Hanneke2 schreef:Mja, ik heb makkelijk lullen met mijn - tot dusver - Bambi-hondjes die in een spelbuiging gaan voor alles wat prooi zou kunnen zijn, maar ik vind hele veldmuizennesten uitmoorden toch eigenlijk net zo kwalijk als egels killen of waterkippen ombrengen, en als mijn stel aan het moorden zou slaan, zou ik toch proberen dat te voorkomen.
Hoe, weet ik ook zo gauw niet, want ja, honden horen lekker los te rennen. En ik ben nog hypocriet ook, want mijn kat mag wel dooie ratten in de tuin deponeren.

Maar mijn kat loopt niet in een natuurgebied, mijn honden wel.
Lastig.

Ik begrijp je punt wel en wil dit zelf ook niet. De meeste muizen vangt ze aan de riem

met haar poten. Gister was ze voor het eerst los in 5 weken (tegen het jagen) omdat ze helemaal gek leek te worden. Eerst het hele veld doorgelopen op wild en ineens was ze weer aan het graven en ving ze dat nest muizen.
Maargoed, katten doen het allemaal elke dag en dan kan ik het mijn hond ook net wat minder kwalijk nemen. Een kat speelt met een muis en laat hem vaak liggen. Cleo eet ze op en dan lijden ze maar 2 seconde. At ze ze niet op of waren het geen muizen maar iets anders dan zat ik er meer mee

Nu ze ze opeet zie ik het als biologisch vlees of wild maar dan echt op een natuurlijke manier.

Liever nog dan vlees uit de winkel denk ik dan.
Egels killen vind ik echt iets anders trouwens. Egels zijn beschermde dieren die door honden puur voor de lol gedood worden. Ze eten ze niet eens op. Muizen zijn prooidieren waar er miljarden van zijn die allemaal vroeg of laat opgegeten worden. Of vergiftigd, geklemt of doodgespeeld door de katten.

De twee meerkoeten die ze ving was al weer 2 maanden geleden en een ongelukje. Wij hadden niet verwacht dat ze dat zou doen en zo ver weg zou rennen op dat moment.