9 weken aan een geitenrib
Moderator: moderatorteam
Ik ben blij dat je niet door schade en schande wijs hoeft te worden! als ik hier in het begin dat ik kwam beter had geluisterd naar de mensen op dit forum had mijn hondje niet een maand lang brokken met patè en koekjes hoeven te eten, maar gewoon al lekker compleet vlees. (nu volledig rauw)Jap schreef:oke ik heb me aangemeld bij een forum voor natuurlijke voeding..
ik ga me er in verdiepen..
wil alleen t beste voor mijn schatje, maar was me van geen kwaad bewust..
ik dacht dat rauw vlees niet zo goed was, maar ja in de natuur eten ze dat natuurlijk alleen maar..
en ik dacht dat brokken bij de dierenwinkel die dus duurder zijn als die in de supermarkt goed waren, niet altijd dus..![]()
en ik dacht dat rodi ( in de supermarkt) juist afval was en niet goed, ook omdat hez best goedkoop is...
gelukkig heb ik me hier aangemald!! veel dingen geleerd..
dank jullie wel

Even wat anders dan het verse voerJap schreef:hallo.
over 3 weken krijg ik mijn puppy, en ik zit al allemaal topics te lezen over wat het beste voer is, maar wat kan ik mijn puppy het beste geven?
ik lees allemaal goede berichten over RODI, maar kan ik dat al zo jong geven?
of kan ik daar beter eerst mee wachten?
en ik heb allemaal proef verpakkingen van bijvoorbeeld:
Eukanuba
Beneful
Science plan
zijn dat wel goede merken?
en hoe weet ik welke in mijn hondje het beste kan geven?
bedankt alvast
en niet te veel ontlasting of lichtgevende ontlastingHutsje schreef:hij moet vaste ontlasting hebben, dat is eigenljk het belangrijksteJap schreef:oke, en waar moet ik opletten bij de ontlasting?
hoe kan je goed zien dat het voer goed aanslaat?.

dat zei ik, lichtgevendeminhie schreef:En geen rare kleur..
Kzie welles op straat van die typische pedigree poep.. mooi ORANJE

...en frolicHutsje schreef:als je goed voer geeft krijg je dat niet, dat zijn bonzo/pedigreekleuren

Hier krijgen ze het heel incidenteel wel eens maar een pup zou ik het niet voeren omdat het ook vetter isHutsje schreef:in principe alles behalve varken ivm aujeski. er zijn wel mensen die het geven maar ik zou het niet aanraden. en alles rauw. als er bij jou een slachterij zit zou je daar vuile pens kunnen halen, dat vinden ze heerlijk.Jap schreef:echt?
ik dacht dat rauwe kipfilet ongezond en gevaarlijk was..welk vlees kan ik allemaal rauw geven? dan maak ik een lijst
Pens niet?Addy schreef:Hier krijgen ze het heel incidenteel wel eens maar een pup zou ik het niet voeren omdat het ook vetter isHutsje schreef:in principe alles behalve varken ivm aujeski. er zijn wel mensen die het geven maar ik zou het niet aanraden. en alles rauw. als er bij jou een slachterij zit zou je daar vuile pens kunnen halen, dat vinden ze heerlijk.Jap schreef:echt?
ik dacht dat rauwe kipfilet ongezond en gevaarlijk was..welk vlees kan ik allemaal rauw geven? dan maak ik een lijst

Ja lams of runderpens geef ik wel aan pups, maar als extraatje in het weekend krijgen ze hier wel eens een braadworst , superongezond maar heerlijk vinden ze het en dat zou ik dan weer niet aan een pup gevenGollum schreef:Pens niet?Addy schreef:Hier krijgen ze het heel incidenteel wel eens maar een pup zou ik het niet voeren omdat het ook vetter isHutsje schreef:in principe alles behalve varken ivm aujeski. er zijn wel mensen die het geven maar ik zou het niet aanraden. en alles rauw. als er bij jou een slachterij zit zou je daar vuile pens kunnen halen, dat vinden ze heerlijk.Jap schreef:echt?
Gollum krijgt vanaf dat ze 3 maanden was rauw, ook pens en dat ging prima![]()
Hier zit ze aan haar eerste sardientje, kijk die ogen![]()
Bij de fokker zijn de puppy's Bonzo gewoon.rascals schreef:In eerste plek moet je aan je fokker vragen wat de puppy's gewoon zijn .....
plotse overschakeling is verre van goed , trouwens welke voeding raad je fokker je aan ....niet onbelangrijk naar mijn mening .
Wij zijn voorstander van de voedingen Henne pet Food '' kronch '' op basis van verse zalm en komt uit scandinavie maar zeer goed kwaliteitsvoeer en ja niet goedkoop . Ze hebben er weinig en goede mest van , eten het graag en je moet er weinig van geven . Ook de vacht is fantastisch!Het is licht verteerbaar en is hypoallergeen .Het is ook zeer effectief voor honden met huidproblemen een echte aanrader dus .
De andere voedingen anders ( als je niet aan die voedingen kan komen van Kronch ) staan wij achter Nutro en Hills' .
Je moet ook elke voeding minstens 3 mnd geven om zich te bewijzen .....en elke hond kan beter zijn met een andere voeding . Onze puppy mensen krijgen allemaal de raad Kronch te geven en volgen deze ook op . Nog geen enkele is ervan terug gekomen en ze raden het zelfs al anderen aan op hondenscholen .......

maar wij zijn heel content, hier barfen ze en contenter kunnen ze niet wordenrascals schreef:Ja kijk er is zoveel en iedereen heeft zijn eigen ervaringen en zoals ik al eerder vermelde de ene is beter mat dat voer en de andere beter met een ander voer ....het is een beetje je weg zoeken en ja , ben je content niet overschakelen zou ik zeggen .