Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Royal Canin

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jap
Actief

Royal Canin

Ongelezen bericht door Jap »

Royal Canin...

de voors en tegen...........

ik heb mij laten adviseren bij de dierenwinkel..
ik wist het echt niet meer..

nu ben ik benieuwd naar jullie meningen of ik een goede keuze heb gemaakt..

ik krijg een kooikerpup zonder stamboom....

dus nu heb ik de royal canin medium junior32

graag jullie mening over het merk!!!!!!!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geen mening, gewoon je eigen mening vormen, kijken hoe je pup het erop doet,
Baco had ooit RC babydog, en die moest 12 keer op een dag te poepen(dat was voor mij duidelijk) :19:
als jou hond blij is, het lekker vind, alles goed doet,waarom niet :19:
Jap
Actief

oke... hmm dan moet je dus toch nog vaak wisselen van voer als het niet goed opgenomen word door de hond...

maar het merk zelf is wel oke?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

er zijn hele roedels honden die het er goed op doen, het is geen goedkoop supermarkt voer, ze gebruiken helaas wel gemische antie oxydanten.
die dan weer iets minder goed zijn, maar er staan verschillende topics op het forum, ik zou even gaan zoeken, als je van de hoed en de rand wilt weten. :19:
Jap
Actief

ja bedankt..
ik had idd al de zoekfunctie gebruikt maar kwam er niet helemaal uit...
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Mijn honden kregen en bulten en ellende van door de chemische zaken die erin zitten, maar als je hond het er goed op doet, lekker blijven voeren.
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibby heeft een tijd Royal Canin gehad en heeft toen nooit vaste poep gehad. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jap
Actief

ooow oke, niet zulke goede berichten dus...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

hoeveel van dit soort topics ga je nog openen? :denken: :19:
Afbeelding
Jap
Actief

198.487 topics denk ik...........
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Jap schreef:198.487 topics denk ik...........
:mrgreen:
Gewoon lekker vragen hoor, als je daar behoefte aan hebt :wink:
Jap
Actief

Dankje astrid.........
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb een hele tijd Royal Canin gevoerd. Na heel veel merken brokken gevoerd te hebben, kwam ik uit bij Royal Canin. Mijn honden aten Royal Canin het beste van alle merken brokken die ik geprobeerd heb.
Ondanks dat ze het best goed aten, deden ze het er slecht op. Veel diarree, veel spugen, stinken uit de bek, tandplak en veel verharen.

Na Royal Canin een tijdje gevoerd hebben ben ik in 1 keer over gestapt op rauw :wink:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Tja, de meningen die je hier krijgt zijn nogal divers. Het is gewoon per hond verschillend hoe ze het doen op een bepaald soort voer. De een doet eht super op brokken en de ander doet het super op kvv of vers. Is ook maar net waar je je zelf het prettigst bij voelt. Royal canin is best goed voer, maar ze gebruiken chemisch anti oxidanten ( BHA) en dat is voor veel mensen hier reden om het niet te voeren. Blijf gewoon rustig lezen hier op het forum en probeer voor jezelf te bedenken wat je zelf nu belangrijk vind en waar je je goed bij voelt. En probeer straks gewoon die royal canin, als je die nu toch hebt gekocht en kijk hoe je hondje het er op doet ! Doet hij het er goed op, nou prima toch !! Zo niet, dan moet je op zoek naar iets anders... Hondevoer is pas goed als je hond het er goed op doet ! Goede ontlasting, glanzende vacht, goede eetlust, geen tandsteen en niet stinken uit de bek of vacht... Succes ermee !!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jap schreef:198.487 topics denk ik...........
goedzo, hou ik er rekening mee :ok:
Afbeelding
Jap
Actief

SuzieC1970 schreef:Tja, de meningen die je hier krijgt zijn nogal divers. Het is gewoon per hond verschillend hoe ze het doen op een bepaald soort voer. De een doet eht super op brokken en de ander doet het super op kvv of vers. Is ook maar net waar je je zelf het prettigst bij voelt. Royal canin is best goed voer, maar ze gebruiken chemisch anti oxidanten ( BHA) en dat is voor veel mensen hier reden om het niet te voeren. Blijf gewoon rustig lezen hier op het forum en probeer voor jezelf te bedenken wat je zelf nu belangrijk vind en waar je je goed bij voelt. En probeer straks gewoon die royal canin, als je die nu toch hebt gekocht en kijk hoe je hondje het er op doet ! Doet hij het er goed op, nou prima toch !! Zo niet, dan moet je op zoek naar iets anders... Hondevoer is pas goed als je hond het er goed op doet ! Goede ontlasting, glanzende vacht, goede eetlust, geen tandsteen en niet stinken uit de bek of vacht... Succes ermee !!
oke....... en na hoe lang voeren kan je dat goed beoordelen?
na een week?
of moet je het zeker wel een maand proberen?
als ze dunne ontlasting krijgen kan het toch ook zijn door de overstap van het voer en dat als ze er aan wennen het wel goed gaat?
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

