Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's heupen Kaya / update pag. 2

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Heel veel sterkte met haar!!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge O schreef:alles bij elkaar toch redelijk goed nieuws - toch? natuurlijk was een instant-oplossing beter geweest, maar dat wist je eigenlijk wel dat het niet reëel was om dit te verwachten, want op een operatie zat je ook niet echt te wachten, toch?

hopelijk kan ze na een rimadylkuur weer een hele poos zonder :ok: .
Nee, op een zware operatie met lang herstel zat ik niet te wachten inderdaad :wink:
Ik had ergens 'hoop' dat hun de peesoperatie uitvoerden en hier heel positief over waren geweest, maar dus niet.
Nu verschillen dus duidelijk de meningen én ervaringen, dus wat mij betreft is deze operatie voor wellicht in de toekomst niet geheel van de baan.

Voorlopig doen we het zo en wachten af. Op de Rimadyl doet ze het inderdaad goed (natuurlijk zie je af en toe wel wat met lopen, maar op zich doet ze het goed), dus een flinke kuur en dan heel langzaam afbouwen en kijken wat er dan gaat gebeuren.
Desnoods levenslang op Rimadyl dus, maar zolang dat helpt, geen operatie, adviseert dus deze orthopeed en vooralsnog heb ik in deze man vertrouwen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Hoi Caro,
je had dus gelijk inderdaad! Van Z. opereert niet lukraak! Op zich een geruststellend idee (er zijn over anderen , wel degelijk andere verhalen bekend)

Weer op brokken overgaan is niet echt geweldig, maar ik heb het ook moeten doen (voor de huid) Anderszijds als je resultaat ziet dan zijn je bezwaren weg! Zeker weten. Geef het een kans, dus kijk er open minded naar. Ik hoop in ieder geval dat die 5% er nog bij komt! :ok:

Verder een duidelijk verhaal vind ik. Een advies waar je wat mee kunt. Fijn dat hij Kaya verder zo prima vond met alles. Niet veel nieuws, maar ook geen slecht nieuws lijkt me!

Duimen dat ze het goed gaat/blijft doen. En dat je die brokken niet voor niets geeft................
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Gelukkig geen operatie (denk ik toch ook) en verder ben ik benieuwd of je die verbetering zult gaan zien met een hoge dosering Rimadyl en ander voer. Ik zou alleen zelf wel willen weten hoe dat precies zit met die vetzuren. Ik kan me zo slecht voorstellen dat brokken beter zijn dan vers voeren, zeker bij een hond die wat 'mankeert'. Wellicht is die speciale voeding qua vetzuren ook wel zelf samen te stellen? Lijkt mij wel de moeite waard om dat uit te zoeken...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Gelukkig geen operatie (denk ik toch ook) en verder ben ik benieuwd of je die verbetering zult gaan zien met een hoge dosering Rimadyl en ander voer. Ik zou alleen zelf wel willen weten hoe dat precies zit met die vetzuren. Ik kan me zo slecht voorstellen dat brokken beter zijn dan vers voeren, zeker bij een hond die wat 'mankeert'. Wellicht is die speciale voeding qua vetzuren ook wel zelf samen te stellen? Lijkt mij wel de moeite waard om dat uit te zoeken...
De zak staat nu in de schuur (want ik moet eerst de ton schoonmaken en heb geen puf meer, dus morgen...) dus ik kan nu niet lezen wat er precies in zit. Ik zal het morgen nakijken en hier opschrijven.
Het verhaal, zeer verkort, is dat dieren (en ook mensen) zeker met gewrichtsaandoeningen eten moeten hebben met kortbindende vetzuren en wij (en ook honden) eten over het algemeen langbindende vetzuren.
Het begon met iets van de Eskimo's ( :roll: :19: ) en dat die praktisch nooit gewrichtsaandoeningen hebben en toen zijn ze naar de voeding gaan kijken en hun eten hoofdzakelijk voeding met kortbindende vetzuren. Dit hebben ze omgezet naar hondenvoer en dit uitvoerig getest (ik kreeg een heel verhaal hóe ze dit getest hebben, want 5% verbetering dat wil ik wel weten hoe je dat kan zien/beweren/testen, maar dat verhaal hoe ze dat getest hebben, heb ik niet onthouden. Iets met kristallen platen waardoor ze de druk en houding of zoiets konden meten.).

