Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sperziebonen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

jelle schreef:
Hutsje schreef:Dit geldt idd alleen voor de mens, geen idee of dat ook voor honden geldt, en of het door fijnmalen ook verdwijnt. Er sttaat ook dit:
Peulvruchten en bonen die u diepgevroren koopt en peulvruchten en bonen in pot of blik zijn al voldoende verhit. Daardoor zitten er geen schadelijke hoeveelheden van deze stoffen meer in de groente.
maar ik haal hier niet uit of het nu wel of niet in diepgevroren bonen zit, die zijn doorgaans niet gekookt :19:
misschien verliest de stof in kwestie ook zijn werking als je het invriest??? :denken: :19:
vanaf hier weet ik het ook niet meer hoor, heb het tot nog toe nooit verder in detail uitgezocht...
Groenten worden voor ze ingevroren worden kort geblancheerd. Of de luxe variant van Bonduelle gestoomd. Ze zijn dus kort verhit voor ze ingevroren worden.

Yèti wil de sperziebonen niet rauw eten maar wel als ze gekookt zijn. Da's handig want dan mag ze ons restje hebben. Hetzelfde geld voor worteltjes.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Rami schreef:
Hutsje schreef:
Rami schreef:Volgens het voedingscentrum:
dat is dezelfde link die jelle plaatste en waar ik mijn kwoot uithaalde :19: :wink:
Oh, sorry!
(Niet het hele topic doorgelezen... :oeps: )
:mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Yèti schreef:
jelle schreef:
Hutsje schreef:Dit geldt idd alleen voor de mens, geen idee of dat ook voor honden geldt, en of het door fijnmalen ook verdwijnt. Er sttaat ook dit:
Peulvruchten en bonen die u diepgevroren koopt en peulvruchten en bonen in pot of blik zijn al voldoende verhit. Daardoor zitten er geen schadelijke hoeveelheden van deze stoffen meer in de groente.
maar ik haal hier niet uit of het nu wel of niet in diepgevroren bonen zit, die zijn doorgaans niet gekookt :19:
misschien verliest de stof in kwestie ook zijn werking als je het invriest??? :denken: :19:
vanaf hier weet ik het ook niet meer hoor, heb het tot nog toe nooit verder in detail uitgezocht...
Groenten worden voor ze ingevroren worden kort geblancheerd. Of de luxe variant van Bonduelle gestoomd. Ze zijn dus kort verhit voor ze ingevroren worden.

Yèti wil de sperziebonen niet rauw eten maar wel als ze gekookt zijn. Da's handig want dan mag ze ons restje hebben. Hetzelfde geld voor worteltjes.
Nee hoor, sperciebonen niet (altijd iig).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”