Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Niet eten

Ongelezen bericht door Gollum »

Sinds een paar dagen wil Gollum niet of nauwelijks eten. Dingen die ze eerst hardstikke lekker vond haalt ze nu haar neus voor op :(
Gister heeft ze helemaal niks gegeten, ze kreeg vis en ik heb het een paar keer aangeboden maar ze hoefde echt niet. Net dezelfde vis aangeboden, wil nog steeds niet eten. Poepen doet ze wel :19: En ze heeft ook honger volgens mij want ze loopt steeds te miepen en volgt me trouw als ik naar de keuken ga. Ze is ook gewoon lekker actief en doet niet ziek aan.. Ik denk dat ze in totaal in de afgelopen 4 dagen 1 kilo heeft gegeten ipv 2 kilo (krijgt normaal iets van 500 gram vlees per dag). Dat is op zich nog niet zo heel ernstig, maar ik vraag me af hoe lang ze dat kan volhouden.. Ze heeft wel al 4 dagen antibiotica en ontstekingsremmers omdat ze was gebeten door n paar honden (zie ander topic), zou het daar aan kunnen liggen? Ze was ook een beetje schijnzwanger maar dat was volgens mij al bijna over, haar tietjes zijn al een stuk kleiner.
Ik zit een beetje te twijfelen of en wanneer ik iets anders moet aanbieden dan de vis, ik wil ook niet dat ze een loopje met me neemt natuurlijk :roll: Straks blieft mevrouw alleen nog maar hertenvlees en pens, dat is ook weer niet de bedoeling.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Wat vervelend voor je hond. Zo'n 'vasten' periode kunnen honden heel lang volhouden. Volgens JdB wel wekenlang, dat regelen ze zelf van binnenuit. De factoren schijnzwangerschap in combi met AB en de verwondingen van je hond, kunnen zeker een rol spelen.
Ik zou wat langer houdbare dingen aan gaan bieden.
Vis laat ik niet liggen tot de volgende dag (krijgt de kans niet eens.... :mrgreen: ). Dat is me te link bij zieke honden.
Misschien wat witvis als koolvis of wat gesneden kipfilet met gesneden pens? Minder moeilijk materiaal, waar ze weinig moeite voor hoeft te doen. En die AB onderhouden met PB als kefir, yoghurt etc. Hoop dat ze snel weer wat lekkerder in haar vel komt te zitten.
Sterkte.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Golden Stanley schreef:Wat vervelend voor je hond. Zo'n 'vasten' periode kunnen honden heel lang volhouden. Volgens JdB wel wekenlang, dat regelen ze zelf van binnenuit. De factoren schijnzwangerschap in combi met AB en de verwondingen van je hond, kunnen zeker een rol spelen.
Ik zou wat langer houdbare dingen aan gaan bieden.
Vis laat ik niet liggen tot de volgende dag (krijgt de kans niet eens.... :mrgreen: ). Dat is me te link bij zieke honden.
Misschien wat witvis als koolvis of wat gesneden kipfilet met gesneden pens? Minder moeilijk materiaal, waar ze weinig moeite voor hoeft te doen. En die AB onderhouden met PB als kefir, yoghurt etc. Hoop dat ze snel weer wat lekkerder in haar vel komt te zitten.
Sterkte.
Die vis begint inderdaad al aardig te stinken :N: Sardientjes doet ze normaal niet zo moeilijk over, het is een makkelijk visje. Normaal is het ook hap slik weg hoor, met alles eigenlijk.
En ze doet verder ook niet ziek aan, dat vind ik het moeilijke.. Ik geef haar elke dag wat biogarde met extra probiotica, dat lebbert ze zo op.
Ik kijk zo even nog een keer of ze de vis lust, en anders leg ik wel wat haasmedallionnetjes uit, die zijn lekker zacht. Qua bot heb ik zowat alleen nog maar geitenribben liggen, even kijken maar voor wat zachtere botten zoals kip.
Nou ja, tijdens de loopsheid was ze wat aangekomen dus ze kan het wel hebben gelukkig..
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”