Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beginnende diagnose Moos Update p.3

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Heb ik nog even een vraagje, of mensen ideeen hebben :wink:

Moos is nog maar 1 keer eerder onder narcose geweest, en toen had hij het daarna uren nog ontzettend koud. Hij lag maar te rillen en te bibberen. Ik heb er toen een zooi van die pittenzakken die je in de magnetron op kan warmen tegenaan gegooid, en toen ging het na een aantal uren steeds omwisselen van warmte zakken weer.
Alleen toen was het bij de da hier vlakbij, en waren we dus binnen 10 min thuis zodat ik met die pittenzakken in de weer kon.

Nu moeten we, zonder file, 2 uur rijden. Met file, als we pech hebben en in de spits terecht komen, nog langer.
Ik kan me zo voorstellen dat hij het weer zo koud gaat krijgen, maar hoe krijg ik hem dan warm?
Ik ga al een paar fleecedekens meenemen, en een kussen waar hij lekker op kan liggen op de achterbank.
Ik heb wel zo'n rubberen kruik, maar om die 2-3 uur lang echt goed warm te houden zou er echt (bijna) kokend water in moeten. En aan (bijna) kokend water komen lijkt me ook zo lastig :denken:
Ik neem aan dat ik daar wel kan vragen om warm water voor in de kruik, en als het niet op een andere manier kan moet het maar zo, maar van vorige keer weet ik nog dat 1 zo'n lauwwarm kruikje niet echt genoeg was.

Iemand nog tips?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een paar thermoskannen meenemen?
Daar de kruik vullen met warm water en in de thermoskannen warm water mee nemen om onderweg opnieuw te kunnen vullen.
Of meteen vanuit huis kannen met heet water meenemen.
Dat kan ook nog :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Een paar thermoskannen meenemen?
Daar de kruik vullen met warm water en in de thermoskannen warm water mee nemen om onderweg opnieuw te kunnen vullen.
Of meteen vanuit huis kannen met heet water meenemen.
Dat kan ook nog :wink:
Meteen vanuit huis had ik ook aan zitten denken, maar ik denk niet dat dat warm blijft vanaf 9 uur 's ochtends tot ergens in de namiddag :denken: :wink:
Maar daar ook vullen en dan onderweg de kruik 'verversen' klinkt wel als een goed plan :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ok, misschien gaat het wat ver maar er zijn warmtematjes te koop die werken op de sigarettenaansteker in je auto..

http://www.de-vogelkelder.nl/luckyrepti ... 70&catid=2
:pop:
Moos
Zeer actief

pooh schreef:ok, misschien gaat het wat ver maar er zijn warmtematjes te koop die werken op de sigarettenaansteker in je auto..

http://www.de-vogelkelder.nl/luckyrepti ... 70&catid=2
Dat gaat me inderdaad net even iets te ver voor 1 keer :mrgreen: :wink: Maar je brengt me wel op een idee!! Volgens mij heeft mijn vaders auto ook stoelverwarming op de achterbank. Tenminste, dat bestaat toch? Er staat me namelijk iets bij dat mijn broertje vroeger nog weleens 'mijn' kant aandeed, en dan werd ik kwaad :mrgreen:
Oke, superwarm wordt dat niet, maar het scheelt toch best denk ik.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Nou dat wordt toch best wel warm zo'n stoelverwarming.(in een volvo 43 graden celsius)
In ieder geval geeft het genoeg warmte af icm met een dekentje om lekker comfortabel op de achterbank te liggen voor moossie.
:pop:
Moos
Zeer actief

pooh schreef:Nou dat wordt toch best wel warm zo'n stoelverwarming.(in een volvo 43 graden celsius)
In ieder geval geeft het genoeg warmte af icm met een dekentje om lekker comfortabel op de achterbank te liggen voor moossie.
Nou, da's mooi dan :ok:
Had je een hele goede tip, alleen via een omweg :wink:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

:knuffel1: voor Moosie van zijn drie vriendinnen. Ik hoop dat er snel iets gevonden wordt!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

En lekker op schoot nemen, lichaamswarmte, en blijven wrijven?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

jeetje wat een onderzoeken moet Moos allemaal ondergaan he.... maar je wilt toch weten wat hij mankeert he.
Heel veel sterkte en ik hoop dat er heel snel een goede diagnose komt.
Mss kan je een moltonnetje mee nemen en hem daar onder leggen als hij de auto in komt...lekker met de stoel verwarming aan en dan het moltonnetje erover heen?
Hoop dat het onderzoek een beetje meevalt voor Moos.

Jacqueline
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Een moltonnetje, geeft dat meer warmte dan een fleecedeken? :wink:
Dat is toch wat je ook voor baby's gebruikt? Als dat meer warmte geeft dan ga ik van het weekend even de stad in om er eentje te halen.
(Hema heeft dat wel toch?).

Caroline, op schoot nemen heeft nog nooit echt geholpen eigenlijk als Moos bibbert van de kou, maar dat wrijven ga ik onthouden :ok:

En Geer; van drie knuffels knapt Moos helemaal op! :cheer:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Moos schreef:Een moltonnetje, geeft dat meer warmte dan een fleecedeken? :wink:
Dat is toch wat je ook voor baby's gebruikt? Als dat meer warmte geeft dan ga ik van het weekend even de stad in om er eentje te halen.

Caroline, op schoot nemen heeft nog nooit echt geholpen eigenlijk als Moos bibbert van de kou, maar dat wrijven ga ik onthouden :ok:

Ik zou het bij een fleecedeken houden; lekker licht materiaal dus je kunt (als je een grote hebt) hem eventueel nog opvouwen en zodoende meer laagjes maken. En misschien reageert hij nu wel heel anders op de narcose :19: dat kan ook nog.. Wanneer gaat het onderzoek gebeuren (of heb ik daar overheen gelezen :oeps: )?
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moon schreef:

Ik zou het bij een fleecedeken houden; lekker licht materiaal dus je kunt (als je een grote hebt) hem eventueel nog opvouwen en zodoende meer laagjes maken. En misschien reageert hij nu wel heel anders op de narcose :19: dat kan ook nog.. Wanneer gaat het onderzoek gebeuren (of heb ik daar overheen gelezen :oeps: )?
Woensdag a.s. is het onderzoek heb ik begrepen. :wink:
Spannend hoor! :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef:

Woensdag a.s. is het onderzoek heb ik begrepen. :wink:
Spannend hoor! :(:
Ja, klopt :wink: Woensdag om 11:30 moeten we er zijn. Alle duimen rond die tijd dat er in godsnaam iets gevonden wordt kunnen we gebruiken :wink:

Het kan inderdaad dat hij nu anders reageert natuurlijk :wink: Neem ik gewoon een fleecedeken mee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”