Ik heb geen idee verder. Ben altijd ontzettend sceptisch tegenover al die soorten voeding en er nooit in meegegaan.
Echter, een orthopeed die een operatie afraad en zelf geen baat heeft om het voer te verkopen, tja.... dan toch maar proberen. Je hoeft maar één zak te proberen, bij geen verbetering heeft het geen zin om door te gaan. Dus we proberen het maar :19:

Morgen ga ik nakijken wat er precies inzit en zal het hier opschrijven, misschien wel interessant, ook wat jullie kijk op de inhoud van het voer is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Is dat dat Omega verhaal :denken:
Ik heb aan de DA hier ook gevraagd of vers voer niet beter zou zijn voor mijn blaasgruis kater maar dat vond zij van niet :denken:
Sterkte met Kaya in ieder geval :ok: Ik hoop dat het aanslaat, en dat je snel kan gaan afbouwen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Caro. schreef: Je hoeft maar één zak te proberen, bij geen verbetering heeft het geen zin om door te gaan. Dus we proberen het maar :19:
zal natuurlijk moeilijk te evalueren zijn als ze tegelijkertijd rimadyl krijgt :wink: .
Dat zei ik ook natuurlijk, maar hij zei dat ook bij de Rimadyl verbetering moet zijn als ze dit voer krijgt. Dat het dus echt waarneembaar moet zijn als het aanslaat.

Tja, ik ben ook zo sceptisch als wat hoor, maar ik probeer het toch maar :19:

Ik vroeg wat hij zou doen en hij zei dat een hond van één van de assistentes sinds een paar weken op dat voer staat en dat echt duidelijk verbetering is te zien.

Nou, we zullen het meemaken..... of niet :wink: :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Is dat dat Omega verhaal :denken:
Ik heb aan de DA hier ook gevraagd of vers voer niet beter zou zijn voor mijn blaasgruis kater maar dat vond zij van niet :denken:
Sterkte met Kaya in ieder geval :ok: Ik hoop dat het aanslaat, en dat je snel kan gaan afbouwen.
Geen idee, heb het woord Omega niet gehoord :19: maar volgens mij is dat ook iets met vetzuren toch? :denken:
Goh, ik zou bijna de zak uit de schuur gaan halen.... ik heb nog niks gelezen van wat erop stond, behalve even de 'binnen 21 dagen verbetering' en het verhaal dan van de dierenarts.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
Rataplan schreef:Is dat dat Omega verhaal :denken:
Geen idee, heb het woord Omega niet gehoord :19: maar volgens mij is dat ook iets met vetzuren toch? :denken:
Goh, ik zou bijna de zak uit de schuur gaan halen.... ik heb nog niks gelezen van wat erop stond, behalve even de 'binnen 21 dagen verbetering' en het verhaal dan van de dierenarts.
:idea: Internet :idea: :mrgreen:

Canine j/d™

Hill's* Prescription Diet* j/d* is een innovatief voer dat de pijn in de gewrichten helpt verzachten en de mobiliteit binnen 21 dagen verbetert. Het is een unieke formule die hoge gehaltes aan EPA (Eicosapentaeenzuur) bevat, een omega-3 vetzuur dat in hoge concentraties voorkomt in visolie. Onderzoek heeft aangetoond dat EPA kan helpen om de functie van de gewrichten te behouden. Natuurlijk glucosamine en chondroïtinesulfaat leveren de bouwstenen voor gezond kraakbeen. Toegevoegd L-carnitine helpt bij het in stand houden van het optimale lichaamsgewicht. Canine j/d* verbetert de levenskwaliteit door honden te helpen om beter te rennen, te spelen en op te staan na het liggen.

en hier een pdf-bestand (weet niet of je dit kan lezen?)
http://www.hillspet.nl/media/WEURG/prod ... Key_en.pdf
Afbeelding
A good dog never dies...

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Harstikke goed dat ze niet direkt onder het mes hoeft. Lijkt mij ook fijner voor Kaya en jullie dat er niet geopereerd hoeft te worden.
Het voer zal best wel goed zijn, het is het proberen in ieder geval waard.
Ik zal duimen voor een verbetering. Sterkte!
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Toch eigenlijk best goed nieuws.

