Tot nu toe gaf ik mijn honden (mechelaars) Fides-brokken, aangekocht via de club. Nu krijgt de voorzitter ineens in zijn bol dat hij het niet pikt dat de prijzen wat stijgen (0.50 euro
Ik kreeg dus eergisteren ipv het vertrouwde merk opeens een zak "Puro Krokant" in mijn handen geduwd.
Ten eerste: ik beslis wel zélf of ik mijn honden op andere voeding zet. Maar dat terzijde
Ten tweede: mijn teefje verdraagt nu eindelijk haar voeding goed, na een hele lijdensweg, dus ik ben niet geneigd zomaar te gaan testen
Ten derde: de aanbevolen te geven hoeveelheid Puro is 450 à 700g. Dat is bijna het dubbel van wat op de andere merken die thuis liggen wordt aangegeven (onze Duitsers krijgen Bento). Dus vraag ik me af... als je het dubbel moet geven om je hond voldoende voedingsstoffen te geven, hoeveel rommel zit er dan wel in?? Ze moeten wel genoeg binnenkrijgen, want ze sporten intensief.
Daarbij komt dan nog dat mijn teefje een echte "doorjager" is, eender welke voeding, moet ze ongeveer het dubbel van de normale hoeveelheid krijgen. Dus stel je voor...zou haar bijna 1400g brokken per dag moeten geven. Lijkt me nogal opgeblazen gevoel te geven.
Kennen of geven jullie deze voeding? Want hier in België hebben we er nog niet van gehoord.