Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Royal Canin
Moderator: moderatorteam
-
Jap
- Actief
Royal Canin
Royal Canin...
de voors en tegen...........
ik heb mij laten adviseren bij de dierenwinkel..
ik wist het echt niet meer..
nu ben ik benieuwd naar jullie meningen of ik een goede keuze heb gemaakt..
ik krijg een kooikerpup zonder stamboom....
dus nu heb ik de royal canin medium junior32
graag jullie mening over het merk!!!!!!!
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Jap
- Actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Jap
- Actief
-
GuardianAngel
- Zeer actief
- Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
-
Jap
- Actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Jap
- Actief
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
-
joline
- Zeer actief
Ik heb een hele tijd Royal Canin gevoerd. Na heel veel merken brokken gevoerd te hebben, kwam ik uit bij Royal Canin. Mijn honden aten Royal Canin het beste van alle merken brokken die ik geprobeerd heb.
Ondanks dat ze het best goed aten, deden ze het er slecht op. Veel diarree, veel spugen, stinken uit de bek, tandplak en veel verharen.
Na Royal Canin een tijdje gevoerd hebben ben ik in 1 keer over gestapt op rauw
Ondanks dat ze het best goed aten, deden ze het er slecht op. Veel diarree, veel spugen, stinken uit de bek, tandplak en veel verharen.
Na Royal Canin een tijdje gevoerd hebben ben ik in 1 keer over gestapt op rauw
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Tja, de meningen die je hier krijgt zijn nogal divers. Het is gewoon per hond verschillend hoe ze het doen op een bepaald soort voer. De een doet eht super op brokken en de ander doet het super op kvv of vers. Is ook maar net waar je je zelf het prettigst bij voelt. Royal canin is best goed voer, maar ze gebruiken chemisch anti oxidanten ( BHA) en dat is voor veel mensen hier reden om het niet te voeren. Blijf gewoon rustig lezen hier op het forum en probeer voor jezelf te bedenken wat je zelf nu belangrijk vind en waar je je goed bij voelt. En probeer straks gewoon die royal canin, als je die nu toch hebt gekocht en kijk hoe je hondje het er op doet ! Doet hij het er goed op, nou prima toch !! Zo niet, dan moet je op zoek naar iets anders... Hondevoer is pas goed als je hond het er goed op doet ! Goede ontlasting, glanzende vacht, goede eetlust, geen tandsteen en niet stinken uit de bek of vacht... Succes ermee !!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
Jap
- Actief
oke....... en na hoe lang voeren kan je dat goed beoordelen?SuzieC1970 schreef:Tja, de meningen die je hier krijgt zijn nogal divers. Het is gewoon per hond verschillend hoe ze het doen op een bepaald soort voer. De een doet eht super op brokken en de ander doet het super op kvv of vers. Is ook maar net waar je je zelf het prettigst bij voelt. Royal canin is best goed voer, maar ze gebruiken chemisch anti oxidanten ( BHA) en dat is voor veel mensen hier reden om het niet te voeren. Blijf gewoon rustig lezen hier op het forum en probeer voor jezelf te bedenken wat je zelf nu belangrijk vind en waar je je goed bij voelt. En probeer straks gewoon die royal canin, als je die nu toch hebt gekocht en kijk hoe je hondje het er op doet ! Doet hij het er goed op, nou prima toch !! Zo niet, dan moet je op zoek naar iets anders... Hondevoer is pas goed als je hond het er goed op doet ! Goede ontlasting, glanzende vacht, goede eetlust, geen tandsteen en niet stinken uit de bek of vacht... Succes ermee !!
na een week?
of moet je het zeker wel een maand proberen?
als ze dunne ontlasting krijgen kan het toch ook zijn door de overstap van het voer en dat als ze er aan wennen het wel goed gaat?
-
Tinker
En dat noem jij dan goed voer?SuzieC1970 schreef:Tja, de meningen die je hier krijgt zijn nogal divers. Het is gewoon per hond verschillend hoe ze het doen op een bepaald soort voer. De een doet eht super op brokken en de ander doet het super op kvv of vers. Is ook maar net waar je je zelf het prettigst bij voelt. Royal canin is best goed voer, maar ze gebruiken chemisch anti oxidanten ( BHA) en dat is voor veel mensen hier reden om het niet te voeren. Blijf gewoon rustig lezen hier op het forum en probeer voor jezelf te bedenken wat je zelf nu belangrijk vind en waar je je goed bij voelt. En probeer straks gewoon die royal canin, als je die nu toch hebt gekocht en kijk hoe je hondje het er op doet ! Doet hij het er goed op, nou prima toch !! Zo niet, dan moet je op zoek naar iets anders... Hondevoer is pas goed als je hond het er goed op doet ! Goede ontlasting, glanzende vacht, goede eetlust, geen tandsteen en niet stinken uit de bek of vacht... Succes ermee !!
