Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lhasa Apso

Wat is dat nu voor een ras?

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Hondengek schreef:En ze is eigenlijks ook niet een echte fokker. Maar ik weet 99% zeker dat het daar goed zit.

mag ik weten wie het is of dat niet?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Dina
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dina »

rianneke schreef:
Dina schreef:de beschrijving kon niet beter zijn. :ok:

Ondertussen heb ik twee Lhasa Apso's, één van bijna 7 jaar, en één van bijna 6 maand.

Hieronder een foto van onze jongste aanwinst,
Afbeelding

en waar komt de jongste aanwinst vandaan als ik vragen mag? Mooie hond wel. Ga je hem/haar knippen of wil je dat ze/hij een showvacht krijgt.
Nee, hij krijgt een showvacht. Dus het is zeker de bedoeling om shows te lopen. Onze Lhasa's komen van El Minja's.
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

rianneke schreef:
Hondengek schreef:En ze is eigenlijks ook niet een echte fokker. Maar ik weet 99% zeker dat het daar goed zit.

mag ik weten wie het is of dat niet?
nou ik noem verder geen namen maar hier een website over haar. en haar lhasa apso's.
http://www.geocities.com/Petsburgh/Farm/5459/
Hondengek
Actief

En wat denken jullie? :roll:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Hondengek schreef:En wat denken jullie? :roll:
Ken haar niet persoonlijk, heb haar nog nooit ontmoet dus moeilijk om daar wat over te zeggen.

Heb haar nog nooit gezien op show met een van haar honden. En vind dat wel vreemd.

Gr. Maria.
Hondengek
Actief

Nee omdat ze ook niet met shows meedoet. Eerst wel maar ze liep zelf nooit omdat ze dat niet durfde. Haar vriend deed dat.
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Hondengek schreef:Nee omdat ze ook niet met shows meedoet. Eerst wel maar ze liep zelf nooit omdat ze dat niet durfde. Haar vriend deed dat.

ik weet het niet, het zou een goede kunnen zijn. Op de website kun je dat moeilijk zien he. Wel een mooie website en mooie hondjes. Belangrijker vind ik overigens de gezondheid. Maar goed ook een goede fokker kan wel eens puppies krijgen met gezondheidsproblemen e.d.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Fahrah
Actief

Leeftijd

Ongelezen bericht door Fahrah »

Mijn schoonouders hebben een lhasa apso. Ze vroegen zich nu af wat de gemiddelde leeftijd is. En wat heel erg oud is voor zo'n hondje. Ik heb wat zitten surfen maar kom er eigenlijk niet achter. Iemand een idee?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

achterlijke vraag van een korthaarhondfan :mrgreen:

vallen ze niet over hun haren? :19:

Afbeelding
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:achterlijke vraag van een korthaarhondfan :mrgreen:

Afbeelding
HIHIHIHIHIHIH neen hoor !!!

En ze hebben normaal gewoon staartjes in het haar bij de ogen dus zien ze ook alles.

Maria.
Fahrah
Actief

massam schreef:achterlijke vraag van een korthaarhondfan :mrgreen:

Afbeelding
Was dit een reactie op mijn vraag? Zo ja leg me dan even uit?
Maria
Zeer actief
Contacteer:

doe ff je bril op. ik heb daaronder gereageerd hoor !!

ik heb nog nooit een lhasa gehad die over de haren viel. dat gebeurd niet.

Maria.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Maria schreef:doe ff je bril op. ik heb daaronder gereageerd hoor !!

ik heb nog nooit een lhasa gehad die over de haren viel. dat gebeurd niet.

Maria.
:denken: ze vraagt op het een reactie op HAAR vraag was... over de leeftijd

maar een lhasa is gemiddeld oud als ze 12 tot 14 zijn, komen ze daarboven zijn het uitzonderingen, maar er zijn er ook genoeg die "maar" 9/10 worden.
Fahrah
Actief

