Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwanger of schijnzwanger ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bubbles
Actief

Ongelezen bericht door Bubbles »

MARC_S schreef:Je schrijft hier al best een poosje, is het niet eerder in je opgekomen met de net gedekte hond naar de DA te gaan? Of toen even een topic openen met wat moet ik nu doen? Dat spuitje kost minder dan een totale abortus en is ook wat humaner voor de hond :roll:
En de vader was een Ambull? Dat lost in ieder geval iets van je problemen op want een niet ingeent nestje "X-ambullen" zonder stamboom doet in ieder geval nog rond de 350 euro per pup. Meestal krijgt een kruising ook redelijk wat pups.

Nu maar hopen dat er geen complicaties komen want dan kost het je helemaal klauwen met geld. :wink:

Ik moet eerlijk zeggen dat dit er bij mij niet helemaal ingaat. 30 euro is niet aan te komen voor je en dus moet je 9,5 maanden oude hond maar een nest evt rad-hondjes gaan baren? Sorry maar mij gaat dit net even iets te ver in het verkeerde keelgat.

KNIP - pb
Waarom ik mijn vraag nou pas op het forum stel. nou omdat ik deze reacties wel alverwacht had.

Ik kom hier met een vraag, en niet met de vraag om zo een reacties te krijgen.

Ik weet dat Bubbles te jong is voor een nest, en ik heb er ook niet om gevraagd. Als ik de tijd terug kon draaien weet ik zeker dat ik haar aan de slip ketting had gelegd i.p.v aan haar gewone halsband, ze was me te snel af, en dat zullen heus meer mensen gebeuren.
Groetjes Tamara, Bubbles, en de 5 poezebeesten

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Nog maar een keer dan, waar in in Limburg woon je?
:pop:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Bubbles schreef:Ik weet dat Bubbles te jong is voor een nest, en ik heb er ook niet om gevraagd. Als ik de tijd terug kon draaien weet ik zeker dat ik haar aan de slip ketting had gelegd i.p.v aan haar gewone halsband, ze was me te snel af, en dat zullen heus meer mensen gebeuren.
Wat mij nog het meest verbaast, is dat je hier drie weken geleden hebt gevraagd waar je rekening mee moet houden als je teef loops is. Je hebt toen meerdere malen het advies gekregen om Bubbles aangelijnd te houden en je hebt zelfs een keer reageerd toen Bubbles al loops was met de opmerking dat je haar wel gewoon los liet lopen. Tja, dan denk ik... :roll:
Bubbles
Actief

Ik woon in margraten...

Om even terug te komen op het vorig geplaatste bericht, Bubbles mocht dat wel loslopen maar bij aankomst van reuen gaat ze aan de lijn.
En bij gecastreerde reuen mocht ze gewoon los lopen.

Ik heb net trouwens telefoom gehad Bubbles kan straks naar de dokter, dan krijg ik waarschijnlijk meer te horen over hoe en wat er nou aan de hand is.

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bubbles schreef:ze was me te snel af, en dat zullen heus meer mensen gebeuren.[/b]
Zeg nooit nooit,maar nee,mij zal zoiets niet makkelijk gebeuren.Bente is nu loops en ik volg haar met argusogen.Ook buiten in het bos.
Of je hond drachtig is is echt alleen door een dierenarts vast te stellen en niet vanachter een toetsenbord :wink:
Het enige wat je verder kunt doen is afwachten en "voor het geval dat" zorgen dat je een werpkist hebt en spullen die je verder bij een bevalling nodig kunt hebben.
Kijk eens op www.spat.nl of misschien kan iemand in je omgeving zelf een werpkist maken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Bubbles schreef: Bubbles kan straks naar de dokter, dan krijg ik waarschijnlijk meer te horen over hoe en wat er nou aan de hand is.
Fijn :ok:
En nu maar hopen dat het loos alarm is.
Afbeelding
Bubbles
Actief

marian* schreef:
Bubbles schreef: Bubbles kan straks naar de dokter, dan krijg ik waarschijnlijk meer te horen over hoe en wat er nou aan de hand is.
Fijn :ok:
En nu maar hopen dat het loos alarm is.
Dank je, zelf hoop ik ook dat het loos alarm is.
Wel zei de dierearts aan de telefoon dat het niet zeker was of hij al iets zou kunnen voelen omdat als ze zwanger is het nog erg vroeg is.

