Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KK1

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

KK1

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Hoi,

Ik wil al een tijdje een KK1 cursus volgen , maar de KC waar ik lid van ben geeft al jaren geen KK1 curcus meer.
Maar nu las ik eind vorige week op hun site, dat ze vanaf de volgende week weer een KK1 cursus gaan geven.
Het was gelukkig nog mogelijk om me voor de cursus in te schrijven. :cheer:
De boeken heb ik al in huis . De lesstof is reuze interssant maar wel pittig. :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: KK1

Ongelezen bericht door Scooby »

MonaToetje schreef:De lesstof is reuze interssant maar wel pittig. :wink:
KK1 is vooral veel, maar niet zo heel moeilijk, hoor.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

He leuk, ik ben dinsdag avond net begonnen met de cursus. Wie weet hoe diep ze in de rassenkennis gaan? (bijv. de brakken die je hier eigenlijk niet ziet, moet je die goed kennen? of is het belangrijker de golden retriever, white swiss shepherd dog, welsh corgi pembroke en cardican e.d. te weten??)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Als het goed is, begin ik half oktober :cheer: :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

boxersien schreef:He leuk, ik ben dinsdag avond net begonnen met de cursus. Wie weet hoe diep ze in de rassenkennis gaan? (bijv. de brakken die je hier eigenlijk niet ziet, moet je die goed kennen? of is het belangrijker de golden retriever, white swiss shepherd dog, welsh corgi pembroke en cardican e.d. te weten??)
Je moet ongeveer 380 rassen kennen voor de KK1. Daar zitten ook een aantal brakken bij. Het zijn dus niet alleen de bekende rassen die je moet kennen voor de KK1, maar dat zullen ze je op de cursus vast allemaal vertellen. :wink:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

die rassenkennis is de reden dat ik het niet aandurf... is me iets teveel...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:die rassenkennis is de reden dat ik het niet aandurf... is me iets teveel...
Als je dat al te veel vindt, moet je inderdaad niet aan de KK1 beginnen. Er zijn vakken waarbij je nog véél meer moet stampen.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Scooby schreef:
Jacksel schreef:die rassenkennis is de reden dat ik het niet aandurf... is me iets teveel...
Als je dat al te veel vindt, moet je inderdaad niet aan de KK1 beginnen. Er zijn vakken waarbij je nog véél meer moet stampen.
stampen is niet erg, maar ik denk dat het me nooit gaat lukken al die rassen uit elkaar te houden...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Scooby schreef:
stampen is niet erg, maar ik denk dat het me nooit gaat lukken al die rassen uit elkaar te houden...
Dat kun je wel, hoor. Daar zijn allerlei ezelsbruggetjes voor. :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Die rassen gaat vast wel lukken hier. Ben er al jaren mee bezig en ken ongeveer 200 rassen echt al wel (bijna heel rasgroep 1, 2, 3 en 4 :mrgreen: ). Je moet het idd niet proberen om het in twee weken te doen, want dan ga je de mist in :ok:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik ben dit jaar weer begonnen met een cursus KK1, nadat ik er vorig jaar ook 1 had gedaan. Die van vorig jaar was via een KC, maar de relatie van die docenten klapte tijdens de cursus en laat ik gewoon zeggen dat dit de kwaliteit niet ten goede kwam, vandaar ook mijn keus om een tweede cursus te doen.

Eerder zei iemand dat er 380 rassen te leren zijn. Dit is volgens mijn informatie niet het geval. Ik heb bij de vorige cursus (lesmateriaal was wel goed, in het begin) een lijst gekregen van alle rassen die je moest leren en dat waren er iets van 251. Dus nogal een verschil.

Qua diepte moet je weten welk ras, uit welk land afkomstig en waarvoor gebruikt. Ikzelf leer de secties er ook bij, gewoon om een mooi overzicht te hebben.

Waar doe je KK1 als ik vragen mag?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

De brakken met al die moeilijke franse namen heb ik gewoon overgeslagen........ ik dacht beter 220 goed dan 250 half. :wink:
Ik had daarvoor een gemakkelijke pp-presentatie waar eerste de hond verscheen en daarna de hond met beschrijving.
Als je het een beetje handig aanpakt is het goed te doen.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Tulp schreef:De brakken met al die moeilijke franse namen heb ik gewoon overgeslagen........ ik dacht beter 220 goed dan 250 half. :wink:
Ik had daarvoor een gemakkelijke pp-presentatie waar eerste de hond verscheen en daarna de hond met beschrijving.
Als je het een beetje handig aanpakt is het goed te doen.
Ik heb in de begin jaren 70 AKK gedaan(toen was dit nog 1 cursus)
onze leraar was Gerard Smits, toenmalig fotograaf voor de "Hondenwereld"dus een heleboel fotos(zw/wit) van rashonden.
Aan het eind van elke les, kregen we een heel pakket van deze honden en moesten we ze zo leren, er werden ook "spelletjes mee gedaan, zoals kwartetten e.d.
Het examen werd mondeling afgenomen op de Emmalaan bij de Raad van Beheer
Bij rassenkennis vroegen ze welk ras ik zelf had, 'n Beagle, toen werd ik doorgezaagd over de scandinavische brakkenrassen, waar toendertijd vrij weinig van bekend was.(geen internet e.d )
Hadden ze toen maar de "fransen" genomen, daar wist ik iets meer van.
maar of het zo heeft moeten zijn, jaren later liepen/lopen hier wel Zweedse brakken rond :ok:

een aantal cursisten zijn doorgegaan en later keurmeester geworden(o.a Hr. Grevelt, windhonden).
Ik ben niet verder gekomen dan "exterieur en bewegingsleer" , we kregen daar toen les van enkele "beroemdheden" o.a. Mevr Baretta en Mevr. Brooymans!
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Het is inderdaad wel veel, maar met een beetje inzet is het best te doen.
Het examen viel me uiteindelijk reuze mee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”