Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Afbeelding

9 weken aan een geitenrib :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lekker olijfje!!

3.5 week oud, voor het eerst vlees en sindsdien naast een lekker botje niks anders meer gehad dan vlees :ok: :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jap
Actief

Ongelezen bericht door Jap »

oke ik heb me aangemeld bij een forum voor natuurlijke voeding..
ik ga me er in verdiepen..

wil alleen t beste voor mijn schatje, maar was me van geen kwaad bewust..
ik dacht dat rauw vlees niet zo goed was, maar ja in de natuur eten ze dat natuurlijk alleen maar..

en ik dacht dat brokken bij de dierenwinkel die dus duurder zijn als die in de supermarkt goed waren, niet altijd dus.. :eek:

en ik dacht dat rodi ( in de supermarkt) juist afval was en niet goed, ook omdat hez best goedkoop is...

gelukkig heb ik me hier aangemald!! veel dingen geleerd..

dank jullie wel :ok:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Goed van je. :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Helaas is de prijs van diervoeder niet bepaald door de kwaliteit van het voer, maar meestal door de kosten voor de prachtige verpakkingen en reclames. :wink:

Leuk dat je het gaat proberen.
Er is niets leukers dan een hond te zien smullen van een lekkere verse maaltijd. Je zou voor de gein over de tijdje, als je lekker ingeburgerd bent in de wereld van het verse voer, eens een bakje brokjes moeten neerzetten en dat vergelijken met de maaltijd die bestaat uit een kippennek of een ribbetje. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Jap schreef:oke ik heb me aangemeld bij een forum voor natuurlijke voeding..
ik ga me er in verdiepen..

wil alleen t beste voor mijn schatje, maar was me van geen kwaad bewust..
ik dacht dat rauw vlees niet zo goed was, maar ja in de natuur eten ze dat natuurlijk alleen maar..

en ik dacht dat brokken bij de dierenwinkel die dus duurder zijn als die in de supermarkt goed waren, niet altijd dus.. :eek:

en ik dacht dat rodi ( in de supermarkt) juist afval was en niet goed, ook omdat hez best goedkoop is...

gelukkig heb ik me hier aangemald!! veel dingen geleerd..

dank jullie wel :ok:
Ik ben blij dat je niet door schade en schande wijs hoeft te worden! als ik hier in het begin dat ik kwam beter had geluisterd naar de mensen op dit forum had mijn hondje niet een maand lang brokken met patè en koekjes hoeven te eten, maar gewoon al lekker compleet vlees. (nu volledig rauw) :ok:
Afbeelding
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Hier ook een leek hoor toen k mn hond net had, althans...leek op t gebied van voeding en kreeg sam ook gewoon 'braaf' brokken, nu alweer een tijdje op KVV en zn beetje alle merken komen wel eens voorbij, okee k geef eerlijk toe; de rodi en de smuldier t meest omdat die t makkelijkst te krijgen zijn;(nooit iets van gemerkt trouwens dat smuldier niet goed zou zijn :mrgreen: ) nu voor lieverlee, krijgt ie steeds meer rauw extra en wie weet....ooit nog eens volledig :wink:

Het is geen schande dat je veel moet leren met je eerste hond, vind ik niet in ieder geval :wink: beter open staan voor andere meningen en denkwijzes als denken dat je alles weet toch? :wink:
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Re: puppy voeren?

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Jap schreef:hallo.

over 3 weken krijg ik mijn puppy, en ik zit al allemaal topics te lezen over wat het beste voer is, maar wat kan ik mijn puppy het beste geven?

ik lees allemaal goede berichten over RODI, maar kan ik dat al zo jong geven?
of kan ik daar beter eerst mee wachten?

en ik heb allemaal proef verpakkingen van bijvoorbeeld:

Eukanuba
Beneful
Science plan

zijn dat wel goede merken?

en hoe weet ik welke in mijn hondje het beste kan geven?

bedankt alvast
Even wat anders dan het verse voer ;-)

Mijn pup krijg gewoon Eukanuba brokken en doet het daar perfect op :-)
Mooie vacht, goede en stevige ontlasting, en is in een top conditie.
Ik heb dus hele goede ervaringen met Eukanuba.

Maar het blijft lastig hoor om het juiste voer te vinden voor je hond.
Vooral omdat iedereen natuurlijk zijn eigen ervaring heeft met een bepaald soort voer.
En wat de ene geweldig vind, daar kan een ander weer hele andere ervaringen mee hebben :-)
Het blijft gewoon lastig.
Mijn enige tip is kijk goed naar je hond en naar zijn ontlastings patroon.
Daar kan je namelijk als een hoop informatie uithalen ;-)
Jap
Actief

oke, en waar moet ik opletten bij de ontlasting?
hoe kan je goed zien dat het voer goed aanslaat?
Hutsje
Zeer actief

Jap schreef:oke, en waar moet ik opletten bij de ontlasting?
hij moet vaste ontlasting hebben, dat is eigenljk het belangrijkste :wink: .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
Jap schreef:oke, en waar moet ik opletten bij de ontlasting?
hij moet vaste ontlasting hebben, dat is eigenljk het belangrijkste :wink: .
en niet te veel ontlasting of lichtgevende ontlasting :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jap
Actief

oke, en met vaste ontlasting bedoel je dat het niet te dun is zeg maar?
Hutsje
Zeer actief

Jap schreef:oke, en met vaste ontlasting bedoel je dat het niet te dun is zeg maar?
yep :wink:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