Is fysiotherapie niets voor haar, voor ondersteuning. Kwaad kan het niet lijkt me.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Toch eigenlijk best goed nieuws.

Is fysiotherapie niets voor haar, voor ondersteuning. Kwaad kan het niet lijkt me.
Weet ik eigenlijk niet, totaal niet over gesproken.
Maar hij zei wel dat haar bespiering zeer goed was, dus of fysio dan iets uithaalt als ze op zich voldoende kan bewegen en de bespiering goed is? :denken: Zou je aan zoiets als hydrotherapie moeten denken, maar Kaya zwemt praktisch elke dag.
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Nou gelukkig geen operatie! ik hoop dat het allemaal gaat helpen voor Kaya! Als ik even snel naar het voer kijk vraag ik me af of het niet hetzelfde is als dat je haar kvv geeft oid en dan visolie en glucosamine erbij geeft? (want dat deed je toch al?)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Ik vind het ook redelijk goed nieuws.

Ben benieuwd hoe Kaya het op de pijnstillers en het voer gaat doen.
Succes!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Da's toch geen slecht nieuws! Gelukkig geen operatie, mens, je moet er toch niet aan denken, 'lijnrust', en dan Puchu ook nog erbij. :roll:

Dat voer... het klinkt aardig, maar het lijkt mij dat je hetzelfde kan bereiken met ander voer plus alle voedingssupplementen die erin zitten? Glucosamine en visolie kan je net zo goed los geven, toch?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rami
Zeer actief

Demi schreef:Nou gelukkig geen operatie! ik hoop dat het allemaal gaat helpen voor Kaya! Als ik even snel naar het voer kijk vraag ik me af of het niet hetzelfde is als dat je haar kvv geeft oid en dan visolie en glucosamine erbij geeft? (want dat deed je toch al?)
Inderdaad, afgaande van de informatie via de link (het PDF-je) hierboven, zou je dat welhaast zeggen. Het lijkt 'gewoon' een brok waar extra visolie aan toegevoegd is en glucosamine/chondroitine. Die L-Carnitine (voor de 'weightcontrole) zou ik moeten opzoeken, zegt me zo snel niets.
En proteine, calcium, fosfor en sodium, tja dat zijn mineralen die je terug vindt in elk uitgebalanceerd voer (of het nu brok, kvv of zelf samengesteld is).

En als ik kijk naar de ingrendiënen zie ik (naast de mineralen/vitamines en de extra toevoegingen): mais, rijst, sojabonen-meel, lijnzaad, kip en kalkoenvlees, ei. Hmm... wat mij betreft horen die eerste drie niet echt thuis in het menu van een carnivoor. Lijnzaad zal wel zijn toegevoegd i.v.m.omega 3 en wellicht voor de stoelgang.

Ik denk eigenlijk dat je evengoed een menu op basis van magere vleessoorten (met bot en orgaan), rauw ei met schil, extra visolie en glucosmine/chondroitine kunt geven, maar goed...

Misschien is het een idee om Lizzy van Barfplaats het bovenstaande PDF-je te mailen. Vooral wat betreft de percentages proteine, koolhydraten, vezels, etc. kan zij vast zinnige dingen zeggen.

Oh en Caro, ik geloof heus dat de orthopeed je geen zak brokken aan heeft willen smeren zodat 'ie er zelf beter van wordt. Maar ergens vind ik het nogal ehm... scheef om Kaya op brokken te zetten terwijl ze het juist enorm goed doet op kvv.
Daarbij ga je ook NSAID geven die (vooral op lange termijn) toch wat bijwerkingen kunnen geven en mijn 'gevoel' zegt dan dat je juist daarom ook een goede (de beste?) voeding moet geven.

Maar goed, ik weet niet wat ik zelf zou doen als mijn orthopeed brokken zou aanraden. Hoewel, dit soort brokken zou ik al niet kunnen geven omdat Billy mais en rijst (en andere 'granen') niet goed verdraagt.

Edit:
Dit vond ik nog over L-Carnitine enne... als je vers vlees voert (kvv of zelf samengesteld) hoef je 't volgens mij niet extra te geven.

