Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puro-brokken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Puro-brokken?

Ongelezen bericht door Perle »

Aangezien het blijkbaar een Nederlands merk is, denk ik dat ik hier meer kans heb op ervaringsdeskundigen. :mrgreen:

Tot nu toe gaf ik mijn honden (mechelaars) Fides-brokken, aangekocht via de club. Nu krijgt de voorzitter ineens in zijn bol dat hij het niet pikt dat de prijzen wat stijgen (0.50 euro :roll: , nog al logisch gezien grondstoffen ook duurder worden) én nú opeens zouden meerdere mensen klagen dat hun honden er te veel ontlasting van hebben. (niks van gehoord, bijna heel de club geeft die voeding, honden doen het prima).

Ik kreeg dus eergisteren ipv het vertrouwde merk opeens een zak "Puro Krokant" in mijn handen geduwd.
Ten eerste: ik beslis wel zélf of ik mijn honden op andere voeding zet. Maar dat terzijde :pffff: :smile: .
Ten tweede: mijn teefje verdraagt nu eindelijk haar voeding goed, na een hele lijdensweg, dus ik ben niet geneigd zomaar te gaan testen
Ten derde: de aanbevolen te geven hoeveelheid Puro is 450 à 700g. Dat is bijna het dubbel van wat op de andere merken die thuis liggen wordt aangegeven (onze Duitsers krijgen Bento). Dus vraag ik me af... als je het dubbel moet geven om je hond voldoende voedingsstoffen te geven, hoeveel rommel zit er dan wel in?? Ze moeten wel genoeg binnenkrijgen, want ze sporten intensief.
Daarbij komt dan nog dat mijn teefje een echte "doorjager" is, eender welke voeding, moet ze ongeveer het dubbel van de normale hoeveelheid krijgen. Dus stel je voor...zou haar bijna 1400g brokken per dag moeten geven. Lijkt me nogal opgeblazen gevoel te geven. :denken:

Kennen of geven jullie deze voeding? Want hier in België hebben we er nog niet van gehoord.
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Ik heb van beide merken die je noemt echt nog nooit gehoord. :19: Sorry.... :wink:
Perle
Zeer actief

Geeft niet. :wink:

Niemand verder?

Onze DA gaat het dit weekend eens bestuderen, zij had er ook nog nooit van gehoord.
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Perle schreef:Geeft niet. :wink:

Niemand verder?

Onze DA gaat het dit weekend eens bestuderen, zij had er ook nog nooit van gehoord.
Jammer dat we je niet verder kunnen helpen. :19: Ik ben wel benieuwd wat je dierenarts er van vind.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

een ingredientenlijstje kan verhelderend werken
Perle
Zeer actief

Categorieën ingrediënten: granen, vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige bijproducten, mineralen, oliën en vetten, gist.

Analyse:
Ruw eiwit 24%
Ruw vet 10%
Ruwe as 7.8%
Ruwe celstof 3,0%
Vocht 10%
Calcium 1,3%
Fosfor 0.9%

Toevoegingen per kg:
Vit.A 20000ie
Vit.B 1600ie
Vit.E 150mg
Koper 10mg
Wat ik overigens ook weinig vertrouwenswekkend vind, is dat de aanbevolen hoeveelheden die ze op de site zetten, niet overeenkomen met die op de zakken. Volgens de zakken zou je meer moeten geven. Wel handig, mensen denken dat ze niet veel moeten geven, tot ze de zak in handen hebben. Of ben ik nu té kritisch? :neenee:

Ze hebben ook een website (naam + .nl) :mrgreen:
Zou al 30 jaar bestaan, ik ken heel wat mensen in de hondenwereld, niemand heeft er ooit van gehoord. :19:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ok, 't eerst genoemde ingredient is altijd hetgeen er het meest in een brok zit. Kippenvoer dus ;-)
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Perle schreef:
Categorieën ingrediënten: granen, vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige bijproducten, mineralen, oliën en vetten, gist.

Analyse:
Ruw eiwit 24%
Ruw vet 10%
Ruwe as 7.8%
Ruwe celstof 3,0%
Vocht 10%
Calcium 1,3%
Fosfor 0.9%

Toevoegingen per kg:
Vit.A 20000ie
Vit.B 1600ie
Vit.E 150mg
Koper 10mg
Wat ik overigens ook weinig vertrouwenswekkend vind, is dat de aanbevolen hoeveelheden die ze op de site zetten, niet overeenkomen met die op de zakken. Volgens de zakken zou je meer moeten geven. Wel handig, mensen denken dat ze niet veel moeten geven, tot ze de zak in handen hebben. Of ben ik nu té kritisch? :neenee:

Ze hebben ook een website (naam + .nl) :mrgreen:
Zou al 30 jaar bestaan, ik ken heel wat mensen in de hondenwereld, niemand heeft er ooit van gehoord. :19:

:19: Me too...nog nooit van gehoord. Maar als ik zo de lijst bekijk heb ik er ook weinig aan gemist :mrgreen:
Jorda
Actief

voer

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik voer Puro Lam&Rijst naast vers vlees en mijn honden doen het er goed op. Ik voer niet meer dan ik bij andere merken heb gedaan.

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”