Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Updatje Max.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maxiem
Zeer actief

Updatje Max.

Ongelezen bericht door Maxiem »

Al is het niet echt een update :(:
Het gaat nog steeds niet goed met de poten van Max. Als je niks met haar doet, gaat het meestal wel goed, maar zodra je haar beweging geeft gaat het weer mis (pijn, manken, dikke poten.).
Ze staat nu dus nog steeds op rust, alleen maar een paar rondjes om het blok zodat ze haar behoefte kan doen.

Max wordt nu dus behandeld door een fysiotherapeut, zaterdag komt ze weer en dan gaan 'we' overleggen hoe we verder moeten.

Ze is verder wel heel vrolijk en ze gedraagt zich heel goed. Geen aggressie meer gezien, ze is erg knuffelig.

Wordt vervolgd dus.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Aiii dat rottige manken ook :jank:

Gelukkig dat verder alles goed gaat, maar manken duidt toch op pijn en dat is niet leuk.... ik hoop dat de fysio wat kan doen!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Shit zeg, arme Max.
Als ze zo'n pijn aan haar poten krijgt van het lopen, dan maar minder lopen. Het is niet anders.
Ik hoop ook dat de fysio helpt.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

verveldn zeg!
rottige zere poten ook
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Triest voor Max :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maxiem
Zeer actief

Ja, het arme beest heeft altijd iets.
Het goede nieuws is, is dat ze verder goed gaat, ze heeft niet meer van die 'aanvallen' waarin ze helemaal afwezig is.
ranetje
Zeer actief

Maxiem schreef:Ja, het arme beest heeft altijd iets.
Het goede nieuws is, is dat ze verder goed gaat, ze heeft niet meer van die 'aanvallen' waarin ze helemaal afwezig is.
Dat laatste is natuurlijk wel heel fijn :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Maxiem
Zeer actief

Mijn zus heeft me een e-mail gestuurd met hoe het ging:

Ze heeft Max nog een keer helemaal onderzocht met de eerdere aantekeningen erbij. Conclusie is eigenlijk dat dit gewoon is wat het is, beter zal het waarschijnlijk niet meer worden.
Max 'r rechterkant is gewoon rot, waardoor ze links verkeerd belast, daardoor zitten de spieren in de linkerschouder vast. Daar heb ik nu oefeningen voor om ze zo soepel mogelijk te houden :-)
We moeten nu gaan proberen wat ze nog kan en hoe het voor haar zo leuk mogelijk is. In eerste instantie kijken of het gaat als we de ene dag 4x 5 en de andere dag 2x 5 en 2x 10 minuten met haar lopen. En dan eens in de week of eens in de 2 weken lekker mee naar het bos. Maar dan moet ze daarna wel de tijd krijgen om te herstellen en evt. een extra pijnstiller.

Ze zei ook dat het niet altijd erg is als ze onregelmatig zijn.... Soms kan een poot gewoon maar 30% aan en nemen de andere poten de rest over. Daar past het lichaam zich aan aan waardoor de hond onregelmatig wordt, maar er verder weinig of geen pijn aan heeft. Zeker omdat Max eigenlijk niets 'moet' maakt dat niet zoveel uit.

We gaan kijken of dit gaat en moeten haar goed in de gaten houden.... In principe komt zijn eens in de 3 weken nu. Mocht ik denken dat het eerder nodig is dan moet ik bellen en komt ze eerder, mocht het heel goed gaan in de 3e week dan bel ik dat ze later komt.

Het is dus in ieder geval niet slechter, maar ook weer niet wat we wilden horen.
Maxiem
Zeer actief

Arme Max heeft er ook nog een oorontsteking bij. Ze is nu 8 dagen aan de AB geweest, maar het ging maar niet over. Dus nog een keer naar de DA geweest, die heeft haar nog eens bekeken en nog een ander soort medicijn gegeven (ben even de naam kwijt).

We hadden ook nog een bultje ontdekt, maar dat bleek gelukkig gewoon een vetbultje te zijn.

Poten gaan ook nog steeds niet goed, maar daar schijnt niemand iets aan te kunnen doen. Ze zijn gewoon versleten. Ze is pas wel met haar grote herdervriendin naar het bos geweest, dat vond ze geweldig. En met een extra pijnstiller heeft ze er ook geen last van.

Onder dit alles schijnt Max wel gewoon heel vrolijk te blijven (al is ze wel gruwelijk verwend, maar dat mag wel toch? :mrgreen: ). Ze ligt het liefst de hele dag op de bank bij je op schoot. Een enorme knuffel is het, en heel lief. Geen enkele agressie.