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bubbles schreef:
Om even terug te komen op het vorig geplaatste bericht, Bubbles mocht dat wel loslopen maar bij aankomst van reuen gaat ze aan de lijn.
Maar dat dat, zoals veel mensen op jouw vraag destijds over een loopse teef, niet de meest handige manier is met een loopse teef in haar dekrijpe dagen, had je dus kunnen weten.
marian*
Erelid
Contacteer:

Bubbles schreef:Wel zei de dierearts aan de telefoon dat het niet zeker was of hij al iets zou kunnen voelen omdat als ze zwanger is het nog erg vroeg is.[/b]
Nee,dat kan.Maar misschien is daar dan ook nog een mouw aan te passen.
Afbeelding
Bubbles
Actief

Scooby schreef:
Bubbles schreef:
Maar dat dat, zoals veel mensen op jouw vraag destijds over een loopse teef, niet de meest handige manier is met een loopse teef in haar dekrijpe dagen, had je dus kunnen weten.
Nee dat zie ik nou ook wel in. in het vervolg blijft ze ook gewoon aangelijnd als ze loops is, en waarschijnlijk wordt ze ook zo snel mogelijk gesterilliseerd, om herhaling te voorkomen.

Ik heb het beste met haar voor, al zitten we nou financieel even moeielijk.
Ze krijgt altijd trouw haar entingen, ze is optijd ontwormd en ontvlooid.

Maar tijdens de wandeling dat dit gebeurd is heeft ze haar halsband van haar hoofd getrokken.

Ook hoop ik dat de Am.Bulldog nog te jong was om uberhaupt te kunnen dekken vooral omdat hij zelf op het moment jonger was dan Bubbles hij was 5 a 6 maanden.

Afbeelding
Bubbles
Actief

marian* schreef:
Bubbles schreef:Wel zei de dierearts aan de telefoon dat het niet zeker was of hij al iets zou kunnen voelen omdat als ze zwanger is het nog erg vroeg is.[/b]
Hoe bedoel je ? Snap even niet wat je bedoelt misschien is daar dan ook nog een mouw aan te passen ?? :oops:

Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik hoop dat het loos alarm is meid , en dat de dieren arts dit kan bevestigen
zodat jij geen zorgen meer hebt , ik duim voor je :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bubbles schreef:
MARC_S schreef:Je schrijft hier al best een poosje, is het niet eerder in je opgekomen met de net gedekte hond naar de DA te gaan? Of toen even een topic openen met wat moet ik nu doen? Dat spuitje kost minder dan een totale abortus en is ook wat humaner voor de hond :roll:
En de vader was een Ambull? Dat lost in ieder geval iets van je problemen op want een niet ingeent nestje "X-ambullen" zonder stamboom doet in ieder geval nog rond de 350 euro per pup. Meestal krijgt een kruising ook redelijk wat pups.

Nu maar hopen dat er geen complicaties komen want dan kost het je helemaal klauwen met geld. :wink:

Ik moet eerlijk zeggen dat dit er bij mij niet helemaal ingaat. 30 euro is niet aan te komen voor je en dus moet je 9,5 maanden oude hond maar een nest evt rad-hondjes gaan baren? Sorry maar mij gaat dit net even iets te ver in het verkeerde keelgat.

KNIP - pb
Waarom ik mijn vraag nou pas op het forum stel. nou omdat ik deze reacties wel alverwacht had.

Ik kom hier met een vraag, en niet met de vraag om zo een reacties te krijgen.

Ik weet dat Bubbles te jong is voor een nest, en ik heb er ook niet om gevraagd. Als ik de tijd terug kon draaien weet ik zeker dat ik haar aan de slip ketting had gelegd i.p.v aan haar gewone halsband, ze was me te snel af, en dat zullen heus meer mensen gebeuren.
Nee, dat mag je dus niet gebeuren. En dat dit al bij de eerste beste loopsheid van je hond gebeurt, voorspelt niet veel goeds.

