo Allemaal!

sinds een paar weken ben ik Kobo en Alvaro aan het trainen>
ik vind het geweldig, heb altijd gezegd: als mijn jongste zoontje op school zit, ga ik met de jongens werken.

Hier een paar foto's
Kobo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Varo 8 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn alleen de actie foto's, maar we doen heel veel aan gehoorzaamheid, uiterst belangrijk om je hond goed onder controle te hebben!

Groetjes Jeanet

Hier staat het toch,ben ik aan het trainen! :denken:

Voor dat bakkie sta ik open hoor,spijtig dat het zo ver is :ok:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik kan er naast zitten maar krijg sterk het gevoel dat als het legaal was je ook in het bezit van een pistool zou zijn.
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

sorry dat ik het zeg maar ik vind het absoluut niet slim om dit met een pup van 8 mnd. te doen. en ja ook al is hij groot en weegt hij zoveel het is en blijft een pup die nog niet uit is gegroeid.
en trouwens laat hem toch lekker een pup zijn.

maar mag je oficieel wel met dit ras pakwerk doen?
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Gotcha Ja ik train mijn honden, en een trainer traint mij....
als je het nog niet wist.. ik ben degene die de hond vasthoud.

Hij is 8 mnd oud, super leeftijd om te beginnen.
wie van jullie heeft ervaring met het ras?
Laatst gewijzigd door Jeanet Stehouwer op 14 nov 2007 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Gotcha waarom is het spijtig om een bakkie te komen doen?
het is hier erg gezellig hoor, zeg maar wanneer?
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Jeanet Stehouwer schreef:
Maxiem schreef:
Snoekbaarzz schreef: Wie? Heb ik dat gezegd? U moet zich vergissen, agent. Dat heeft die gek die me aanviel zeker gezegd? Tsja, als hij zijn handen niet thuis kan houden is het niet vreemd dat mijn hond hem bijt. Tsja...... :mrgreen:
en zo gaat dat dus :mrgreen:

Ik heb liever een getrainde hond die aanvalt, dan een ongetrainde,
ik kan ook denken: ik zie wel wat er gebeurd, en dan?
ik weet dan niet, of hij lost op mijn commando....doet hij dat niet, dan is het echt een puinhoop....
ik durf hier openlijk te vertellen dat mijn hond getraind word, en nu??? komen ze mij in de handboeien slaan? :smile: er zijn er genoeg die het in de achtertuin doen :denken:

laten we eerlijk zijn, als Alvaro mij beschermd door te blaffen, zou je gek zijn om door te lopen, diegene die dat dus wel doet, is gestoord en die mag gebeten worden.
Gestoorde mensen zijn toch maar gestoord, dus die mogen wel aan gort gescheurd worden? Rare redenatie houd je er op na.

Ik weet het niet precies, maar dit lijkt me gewoon verboden wapenbezit. En zolang die hond netjes naast je loopt is dat geen probleem, maar op het moment dat hij daadwerkelijk iemand aanvalt op jouw commando, kon dat wel eens lelijk uitpakken voor jou. Tenminste, dat schat ik zo in. En dat zou ik ook meer dan terecht vinden, het is het recht in eigen hand nemen.

Ik zou het trouwens voor geen goud willen, een hond die mij verdedigt. Buiten dat ik wel een aanklacht zou kunnen krijgen, denk ik dat het ook voor mijn hond slecht afloopt als hij daadwerkelijk iemand bijt. Het leven van mijn hond is me meer waard :19:

Ik denk dat Max het wel zou doen en dat vind ik doodeng.
NOU NOU, aan gort gescheurd :denken: waarom gelijk het ergste?
dat hoeft nou ook weer niet hoor.

Jij zegt toch ook, dat je denkt dat Max het zou doen, en is die getraind? laat hij los? enz oei misschien heb je wel een gevaarlijk beest in huis ojeee.
wat wil je nou: een getrainde hond die gelijk lost op commando (dus schade word beperkt) of Misschien je maxje die bijt en door blijft gaan?
die richt misschien wel meer schade aan?... :denken:

en zo kunnen we doorgaan..
Een hond van 60 kilo die doorbijt richt schade aan. Flinke schade. En ik meen ergens gelezen te hebben dat deze honden meestal gaan schudden?

