Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Protection Training with Kobo and Alvaro (met foto's)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Protection Training with Kobo and Alvaro (met foto's)

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

Hallo Allemaal!

sinds een paar weken ben ik Kobo en Alvaro aan het trainen>
ik vind het geweldig, heb altijd gezegd: als mijn jongste zoontje op school zit, ga ik met de jongens werken.

Hier een paar foto's
Kobo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Varo 8 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn alleen de actie foto's, maar we doen heel veel aan gehoorzaamheid, uiterst belangrijk om je hond goed onder controle te hebben!

Groetjes Jeanet
Dogo Canario Kennel Devito
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Mooi fotoos! Wij hebben het ook even gedaan met onze ambull Murphy. Op veel hondensportverenigingen willen ze geen grote doggen omdat ze zo ontzettend sterk zijn.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Prachtige foto's. Da's vast heel goed voor het imago van deze honden. Acht maanden en gecoupeerd? Ook stoer.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Is 8 maanden niet wat jong voor pakwerk ? Zeker voor doggen, die toch later rijp zijn dan andere rassen ?

Ik vermoed dat het Presa Canario's zijn, niet ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef: Acht maanden en gecoupeerd? Ook stoer.
Import Spanje zeker ?
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Normaal moet je toch eerst gehoorzaamheid afwerken,Met de stelling van johan ben ik het eens,is het niet wat vroeg? :19:
Mooie aktiefoto's wel. :ok:
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

gotcha schreef:Normaal moet je toch eerst gehoorzaamheid afwerken,Met de stelling van johan ben ik het eens,is het niet wat vroeg? :19:
Mooie aktiefoto's wel. :ok:
Wij passen de training natuurlijk aan, aan zijn leeftijd,
daarom zei ik al, de meeste tijd bestaat uit gehoorzaamheid ,ik ken een zeer professionele trainer in Duitsland, die heeft honden, die met 6 mnd al mega getraind zijn!
dus maken jullie je niet ongerust, we weten wat we doen :mrgreen:

En die gecoupeerde oren vind ik geweldig, als het nog had gemogen, waren ze allemaal gecoupeerd!
de gecoupeerde, zijn importhonden.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Prachtige foto's. Da's vast heel goed voor het imago van deze honden. Acht maanden en gecoupeerd? Ook stoer.
Zeker goed voor hun imago, net zoals voor de herders, dobers enz.
Ze zijn zeker heel stoer, dat is 1 van de redenen waarom ik voor dit ras koos, en niet voor een haarbal :smile: ieder zijn smaak he.
en het mooie is: 5 DC hebben die allemaal zeer sociaal zijn!
en zo hoort het.
ik heb vroeger Am staffs gehad, allemaal op cursus, en mijn teefje Rona werd beste van het Examen gehoorzaamheid,
het mooiste vond ik die gezichten! Wat?? die Pittbull!!
Snoekbaarzz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Snoekbaarzz »

Niets van dat negatieve geleuter aantrekken, jeanet. Heb je die foto gezien bij die post? Dat zegt genoeg lijkt me.

Ontopic: ik zou zelf zo jong nog niet met de hond aan de slag. Wel heel vette foto's en mooie honden. Veel succes ermee.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Waarom heeft de pakwerker alleen zijn mouw om en niet rest van kleren. stel hij bijt mis :N:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

mooie foto's hoor! Heb meelij met de pakwerker! Hoe zwaar zijn de honden? Je zal ze maar aan je armen hebben hangen!
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

jidde schreef:Waarom heeft de pakwerker alleen zijn mouw om en niet rest van kleren. stel hij bijt mis :N:
We beginnen met de mouw, is nog puur buitdrift, daarna gaat het pak aan, en als laatste doen we Burgerbijten! ( meestal heeft een inbreker geen bijtmouw aan :mrgreen: )
de pakwerker moet ervoor zorgen dat hij niet ergens anders gebeten word.

Voor de Pakwerker is het zeker zwaar, Kobo 63 Kilo en Varo 50.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Snoekbaarzz schreef:Niets van dat negatieve geleuter aantrekken, jeanet. Heb je die foto gezien bij die post? Dat zegt genoeg lijkt me.