Het is wel ontzettend zonde dat het nooit eens helemaal goed kan gaan. Ik had haar zo gegund om gewoon een keertje ongestoord van het leven te genieten. Nu is ze niet meer zo bang, wil haar lijf niet meer goed mee.
ranetje
Zeer actief

Toch vind ik het mooi dat zij zich verder wel prettig voelt (met dat geknuffel en zo :wink: ).
Als dat oor niet over gaat, zou er eigenlijk een kweekje gemaakt moeten worden om te zien welke bacterie aan het werk is.

Zij mag van mij ook nog een knuffel hoor! :ok: :wink:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

ranetje schreef:Toch vind ik het mooi dat zij zich verder wel prettig voelt (met dat geknuffel en zo :wink: ).
Als dat oor niet over gaat, zou er eigenlijk een kweekje gemaakt moeten worden om te zien welke bacterie aan het werk is.

Zij mag van mij ook nog een knuffel hoor! :ok: :wink:
Dat is natuurlijk ook wel fijn. Toen ze eerder op rust moest, werd ze heel vervelend, dus ik was erg bang dat dat weer zou gebeuren. Maar nee, haar gedrag is er zelfs op vooruit gegaan (ikzelf kan me echt niet Max ontspannen op de bank voorstellen).

Enne... nog 1,5 maand, dan kan ik die knuffel hoogstpersoonlijk gaan geven :wink: :mrgreen:
Richtje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Richtje »

Ik was van plan om toch maar weer eens een update van/over Max te geven, maar zie dat er al een topic loopt. Dus maar eventjes hier!

De fysio is gisteren weer geweest, dat blijft een beetje hetzelfde verhaal en zij blijft dus ook eens in de 3 weken komen. Max wil wel nog steeds erg graag bij haar zitten/liggen dus dat is iig positief.

Ze zat dit keer wel erg vast in nek en schouders, maar dat is waarschijnlijk te wijten aan het oorprobleem.

Haar oren behandelen vind ze ook verschrikkelijk, ze spartelt flink en dat kan nooit goed zijn voor die nek, maar goed je moet wat helaas.... Ik hoop wel dat dit echt over is na deze 10 dagen want ze vind het vreselijk. En wat ik nog erger vind is dat ze als ze denkt dat ik de oren wil gaan doen heel bang voor mij weg kruipt.
Gelukkig is ze het erna (en na een rijstwafel :mrgreen: ) heel snel weer vergeten.
De oren waren overigens wel verbeterd maar gewoon nog lang niet genoeg, mocht het na deze 10 dagen nog niet over zijn dan moeten we het 4 dagen laten rusten en wordt het daarna inderdaad op kweek gezet.

Verder is haar gedrag nog steeds super! Tenminste.... het is nog lang geen normale hond, maar een wereld van verschil met hoe ze een tijdje geleden was. Ze ligt regelmatig volkomen ontspannen heel diep te slapen en reageert dan helemaal nergens op.
Als ik op de bank televisie zit te kijken, komt ze steeds vaker gezellig bij me liggen en *klopt af* bijtincidenten zijn er ook al relatief lang niet geweest.

Het is natuurlijk heel sneu dat ze medisch niet in orde is en ook nooit meer wordt..... maar verder ben ik heel blij met hoe het nu gaat!

De epileptische aanvallen/hersenbloedingen/momenten van afwezigheid heeft ze ook niet meer gehad. En ook de alvleesklier heeft ze geen last meer van gehad.
Ze staat uiteraard nog wel op een streng dieet. Ze krijg nu 's avonds wel gekookte kip ipv de dieetbrokjes en dat vindt ze heerlijk.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Richtje schreef:Ik was van plan om toch maar weer eens een update van/over Max te geven, maar zie dat er al een topic loopt. Dus maar eventjes hier!

De fysio is gisteren weer geweest, dat blijft een beetje hetzelfde verhaal en zij blijft dus ook eens in de 3 weken komen. Max wil wel nog steeds erg graag bij haar zitten/liggen dus dat is iig positief.

Ze zat dit keer wel erg vast in nek en schouders, maar dat is waarschijnlijk te wijten aan het oorprobleem.

Haar oren behandelen vind ze ook verschrikkelijk, ze spartelt flink en dat kan nooit goed zijn voor die nek, maar goed je moet wat helaas.... Ik hoop wel dat dit echt over is na deze 10 dagen want ze vind het vreselijk. En wat ik nog erger vind is dat ze als ze denkt dat ik de oren wil gaan doen heel bang voor mij weg kruipt.
Gelukkig is ze het erna (en na een rijstwafel :mrgreen: ) heel snel weer vergeten.
De oren waren overigens wel verbeterd maar gewoon nog lang niet genoeg, mocht het na deze 10 dagen nog niet over zijn dan moeten we het 4 dagen laten rusten en wordt het daarna inderdaad op kweek gezet.

