Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Levende muizen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Levende muizen

Ongelezen bericht door laeken »

Cleo begint steeds meer muizen te eten. :N: Wilde veldmuisjes en woelmuisjes wel te verstaan.
Ze springt ineens in het gras (aan de flex nog wel :roll: ) en dan hoor ik gepiep en hap slik weg is de muis :eek:
Gister was ze even aan het graven waarbij ik ineens allemaal roze babymuizen zag liggen in haar zandhoopje :devil: Ze at er 1 op en toen heb ik de rest maar aangewezen en heeft ze ze allemaal opgegeten. Ze waren toch al niet meer te redden.

Netto komt het er op neer dat ze iedere dag een of meer levende muizen opvreet.

Volgens mij is dat heel gezond :cheer:

Ben ook blij dat ze ze nu opeet want eerder beet ze ze 1 keer en moest ik ze doodtrappen. :kotz:

Ik kan er overigens helemaal niks aan doen want ze bespringt ze in een fractie van een seconde en hier zitten echt ooooveral muizen. Eenmaal besprongen zijn ze meestal al niet meer te redden dus dan laat ik haar maar eten :19:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Levende muizen

Ongelezen bericht door ien »

MARC_S schreef:Cleo begint steeds meer muizen te eten. :N: Wilde veldmuisjes en woelmuisjes wel te verstaan.
Ze springt ineens in het gras (aan de flex nog wel :roll: ) en dan hoor ik gepiep en hap slik weg is de muis :eek:
Gister was ze even aan het graven waarbij ik ineens allemaal roze babymuizen zag liggen in haar zandhoopje :devil: Ze at er 1 op en toen heb ik de rest maar aangewezen en heeft ze ze allemaal opgegeten. Ze waren toch al niet meer te redden.

Netto komt het er op neer dat ze iedere dag een of meer levende muizen opvreet.

Volgens mij is dat heel gezond :cheer:

Ben ook blij dat ze ze nu opeet want eerder beet ze ze 1 keer en moest ik ze doodtrappen. :kotz:

Ik kan er overigens helemaal niks aan doen want ze bespringt ze in een fractie van een seconde en hier zitten echt ooooveral muizen. Eenmaal besprongen zijn ze meestal al niet meer te redden dus dan laat ik haar maar eten :19:
ja, dat heet een muizensprong en wordt hier door Luca gedaan.
Ze eet ze gelukkig ook op!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Re: Levende muizen

ien schreef:ja, dat heet een muizensprong en wordt hier door Luca gedaan.
Ze eet ze gelukkig ook op!
Ik begin me ook af te vragen hoe moeilijk het hier is voor vossen ed. Gister heb ik haar even losgelaten en ze had dus in twee minuten dat muizennest uitgegraven naast de 6 fazanten die ze opgestoten had (ik dacht dat ik echt goed gekeken had of er wat zat). Gelukkig verloor ze de interesse en ging ze dus op muizenjacht. Ze had die fazanten ook zo kunnen pakken.

Een wild dier moet hier wel in 10 minuten vol zitten zou je zeggen. Cleo heeft het hier in ieder geval erg makkelijk als ze wild zou zijn :19:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Dan zitten er wellicht weinig vossen in de buurt zodat de fazanten zich behoorlijk veilig voelen. Want anders werden ze wel wat schichtiger. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb ook muizenvreters :19:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ook :pffff:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Roelfien schreef:Dan zitten er wellicht weinig vossen in de buurt zodat de fazanten zich behoorlijk veilig voelen. Want anders werden ze wel wat schichtiger. :mrgreen:
Die waren heel schichtig hoor maar ze kunnen weinig doen :19: . Cleo komt echt snoeihard aanracen door het hoge gras en omdat ze al op snelheid is hoeft ze alleen nog een klein sprongetje te maken en hap! :jank:

Als ze een fazant, haas of konijn vangt mag ze hem niet opeten. :neenee: Dat ga ik dan doen :mrgreen: Maar voorlopig gaat het goed. Ik probeer eerst met haar aan de lijn het hele veld uit te kammen op dieren en dan pas gaat ze los. Ze MOET los nl want ze wordt anders gek. :19:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier wordt naar muizen gekeken :19:
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier op de dijk zitten zat muizenholletjes. Mijn honden graven ook erg veel bij de holletjes, maar ik heb nog nooit gezien dat ze een muisje te pakken hadden. Blijkbaar zijn de muizen te snel :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:flurk hield hier vroeger het bedrijf muizenvrij - zij kon echt tig muizen na elkaar wegslikken :19: .

mijn wartjes deden niks anders dan achter het muisje aan slenteren : 'kijk, baasje, hier zit het, pak het dan'............. :roll: :mrgreen: .
Haha, dat laatste komt me heel bekend voor. Nou ja, hier slenteren ze niet eens maar ze zitten op hun gat en kijken er alleen maar naar.
Terwijl ze wel graag spoortjes volgen of muizenholletjes proberen op te graven. Maar ze 'echt' te pakken krijgen of op eten. Neuh... ze eten liever geitenribbetjes... :roll:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

joline schreef:Hier op de dijk zitten zat muizenholletjes. Mijn honden graven ook erg veel bij de holletjes, maar ik heb nog nooit gezien dat ze een muisje te pakken hadden. Blijkbaar zijn de muizen te snel :mrgreen:
Hier net zo. Yentie graaft zich een ongeluk, maar vangt niks. Terwijl ze uit een omgeving komt waar ze fanatiek op muizen en ratten joeg in het stro en daar ving ze ze echt wel en doodde ze de beestjes ook.
Maar tegenwoordig vangt ze muisjes alleen nog als ze voorbij komen rennen en als ze die dan in haar bek heeft, roep ik heel paniekerig: NEEEEE. En dan laat ze hem los en loopt muis hardpiepend weg zonder dat ie wat mankeert. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
laeken
Zeer actief

Roelfien schreef:
joline schreef:Hier op de dijk zitten zat muizenholletjes. Mijn honden graven ook erg veel bij de holletjes, maar ik heb nog nooit gezien dat ze een muisje te pakken hadden. Blijkbaar zijn de muizen te snel :mrgreen:
Hier net zo. Yentie graaft zich een ongeluk, maar vangt niks. Terwijl ze uit een omgeving komt waar ze fanatiek op muizen en ratten joeg in het stro en daar ving ze ze echt wel en doodde ze de beestjes ook.
Maar tegenwoordig vangt ze muisjes alleen nog als ze voorbij komen rennen en als ze die dan in haar bek heeft, roep ik heel paniekerig: NEEEEE. En dan laat ze hem los en loopt muis hardpiepend weg zonder dat ie wat mankeert. :mrgreen:
Dat gebeurd hier dus echt niet :neenee: Ik zeg NEE! en dan komt er geen reactie :roll: Ze trekt haar lippen helemaal op om niet gebeten te worden en bijt ze dan even snel flink "aan". Dan eet ze ze levend op :cheer: :N: :smile:

Helaas geen duidelijke foto maar dit is het "aanbijten". Ze kijkt erbij alsof ze de muis iets aan wil doen :devil:
Afbeelding
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik had het hier vandaag toevallig nog over.
We liepen met de honden over de Edese hei.
Tico liep los en sprong vrolijk in het rond.
Maar ik heb hem nog nooit betrapt op muizen jagen. :19:

(niet dat je ook iets aan dit bericht hebt hihi)
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Ik had het hier vandaag toevallig nog over.

Je hoeft niet overal wat aan te hebben hoor. Als jij je verhaaltje maar kwijt kan toch? :mrgreen: :wink:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

MARC_S schreef:
M@ri@nne schreef:Ik had het hier vandaag toevallig nog over.

Je hoeft niet overal wat aan te hebben hoor. Als jij je verhaaltje maar kwijt kan toch? :mrgreen: :wink:
Bedankt voor het lezen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

MARC_S schreef: Helaas geen duidelijke foto maar dit is het "aanbijten". Ze kijkt erbij alsof ze de muis iets aan wil doen :devil:
Afbeelding
Die uitdrukking lijkt erg op mijn JR-etje in zijn jonge jaren. Dat was een buitengewoon fanatiek mollenjager. Met veel succes overigens. Voor elke ingeleverde dode mol (waar ik toen woonde) kreeg ik van de boer een halve kaas en een doos eieren.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy heeft ooit een keer een muisje gevangen, maar wij riepen hard LOS!
Waren toen nog niet zo ver dat we wisten dat het eigenlijk gewoon geen kwaad kon. :roll:

Nu graven ze allebei, zéker Spike erg fanatiek, naar muizen. Maar vangen er nooit geen :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mja, ik heb makkelijk lullen met mijn - tot dusver - Bambi-hondjes die in een spelbuiging gaan voor alles wat prooi zou kunnen zijn, maar ik vind hele veldmuizennesten uitmoorden toch eigenlijk net zo kwalijk als egels killen of waterkippen ombrengen, en als mijn stel aan het moorden zou slaan, zou ik toch proberen dat te voorkomen.

Hoe, weet ik ook zo gauw niet, want ja, honden horen lekker los te rennen. En ik ben nog hypocriet ook, want mijn kat mag wel dooie ratten in de tuin deponeren. :roll: Maar mijn kat loopt niet in een natuurgebied, mijn honden wel.

Lastig. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ergens ben ik heel blij dat Ameno dit niet doet. Ameno graaft wat en op het moment dat er een muis langskomt kijkt ze me simpel aan :mrgreen:

Ik vind het toch wat naar eigenlijk en ik zou er zelf ook niet zo op mijn gemak bij staan, ookal begrijp ik best dat je dit niet (altijd) kunt voorkomen bij een echte jager.
:pop:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
Roelfien schreef:Dan zitten er wellicht weinig vossen in de buurt zodat de fazanten zich behoorlijk veilig voelen. Want anders werden ze wel wat schichtiger. :mrgreen:
Die waren heel schichtig hoor maar ze kunnen weinig doen :19: . Cleo komt echt snoeihard aanracen door het hoge gras en omdat ze al op snelheid is hoeft ze alleen nog een klein sprongetje te maken en hap! :jank:

Als ze een fazant, haas of konijn vangt mag ze hem niet opeten. :neenee: Dat ga ik dan doen :mrgreen: Maar voorlopig gaat het goed. Ik probeer eerst met haar aan de lijn het hele veld uit te kammen op dieren en dan pas gaat ze los. Ze MOET los nl want ze wordt anders gek. :19:
toch knap dat jij dan eerst goed in dat hoge gras gekeken had of er wat zat :mrgreen:

geen aanval hoor, maar omdat je dat zelf zei, "ik dacht dat ik echt goed gekeken had of er wat zat" dat kun je dus niet zien, als er hoog gras is.

hier verder dus ook muizenvangers, vooral Sam, ook die lippen omhoog doen ken ik, ze eet ze niet altijd op, maar dood is het dan wel :wink:
laeken
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Mja, ik heb makkelijk lullen met mijn - tot dusver - Bambi-hondjes die in een spelbuiging gaan voor alles wat prooi zou kunnen zijn, maar ik vind hele veldmuizennesten uitmoorden toch eigenlijk net zo kwalijk als egels killen of waterkippen ombrengen, en als mijn stel aan het moorden zou slaan, zou ik toch proberen dat te voorkomen.

Hoe, weet ik ook zo gauw niet, want ja, honden horen lekker los te rennen. En ik ben nog hypocriet ook, want mijn kat mag wel dooie ratten in de tuin deponeren. :roll: Maar mijn kat loopt niet in een natuurgebied, mijn honden wel.

Ik begrijp je punt wel en wil dit zelf ook niet. De meeste muizen vangt ze aan de riem :19: met haar poten. Gister was ze voor het eerst los in 5 weken (tegen het jagen) omdat ze helemaal gek leek te worden. Eerst het hele veld doorgelopen op wild en ineens was ze weer aan het graven en ving ze dat nest muizen.

Maargoed, katten doen het allemaal elke dag en dan kan ik het mijn hond ook net wat minder kwalijk nemen. Een kat speelt met een muis en laat hem vaak liggen. Cleo eet ze op en dan lijden ze maar 2 seconde. At ze ze niet op of waren het geen muizen maar iets anders dan zat ik er meer mee :wink: Nu ze ze opeet zie ik het als biologisch vlees of wild maar dan echt op een natuurlijke manier. :ok: Liever nog dan vlees uit de winkel denk ik dan.

Egels killen vind ik echt iets anders trouwens. Egels zijn beschermde dieren die door honden puur voor de lol gedood worden. Ze eten ze niet eens op. Muizen zijn prooidieren waar er miljarden van zijn die allemaal vroeg of laat opgegeten worden. Of vergiftigd, geklemt of doodgespeeld door de katten. :wink: De twee meerkoeten die ze ving was al weer 2 maanden geleden en een ongelukje. Wij hadden niet verwacht dat ze dat zou doen en zo ver weg zou rennen op dat moment.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

yamie schreef:geen aanval hoor, maar omdat je dat zelf zei, "ik dacht dat ik echt goed gekeken had of er wat zat" dat kun je dus niet zien, als er hoog gras is.
Laatste verdediging :mrgreen: Ik ben met haar aan de riem dat hele veld doorgelopen. Normaal stoot ze dan op wat er zit en dan weet ik dat er wild zit en ze absoluut niet los kan. Alleen al voor haar veiligheid om niet jagend over een weg te gaan of in prikkeldraad te rennen bv. Deze keer zat er niks dacht ik dus ze kon wel los. Blijkbaar had ze de fazanten genegeert en zij haar ook.

En tja, muizen vangt ze ook naast het bospad, naast het pad tussen de weides en op het gras aan het water. Allemaal aan de riem :wink: Die muis op de foto ving ze ook aan de riem zoals je ziet :pffff:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wist je dat vele spitsmuizensoorten beschermt zijn waaronder de bos- en veldspitsmuis :wink:
Dus eigenlijk is het net zo erg als egels of welk ander soort :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Wist je dat vele spitsmuizensoorten beschermt zijn waaronder de bos- en veldspitsmuis :wink:
Dus eigenlijk is het net zo erg als egels of welk ander soort :mrgreen:
Spitsmuizen worden niet gegeten. Alleen uilen eten die aangezien ze stinken en goor smaken. :pffff:
Verder is een muis een prooidier en wordt het door Cleo gegeten. Of ik nu de hond vlees van een doodzielige koe sta te voeren of zelf een muis laat vangen. Dat laatste lijkt me diervriendelijker :mrgreen:

Katten doen de hele dag niks anders en wij gooien gif of zetten vallen. Een muis is nu eenmaal niet je beste reincarnatie op deze aarde :smile:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:smile: :smile: nope dat is zo :smile: :smile:
Ohhhhhhh Marc, je zou als muis terug komen en bij Marion wonen :smile: :smile: sorry :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Megan *probeert* muizen te vangen sinds een week of 3; eerst haar pootje omhoog als ze er een opmerkt, dan een snoekduik en dan is het net mis :mrgreen:

Wel een heel grappig gezicht, ik betwijfel of het haar ooit gaat lukken.
Maar het is wel leuk om haar te zien oefenen.
En dan dat beteuterde koppie als het niet gelukt is :smile2: :I:
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

tot dus ver heeft Vera nog niks te pakken gehad .

wel de kippen eens goed bekeken die hier in de buurt zijn . de eenden goed laten schrikken en aan gesnuffeld een duif een pootje gegeven maar dat is het dan ..

ow ja en vera doet aan pony en paarden neusjes likken en snuffelen
oftewel ze is verschrikkelijk nieuwschierig . maar nog niks te pakken genomen . qua gevogelte of muizen
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef:
Hanneke2 schreef:Mja, ik heb makkelijk lullen met mijn - tot dusver - Bambi-hondjes die in een spelbuiging gaan voor alles wat prooi zou kunnen zijn, maar ik vind hele veldmuizennesten uitmoorden toch eigenlijk net zo kwalijk als egels killen of waterkippen ombrengen, en als mijn stel aan het moorden zou slaan, zou ik toch proberen dat te voorkomen.

Ik begrijp je punt wel en wil dit zelf ook niet. De meeste muizen vangt ze aan de riem :19: met haar poten. Gister was ze voor het eerst los in 5 weken (tegen het jagen) omdat ze helemaal gek leek te worden. Eerst het hele veld doorgelopen op wild en ineens was ze weer aan het graven en ving ze dat nest muizen.

Maargoed, katten doen het allemaal elke dag en dan kan ik het mijn hond ook net wat minder kwalijk nemen. Een kat speelt met een muis en laat hem vaak liggen. Cleo eet ze op en dan lijden ze maar 2 seconde. At ze ze niet op of waren het geen muizen maar iets anders dan zat ik er meer mee :wink: Nu ze ze opeet zie ik het als biologisch vlees of wild maar dan echt op een natuurlijke manier. :ok: Liever nog dan vlees uit de winkel denk ik dan.

Egels killen vind ik echt iets anders trouwens. Egels zijn beschermde dieren die door honden puur voor de lol gedood worden. Ze eten ze niet eens op. Muizen zijn prooidieren waar er miljarden van zijn die allemaal vroeg of laat opgegeten worden. Of vergiftigd, geklemt of doodgespeeld door de katten. :wink: De twee meerkoeten die ze ving was al weer 2 maanden geleden en een ongelukje. Wij hadden niet verwacht dat ze dat zou doen en zo ver weg zou rennen op dat moment.
Gelul, onderscheid maken tussen levende wezens. Dus als Pip the Lip straks een egel wel openscheurt en er van eet dan moet ik dat maar als barfvoeding zien en mag het wel weer :19: oooooooo neeeeeeeeeeee dat mag niet want ze zijn beschermd, muisjes mag wel want daar lopen er toch duizenden van. Hier op Hemmeland struikel je over de konijnen dus dat zou betekenen dat ze daar wel op mag jagen :19:
Nee behoorlijk hypocriet vind ik het. En als jij op een weg loopt met je hond aan de riem heeft ze ook geen mogelijkheid om muisjes te vangen, aan jou om dat te voorkomen maar eigenlijk vind je het gewoon normaal prooigedrag, wat het in mijn mening ook is :mrgreen:
Maar dat er onderscheid word gemaakt tussen levende wezens vind ik gewoon niet kloppen :roll:
laeken
Zeer actief

Addy schreef:Gelul, onderscheid maken tussen levende wezens. Dus als Pip the Lip straks een egel wel openscheurt en er van eet dan moet ik dat maar als barfvoeding zien en mag het wel weer :19: oooooooo neeeeeeeeeeee dat mag niet want ze zijn beschermd, muisjes mag wel want daar lopen er toch duizenden van. Hier op Hemmeland struikel je over de konijnen dus dat zou betekenen dat ze daar wel op mag jagen :19:
Nee behoorlijk hypocriet vind ik het. En als jij op een weg loopt met je hond aan de riem heeft ze ook geen mogelijkheid om muisjes te vangen, aan jou om dat te voorkomen maar eigenlijk vind je het gewoon normaal prooigedrag, wat het in mijn mening ook is :mrgreen:
Maar dat er onderscheid word gemaakt tussen levende wezens vind ik gewoon niet kloppen :roll:
Dat mag jij vinden, ik vind van niet. :wink: Als je geen onderscheid mag maken tussen egels en muizen mag je dat ook niet tussen muizen en vlooien. :roll:
Verder kan ik wel met de auto naar de 80 km weg rijden hier in de buurt aan daar op hoop van zegen in het midden gaan lopen maar dat lijkt me onhaalbaar.
Ik woon in een muizenplaag nl aangezien het rondom het huis een grote kolonie veld en woelmuizen is :mrgreen:

Ik vind het killen van egels ook normaal prooigedrag. Alleen is een egel nou niet meteen dood, is het een zinloze prooi aangezien hij niet opgegeten wordt en is het een beschermd dier met een trage voortplanting. In een maand kan een hond door om de dag ergens een egel te doden de populatie decimeren. Dat kost 2 jaar om weer te herstellen. Ik schat dat er hier in het gebied meer dan een miljoen muizen zitten die allemaal om de 4 weken 6 jongen krijgen.

Cleo vangt ook meerkoeten en dus is ze na de 2e dag dat we hier wonen nog nooit los geweest in de buurt van het meer. Ook niet met muilkorf omdat ze ze met haar poten misschien beschadigd. Ze is nu sinds er gemaaid is 2 keer los geweest op een enorm hooiland. Dat is kaal nu en dus kan ik eerst kijken of er wild zit. De arme hond is door haar jaaggedrag dus pas 3 keer los geweest in 3 maanden. Meer maatregelen kan ik niet nemen en het dagelijks een egel laten killen lijkt mij iets totaal anders dan het aan de riem zo nu en dan op een van de miljoenen muizen hier springen. :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb hier 2 goorlappen , Naffie vangt muizen bijt ze dood en gaat er op sabbelen :kotz: Blow vangt muizen en eet ze gelijk op , ook wel eens een vogel. Hij maakt ze eerst dood, dan gaat hij een paar sprintjes rennen met de vogel in zijn bek , en dan maakt hij de onderkant open en vreet er wat uit , gatver ik vind het zo smerig.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”