@Yamie: Bedankt voor je antwoord! :ok:
Ik begon al sterk te twijfelen wat ik nu allemaal weer niet begrepen had. :denken: De Lhasa apso van mijn schoonouders is nu 11 dus als ik het goed begrijp kan hij nog wel even mee. Behalve dan dat hij problemen met slijtage aan de gewrichten heeft maar dat is dus niet raar op deze leeftijd. Daar krijgt ie ook medicijnen voor.
@ Maria: Maar ik ben inderdaad een korthaarfan en het liefst van die hele grote :lekkerpuh:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Fahrah schreef:@Yamie: Bedankt voor je antwoord! :ok:
Ik begon al sterk te twijfelen wat ik nu allemaal weer niet begrepen had. :denken: De Lhasa apso van mijn schoonouders is nu 11 dus als ik het goed begrijp kan hij nog wel even mee. Behalve dan dat hij problemen met slijtage aan de gewrichten heeft maar dat is dus niet raar op deze leeftijd. Daar krijgt ie ook medicijnen voor.
@ Maria: Maar ik ben inderdaad een korthaarfan en het liefst van die hele grote :lekkerpuh:
Sorry Fahrah, maar Massam vroeg dat en jij niet. Ik heb antwoord gegeven op de vraag van Massam en jij reageerd dat het geen antwoord op de vraag is. Nou dat was het wel. :boos: Belachelijk dat je zo reageert........... :pffff:

Maria.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Maria schreef:
Sorry Fahrah, maar Massam vroeg dat en jij niet. Ik heb antwoord gegeven op de vraag van Massam en jij reageerd dat het geen antwoord op de vraag is. Nou dat was het wel. :boos: Belachelijk dat je zo reageert........... :pffff:

Maria.
:denken: volgens mij bedoelt fahrah.... "een achterlijke vraag van een korthaarfan" dat wat massam dus over haar eigen vraag schreef en waarvan fahrah dacht dat dat een reactie op haar vraag was....
Fahrah
Actief

Precies! En ik vond het geen belachelijk reactie maar ik geloof dat er hier weinig humor is. Sorry als ik iemand beledigd zou hebben dat is in ieder geval niet de bedoeling.
Fahrah
Actief

Maria schreef:

Maria.
Ik ben gewend om als ik een reactie schrijf terwijl er al een ander bericht boven staat om te quoten zodat iedereen weet waar het over gaat. Omdat jouw reactie onder mijn berichtje stond heb ik gedacht ( :piew: kennelijk) dat dat een reactie was op mijn vraag.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Maria schreef:Afbeelding
gaat daar geen poep in hangen in dat haar? of vraag ik nu iets raars?
Groetjes Silvia en Diesel
Maria
Zeer actief
Contacteer:

twinmamasilvia schreef: gaat daar geen poep in hangen in dat haar? of vraag ik nu iets raars?
"

Niet meer of erger dan bij een tibetaanse spaniel.
Alleen bij een lhasa knip je om de anus het meeste haar weg. Als het dan er eens in blijft hangen dan ishet tijd om het weer te knippen.

Een lhasa wordt wel geknipt ook als hij volledig in het vacht zit hoor !

gr Maria.
asda*
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door asda* »

leuk dat hier ook mensen met een Lhasa zitten
Bij ons in de buurt zijn er maar 2 ( die ik nog nooit gezien heb ), dus vind het leuk om wat herkenning te zien.
Onze hond komt bij El-minja vandaan. ( zeeland )
We moesten er 3 uur heen + idem terug voor rijden een paar x, maar het is de moeite waard geweest.
Onze vrienden hebben het broertje van Esly meegenomen, en door de weeks breng ik Esly daar dan heen als ik moet werken, dan kunnen ze mooi met mekaar spelen.
Leuk om te zien hoe gek ze met mekaar zijn.

Afbeelding
"Eens een Lhasa, altijd een Lhasa"
Mandy1979
nieuw lid

Ongelezen bericht door Mandy1979 »

Halllo!

Sinds afgelopen zaterdag hebben wij ook een Lhasa, Diezel heet hij. Hij is 8,5 weken oud. Het gaat best wel goed moet ik zeggen. Rustig hondje, past er goed bij. Was bang dat ik het smoordruk zou krijgen omdat ik ook nog twee kinderen thuis heb waarvan de jongste 10,5 maand, maar dat valt reuze mee! 's Nachts in de bench vind ie nog geen feest, maar ik hoop dat dat gauw veranderd.

Groetjes,

Mandy en Diezel

Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ivm een vorige vraag : ze kunnen wel heel oud worden (16 jaar).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Mandy1979
nieuw lid

Ongelezen bericht door Mandy1979 »

Klopt! Mijn moeder heeft een Lhasa en die is inmiddels 16. Hij takelt wel af trouwens, tandjes zijn wat rot en zijn staartje is al bijna kaal. Een oortje wordt nu ook al wat kaler. Hij hoort en ziet bijna niets meer, maar weet zijn koekjes nog altijd feilloos te vinden! Mijn moeder helpt hem met eten, maar binnenkort gaat ze wel met hem naar de dierenarts om te kijken of het nog wel goed met hem gaat. Hij loopt bijv. steeds rondjes.. :denken:

Groetjes!
Plaats reactie

Terug naar “Rasstandaards”