Hij had een gebroken staart (waar ik pas later achterkwam),was erg angstig en beet met halsband omdoen, soms als je zomaar je hand uitstak enz. Hij vond het vreselijk als je aan hem kwam. Als iemand ietsje hard praatte lag hij onder de bank, durfde niet te komen eten en zo waren er nog wel meer dingen.
Aangezien hij toen een aardig vervilte vacht had heb ik hem bij een trimster kort moeten laten scheren.
Het was een drama. Toen zijn oren gedaan moesten worden heeft hij haar geprobeert te bijten en ze heeft hem toen een muilkorf om gedaan. Daar is hij zo van geflipt dat er niets meer mogelijk was.
Sinds die tijd knip ik hem dus zelf. Het gaat steeds beter en ik doe het in 2 dagen. De ene dag knip ik hem en de andere dag werk ik het zo netjes mogelijk bij. Dit om er geen hondje plagen van te maken.... ik kan het natuurlijk niet zo snel
Nu zou ik hem best wel af en toe door een trimster willen laten doen. Gewoon een keer echt netjes ( geen poedelmodel :N: ) en de oren aan de binnenkant krijg ik niet voor elkaar.
Mijn dilemma is.....
Het gaat nu super met Chub. Maar ik weet ook dat als er bepaalde dingen voorkomen dat hij weer (gedeeltelijk) terug kan vallen in zijn oude gedrag. Ik ben dus bang dat de trimster bv boos op hem wordt en Chub daar bang zal zijn. Vind het heel moeilijk om hem uit handen te geven zonder dat ik weet of die ander hem zal begrijpen en met zijn angst om kan gaan.
Dus ik zou graag wat ervaringen van baasjes willen lezen en van trimsters