Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch laten castreren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Jeetje Marijke moet jullie weer overkomen. Het lijkt wel of je overal met je neus bovenop moet gaan staan om te zorgen dat iets goed verloopt.

Ik vindt eigenlijk dat ze de castratie helemaal gratis moeten doen na zo'n
blunder :devil:

Maar het is het ergst dat Dante weer een rondje narcose moet.
Ik zou hier ook behoorlijk pissig over zijn.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:ahhh, nee, marijke, je meent het :80: (ja, natuurlijk meen je het :ugh: ).

één postieve noot : nu hoef je alvast geen twee weken te twijfelen omdat je weet dat hij er eigenlijk ook fysiek wel beter van wordt......maar dat is een schrale troost, I know :mrgreen: .
Inge, denk jij dat ik langer moet wachten dan die twee weken, ivm nóg een keer narcose?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

bydevries schreef:Jeetje Marijke moet jullie weer overkomen. Het lijkt wel of je overal met je neus bovenop moet gaan staan om te zorgen dat iets goed verloopt.

Ik vindt eigenlijk dat ze de castratie helemaal gratis moeten doen na zo'n
blunder :devil:

Maar het is het ergst dat Dante weer een rondje narcose moet.
Ik zou hier ook behoorlijk pissig over zijn.
Ik weet wel dat ik niet moet blijven hangen in het slachtofferige 'waarom wij nou weer :jank: ' , maar vanmiddag had ik daar wel last van, vrees ik :jank: .

Over gratis doen; ik weet niet of je dit hele topic gelezen hebt, maar tot nu toe hebben ze dit rondje gratis gedaan :mrgreen:. Maar dat ga ik netjes morgen regelen :wink: Maar volgende keer ga ik alleen voor sec de castratie betalen, niet voor alles eromheen :pffff:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:ahhh, nee, marijke, je meent het :80: (ja, natuurlijk meen je het :ugh: ).

één postieve noot : nu hoef je alvast geen twee weken te twijfelen omdat je weet dat hij er eigenlijk ook fysiek wel beter van wordt......maar dat is een schrale troost, I know :mrgreen: .
Inge, denk jij dat ik langer moet wachten dan die twee weken, ivm nóg een keer narcose?
ik ben geen anesthesist (en daarmee bedoel ik vooral dat er nog veeeeeeeel meer zaken te weten zijn over anesthesie dan die die ik weet), maar ik vind twee weken toch een heel redelijke periode. mensen worden vaak sneller na elkaar geopereerd :wink: .
Het liefst heb ik alles maar zo snel mogelijk achter de rug, maar wil (natuurlijk!) geen risico lopen. Volgende week moeten de hechtingen worden verwijderd, ga ik nog even verder overleggen.
Gr. Marijke
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Jeetje mrijke zeg, het is echt niet te geloven zeg..... Ik ben wel erg blij dat het met Dante goed gaat en die maakt hier gelukkig niet zo heel veel van mee.
Ik zou je even goed laten voorlichten over die 2e narcose en ik zou voor de catratie ook helemaal niets nada betalen, betalen ze daar maar, jij hebt weer een keer grote zorgen ivm. de narcose.

gr. Nicole
Moon
Zeer actief

nicolioo schreef:Jeetje mrijke zeg, het is echt niet te geloven zeg..... Ik ben wel erg blij dat het met Dante goed gaat en die maakt hier gelukkig niet zo heel veel van mee.
Ik zou je even goed laten voorlichten over die 2e narcose en ik zou voor de catratie ook helemaal niets nada betalen, betalen ze daar maar, jij hebt weer een keer grote zorgen ivm. de narcose.

gr. Nicole
Een voordeel; de narcose die hij nu gekregen heeft is ontzettend goed gegaan :ok: De da heeft het verhaal voor me opgeschreven zodat ik dit altijd mee kan nemen op vakantie's en als ik eens acuut een weekend-da nodig zou hebben. En verder knapt hij ook heel snel op; merk nu eigenlijk niets aan hem, geen pijn oid. Het is natuurlijk een heel oppervlakkige operatie (alleen de huid) maar toch een flinke snee van ong. 10 cm. Maar hij begrijpt er niets van dat we zulke korte stukjes lopen en alleen maar aan de flex-riem :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat een misser zeg :(: Arme jullie :knuffel:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Tjeemig Marijke, wat een vreselijke misser is dit zeg,
temeer omdat Dante nu weer onder narcose moet en dat eigenlijk je grootste zorg is.
Hopelijk kunnen jullie er onderling uitkomen, maar ik zou mijn portemonnee even gesloten houden voor de 2e ingreep.
Sterkte voor de komende tijd, want je moet er nu weer 2 weken tegenaan hikken, terwijl het al gebeurt had kunnen zijn.
:knuffel1: voor jullie allebei
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Moon
Zeer actief

Tja, als ik naar Demi kijk (Calsey) en bijv. Moos (en anderen) is dit natuurlijk peanuts. Maar als ik terug kijk op Dante's 'loopbaan' heeft hij wel vaak pech. Toen hij jong volwassen was, werd hij al 'de pechvogel' genoemd bij de da. Als ik dan belde zeiden de assistente's ' ja hoor, Dante weer'. De gekste dingen waar ik de meeste gelukkig al weer vergeten was (kwam weer terug door dit akkefietje) waaronder een bizar metro-ongeluk, wat hij tenauwernood en door een wonder overleefd heeft..
Met mijn vorige hond (heel lang geleden) kwam ik alleen bij de dierenarts voor de vaccinaties, trouwens dat geldt ook voor mijn beide katten.
Ik heb zo'n hekel aan al dat gesol met hem.. Maar als ik hem nu niet laat castreren moet het over een tijdje toch en blijven we nog langer zitten met die sexuele overprikkeldheid :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:oeps: nou ja zeg :eek:
Dan ben je toch ook stomverbaasd..... dit zit niet mee, bah!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Calsey en Moos zijn ziek.
Dante moest onder het mes voor iets relatiefs onschuldigs.
En dat onder het mes gaan ging, ondanks alle spanning, heel goed.
Alleen dat hij dan weer als gevolg van een communicatiefout overnieuw onder het mes moet.
Kijk, dat verzin je niet.....dat gebeurt gewoon.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Nou ja zeg, wat een ontzettend vervelende blunder.. :roll: Daar zakt je broek toch vanaf. Hopelijk kan de operatie nu een beetje snel worden ingepland zodat jullie er vanaf zijn. Ik ben geen dierenarts maar Vegas heeft in drie weken 4x narcose gehad. Niet echt aan te raden maar hij heeft het doorstaan. Dan moet de operatie over twee weken met Dante ook wel lukken hopelijk :ok: Sterkte!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dit verzín je toch niet :eek: (niet dat jij het verzint hoor :wink: ) Fijn dat het bultje niets is maar voor de rest is het wel een domper.

De meest vreselijke scenario's over narcose herken ik. In ieder geval fijn dat 'ie dat goed heeft doorstaan. Klote gewoon dat hij het nog een keer moet doorstaan :boos:

Sterkte er maar mee :ok:
Moon
Zeer actief

Bedankt hoor voor alle goede wensen :ok: Het lijkt tot nu toe te helpen want het gaat uitstekend met Dante! Het enige wat ik aan hem merk dat hij als hij zich wil gaan schudden daar meteen maar van afziet (doet ws pijn aan de wond). Verder gedraagt hij zich helemaal zoals vanouds.

Afspraak gemaakt voor de castratie; over drie weken (om helemaal safe te zijn).
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”