Verder is haar gedrag nog steeds super! Tenminste.... het is nog lang geen normale hond, maar een wereld van verschil met hoe ze een tijdje geleden was. Ze ligt regelmatig volkomen ontspannen heel diep te slapen en reageert dan helemaal nergens op.
Als ik op de bank televisie zit te kijken, komt ze steeds vaker gezellig bij me liggen en *klopt af* bijtincidenten zijn er ook al relatief lang niet geweest.

Het is natuurlijk heel sneu dat ze medisch niet in orde is en ook nooit meer wordt..... maar verder ben ik heel blij met hoe het nu gaat!

De epileptische aanvallen/hersenbloedingen/momenten van afwezigheid heeft ze ook niet meer gehad. En ook de alvleesklier heeft ze geen last meer van gehad.
Ze staat uiteraard nog wel op een streng dieet. Ze krijg nu 's avonds wel gekookte kip ipv de dieetbrokjes en dat vindt ze heerlijk.
Bedankt voor de update :ok:
Fijn dat het ondanks alles toch best goed gaat met de dame :ok: Geef van hieruit ook een knuf!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Mooi om te horen dat Max zich voor haar doen ontspannen gedraagt.

Dat gedoe met oren is altijd vervelend, ik ken ook eigenlijk geen enkele hond die met plezier aan zijn oren wordt gepeuterd. Ik hoop dat de ontsteking snel over is.

Wat een luxe, gekookte kip als avondmaal. Verwen haar maar lekker, maar dat zit wel goed zo te lezen :wink:
:pop:
ranetje
Zeer actief

Richtje schreef:De epileptische aanvallen/hersenbloedingen/momenten van afwezigheid heeft ze ook niet meer gehad. En ook de alvleesklier heeft ze geen last meer van gehad.
Die alvleesklier zou best eens de oorzaak kunnen zijn geweest van de aanvallen die ze heeft gehad.
Ik neem aan dat het dieet dat ze heeft daarmee verband houdt?

Lekker hoor die kip :ok:
Maar wees wel voorzichtig dat je niet te veel van haar dieet af gaat wijken.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Je kunt een klodder oorzalf op je vinger doen zonder dat ze het flesje ziet en dan gewoon je vinger in haar oor stoppen en een beetje ronddraaien (wel je handen wassen erna). De rest verspreidt zich vanzelf in de gehoorgang. Dat geeft meestal minders stress dan wanneer je met zo'n flesje aan komt zetten. Vooral bij een hond die gaat tegenwerken waardoor je geen idee hebt hoeveel er nu echt in het oor terecht is gekomen :mrgreen:
Maxiem
Zeer actief

Mizzsylver schreef:Waar blijven de fotoooosss :mrgreen: :mrgreen: Is alweer een tijd geleden :ok:
Ik heb wel foto's gemaild gekregen, maar mijn moeder is een vreselijke fotograaf. Zal ze toch maar eens plaatsen in de fotohoek (met de hoop op betere foto's :mrgreen: )
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

ik weet niet welke medicatie Max al heeft, maar hebben jullie www.sashasblend.nl al geprobeerd? Boris heeft 2 jaar lang ook zo ontzettend gemankt en ook weken niet langer dan 5 á 10 minuten aangelijnd kunnen lopen. Toen we dit gingen gebruiken ging hij zienderoog vooruit en inmiddels kan een uur lopen met rennen en bal spelletjes zonder problemen. Wel alles met mate blijven doen, maar pijn heeft hij niet meer zolang het lopen niet langer dan een uur is en de spelletjes een goede warming up en cooling down hebben en dan ook niet tot het einde gaan, maar bijv. 3 x de bal weg gooien.

Boris heeft trouwens links achter erge HD en daardoor belast hij rechts achter verkeerd. Gelukkig nu al 2 jaar pijnvrij!!
Maxiem
Zeer actief

boxersien schreef:ik weet niet welke medicatie Max al heeft, maar hebben jullie www.sashasblend.nl al geprobeerd? Boris heeft 2 jaar lang ook zo ontzettend gemankt en ook weken niet langer dan 5 á 10 minuten aangelijnd kunnen lopen. Toen we dit gingen gebruiken ging hij zienderoog vooruit en inmiddels kan een uur lopen met rennen en bal spelletjes zonder problemen. Wel alles met mate blijven doen, maar pijn heeft hij niet meer zolang het lopen niet langer dan een uur is en de spelletjes een goede warming up en cooling down hebben en dan ook niet tot het einde gaan, maar bijv. 3 x de bal weg gooien.

Boris heeft trouwens links achter erge HD en daardoor belast hij rechts achter verkeerd. Gelukkig nu al 2 jaar pijnvrij!!
Nee, nog niet geprobeerd. Glucosamine is eigenlijk het enige wat ze gehad heeft voor haar gewrichten, is dit iets anders? Glucosamine werkte namelijk niet voor Max.

Anders klinkt het wel heel goed.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”