Gelukkig dat je bij een dierenarts terecht kan. Ik hoop van harte dat het loos alarm is, want anders is het drama.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Contacteer:

Bubbles schreef:
marian* schreef:
Hoe bedoel je ? Snap even niet wat je bedoelt misschien is daar dan ook nog een mouw aan te passen ?? :oops:
Ik bedoel dat als er verdere medische kosten komen aan dit gedoe de betreffende dierenarts heel misschien bereid is tot een betalingsregeling o.i.d.
Ik hoop ook voor je dat het loos alarm is en dat je kunt sparen voor een sterilisatie want sterilisaties zijn stikduur.Vijfhonderd Euro ben je maar zo kwijt en dan moet alles nog goed gaan ook :wink:
Afbeelding
Bubbles
Actief

Martijn schreef:
En de financiële schommelingen die jij schets vind ik nogal ongeloofwaardig. Het gebeurt niet dat je van de een op de andere maand geen geld meer hebt om een echootje te laten doen en dan de volgende maand weer wel. Als dat wel zo is stel ik voor een reservepotje voor de dieren aan te leggen
Ik denk niet dat ik verplicht ben om hier uileg te gaan geven over mijn financiele situatie. Ik kan je wel erbij zeggen dat het komt doordat we ook onverwachtse kosten hebben moeten maken deze maand, en doordat we de belasting dienst moeten betalen, dus nee dit gebeurt niet elke maand.
Normaal gesproken als een van de dieren iets mankeert gaan ze meteen naar de DA.

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bubbles schreef:Ik heb het beste met haar voor, al zitten we nou financieel even moeielijk.
Ze krijgt altijd trouw haar entingen, ze is optijd ontwormd en ontvlooid.
Daar twijfel ik ook niet aan. :wink: Ik verbaas me alleen een beetje over deze 'onhandigheid'.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Ik hoop ook voor je dat het loos alarm is en dat je kunt sparen voor een sterilisatie want sterilisaties zijn stikduur.Vijfhonderd Euro ben je maar zo kwijt en dan moet alles nog goed gaan ook :wink:
Wat dacht je dat het gaat kosten als het geen loos alarm blijkt en Bubbles, met een beetje pech, via een keizersnede moet bevallen van een nest van acht pups?!
marian*
Erelid
Contacteer:

Scooby schreef:
marian* schreef:Ik hoop ook voor je dat het loos alarm is en dat je kunt sparen voor een sterilisatie want sterilisaties zijn stikduur.Vijfhonderd Euro ben je maar zo kwijt en dan moet alles nog goed gaan ook :wink:
Wat dacht je dat het gaat kosten als het geen loos alarm blijkt en Bubbles, met een beetje pech, via een keizersnede moet bevallen van een nest van acht pups?!
Daar wil ik maar niet eens aan denken :N: en daarom ook mijn hoop op vals alarm.
Afbeelding
Bubbles
Actief

Martijn schreef:
Bubbles schreef: Ik denk niet dat ik verplicht ben om hier uileg te gaan geven over mijn financiele situatie.
Dat wordt je dus ook niet gevraagd. Laat dat verongelijkte gedoe maar achterwege.
Ik kan je wel erbij zeggen dat het komt doordat we ook onverwachtse kosten hebben moeten maken deze maand, en doordat we de belasting dienst moeten betalen, dus nee dit gebeurt niet elke maand.
Nee, elk jaar.

En onverwachtte kosten zeggen me weinig.
Kosten zijn nooit onverwacht...die komen altijd.
Normaal gesproken als een van de dieren iets mankeert gaan ze meteen naar de DA.
Normaal gesproken mankeren de dieren niets..zo ken ik er nog wel een paar. Crisis komt nu eenmaal altijd ongelegen. Daar moet je op inspelen anders heb je je zaken gewoon niet voor elkaar.
Goede verzorging zonder continuïteit betekent weinig.