SuzieC1970 schreef:Tja, de meningen die je hier krijgt zijn nogal divers. Het is gewoon per hond verschillend hoe ze het doen op een bepaald soort voer. De een doet eht super op brokken en de ander doet het super op kvv of vers. Is ook maar net waar je je zelf het prettigst bij voelt. Royal canin is best goed voer, maar ze gebruiken chemisch anti oxidanten ( BHA) en dat is voor veel mensen hier reden om het niet te voeren. Blijf gewoon rustig lezen hier op het forum en probeer voor jezelf te bedenken wat je zelf nu belangrijk vind en waar je je goed bij voelt. En probeer straks gewoon die royal canin, als je die nu toch hebt gekocht en kijk hoe je hondje het er op doet ! Doet hij het er goed op, nou prima toch !! Zo niet, dan moet je op zoek naar iets anders... Hondevoer is pas goed als je hond het er goed op doet ! Goede ontlasting, glanzende vacht, goede eetlust, geen tandsteen en niet stinken uit de bek of vacht... Succes ermee !!
En dat noem jij dan goed voer? :denken: Goed voer is:Waar geen chemische geur,kleur en smaakstoffen aan toe gevoegd zijn.En waar honden geen liters water van gaan drinken,en waar honden geen bergen van poepen,dàt is goed voer! :boos:
SuzieC1970
Zeer actief

quote]En dat noem jij dan goed voer? :denken: Goed voer is:Waar geen chemische geur,kleur en smaakstoffen aan toe gevoegd zijn.En waar honden geen liters water van gaan drinken,en waar honden geen bergen van poepen,dàt is goed voer! :boos:[/quote]

@ tinker: Ik voer zelf ook het liefst voer zonder toegevoegde rommel hoor ! Ik zei dan ook "best"goed...en hoewel jij het je misschien niet kan voorstellen ken ik ook nog honden die het al jaren heeeel goed doen op royal canin. Met weinig en goede ontlasting !! Erg he...
SuzieC1970
Zeer actief

Jap schreef:
oke....... en na hoe lang voeren kan je dat goed beoordelen?
na een week?
of moet je het zeker wel een maand proberen?
als ze dunne ontlasting krijgen kan het toch ook zijn door de overstap van het voer en dat als ze er aan wennen het wel goed gaat?
Meestal voer je het een paar weken voor je kan zeggen of je hond het er goed op doet. Mocht het zo zijn dat je hondje langer dan een paar dagen aan de dunne zou zijn of gaat spugen ofzo dan moet je natuurlijk ff goed op letten want dat kan aan het voer liggen ( maar hoeft niet he)
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

@ tinker: Ik voer zelf ook het liefst voer zonder toegevoegde rommel hoor ! Ik zei dan ook "best"goed...en hoewel jij het je misschien niet kan voorstellen ken ik ook nog honden die het al jaren heeeel goed doen op royal canin. Met weinig en goede ontlasting !! Erg he...
Fijn voor die honden dat ze het er"goed op doen". :roll: Maar waarom bewust voer met BHA voeren?Als er toch genoeg alternatieve zijn?Vroeger voerde wij ook zulke brokken,we wisten niet beter,want we hadden geen internet of wat dan ook,je geloofde de dierenwinkel of de da.Maar nu ik beter weet en je zoveel info kunt vinden op internet over goede voeding,vind ik zulke brokken echt niet meer kunnen.Ik ben beslist niet tegen brokken,maar wel tegen bepaalde merken en daar is RC er een van. :wink:
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dusty&Lora »

Hier krijgen ze al jaren Royal Canin, ze doen het er perfect op ! Goede ontlasting, goede vacht ect !
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik ben anti-RC (behalve die mokken dan, die zijn erg leuk)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nope hier komen alleen nog geperste brokken binnen, geen sponsjes
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jap
Actief

geperste brokken?
welke zijn dat en wat is daar het voordeel van?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jap schreef:geperste brokken?
welke zijn dat en wat is daar het voordeel van?
http://www.xs4all.nl/~jheming/GZers_bes ... rokken.htm

geperst o.a Farmfood, cavom, Prins
Jap
Actief

oefff....
oke... ik ben dus overtuigd van geperste brokken....
dan toch maar de prins brokken proberen....
en alle brokken van prins zijn geperst? alle varianten?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jap schreef:oefff....
nee, ik zou persoonlijk dus ook kiezen voor cavom of FF, gewoon een eerlijke brok, waar alles in zit wat ze nodig hebben, geen geklooi met varianten ed
Jap
Actief

yamie schreef:
nee, ik zou persoonlijk dus ook kiezen voor cavom of FF, gewoon een eerlijke brok, waar alles in zit wat ze nodig hebben, geen geklooi met varianten ed
geklooi met varianten?
ik bedoelde eigenlijk of alle varianten van prins geperst zijn.. dus de puppy variant net zo goed als de volwassen versie
Jap
Actief

Re: Royal Canin

Nanna schreef:
Jap schreef:Royal Canin...

de voors en tegen...........

ik heb mij laten adviseren bij de dierenwinkel..
ik wist het echt niet meer..

nu ben ik benieuwd naar jullie meningen of ik een goede keuze heb gemaakt..

ik krijg een kooikerpup zonder stamboom....

dus nu heb ik de royal canin medium junior32

graag jullie mening over het merk!!!!!!!
Het is maar een klein hondje, waarom geef je het geen kvv?
Dat is prima verkrijgbaar, er zit geen troep in om het houdbaar te houden, en verreweg de meeste honden prefereren het boven een bak gruis.
ik kan geen volledige kvv geven omdat ik op terschelling woon en niet zo veel keuze heb in dingen die ik hier kan kopen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee, Prins heeft ook geexpandeerde brok.
Ik heb een tijdje prins geperst gevoerd, maar ben toch overgegaan op Barca. Aangezien dit niet overal verkrijgbaar is zou ik je aanraden om Cavom te nemen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”