Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen bazen/trimsters met bange honden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Chub

Ervaringen bazen/trimsters met bange honden

Ongelezen bericht door Chub »

Chub is een hondje met een wat minder leuk verleden en ik heb hem gekregen toen hij bijna een jaar was.
Hij had een gebroken staart (waar ik pas later achterkwam),was erg angstig en beet met halsband omdoen, soms als je zomaar je hand uitstak enz. Hij vond het vreselijk als je aan hem kwam. Als iemand ietsje hard praatte lag hij onder de bank, durfde niet te komen eten en zo waren er nog wel meer dingen.

Aangezien hij toen een aardig vervilte vacht had heb ik hem bij een trimster kort moeten laten scheren.

Het was een drama. Toen zijn oren gedaan moesten worden heeft hij haar geprobeert te bijten en ze heeft hem toen een muilkorf om gedaan. Daar is hij zo van geflipt dat er niets meer mogelijk was.

Sinds die tijd knip ik hem dus zelf. Het gaat steeds beter en ik doe het in 2 dagen. De ene dag knip ik hem en de andere dag werk ik het zo netjes mogelijk bij. Dit om er geen hondje plagen van te maken.... ik kan het natuurlijk niet zo snel :mrgreen: Bepaalde plekken (poten, staart en oren) krijg ik zelf ook moeilijk voor elkaar.

Nu zou ik hem best wel af en toe door een trimster willen laten doen. Gewoon een keer echt netjes ( geen poedelmodel :N: ) en de oren aan de binnenkant krijg ik niet voor elkaar.

Mijn dilemma is.....

Het gaat nu super met Chub. Maar ik weet ook dat als er bepaalde dingen voorkomen dat hij weer (gedeeltelijk) terug kan vallen in zijn oude gedrag. Ik ben dus bang dat de trimster bv boos op hem wordt en Chub daar bang zal zijn. Vind het heel moeilijk om hem uit handen te geven zonder dat ik weet of die ander hem zal begrijpen en met zijn angst om kan gaan.

Dus ik zou graag wat ervaringen van baasjes willen lezen en van trimsters :wink:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Als jij er je niet goed bij voelt om hem door een ander te laten trimmen, blijf je het toch lekker zelf doen..? :wink:
Chub maakt het geen bal uit hoe hij eruit ziet.

Bliksem gaat ook niet naar een trimsalon; ik vind het wel leuk om hem steeds weer van een andere coupe te voorzien, al is dat niet bewust zo... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Chub

Annelies schreef: Bliksem gaat ook niet naar een trimsalon; ik vind het wel leuk om hem steeds weer van een andere coupe te voorzien, al is dat niet bewust zo... :mrgreen:
:smile: :smile: herkenbaar :mrgreen:

Maar ik maak me een beetje zorgen om de haren in zijn oren :denken:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Chub schreef:
Annelies schreef: Bliksem gaat ook niet naar een trimsalon; ik vind het wel leuk om hem steeds weer van een andere coupe te voorzien, al is dat niet bewust zo... :mrgreen:

Ik durfde dat nooit zelf te doen en heb toen eens aan de trimster gevraagd hoe je dat moet doen. Gewoon de haren in de oren met twee vingers vastpakken en trekken dus. Dan pluk je er kleine 'bosjes' uit. Ik doe het vaak als ze liggen te doezelen op schoot, het doet ze geen pijn :wink:
Afbeelding
Chub

Moos schreef:
Chub schreef:

Ik durfde dat nooit zelf te doen en heb toen eens aan de trimster gevraagd hoe je dat moet doen. Gewoon de haren in de oren met twee vingers vastpakken en trekken dus. Dan pluk je er kleine 'bosjes' uit. Ik doe het vaak als ze liggen te doezelen op schoot, het doet ze geen pijn :wink:
Dat weet ik, ik had hier al eens gevraagd hoe dat moest.
Maar ik kan aan zijn oren trekken wat ik wil.... ze boven op zijn hoofd knopen :mrgreen: alles.
Maar als ik zijn oren omklap en met mijn vingers richten zijn oorgat ga, gaat er een schok door hem heen en gromt hij of trekt zijn lip op. Soms lukt het wel een beetje. Ik rommel daar dagelijks :wink:
Maar helemaal netjes leeg lukt me zo nooit :19:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

een ervaren trimmer kan echt wel met een bange hond omgaan.
angstbijters komen regelmatig voor helaas.
wat hier heel goed werkt is rescue van bachbloesems, dan worden ze inwendig gewoon rustiger en zekerder op tafel zodat de behandeling gewoon wat makkelijker verloopt. vaak geeft de eigenaar dit dan al een dag van tevoren. en tijdens de trimbeurt kan het ook gebruikt worden, als je het prettig vind om er bij te blijven, moet je dat gewoon doen.
je kan ook vragen stellen tussen door waarom er op bepaalde handelingen zo gereageerd wordt.
maar het heeft tijd nodig.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Chub schreef:
Moos schreef:
Chub schreef:

Dat weet ik, ik had hier al eens gevraagd hoe dat moest.
Maar ik kan aan zijn oren trekken wat ik wil.... ze boven op zijn hoofd knopen :mrgreen: alles.
Maar als ik zijn oren omklap en met mijn vingers richten zijn oorgat ga, gaat er een schok door hem heen en gromt hij of trekt zijn lip op. Soms lukt het wel een beetje. Ik rommel daar dagelijks :wink:
Maar helemaal netjes leeg lukt me zo nooit :19:
Ah oke, ik snap het :wink:
Dat is lastig dan inderdaad!
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

De ervaring van mijn trimster is dat ze heel voorzichtig met Beau omgaat, hij heeft haar nooit gebeten maar ze weet dat de kans erin zit. Ik heb duidelijke afspraken met haar gemaakt voordat ze met trimmen begon en zij kon aangeven of ze het wel of niet wilde. Jeda en een hondje van een vriendin gaat mee om ook getrimd te worden en wordt het Beau te veel laat ze hem even met rust en begint dan aan een andere hond.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je kunt dat haar er gerust in laten zitten hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”