Het blijft er om heen gedraai. Jij zegt niet naar de dierenarts te kunnen omdat je geen geld hebt als je hond iets mankeert. Dat is niet mijn inbreng maar die van jou.
Ik vnd het dus nogal flauw om nu te doen alsof je financiëel dik in orde zit.
Je hoort mij ook niet roepen dat ik financieel goed zit of wel soms, anders was ik al lang bij de Da geweest.

En ik draai nergens om heen, ik heb net al uitgelegd waardoor ik moeielijk zit, en nee de balasting betalen wij niet elk jaar, doordat wij een uitkering hebben. Niet dat dat er nou toe doet.

Het belangrijkste in dit verhaal is Bubbles en niet ons heen en weer getyp om dat ik effe hier om hulp kom vragen.

Ze gaat straks naar de Da, en hopelijk is er niks aan de hand.

Afbeelding
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Ik hoop dat het vals alarm blijkt............ Sterkte bij de dierenarts straks.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zorg in godsnaam dat , je een potje hebt voor onvoorziene uitgave :ok:
vind het dapper van je dat je ondanks dat je wist dat er commentaar zou komen je toch de vraag gesteld hebt, en dat je nu met haar naar de DA gaat :wink:
sterkte straks, ik zal duimen, voor loos alarm :ok:
Bubbles
Actief

Inge O schreef:
Bubbles schreef:Het belangrijkste in dit verhaal is Bubbles
juist, maar gezien zij voor haar wel en wee helemaal van jou afhangt doet dat heen en weer getyp over jou wel wat ter zake.
:denken: Sorry ben niet helemaal helder vandaag, maar ik snap even niet wat je bedoelt ??

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom heb je het dan niet meteen gepost? Dan had ik desnoods die prik wel voorgeschoten :roll:
Nu lopen de kosten alleen maar op en 3 weken geleden was dit allemaal aan de hand. Wat nou als je een nest pups moet laten weghalen? Of erger, je laat het komen? Weet je wat dat gaat kosten?
En toen je er zo over in de rats zat dat ze misschien onder de RAD zou vallen? Waarom dan nu zo spelen met vuur? Toen liep ze los, nu schoot ze uit haar halsband. Wat dan ook, je speelt met vuur op alle fronten en als je nu gewoon meteen had gepost dat ze weggerend was en misschien zwanger was het zo geregeld dat ze een prikje kreeg en iedereen uit de zorgen was.

Als je het toen niet durfde snap ik helemaal niet waarom je het nu wel gaat vertellen. De hond van 9,5 maand misschien 3 weken in de zwangerschap van een Ambull vind ik erger.

Ik hoop echt dat je wat laat doen als ze zwanger is want het ras heeft grote koppen en brede fronten, daarnaast grote nesten, in dit geval een veel te jonge moeder en dus zet je echt je teef op het spel als je dit nest laat komen. Naast de veiligheid en gezondheid van deze pups.
Het gaat je honderden euro's kosten om zo'n nest groot te krijgen en aan de baas te helpen als dat laatste al lukt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:
Je kunt echt wel aan 80 piek komen om duidelijkheid te krijgen. Kun je dat niet dan doe je haar maar naar het asiel..dan ruimen zij jouw shit wel op. Er komt bij een jonge hond als de jouwe echt nog meer momenten dat er gewoon geld uitgegeven moet worden dus als je dit niet kunt betalen kun je het gewoon niet betalen om een hond te hebben.
echo koste bij mijn teef 47 euro.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

[quote="Martijn"]
En onverwachtte kosten zeggen me weinig.
Kosten zijn nooit onverwacht...die komen altijd.
[quote]

Nou martijn, ik ben het wel met je eens dat je zorgplicht hebt naar je dieren. En bij mij gaat het welzijn van dieren voorop en komt het niet uit de lengte dan wel uit de breedte.
En mensen die te beroerd zijn om dit welzijn verantwoordelijk in te vullen zijn naar mijn mening idd geen dier waard.

Maar ik vind het nogal ver gaan om met iemand in discussie te gaan over zijn/haar financiele situatie.
Daarnaast kun je natuurlijk vanachter je pc niet zien hoe iemand erbij zit en voor zijn dieren is.