Carnitine wordt beschouwd als een aminozuur dat echter niet als bouwstof dient voor lichaamsweefsel, zoals andere aminozuren, maar een belangrijke rol speelt in de vetstofwisseling. Tevens fungeert carnitine als antioxidant. De dagelijkse inname via de voeding varieert sterk, n.l. van 5mg tot 100mg per dag. Rood vlees is de belangrijkste voedingsbron. Het lichaam maakt deze voedingsstof voornamelijk zelf met het aminozuur lysine. Hiervoor zijn tevens het aminozuur methionine, de vitamines C, B3 en B6 en het mineraal ijzer nodig. Een tekort aan één van deze voedingsstoffen zal tevens een carnitinetekort veroorzaken.
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Tja ik weet niet of je voer zo makkelijk kunt samenstellen dat je het exact nabootst...........

Soms is het gewoon ECHT kiezen uit 2 kwaden :denken:
Ik zou er persoonlijk voor gaan.
Veel slechter zal je hond er niet op worden, en als je die 5% verbetering wel zult bereiken, win je er bij........en vooral Kaya!
Ik zou het persoonlijk dus echt een faire kans geven. Het is lastig, ik begrijp je weerstand tegen die brokken ook, maar ik neem aan dat de orthopeed er echt goed ervaringen mee heeft. Beter wordt hij er zelf niet echt van lijkt me!

Esther
Rami
Zeer actief

yuki schreef:Tja ik weet niet of je voer zo makkelijk kunt samenstellen dat je het exact nabootst...........

Veel slechter zal je hond er niet op worden, en als je die 5% verbetering wel zult bereiken, win je er bij........en vooral Kaya!
Ik zou het persoonlijk dus echt een faire kans geven. Het is lastig, ik begrijp je weerstand tegen die brokken ook, maar ik neem aan dat de orthopeed er echt goed ervaringen mee heeft. Beter wordt hij er zelf niet echt van lijkt me!
Nee, ik raad het ook niet af, maar ik vind wel dat het uitermate handig is om te weten wat je geeft, vandaar dat ik vroeg of Caro iets wist over de ingredienten/analyses.

En met vers voer brokken nabootsen? Dat is een beetje de omgekeerde wereld :wink: . Een brok is juist een nabootsting van de (vlees-botten-orgaan)maaltijd bedacht door de diervoedingsindustrie.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik ga volledig mee met Rami. Maar ik snap wel waarom je de brok gaat voeren, tot voor kort voerde je Kaya ook brok. Ook ik denk dat je in combinatie met 2 maanden volledige doses Rimadyl, helemaal niets kunt zeggen over wat het voer doet. En dat een orthopeed dit aanbeveelt zegt me helaas ook niets. Ik ben nog te weinig dierenartsen tegengekomen, die veel verstand van voeding hadden.

Maarrr. Positief dat een operatie niet nodig blijkt. Hopelijk zijn deze maatregelen voldoende om nog haar nog een fix aantal jaar, vrolijk en pijnloos te laten rondhuppelen :ok:
yuki
Zeer actief

Rami schreef:
yuki schreef:Tja ik weet niet of je voer zo makkelijk kunt samenstellen dat je het exact nabootst...........

Nee, ik raad het ook niet af, maar ik vind wel dat het uitermate handig is om te weten wat je geeft, vandaar dat ik vroeg of Caro iets wist over de ingredienten/analyses.

En met vers voer brokken nabootsen? Dat is een beetje de omgekeerde wereld :wink: . Een brok is juist een nabootsting van de (vlees-botten-orgaan)maaltijd bedacht door de diervoedingsindustrie.
Ik wil niet vloeken in de kerk.............. :mrgreen:
maar vers is niet altijd zaligmakend............
Mijn voorkeur ging er vanaf toen ik mijn hond kreeg (en hij dus jeuk had) naar uit. Er is geen soort vers meer dat ik niet geprobeerd heb ondertussen (m.u.v. bandit)
En hoe lekker hij het vond, en hoe natuurlijk ik het vond, hij werd alleen maar slechter. Ws dus allergisch voor bijna alle eiwitten in vlees :denken:
Dramatisch maar waar, op de speciale d.a. brokken doet hij het beter. Blij ben ik er niet mee, maar ik probeer me er bij neer te leggen.........
De volgende zou ook gewoon weer vers krijgen :ok:

Esther
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

yuki schreef:Er is geen soort vers meer dat ik niet geprobeerd heb ondertussen (m.u.v. bandit)
Zowel Rami als ik praten niet over een "soort" vers, denk ik :wink: . Maar goed, vervelend genoeg dat je hond er het slecht op doet. Geef je nu vegetarisch dan?
yuki
Zeer actief

Marion. schreef:
yuki schreef:Er is geen soort vers meer dat ik niet geprobeerd heb ondertussen (m.u.v. bandit)
Zowel Rami als ik praten niet over een "soort" vers, denk ik :wink: . Maar goed, vervelend genoeg dat je hond er het slecht op doet. Geef je nu vegetarisch dan?
Nee, ik snap wat je bedoelt.
Maar ik bedoel ook qua soort vlees, kip, lam, eend, kalkoen........
Ik gaf het laast carnibest eend en begon net met eendennekjes .........
Maar dat maakt niet uit, eiwit in vlees blijft hetzelfde toch? Ik heb zelfs alleen vis geven overwogen.........

Nee, vegetarisch at hij niet (alleen de koekjes ervan, nu nog) Hij krijgt inmiddels een hypoallergene (medicinale) brok :(:
Kortom, voer waar ik gevoelsmatig niet voor warm loop, maar als hij het er goed op blijft doen komt dat wel.............(hopelijk)

Esther
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat eten Eskimo's?
Als dat veel vis is (wat ik vermoed) kan je haar dieet ook samenstellen op basis van vis lijkt me.

Maar waarom niet proberen met die zak voer van de DA.
Nee heb je en ja kan je krijgen.
Als het binnen drie weken verschil moet uitmaken zal je dat misschien wel kunnen zien.
Maakt het geen verschil, dan kan je altijd nog verder kijken :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vind ik ook gewoon proberen, Baco heeft voer voor zijn voedings allergie(en ik heb ook alles geprobeert qua vers voeding, en dat ging gewoon niet.
nu is alles rustig en kan hij afentoe een pensdag aan, of vis of een runderstrotje :19: zolang het merendeel wat hij maar krijgt die brokken is, gaat het goed :ok:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Caro. schreef:
Daisy@ schreef:Toch eigenlijk best goed nieuws.

Weet ik eigenlijk niet, totaal niet over gesproken.
Maar hij zei wel dat haar bespiering zeer goed was, dus of fysio dan iets uithaalt als ze op zich voldoende kan bewegen en de bespiering goed is? :denken: Zou je aan zoiets als hydrotherapie moeten denken, maar Kaya zwemt praktisch elke dag.
Was ook maar een idee hoor. Heb er zelf goede ervaringen mee, vandaar.
Bij mij heeft de da het er ook nooit over gehad, zelf viavia er toe gekomen.
Als haar bespiering goed is heeft het misschien ook geen nut nee.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Ik ga volledig mee met Rami. Maar ik snap wel waarom je de brok gaat voeren, tot voor kort voerde je Kaya ook brok. Ook ik denk dat je in combinatie met 2 maanden volledige doses Rimadyl, helemaal niets kunt zeggen over wat het voer doet. En dat een orthopeed dit aanbeveelt zegt me helaas ook niets. Ik ben nog te weinig dierenartsen tegengekomen, die veel verstand van voeding hadden.

Maarrr. Positief dat een operatie niet nodig blijkt. Hopelijk zijn deze maatregelen voldoende om nog haar nog een fix aantal jaar, vrolijk en pijnloos te laten rondhuppelen :ok:
Nee, Kaya heeft vanaf haar eerste jaar altijd gecombineerd KVV en Farmfood gekregen :wink:
Sinds een paar maanden krijgt ze alleen maar KVV.

Ik vind het ook zonde om haar van de KVV af te halen en weer op een brok te zetten (het lijkt me zo saai voor haar iedere dag die droge brok :oeps: ).

De orthopeed zei dat je bij gebruik van Rimadyl óók verbetering gaat merken als je de brok geeft (bij 85% van de onderzochte honden dan). Want natuurlijk zette ik daar ook mijn vraagtekens bij, en nog steeds hoor. Ik ben erg sceptisch over al die soorten brokken.
Ik weet nog dat ik dacht dat Kaya een beginnende baarmoederontsteking had en hiermee naar de dierenarts ging, bleek gelukkig niet zo te zijn, maar hoppa 'u kunt beter deze brok gaan geven' ...... ehhh, waarom ik kom met een vermoeden van baarmoederontsteking, want heeft voer hiermee te maken?? :denken: :roll:

Maar goed..... zoals ik al zei heb ik op zich vertrouwen in deze orthopeed, hij zal ongetwijfeld net zoals de meeste dierenartsen weinig verstand van voer hebben, maar wellicht wél van de toevoegingen die erin zitten en welke uitwerking dit op de gewrichten heeft.

En niet geschoten is altijd mis, het gaat om een periode van 3 weken (iets langer, want eerst moeten we mengen natuurlijk) en merken we geen verschil of doet ze het verder niet goed op de brok, dan schakelen we zo weer over op vers.
Dus we proberen het maar :19: :19:

De toevoeging glucosamine/chondroïtine + teunisbloemolie kreeg ze overigens al jaren. Dat komt nu te vervallen omdat dit ook in dit voer zit. Overigens gelooft deze orthopeed niet in de werking hiervan, maar wel in het verhaal van 'kortbindende vetzuren' wat blijkbaar in dit voer zit.

We zullen zien, ik ben ook heel benieuwd én dus ook sceptisch.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Baadt het niet, dan schaadt het niet denk ik.
Wel heel jammer dat je weer op brokken over moet gaan en ik hoop dat ze het accepteert.
Er zijn verschillende soorten CB zoals je weet; heeft Erik niet een soort wat geschikt voor Kaya zou zijn i.p.v. die brokken?
Ik weet het niet hoor, is zomaar een gedachte van me :19: .
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou, gelukkig geen operatie. Ik ga duimen dat het goed gaat op de pijnstillers en het voer!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ari@ne schreef:Baadt het niet, dan schaadt het niet denk ik.
Wel heel jammer dat je weer op brokken over moet gaan en ik hoop dat ze het accepteert.
Er zijn verschillende soorten CB zoals je weet; heeft Erik niet een soort wat geschikt voor Kaya zou zijn i.p.v. die brokken?
Nee, dat is er helaas niet.

Als iemand me ooit had gezegd dat ik mijn hond peperdure speciale Hills zou geven, had ik die persoon voor gek verklaard :jank: :wink:
Voor Carnibest wil ik geld uitgeven, goed vlees. Maar zo'n chemische berg ellende... pfff, het deed me zeer :oeps:
Maar goed, voor een paar weken gaan we het proberen en bevalt het niet dan is het zo weer verdwenen. Ik wil ook niet iets niet proberen en dan maar denken 'wie weet had het toch geholpen'.

Ik ga de ton schoonmaken en de berg ellende erin storten en vanavond beginnen te mengen :oeps: Ik hoop maar dat ik er goed aan doe... arm meisje *slik* droge brok *slik* :wink: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Caro. schreef:
Ari@ne schreef:Baadt het niet, dan schaadt het niet denk ik.
Nee, dat is er helaas niet.

Als iemand me ooit had gezegd dat ik mijn hond peperdure speciale Hills zou geven, had ik die persoon voor gek verklaard :jank: :wink:
Voor Carnibest wil ik geld uitgeven, goed vlees. Maar zo'n chemische berg ellende... pfff, het deed me zeer :oeps:
Maar goed, voor een paar weken gaan we het proberen en bevalt het niet dan is het zo weer verdwenen. Ik wil ook niet iets niet proberen en dan maar denken 'wie weet had het toch geholpen'.

Ik ga de ton schoonmaken en de berg ellende erin storten en vanavond beginnen te mengen :oeps: Ik hoop maar dat ik er goed aan doe... arm meisje *slik* droge brok *slik* :wink: :mrgreen:
Logisch, dat blijf je je dan afvragen.
En wie weet...... helpt het en dáár gaat het om, toch?

Pffffff, sterkte :flower:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”