Max is een gevaarlijke hond, daar ben ik me terdege van bewust, dank je. Daarom zit ze kort vast en heb ik een muilkorf voor bepaalde situaties.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Jeanet Stehouwer schreef:Ik heb liever een getrainde hond die aanvalt, dan een ongetrainde,
ik kan ook denken: ik zie wel wat er gebeurd, en dan?
ik weet dan niet, of hij lost op mijn commando....doet hij dat niet, dan is het echt een puinhoop....
ik durf hier openlijk te vertellen dat mijn hond getraind word, en nu??? komen ze mij in de handboeien slaan? :smile: er zijn er genoeg die het in de achtertuin doen :denken:
Toch heb ik mij wel eens serieus afgevraagd of mijn herdertjes, die tijdens het 'spelletje' uitstekend kunnen lossen in panieksituaties ook zo onder controle te houden zijn. Ik heb er mijn twijfels over.
Ik heb ook de overtuiging dat het nooit zover komt, je moet toch wel erg idioot zijn om iemand aan te vallen met aan iedere kant een herder :19: in dat geval mogen ze aanblaffen maar bijten is er niet bij :neenee:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Addy schreef:

That`s all.
Kom je snel langs voor een bakkie?
praten we even verder :wink:

dus ik verwacht van degene die zich zo druk maken over dit onderwerp, vandaag een belletje voor een afspraak... kijk er nu al naar uit!
Dat zou ik heel graag willen, jammer dat het niet kan.
gotcha
Zeer actief

Re: Protection Training with Kobo and Alvaro (met foto's)

gotcha schreef:
Jeanet Stehouwer schreef:Hallo Allemaal!

sinds een paar weken ben ik Kobo en Alvaro aan het trainen>
ik vind het geweldig, heb altijd gezegd: als mijn jongste zoontje op school zit, ga ik met de jongens werken

Hier staat het toch,ben ik aan het trainen! :denken:

Voor dat bakkie sta ik open hoor,spijtig dat het zo ver is :ok:
gotcha
Zeer actief

Ik schreef spijtig dat het zo ver is.Hoor :ok: Niet over het bakkie doen.
Natuurlijk zou dit gezellig zijn. :wink:
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

OOOh Dat bedoel je met zo ver.... afstand
ach moet je ervoor over hebben he :wink:

En dat filmpje is afkomstig van Arne (DC Trainer uit Duitsland)
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Nanna schreef:Ik zie op dat filmpje een hond die rustig ligt en uit zichzelf in actie komt zodra het handenschudden tussen baas en pakwerker over is en ze z.g. gaan matten.
Vraag me af hoe die burgerstellende hond reageert als een jolige kennis van de baas baaslief een amicale klap op de schouder geeft en een partijtje stoeit. Ziet de hond dat verschil?

Bovendien vind ik de pakwerker wel heel ruw met die hond, daar wordt mee gegooid en geklapt dat het een aard heeft. Is dat usance? In dat geval zou ik mijn pup van 8 maanden met nog groeiende gewrichten daar niet aan blootstellen...
ik sluit me hier ook helemaal bij aan. Als een pup dit al doet wat voor een moord machine wordt dat later dan?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Pumi schreef:
Nanna schreef:Ik zie op dat filmpje een hond die rustig ligt en uit zichzelf in actie komt zodra het handenschudden tussen baas en pakwerker over is en ze z.g. gaan matten.
Vraag me af hoe die burgerstellende hond reageert als een jolige kennis van de baas baaslief een amicale klap op de schouder geeft en een partijtje stoeit. Ziet de hond dat verschil?