Ontopic: ik zou zelf zo jong nog niet met de hond aan de slag. Wel heel vette foto's en mooie honden. Veel succes ermee.
Thanks! ik trek mij er ook helemaal niks van aan, we weten wat wij aan het doen zijn.
Varo word zeer zeker niet overbelast,
Je moet eens weten, hoeveel er in hun eigen tuin aan het prutsen zijn.
Daar draait het alleen om het bijten :denken:
Ik train me rot op gehoorzaamheid, ik dacht dat ik conditie had, nou nee dus, ik haat die kisten aan mijn voeten :smile:
gotcha
Zeer actief

Ik vind nergens negatief geleuter hoor :ok:
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

gotcha schreef:Ik vind nergens negatief geleuter hoor :ok:
Ieder zijn eigen mening :wink:

Ik luister alleen maar naar mensen die verstand hebben van de DC.
zodoende sta ik altijd in contact met experts.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Mooie honden (behalve de oren dan). :ok:
Simone
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone »

johan1969 schreef:Mooie honden (behalve de oren dan). :ok:
Geheel mee eens!
Snoekbaarzz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Snoekbaarzz »

Nou ja, ik vind opmerkingen als 'ook stoer' behoorlijk negatief. Iemand kan voordat ie begint te drammen wel eerst vragen naar het waarom voordat ie gelijk een mening begint te ventileren. Nederland is ongeveer het enige land ter wereld waar dogo's, presa's etc met natuurlijke oren in de ring staan.

Verder:
Die oren boeien me eigenlijk niet zo. Over het algemeen ziet de hond er iets vrolijker uit met oren. Wat wel vervelend voor jezelf is dat je minder goed de stemming van een hond kan peilen. Zo'n ouderwetse rottweiler zonder staart en met kleine oortjes is dan toch iets meer oppassen.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

johan1969 schreef:Mooie honden (behalve de oren dan). :ok:
Thanks!, Ben ook heel blij met ze, ze hebben de Looks and the Temper!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een prachtige honden heb je zeg :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

t Nadeel van gecoupeerde oren is natuurlijk dat je niet weet wat de natuurlijke oren zijn van je hond...

Als je dan een nestje kweekt in Nederland en de oren blijven gaaf, kan je alles verwachten.

:roll:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

ik schrik er een beetje van dat je ze tot het niveau burgerbijten wil opleiden. Kijk, buitdrift op de mouw etc vind ik hartstikke leuk. Een hond die dat doet heeft helemaal niets met bijten in mensen. Maar als je echt op burgerbijten zonder mouw gaat trainen creeer je wel een wapen waar je extreem goed mee om moet leren gaan. Dat zal je wel doen, daar twijfel ik niet meteen aan. Maar waarom wil je zo ver gaan dat je je honden op commando iemand kan laten aanvliegen?

Op mij komt dat heel bizar over met deze honden. Ze lijken mij al afschrikwekkend genoeg en ik zou er niet zo blij mee zijn als mensen 2 van deze honden hadden volledig afgericht en ook in staat tot burgerbijten. Burgerbijten vind ik meer wat voor de honden die ook gaan werken. Dus geen hobby-dingetje. :N:

Als iemand zo'n hond had die opgeleid was tot protection dog vind ik dat erg overeenkomen met iemand die met een pistool loopt te zwaaien maar zegt nooit te gaan schieten. Een wapen pur sang dus en ik heb het niet zo op wapens en al helemaal niet op honden die als wapen ingezet kunnen worden door partikulieren :N:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

MARC_S schreef:Burgerbijten vind ik meer wat voor de honden die ook gaan werken. Dus geen hobby-dingetje. :N:
Hier ben ik het mee eens. Ik zie het nut niet in van het leren burgerbijten bij honden die niet ingezet worden voor het "echte" werk.
Ik train KNPV, maar hobbymatig. :wink: Biène hoeft dus niet te burgerbijten, vind het onnodig.
Laatst gewijzigd door Inge op 12 nov 2007 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
gotcha
Zeer actief

Ook ik deel de mening van Marc s.
En zijn je kids al groot?
Voor mij gaat dit niet samen pakwerk en gezinshond,maar dat is mijn persoonlijke mening. :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ken het ras niet goed maar die lichte vind ik mooooooi!!! :ok:
Afbeelding
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Inge schreef:
MARC_S schreef:Burgerbijten vind ik meer wat voor de honden die ook gaan werken. Dus geen hobby-dingetje. :N:

Hier ben ik het mee eens. Ik zie het nut niet in van het leren burgerbijten bij honden die niet ingezet worden voor het "echte" werk.
Ik train KNPV, maar hobbymatig. :wink: Biène hoeft dus niet te burgerbijten, vind het onnodig.
Wie heeft er gezegd dat hij niet word ingezet voor het echte werk,
als het nodig is moet hij er voor mij zijn!daarom word Alvaro ook afgericht, wat heb je er anders aan? :denken:

ik weet niet wat jullie denken over afgerichte honden, maar de meeste die ik ken wonen gewoon bij de familie in huis.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jeanet Stehouwer schreef:
Wie heeft er gezegd dat hij niet word ingezet voor het echte werk,
als het nodig is moet hij er voor mij zijn!daarom word Alvaro ook afgericht, wat heb je er anders aan? :denken:
Tja....ik ga er vanuit dat Biène mij echt wel verdedigt als het nodig is, maar ik wil niet iets triggeren wat haar sociale karakter kan beïnvloeden. Ik kies er dus bewust voor haar alléén op het pak te laten bijten en niet burger. :19:
Jeanet Stehouwer schreef:ik weet niet wat jullie denken over afgerichte honden, maar de meeste die ik ken wonen gewoon bij de familie in huis.
Daar zeg ik toch niets over?? Mijn honden die africhting trainen of dat gedaan hebben leven ook in huis. :roll: Echter ken ik persoonlijk geen honden die ook burgerbijten die "gewoon" in huis leven, degene die ik ken leven in de kennel. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief

En wat is er met jou aan de hand dan dat je 2 protection dogs nodig hebt? :denken: Als je met die honden op straat loopt denk je toch niet dat iemand je gaat aanvallen oid? :19: Verder staat dat ras vanzelf zijn mannetje wel en is het echt nergens voor nodig deze honden manscherp te maken.

Ikzelf vind het absurd en totaal onverantwoordelijk want als ik jou zo zie op die foto ben je niet eens in staat je hond de baas te zijn mocht er iets dramatisch gebeuren onverhoopt. Daarnaast wonen honden die burgerbijten over het algemeen niet in huis hoor. Dat zijn dan nog meestal mechelaars waar een eigenaar totale controle over heeft ook nog.

Dus sorry voor de niet positieve woorden maar ik vind het absurd om van presa's protection dogs te maken. De honden krijgen zo een slechte naam en jij ook bij mij. Waanzin om te denken dat dat ergens voor nodig is als je geen thuisdealer van coke bent en een voorraad van 3 kilo hebt liggen ofzo :roll: Vind het meer wat voor gangsters deze onzin. :smile:
Afbeelding
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:En wat is er met jou aan de hand dan dat je 2 protection dogs nodig hebt? :denken: Als je met die honden op straat loopt denk je toch niet dat iemand je gaat aanvallen oid? :19: Verder staat dat ras vanzelf zijn mannetje wel en is het echt nergens voor nodig deze honden manscherp te maken.

Ikzelf vind het absurd en totaal onverantwoordelijk want als ik jou zo zie op die foto ben je niet eens in staat je hond de baas te zijn mocht er iets dramatisch gebeuren onverhoopt. Daarnaast wonen honden die burgerbijten over het algemeen niet in huis hoor. Dat zijn dan nog meestal mechelaars waar een eigenaar totale controle over heeft ook nog.

Dus sorry voor de niet positieve woorden maar ik vind het absurd om van presa's protection dogs te maken. De honden krijgen zo een slechte naam en jij ook bij mij. Waanzin om te denken dat dat ergens voor nodig is als je geen thuisdealer van coke bent en een voorraad van 3 kilo hebt liggen ofzo :roll: Vind het meer wat voor gangsters deze onzin. :smile:
Heel Grappig ben jij! :mrgreen: weet jij hoeveel Dogo`s er hard wegrennen als het zover is???
ze lijken wel heel stoer, maar dat zijn ze 9 van de 10 x niet.
Zou jij moeten weten, want je doet net of je het ras kent :denken:

Wat weet jij van mijn leefsituatie? :wink:
laeken
Zeer actief

Jeanet Stehouwer schreef:
MARC_S schreef:En wat is er met jou aan de hand dan dat je 2 protection dogs nodig hebt? :denken: Als je met die honden op straat loopt denk je toch niet dat iemand je gaat aanvallen oid? :19: Verder staat dat ras vanzelf zijn mannetje wel en is het echt nergens voor nodig deze honden manscherp te maken.

Heel Grappig ben jij! :mrgreen: weet jij hoeveel Dogo`s er hard wegrennen als het zover is???
ze lijken wel heel stoer, maar dat zijn ze 9 van de 10 x niet.
Zou jij moeten weten, want je doet net of je het ras kent :denken:

Wat weet jij van mijn leefsituatie? :wink:
Hahaha, nou ja, misschien bemoeide ik me ook teveel. Ik vind het niet leuk maar je moet het uiteraard zelf weten. Als je vindt dat je bescherminshonden nodig hebt dan zal je daar wel een reden voor hebben. Dat ze hard wegrennen kan ik me echter niet voorstellen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”