En geen rare kleur..
Kzie welles op straat van die typische pedigree poep.. mooi ORANJE :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

minhie schreef:En geen rare kleur..
Kzie welles op straat van die typische pedigree poep.. mooi ORANJE :roll:
dat zei ik, lichtgevende :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief

als je goed voer geeft krijg je dat niet, dat zijn bonzo/pedigreekleuren :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:als je goed voer geeft krijg je dat niet, dat zijn bonzo/pedigreekleuren :mrgreen:
...en frolic :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hutsje schreef:
Jap schreef:echt?
ik dacht dat rauwe kipfilet ongezond en gevaarlijk was..welk vlees kan ik allemaal rauw geven? dan maak ik een lijst
in principe alles behalve varken ivm aujeski. er zijn wel mensen die het geven maar ik zou het niet aanraden. en alles rauw. als er bij jou een slachterij zit zou je daar vuile pens kunnen halen, dat vinden ze heerlijk.
Hier krijgen ze het heel incidenteel wel eens maar een pup zou ik het niet voeren omdat het ook vetter is
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Addy schreef:
Hutsje schreef:
ik dacht dat rauwe kipfilet ongezond en gevaarlijk was..welk vlees kan ik allemaal rauw geven? dan maak ik een lijst
in principe alles behalve varken ivm aujeski. er zijn wel mensen die het geven maar ik zou het niet aanraden. en alles rauw. als er bij jou een slachterij zit zou je daar vuile pens kunnen halen, dat vinden ze heerlijk.
Hier krijgen ze het heel incidenteel wel eens maar een pup zou ik het niet voeren omdat het ook vetter is
Pens niet?
Gollum krijgt vanaf dat ze 3 maanden was rauw, ook pens en dat ging prima :19:
Hier zit ze aan haar eerste sardientje, kijk die ogen :smile:
Afbeelding
Addy

Gollum schreef:
Addy schreef:
Hutsje schreef:
Pens niet?
Gollum krijgt vanaf dat ze 3 maanden was rauw, ook pens en dat ging prima :19:
Hier zit ze aan haar eerste sardientje, kijk die ogen :smile:
Afbeelding
Ja lams of runderpens geef ik wel aan pups, maar als extraatje in het weekend krijgen ze hier wel eens een braadworst , superongezond maar heerlijk vinden ze het en dat zou ik dan weer niet aan een pup geven :wink:
Hutsje
Zeer actief

maar wat bedoel je nou, je geeft geen pens aan pups of geen varkensvlees? :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Hutsje schreef:maar wat bedoel je nou, je geeft geen pens aan pups of geen varkensvlees? :mrgreen:
geen varkensvlees :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dus geen lekkere braadworsten :smile: :smile: :smile:
rascals
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door rascals »

In eerste plek moet je aan je fokker vragen wat de puppy's gewoon zijn .....

plotse overschakeling is verre van goed , trouwens welke voeding raad je fokker je aan ....niet onbelangrijk naar mijn mening .

Wij zijn voorstander van de voedingen Henne pet Food '' kronch '' op basis van verse zalm en komt uit scandinavie maar zeer goed kwaliteitsvoeer en ja niet goedkoop . Ze hebben er weinig en goede mest van , eten het graag en je moet er weinig van geven . Ook de vacht is fantastisch!Het is licht verteerbaar en is hypoallergeen .Het is ook zeer effectief voor honden met huidproblemen een echte aanrader dus .

De andere voedingen anders ( als je niet aan die voedingen kan komen van Kronch ) staan wij achter Nutro en Hills' .

Je moet ook elke voeding minstens 3 mnd geven om zich te bewijzen .....en elke hond kan beter zijn met een andere voeding . Onze puppy mensen krijgen allemaal de raad Kronch te geven en volgen deze ook op . Nog geen enkele is ervan terug gekomen en ze raden het zelfs al anderen aan op hondenscholen .......
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

rascals schreef:In eerste plek moet je aan je fokker vragen wat de puppy's gewoon zijn .....

plotse overschakeling is verre van goed , trouwens welke voeding raad je fokker je aan ....niet onbelangrijk naar mijn mening .

Wij zijn voorstander van de voedingen Henne pet Food '' kronch '' op basis van verse zalm en komt uit scandinavie maar zeer goed kwaliteitsvoeer en ja niet goedkoop . Ze hebben er weinig en goede mest van , eten het graag en je moet er weinig van geven . Ook de vacht is fantastisch!Het is licht verteerbaar en is hypoallergeen .Het is ook zeer effectief voor honden met huidproblemen een echte aanrader dus .

De andere voedingen anders ( als je niet aan die voedingen kan komen van Kronch ) staan wij achter Nutro en Hills' .

Je moet ook elke voeding minstens 3 mnd geven om zich te bewijzen .....en elke hond kan beter zijn met een andere voeding . Onze puppy mensen krijgen allemaal de raad Kronch te geven en volgen deze ook op . Nog geen enkele is ervan terug gekomen en ze raden het zelfs al anderen aan op hondenscholen .......
Bij de fokker zijn de puppy's Bonzo gewoon.
En 'wij' staan achter vers en als vroeg ontbijtje een handje Cavom :pffff:
Afbeelding
rascals
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door rascals »

Ja kijk er is zoveel en iedereen heeft zijn eigen ervaringen en zoals ik al eerder vermelde de ene is beter mat dat voer en de andere beter met een ander voer ....het is een beetje je weg zoeken en ja , ben je content niet overschakelen zou ik zeggen .
Addy

rascals schreef:Ja kijk er is zoveel en iedereen heeft zijn eigen ervaringen en zoals ik al eerder vermelde de ene is beter mat dat voer en de andere beter met een ander voer ....het is een beetje je weg zoeken en ja , ben je content niet overschakelen zou ik zeggen .
maar wij zijn heel content, hier barfen ze en contenter kunnen ze niet worden :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”