Bovendien vind ik de pakwerker wel heel ruw met die hond, daar wordt mee gegooid en geklapt dat het een aard heeft. Is dat usance? In dat geval zou ik mijn pup van 8 maanden met nog groeiende gewrichten daar niet aan blootstellen...
ik sluit me hier ook helemaal bij aan. Als een pup dit al doet wat voor een moord machine wordt dat later dan?
Ik moet eerlijk zeggen, ik zou met een pup van 6 mnd ook niet zo ruw doen, beestje heeft net gewisseld, zonde om een hoektand kwijt te raken.

die man weet echt wel waar hij mee bezig is, zit al jaren in de DC africhting. binnen/buitenland

maar misschien is er iemand hier op het forum, met meer DC ervaring?
dan hoor ik het graag..
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Nanna schreef:
dan hoor ik het graag..
:N:
Ik zie trouwens totáál het nut niet van een burgerstellende hond bij een particulier afgezien van dat het wel stoer staat, maar dat is vers twee.
Stoer :denken: dat komt niet in mij op. Nuttig, dat vind ik het.
voor ons bedrijf en voor thuis.
en ik weet niet in wat voor wereld jullie leven, maar de inbraken worden steeds brutaler.
Addy

Nanna schreef:
dan hoor ik het graag..
Ik zie trouwens totáál het nut niet van een burgerstellende hond bij een particulier afgezien van dat het wel stoer staat, maar dat is vers twee.
en ik weet niet in wat voor wereld jullie leven, maar de inbraken worden steeds brutaler.
En dan ga je maar eigen rechtertje spelen :denken:
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Addy schreef:
Nanna schreef:
dan hoor ik het graag..
En dan ga je maar eigen rechtertje spelen :denken:
Dat heb je helemaal goed begrepen :mrgreen: maar jij mag ook bij ons bedrijf, s`nachts opletten hoor, kan alvaro lekker slapen.

Ik heb net trouwens een hond uitgeleend aan de buren, daar hebben ze ook weer geprobeerd in te breken... gaat lekker in deze tijd :evil:
iedereen moet met zijn ..... van andermans spullen afblijven!
Addy

Dus ga je maar met een pup trainen die tijdens de training heen en weer gesmeten wordt en dan met de intentie om het arme dier als wapen te gebruiken, lekkere dierenvriend ben jij :ok:
Maxiem
Zeer actief

Dat is niks meer en minder dan eigen rechter spelen. En ik hoop dat als Alvaro een inbreker echt zo hard grijpt dat die zwaargewond is, jij een forse straf krijgt. En ik hoop ook van harte dat Alvaro er niet de dupe van wordt, al vrees ik dat het anders is.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Als je het puur voor je veiligheid doet en je hond pakt een inbreker, is iedereen de pineut, jij, je hond en de inbreker.
En als ze echt willen komen ze wel binnen hoor, schieten ze gewoon eerst je honden dood. :19:
Beter is om de inbreker een klap op zn kop te geven en te gaan barfen met je honden :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Maxiem schreef:Dat is niks meer en minder dan eigen rechter spelen. En ik hoop dat als Alvaro een inbreker echt zo hard grijpt dat die zwaargewond is, jij een forse straf krijgt. En ik hoop ook van harte dat Alvaro er niet de dupe van wordt, al vrees ik dat het anders is.
Moet de inbreker niet binnen komen, er hangt een bordje aan de muur die ze waarschuwt....
ik hoop voor jou, dat er bij die gevaarlijke max van je, ook niemand binnenkomt.... want dan zijn jij en max de pineut :denken:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Maxiem schreef:Dat is niks meer en minder dan eigen rechter spelen. En ik hoop dat als Alvaro een inbreker echt zo hard grijpt dat die zwaargewond is, jij een forse straf krijgt. En ik hoop ook van harte dat Alvaro er niet de dupe van wordt, al vrees ik dat het anders is.
Moet de inbreker niet binnen komen, er hangt een bordje aan de muur die ze waarschuwt....
ik hoop voor jou, dat er bij die gevaarlijke max van je, ook niemand binnenkomt.... want dan zijn jij en max de pineut :denken:
Ik vind het ook wat overdreven hoor. Hier hangen waarschuwingsborden voor én achter. Als ik lig te slapen en mijn herders grijpen een inbreker zie ik dat toch echt niet als mijn probleem.
Willens en wetens een hond een commando geven om te happen is een ander verhaal.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”