Erg kortzichtig vind ik het om te veronderstellen dat dat onverwachte kosten niet onverwacht kunnen zijn. Gelukkig voor jou dat het je weinig zegt, want je kent het probleem dus niet.

Maar die vlieger gaat helaas niet voor iedereen op.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bubbles schreef:
Inge O schreef:
Bubbles schreef:Het belangrijkste in dit verhaal is Bubbles
juist, maar gezien zij voor haar wel en wee helemaal van jou afhangt doet dat heen en weer getyp over jou wel wat ter zake.
:denken: Sorry ben niet helemaal helder vandaag, maar ik snap even niet wat je bedoelt ??
Ze bedoeld dat alles wat er met Bubbles speelt en gaat gebeuren van jou afhangt. Het doet er dus wel degelijk toe een gesprek over jezelf te hebben. Die hond, daar kan niemand over praten, die doet wat ze doet en wat jij haar laat doen. Naast het feit dat er niets met die hond gebeurt als jij niks doet.

Het gesprek moet dus wel degelijk over jou gaan :ok:
Afbeelding
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

en nu maar hopen dat bubbles niet zwanger is. Goed dat je gaat!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Casey schreef:
Martijn schreef:Gewoon naar een dierenarts gaan en pas achteraf vertellen dat je nu niet kunt betalen. Heb ik in een grijs verleden ook weleens moeten doen.
Sympathiek van je ! :ok:

TS: probeer toch aan geld te komen. Ik hoop dat je de suggestie van de schrijver boven mij maar even negeert, mensen zoals hij zijn er al genoeg in de wereld. Aan uiterlijke verschijnselen zien of een teef drachtig is kan idd meestal pas echt met zekerheid als het te laat is :N:

Kees
vind het raar van een DA dat hij het niet doet, ik betaal zo goed als nooit meteen... altijd achteraf... omdat ik dat makkelijker vind. :19: Heb ooit eens een 'vreemde' voor hem meegenomen waarvan de hond door een andere hond gebeten was, ook die man hoefde niets meteente betalen (weekend- avond). Kreeg netjes na opgaaf van adres de rekening thuis.... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:vind het raar van een DA dat hij het niet doet, ik betaal zo goed als nooit meteen... altijd achteraf... omdat ik dat makkelijker vind. :19: Heb ooit eens een 'vreemde' voor hem meegenomen waarvan de hond door een andere hond gebeten was, ook die man hoefde niets meteente betalen (weekend- avond). Kreeg netjes na opgaaf van adres de rekening thuis.... :ok:
Ik vind het niet zo raar dat een dierenarts het niet altijd en bij iedereen op rekening doet;ik heb het idee dat er op die manier al te veel dokters op de koffie zijn gekomen.
Vorige week is een van Max' oren gespoeld en ja,dat moest meteen betaald worden(ik heb trouwens niet eens gevraagd of het op rekening kon omdat ik daar nooit aan denk) :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

marian* schreef:
malinois schreef:vind het raar van een DA dat hij het niet doet, ik betaal zo goed als nooit meteen... altijd achteraf... omdat ik dat makkelijker vind. :19: Heb ooit eens een 'vreemde' voor hem meegenomen waarvan de hond door een andere hond gebeten was, ook die man hoefde niets meteente betalen (weekend- avond). Kreeg netjes na opgaaf van adres de rekening thuis.... :ok:
Ik vind het niet zo raar dat een dierenarts het niet altijd en bij iedereen op rekening doet;ik heb het idee dat er op die manier al te veel dokters op de koffie zijn gekomen.
Vorige week is een van Max' oren gespoeld en ja,dat moest meteen betaald worden(ik heb trouwens niet eens gevraagd of het op rekening kon omdat ik daar nooit aan denk) :wink:
ik weet gelukkig, dat mijn Da er (bij mij) geen probleem van maakt, zeker niet als het gaat om iets dringends, ik betaal bijna nooit contant, als het moet kan ik ook zonder probleem in termijnen betalen. ( maar goed, nou ben ik ook wel een goede klant voor de Da natuurlijk :mrgreen: )
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”