-
SuzieC1970
- Zeer actief
quote]En dat noem jij dan goed voer?
Goed voer is:Waar geen chemische geur,kleur en smaakstoffen aan toe gevoegd zijn.En waar honden geen liters water van gaan drinken,en waar honden geen bergen van poepen,dàt is goed voer!
[/quote]
@ tinker: Ik voer zelf ook het liefst voer zonder toegevoegde rommel hoor ! Ik zei dan ook "best"goed...en hoewel jij het je misschien niet kan voorstellen ken ik ook nog honden die het al jaren heeeel goed doen op royal canin. Met weinig en goede ontlasting !! Erg he...
@ tinker: Ik voer zelf ook het liefst voer zonder toegevoegde rommel hoor ! Ik zei dan ook "best"goed...en hoewel jij het je misschien niet kan voorstellen ken ik ook nog honden die het al jaren heeeel goed doen op royal canin. Met weinig en goede ontlasting !! Erg he...
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Meestal voer je het een paar weken voor je kan zeggen of je hond het er goed op doet. Mocht het zo zijn dat je hondje langer dan een paar dagen aan de dunne zou zijn of gaat spugen ofzo dan moet je natuurlijk ff goed op letten want dat kan aan het voer liggen ( maar hoeft niet he)Jap schreef:oke....... en na hoe lang voeren kan je dat goed beoordelen?SuzieC1970 schreef:Tja, de meningen die je hier krijgt zijn nogal divers. Het is gewoon per hond verschillend hoe ze het doen op een bepaald soort voer. De een doet eht super op brokken en de ander doet het super op kvv of vers. Is ook maar net waar je je zelf het prettigst bij voelt. Royal canin is best goed voer, maar ze gebruiken chemisch anti oxidanten ( BHA) en dat is voor veel mensen hier reden om het niet te voeren. Blijf gewoon rustig lezen hier op het forum en probeer voor jezelf te bedenken wat je zelf nu belangrijk vind en waar je je goed bij voelt. En probeer straks gewoon die royal canin, als je die nu toch hebt gekocht en kijk hoe je hondje het er op doet ! Doet hij het er goed op, nou prima toch !! Zo niet, dan moet je op zoek naar iets anders... Hondevoer is pas goed als je hond het er goed op doet ! Goede ontlasting, glanzende vacht, goede eetlust, geen tandsteen en niet stinken uit de bek of vacht... Succes ermee !!
na een week?
of moet je het zeker wel een maand proberen?
als ze dunne ontlasting krijgen kan het toch ook zijn door de overstap van het voer en dat als ze er aan wennen het wel goed gaat?
-
Tinker
Fijn voor die honden dat ze het er"goed op doen".@ tinker: Ik voer zelf ook het liefst voer zonder toegevoegde rommel hoor ! Ik zei dan ook "best"goed...en hoewel jij het je misschien niet kan voorstellen ken ik ook nog honden die het al jaren heeeel goed doen op royal canin. Met weinig en goede ontlasting !! Erg he...
-
Dusty&Lora
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nope hier komen alleen nog geperste brokken binnen, geen sponsjes

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Jap
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.xs4all.nl/~jheming/GZers_bes ... rokken.htmJap schreef:geperste brokken?
welke zijn dat en wat is daar het voordeel van?
geperst o.a Farmfood, cavom, Prins
-
Jap
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee, ik zou persoonlijk dus ook kiezen voor cavom of FF, gewoon een eerlijke brok, waar alles in zit wat ze nodig hebben, geen geklooi met varianten edJap schreef:oefff....
oke... ik ben dus overtuigd van geperste brokken....
dan toch maar de prins brokken proberen....
en alle brokken van prins zijn geperst? alle varianten?
-
Jap
- Actief
geklooi met varianten?yamie schreef:nee, ik zou persoonlijk dus ook kiezen voor cavom of FF, gewoon een eerlijke brok, waar alles in zit wat ze nodig hebben, geen geklooi met varianten edJap schreef:oefff....
ik bedoelde eigenlijk of alle varianten van prins geperst zijn.. dus de puppy variant net zo goed als de volwassen versie
-
Jap
- Actief
Re: Royal Canin
ik kan geen volledige kvv geven omdat ik op terschelling woon en niet zo veel keuze heb in dingen die ik hier kan kopenNanna schreef:Het is maar een klein hondje, waarom geef je het geen kvv?Jap schreef:Royal Canin...
Dat is prima verkrijgbaar, er zit geen troep in om het houdbaar te houden, en verreweg de meeste honden prefereren het boven een bak gruis.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee, Prins heeft ook geexpandeerde brok.Jap schreef:oefff....
Ik heb een tijdje prins geperst gevoerd, maar ben toch overgegaan op Barca. Aangezien dit niet overal verkrijgbaar is zou ik je aanraden om Cavom te nemen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi