Heeft ze echt geen zin om te luisteren buiten,gaat ze aan de riem en dan negeer ik haar een tijdje,vindt ze vreselijk

En blijft ze in de tuin aan t blaffen dan moet ze naar binnen,is zo'n beetje t ergste wat haar kan overkomen..dus werkt goed

Moderator: moderatorteam
Bij mij eenvoudig weg om ze te kunnen grijpen als ze van plan zijn er vandoor te gaan.Pinkki schreef:Hoe komt het dat heel veel mensen de hond bij het nekvel grijpen? Staat het in een populaire boek of zo? Als ik al mijn hond lichamelijk zou willen corrigeren, zou de nekvel voor mij het laatste plek zijn om te grijpen.
Nekvel grijpt makkelijkPinkki schreef:Hoe komt het dat heel veel mensen de hond bij het nekvel grijpen? Staat het in een populaire boek of zo? Als ik al mijn hond lichamelijk zou willen corrigeren, zou de nekvel voor mij het laatste plek zijn om te grijpen.
Nou.....Pinkki schreef:Hoe komt het dat heel veel mensen de hond bij het nekvel grijpen? Staat het in een populaire boek of zo? Als ik al mijn hond lichamelijk zou willen corrigeren, zou de nekvel voor mij het laatste plek zijn om te grijpen.
Is de enige plek waar Moos los vel heeft. Als ik echt goed door wil komen wil ik hem vastpakken, en dat kan alleen maar in zijn nekvel. Ik knijp ook niet, schud niet en sjor niet. Ik hou hem alleen stevig vast.Pinkki schreef:Hoe komt het dat heel veel mensen de hond bij het nekvel grijpen? Staat het in een populaire boek of zo? Als ik al mijn hond lichamelijk zou willen corrigeren, zou de nekvel voor mij het laatste plek zijn om te grijpen.
Ik pak eerder een snuit of knijp even in een oortje. Nekvel pakken doe ik bijna nooit, maar voor het 'even snel vastpakken' is dat wel de makkelijkste plek.Pinkki schreef:Hoe komt het dat heel veel mensen de hond bij het nekvel grijpen? Staat het in een populaire boek of zo? Als ik al mijn hond lichamelijk zou willen corrigeren, zou de nekvel voor mij het laatste plek zijn om te grijpen.
een greep in het nekvel is voor mij de uiterste correctie. Ik heb hem eigenlijk alleen bij Ferro gebruikt en alleen in een uiterste situatie die ik echt wilde doorbreken: uitvallen naar andere honden.Pinkki schreef:Hoe komt het dat heel veel mensen de hond bij het nekvel grijpen? Staat het in een populaire boek of zo? Als ik al mijn hond lichamelijk zou willen corrigeren, zou de nekvel voor mij het laatste plek zijn om te grijpen.
Dat is het gevaar van zo'n topic, dat het nu net lijkt of men al corrigerend door het leven gaatmiekmiek schreef: haha. klinkt alsof ik hele strategieën heb, maar dat valt mee hoor.
Ik ben ongeveer even oud als de heer GausInge O schreef:collegaPinkki schreef:Ja, die meneer Gaus...en toen de slipkettingverhaal niet meer geld opleverde was het "YES!!" en een koekje...de laatste keer dat ik hem op TV zag zat die te vertellen dat je een hond na het wassen in moest smeren met wasverzachter.... :N:
Nee ik ben geen fan..
Ennath schreef:Ik zie dat "pak hem in de nekvel en duw hem tegen de grond" verhaal trouwens ook wel eens op TV.
Een paar weken terug nog bij een of andere amerikaan die een echtpaar liet zien hoe ze hun drukke Weimaraanse rustiger in huis konden krijgen.
Inderdaad lag na 14 dagen trainen de hond de hele dag in haar mand.
Te angstig om er nog uit te komen
Waarom lijn je haar op zo'n moment niet aan en loopt met haar weg? Op die manier maak je haar ook heel duidelijk dat zomaar snauwen tegen andere honden ongewenst gedrag is. Ik vind het echt vreemd dat je je hond in haar nekvel grijpt op haar rug legt voor snauwen. Het is vrij natuurlijk gedrag, alleen jij ziet het liever niet, dat kun je toch ook op een wat mildere manier oplossen. Aanlijnen en doorlopen begrijpt ze ook prima.Jacksel schreef: Het is echt niet zo dat ik haar voor ieder vergrijp in haar nekvel pak, maar bijvoorbeeld bij het echt fel op andere honden reageren (en daarbij dus het helemaal niet erg vinden als er een knokpartijtje zou komen) is ze toch echt wel de pineut... Overigens probeer ik dat natuurlijk ook zoveel mogelijk te voorkomen, maar dat lukt niet altijd... En ook dan, aftaaien is een brave Jamey en blij baasje...
Dat lijkt maar zo in dat programma, daar gaat echt wel meer tijd overheen dan daar gesuggereerd wordt. Daarbij is het zeer de vraag of de eigenaren wel net zoveel natuurlijke dominantie hebben als die man, want daar ligt toch vaak het probleem. Die methode is echt niet heilig. Ik weet zeker dat die man net zoveel of meer zou bereiken met de clicker.faya schreef:
heet die amerikaan trouwens cesar (weet niet precies hoe je het schrijft) maar hij is echt bekent en ik weet niet hoe die het flikt maar hij krijgt heel vlug het gewenste gedrag bij een hond.